Zauważone błędy i usterki

Re: Zauważone błędy i usterki

Postprzez UncleGoogle9012 w 08 Sie 2010, 17:10

Handlarz - nie do końca jestem pewien.
Gdy mamy załadowane te 5 naboi i wystrzelimy raz, widać, że zostanie zwolnione jedno miejsce z lewej jak i z prawej strony, a to z prawej powinno być zapełnione.... nie wiem... Może artem ma jakieś nadprzyrodzone zdolności ?
UncleGoogle9012
Kot

Posty: 14
Dołączenie: 26 Lip 2010, 19:51
Ostatnio był: 06 Paź 2010, 20:43
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 1

Reklamy Google

Re: Zauważone błędy i usterki

Postprzez zdzicho w 08 Sie 2010, 20:06

Nie zgodzę się z tym co napisał @Stalker666pl, Metro 2033 to bardzo dobra gra, a na kilka błędów można przymknąć oko, bo jest ich naprawdę jak na lekarstwo. U mnie były z sumie 2 błędy: Jak miałem wyciągnięty rewolwer, a potem wyciągnąłem dwururkę, to rewolwer był cały czas przede mną, ale rękami bohater trzymał dwururkę. Tak jak myślałem, rewolwer zniknął, jak schowałem i wyjąłem dwururkę. Była jeszcze jedna rzecz-nie błąd, ale jednak zabawnie to wyglądało. Jak jest w grze ten moment na początku, co jest się na powierzchni Moskwy, i podjeżdżają jacyś dwaj goście w tym dużym samochodzie, to potem przebiega wielka fala tych mutantów czworonogów z ogonami, i za pierwszym razem jak przechodziłem, to oczywiście stałem z tyłu, a za drugim razem z ciekawości wbiegłem w tą falę-okazało się że potworki, to płaszczyzny, zrobione z 4 wierzchołków, a na nie nałożone tekstury tych czworonogów, i za pomocą maskowania usunięto z nich tło. Tyle że te tekstury nie były statyczne, co ułamek sekundy zmieniały się, tworząc animację biegnącego potworka. Zrobili tak prawdopodobnie po to, żeby zwiększyć liczbę FPS w tym momencie gry, gdyby zamiast tych płaszczyzn były prawdziwe potworki, każdy miałby ponad 5tys. wierzchołków, to liczba klatek na sekundę spadłaby drastycznie, a przecież nikt i tak nie wbiegnie w tą falę mutantów, więc nie zauważy tej optymalizacji... Przedstawię na przykładzie ze stalkera o co mi właściwie chodziło z tymi poruszającymi się teksturami, wystarczy spojrzeć na teksturę ognia, aby zrozumieć, w czym rzecz:
Image

W ten właśnie sposób zrobili animację takiego potworka, na każdym fragmencie tekstury jest potworek, tylko że w innej pozycji, a jak puścić te wszystkie fragmenty w ruch, tworzy się animacja, jak potworek biegnie. Pamiętam, jak w podstawówce robiliśmy takie coś: sklejaliśmy małe karteczki do kupy, tworząc coś w rodzaju małej książeczki, i na każdej karteczce był narysowany narciarz, z tym że na każdej kolejnej karteczce był w innym położeniu, jeśli szybko przekartkowało się książeczkę, można było zobaczyć jak narciarz wykonuje skok...
I jeszcze jedna rzecz: zauważcie, że w stalkerze ogień z ogniska zawsze jest ustawiony face-to-face do bohatera, dzięki czemu nie można zauważyć że jest płaski, to samo jest z tymi potworkami-jeśli obraca się kamerę, one też się obracają, wszystko pięknie, tylko że... Jak wytłumaczyć to, że obrócone w prawo, biegną w lewo?
I jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała-w jednej bazie był koleś co rąbał drewno, ale za każdym razem zamachiwał się identycznie, bo była tylko jedna animacja, i przecięty śniadek upadał bez przenoszenia równo na stertkę, a stertka wcale nie rosła, mimo długotrwałego rąbania.

Za ten post zdzicho otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive KoweK, Darth ReX, ManiekCs.
Awatar użytkownika
zdzicho
Modder

Posty: 567
Dołączenie: 19 Cze 2009, 20:02
Ostatnio był: 16 Paź 2023, 20:07
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 500

Re: Zauważone błędy i usterki

Postprzez impulse_101 w 08 Sie 2010, 22:02

Fajnie wytlumaczone @zdzichorowerzysta :E kozak sie nalezy jak tylko blokade zdejma :wódka:

A jesli chodzi kwestie z biegajacymi mutkami to z jednej strony fajna sztuczka tworcow, bo po co obciazac karte niepotrzebnymi szczegolami skoro mozna zastosowac atrape dajaca ten sam efekt ale z drugiej strony ukazuje nam to jak prymitywne sa jeszcze gry :P Tyle gadania o volumetrynym dymie, ogniu i oswietleniu ...teselacj, ray tracingu a jak przychodzi co do czego to walna dwie bitmapy nakrzyz. Oczywiscie na pudełku nalepka "next gane" :E
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: Zauważone błędy i usterki

Postprzez Hadron w 10 Sie 2010, 00:12

Witam
ja mam błąd z podnosszeniem kałach i kupnem go. Gdy podchodze do handlarza ten gada że mnie na niego nie stać albo wali tekst sorry it's reserved. Co to ma być ? Ma ktoś tak samo ?
Hadron
Kot

Posty: 22
Dołączenie: 10 Paź 2009, 21:10
Ostatnio był: 28 Lip 2014, 21:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 0

Re: Zauważone błędy i usterki

Postprzez Bambosz107 w 10 Sie 2010, 01:25

Skoro go kupiłeś to na uj ci jeszcze handlarz? A pinionszkuf Ci nie brakuje?
Go Go Power Rangers!!
Awatar użytkownika
Bambosz107
Legenda

Posty: 1280
Dołączenie: 10 Maj 2009, 21:50
Ostatnio był: 15 Cze 2022, 20:42
Miejscowość: Tarnów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 87

Re: Zauważone błędy i usterki

Postprzez Hadron w 10 Sie 2010, 14:06

Przecież pisze ze nie moge go ani podnieść ani kupić.
Hadron
Kot

Posty: 22
Dołączenie: 10 Paź 2009, 21:10
Ostatnio był: 28 Lip 2014, 21:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 0

Re: Zauważone błędy i usterki

Postprzez Pitomafia w 10 Sie 2010, 14:26

Trainerów się używa co ? Zanim poszedłeś do zbrojowni w 1 misji to kupiłeś sobie broń z tłumikiem i masz takie coś. Jak chcesz móc podnosić kałacha to musisz teraz nową gre zacząć :wink: .
Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie jak go wskrzesić.

— Albert Einstein
Awatar użytkownika
Pitomafia
Stalker

Posty: 82
Dołączenie: 05 Cze 2010, 14:27
Ostatnio był: 06 Sie 2014, 13:44
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 4

Re: Zauważone błędy i usterki

Postprzez Grzdam w 27 Gru 2010, 19:42

Mam problem z Burbonem... Dopiero co opuściliśmy się Ryżską i natknęliśmy się na bandytów... Przechodzimy przez zabezpieczenia w postaci puszek, później jest pokój gdzie leży trochę amunicji, a w przejściu do następnego pomieszczenia jest "lina pułapka". ;) Potem idzie się w prawo i jest pomieszczenie, gdzie są bandyci. Problem jest tym, że Burbon stoi tam w progu i nie bardzo chce się ruszyć(nawet jak ja przejdę i rozpocznę ostrzał czy to w bandytów, czy to w niego :E ) Jakieś pomysły? Może to przez to, że odpaliłem grę przez Steama? :idea: Tylko w sumie jak inaczej...? Gdzie jest folder z grą? Sorry za głupie pytania, ale totalnie nie znam się na Steam'ie. :facepalm:

EDIT: Problem zażegnany. Bug powstał przez to, że uruchamiałem ten "alarm" linowy zamiast nad nim przeskoczyć... :D
Grzdam
Kot

Posty: 41
Dołączenie: 18 Wrz 2010, 19:19
Ostatnio był: 21 Kwi 2013, 13:53
Miejscowość: Gdynia
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 2

Re: Zauważone błędy i usterki

Postprzez matekfpol w 28 Gru 2010, 23:20

EDIT
Pomyliłem tematy :) Ale skoro już piszemy o błędach to pod Biblioteką zdarzało mi się że bibliotekarze w kółko biegali, wyskakiwali z tych samych miejsc, wbiegali znowu i tak nieprzerwanie aż nie skosiłem ich z rewolweru. Drugi błąd to już wspomniana ubojnica, wnerwiające jest klikanie R - raz aby przeładować jeden nabój, drugi raz aby przeładować 5, nie mówiąc już o niemożności wpakowania 6-ego naboju :) Dlatego przez większość gry latałem z półautomatycznym shotgunem na 20 nabojów.
Awatar użytkownika
matekfpol
Tropiciel

Posty: 215
Dołączenie: 16 Lis 2010, 23:26
Ostatnio był: 30 Gru 2022, 15:29
Miejscowość: gej
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 39

Re: Zauważone błędy i usterki

Postprzez GenerałPawel w 18 Sty 2011, 21:59

Witam mam problem z tym że niemoge podność ani kupować karabinu kałach,WSW i 2012 kałach.
Prosze o pomoc!
Jestem dyslektykiem!I błagam daj kozaka !I kozak na zgode
Awatar użytkownika
GenerałPawel
Stalker

Posty: 58
Dołączenie: 20 Kwi 2010, 14:45
Ostatnio był: 20 Sty 2011, 23:03
Miejscowość: warszawa stalker:instytut badawczy agroprom
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: -18

Re: Zauważone błędy i usterki

Postprzez Pitomafia w 18 Sty 2011, 22:59

GenerałPaweł czytaj trochę temat zanim napiszesz :D. Pisałem już tutaj że jak użyjesz trainera i dodasz sobie kasy i kupisz broń od handlarza na początku zamiast pójść do zbrojowni wziąść od tego typka (i pewno kupiłeś :D) to nie można żadnej broni która pasuje w ten slot podnieść. :)
Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie jak go wskrzesić.

— Albert Einstein
Awatar użytkownika
Pitomafia
Stalker

Posty: 82
Dołączenie: 05 Cze 2010, 14:27
Ostatnio był: 06 Sie 2014, 13:44
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 4

Re: Zauważone błędy i usterki

Postprzez LSkiper w 20 Gru 2011, 20:06

Ja miałem buga że przez całą grę nie mogłem podnieść kałacha ,WSW,lub K2012 tylko tą j*&%$@*/* sobaką
MSI B450A Pro MAX/Ryzen 7 5800X3D/MSI Radeon RX 6700XT/32GB DDR4 3600MHz/2TB WD Blue + 2TB SSD/Logitech MX Master/W10/Cooler Master MWE Gold V2 750W
Samsung Galaxy S22 Ultra
Awatar użytkownika
LSkiper
Tropiciel

Posty: 318
Dołączenie: 19 Gru 2011, 23:27
Ostatnio był: 24 Lut 2023, 18:51
Miejscowość: Zadupie za Poznaniem
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 38

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości