Metro Exodus

Re: Metro Exodus

Postprzez Provski w 12 Cze 2017, 20:45

Jeśli nie będzie łażenia po sznurku (czyt. liniowej fabuły) to może skorzystam. Na razie wygląda spoko, chociaż z oceną poczekam aż wyjdzie gameplay trailer. Co do tego, że bohater sciągnął maskę, to w książkach z Uniwersum Metro 2033 były wzmianki o tym, że w niektórych miejscach dało sie oddychać bez masek.
Твоя цель здесь. Иди ко мне.
Твой путь завершается. Иди ко мне.
Вознаграждён будет только один.
Твоё желание скоро исполнится.
Пришло время. Я вижу твоё желание.
Путь завершён, человек. Иди ко мне.
Иди ко мне. Ты обретёшь то, что заслуживаешь.
Awatar użytkownika
Provski
Tropiciel

Posty: 329
Dołączenie: 17 Maj 2011, 09:03
Ostatnio był: Dzisiaj, 11:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 32

Reklamy Google

Metro: Exodus - informacje

Postprzez caleb59 w 16 Cze 2017, 18:22

Co wiemy o grze Metro: Exodus (info pochodzi z fejsbuka stalker.pl):

- akcja gry toczy się w roku 2036
- zamiast otwartego świata w grze będą nieliniowe mapy/zony - jedną z takich map widać w trailerze oraz na jednym ze screenów z gry (jest to Okrągła Wyspa znajdująca się w obwodzie Astrachańskim = https://www.google.pl/maps/@46.8722299,47.7442584,14.5z);
- główny bohater gry to Artem, który opuścił Moskwę wraz z grupą ocalałych;
- akcja gry nie będzie rozgrywać się w mieście ale na pustkowiach post-apokaliptycznej Rosji;
- powietrze na powierzchni jest w miarę czyste aczkolwiek są miejsca gdzie bez maski p.gaz. się nie obejdzie;
- fabuła gry jest ciągiem dalszym książki METRO 2035 oraz poprzednich gier tej serii;
- za kanoniczne uznaje się "złą" końcówkę gry METRO 2033 oraz "dobre" zakończenie gry METRO: LAST LIGHT;
- gra będzie się toczyć we wszystkich czterech porach roku - zima/wiosna/lato/jesień;
- będzie można modyfikować znajdujący się na ręce zegarek oraz broń;
- mnóstwo starych jak i nowych mutantów, zmieniają się w zależności od zony/klimatu;
- gra wyjdzie w roku 2018 na PC, XBOX ONE i PS4.
Image
| i7-2600K 3.40GHz | 16GB DDR3 RAM | GTX 970 OC 4GB GDDR5 RAM | Windows 10 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2378
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: Dzisiaj, 12:23
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 555

Re: Metro: Exodus - informacje

Postprzez Red Liquishert w 16 Cze 2017, 23:49

Wiadomo, czy Głuchowski ma jakiś udział w tworzeniu gry? A jeśli tak, to ciekawe, czy będzie ona kanoniczną kontynuacją książki, tak jak LL jest kanonicznym pomostem między 2033 a 2035.
Bydlę z pana, panie Red
Awatar użytkownika
Red Liquishert
Łowca

Posty: 413
Dołączenie: 07 Sty 2010, 16:13
Ostatnio był: 19 Cze 2017, 01:41
Miejscowość: Chuj wie, Polska Ź
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 162

Re: Metro Exodus

Postprzez Mito w 17 Cze 2017, 12:51

Jak pewnie paru osobom wiadomo, sama maska nie chroni przed promieniowaniem, a wdychaniem promieniotwórczego pyłu (którego później organizm nie jest w stanie wydalić). Przed tym pyłem równie dobrze chronić może np. bandana czy po prostu jakaś szmata na twarzy.
Ja tam myślę, że można spokojnie założyć, że centrum Moskwy oberwało nie tylko atomówkami, ale i jakąś bronią chemiczną (nie wykluczając "czegoś eksperymentalnego" z Placu Czerwonego). Gdyby nie to, przecież gracz nie dusiłby się od razu po skończeniu się filtra/zdjęciu maski, prawda? Moim zdaniem noszenie maski w zasyfionych podziemiach zamiast na zewnątrz jest o wiele sensowniejsze. Założę się, że jednak i na powierzchni będą miejsca, w których trzeba będzie ją założyć.

Tak ogólnie to to, czy będę grau w grę zależy głównie od jej wymagań... Ale jestem bardzo zainteresowany.

Swoją drogą, ciekawi mnie jedno. Czy najgłębsze centrum miasta jest groźniejsze od terenów poza Moskwą, czy jednak może niekoniecznie? Hm...
Spolszczenie do Misery: The Armed Zone (Ja & Imienny)
Ciekawe kiedy ilość moich kozaczków przekroczy moje IQ Image
Awatar użytkownika
Mito
Ekspert

Posty: 883
Dołączenie: 17 Sie 2014, 21:21
Ostatnio był: Dzisiaj, 15:23
Kozaki: 235

Re: Metro Exodus

Postprzez Red Liquishert w 17 Cze 2017, 18:33

Z informacji z książek z uniwersum wynika, że większość bestii, która zjawia się w miastach (np. w Polsce) przychodzi spoza nich, głównie ze wschodu - co znaczy, że mutanty miejskie mogą być małym pikusiem w porównaniu z tym, co wylęgło się z napromieniowanych lasów czy bagien. Jaram się :E
Bydlę z pana, panie Red
Awatar użytkownika
Red Liquishert
Łowca

Posty: 413
Dołączenie: 07 Sty 2010, 16:13
Ostatnio był: 19 Cze 2017, 01:41
Miejscowość: Chuj wie, Polska Ź
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 162

Re: Metro Exodus

Postprzez Sov_Maiar w 18 Cze 2017, 20:47

Nieprawda. Mutanty są głównie w miastach bo:
a) Miasta oberwały mocniej (+ broniami biologicznymi) co spowodowało mutacje
b) W miastach mutanty mają co jeść.
Na prowincji jest mało mutantów, bo i nie ma promieniowania, ani jedzenia, czyli nie mieli jak powstać i przeżyć. (z polskich książek: Konstytucja Apokalipsy to wręcz dosłownie potwierdza)

Swoją drogą, ciekawi mnie jedno. Czy najgłębsze centrum miasta jest groźniejsze od terenów poza Moskwą, czy jednak może niekoniecznie? Hm...

Tak, dużo groźniejsze, np. Moskwa została tak obficie zbombardowana, że karawany zatrzymywały się w okolicach Riazania, takie wielkie promieownaie.

A jeśli tak, to ciekawe, czy będzie ona kanoniczną kontynuacją książki, tak jak LL jest kanonicznym pomostem między 2033 a 2035.

Głuchowski już potwierdził, Metro Exodus to kontynuacja Metro 2035.
Awatar użytkownika
Sov_Maiar
Stalker

Posty: 61
Dołączenie: 09 Lip 2010, 20:02
Ostatnio był: 18 Cze 2017, 20:48
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 15

Re: Metro Exodus

Postprzez PainChiller w 18 Cze 2017, 21:03

Ale porównaj sobie ile zwierząt można spotkać w mieście, a ile po za miastem... Spotkałeś kiedyś dzika albo niedźwiedzia w mieście?(nie licząc tych z zoo)
Ja nie kłamię, Ja oszczędnie dysponuje prawdą.
Awatar użytkownika
PainChiller
Weteran

Posty: 646
Dołączenie: 29 Gru 2013, 16:16
Ostatnio był: Dzisiaj, 16:28
Miejscowość: Gdzieś w Poznańskiej Zonie
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 139

Re: Metro Exodus

Postprzez Mito w 18 Cze 2017, 23:35

W sumie to wywiązała się tu ciekawa dyskusja.
Pomyślmy:
Miasta oberwały najgorszym, czym tylko mogły oberwać. Najgorsze mutacje i dziwne rzeczy w centrum. Z drugiej strony, pomimo tego, że zapewne o wiele "czystsze", tereny pozamiejskie powinny być w stanie zrównoważyć to sporą ilością zwierzyny jeszcze przed bombardowaniem (można założyć, że cały czas utrzymywał się tam jakiś paskudny, ale stabilny ekosystem).
Moskwa była poprzecinana tunelami wszelkiego rodzaju, nie tylko Metrem, jak wiadomo graczom. Podziemia cerkwi, tajne wojskowe tunele, inne dziury pozostałe jeszcze sprzed dwudziestego wieku. Bardzo dobre miejsce do wylęgania się różnych poczwar - a jak któraś potrafi przekopać się przez ściany metra, to nikt nigdzie nie jest bezpieczny... Z drugiej strony - na pewno długo nie kultywowany i nie używany grunt poza miastem mógłby stać się bardzo groźny, mnóstwo bagien, szczeliny w ziemi itp.
W mieście połączonym masą tunelów w razie czego jest jakiś sposób na ucieczkę - znajdź na powierzchni najbliższe wejście do Metra, czy jakieś przejście do najbliższej stacji. Wąskie przejścia łatwo zamknąć. Poza miastem, na otwartej przestrzeni tak nie ma. Jak już nawet gdzieś się schowasz, to wystarczy że goniąca cię bestia trochę poczeka. W końcu musisz wyjść. Poza tym, cierpi jeszcze zabezpieczanie kryjówki w otwartej przestrzeni.
Poza tym, w mieście mogą się znajdować kompleksy wojskowe czy technologiczne, jak D6, które mogą w sobie zawierać więcej dziwnych eksperymentów, broni biologicznych itp. Poza nim... no, też można znaleźć jakieś, ale te raczej nie oberwały atomem i prawdopodobnie mogą służyć jako dobre schronienie.
"Złe miejsca". Z tego, co zauważyłem, zwykle związane są ze śmiercią dużej ilości osób w jednym miejscu i w krótkim czasie. Może to też dotyczyć cmentarzy sprzed wojny nuklearnej. Metro w większości jest jednym wielkim cmentarzem, a w ciasnych tunelach i miejskiej zabudowie łatwiej o śmierć wielkich ilości ludzi. Plac Czerwony, tunele, w których graczowi pomaga Chan, "przechadzka" z Młodym po zabudowie Moskwy... wszędzie cienie! Z drugiej strony, cmentarze wiejskie też mogą być groźne, a kto wie, co dzieje się w ciemnych lasach? Już i teraz mówi się o różnych dziwnych rzeczach dziejących się w różnych miejscach.

Cholera, myślę, że raczej w tym momencie trudno powiedzieć.
Spolszczenie do Misery: The Armed Zone (Ja & Imienny)
Ciekawe kiedy ilość moich kozaczków przekroczy moje IQ Image
Awatar użytkownika
Mito
Ekspert

Posty: 883
Dołączenie: 17 Sie 2014, 21:21
Ostatnio był: Dzisiaj, 15:23
Kozaki: 235

Re: Metro Exodus

Postprzez Wiewi0r w 20 Cze 2017, 22:37

PainChiller napisał(a):Ale porównaj sobie ile zwierząt można spotkać w mieście, a ile po za miastem... Spotkałeś kiedyś dzika albo niedźwiedzia w mieście?(nie licząc tych z zoo)


No ba, po Warszawie w biały dzień dziki biegają, zresztą lisa też kiedyś spotkałem. Że o jeżach nie wspomnę.
Things are going to get unimaginably worse, and they are never, ever, going to get better.
- K.V.
Za Wilkiem nawet w ogień skoczę.
Попутного ветра!

Za ten post Wiewi0r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive PainChiller.
Awatar użytkownika
Wiewi0r
Przewodnik

Posty: 965
Dołączenie: 27 Maj 2013, 22:33
Ostatnio był: 20 Cze 2017, 22:37
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 164

Re: Metro Exodus

Postprzez PainChiller w 20 Cze 2017, 23:18

No to niezłe zmutowane jeże. Boje się ich :E
Ja nie kłamię, Ja oszczędnie dysponuje prawdą.
Awatar użytkownika
PainChiller
Weteran

Posty: 646
Dołączenie: 29 Gru 2013, 16:16
Ostatnio był: Dzisiaj, 16:28
Miejscowość: Gdzieś w Poznańskiej Zonie
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 139

Poprzednia

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

cron