Tworzenie modów dla początkujących

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Tworzenie modów dla początkujących

Postprzez Arkotello w 06 Cze 2017, 13:14

Witam :)

Jeśli temat już był to serdecznie przepraszam.
Czy są jakieś tutoriale itp. dla osób które dopiero chcą zacząć przygodę z tworzeniem modyfikacji do stalkera?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Za ten post Arkotello otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive ZiomB.
Arkotello
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 06 Cze 2017, 12:50
Ostatnio był: 03 Sie 2017, 12:50
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 1

Reklamy Google

Re: Tworzenie modów dla początkujących

Postprzez Marcus_Polonus w 06 Cze 2017, 13:22

Poradniki masz w dziale "tworzenie modyfikacji" dla każdej z części Stalkera.

CoP:
viewforum.php?f=98

CS:
viewforum.php?f=66

SoC:
viewforum.php?f=68
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: Tworzenie modów dla początkujących

Postprzez Arkotello w 06 Cze 2017, 17:40

Chodziło mi bardziej o jakiś temat zbiorczy z opisem krok po kroku co jest potrzebne i jak stawiać pierwsze kroki.
Mimo to bardzo dziękuję :)
Arkotello
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 06 Cze 2017, 12:50
Ostatnio był: 03 Sie 2017, 12:50
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 1

Re: Tworzenie modów dla początkujących

Postprzez Marcus_Polonus w 06 Cze 2017, 17:56

Nie ma w zasadzie czegoś takiego.
Wszystko zależy od tego co chcesz zmodyfikować: statystyki, tekstury, modele, dźwięki, AI, zadania, spawn, mapy itp. itd.

Zacząć powinieneś przede wszystkim od jakiegoś unpacker'a zawartości gry - bez tego nie dasz rady stworzyć czegoś nowego. Notepad++ też się przyda (albo przynajmniej Total Commander). WinMerge jeśli chcesz łączyć/porównywać pliki ze sobą.
Masz jakieś pojęcie o tworzeniu modeli, animacji itd.? Jeśli nie, to możesz na start sobie odłożyć w czasie jakiekolwiek przeróbki w tej dziedzinie.
Skryptowanie podobnie, spawn i przerabianie map również jest upierdliwe.

Najprościej zacząć od tzw. configów, czyli zmiana statystyk/dodawanie tego i owego. Wszystko z reguły w oryginalnych plikach jest wytłumaczone co jak działa (po rosyjsku). Dźwięki są równie proste, ale mają swoje wymagania, by działały na X-Ray'u.
Teksturki też są proste do ogarnięcia, ale to wymaga jakiś umiejętności w grafice komputerowej i jest bezpośrednio sprzężone z modelami.
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 25 Lip 2023, 22:10
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości