S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez PRZEMEK ŁOWCA w 21 Maj 2018, 19:44

Jako że wróciło tutaj wielu weteranów i wypowiedziało bardziej lub mniej podobające mi się opinie o nowej grze, powiem tylko tyle że stoję za koncepcją Akinaro murem. Masz rację, bez NPC, frakcji i okazjonalnych strzelanin czy to z ludźmi czy mutantami ta gra po kilku godzinach zamieniła by się w miałki eksplor. Graliście kiedyś w DAY Z? Tam jest dokładnie tak samo. Puste mapy, 1 zarażony na 5 km i nic do roboty, gdyby nie żywi gracze śmiało można by to było nazwać symulatorem spacerowicza. Uważam że pomysł małych, samowystarczalnych grup z różnych części świata jest wyborny, w końcu Zona to cud w świecie :D A ci co się fochają na NATO I M4 przypominam, że w Zewie byli wspomniani obserwatorzy zagraniczni, którzy używali m.in. karabinów G36. Jednocześnie przyłączam się do idei zwiększenia zagrożenia ze strony anomalii i powrotu rozrzuconych zjawisk z Cienia, których tak brakowało w Zewie... Osobiście dodam że według mnie ulepszenia broni i kombinezonów są także niezbędne, w końcu każdy chciałby mieć broń czy pancerz która zaważy na jego losach, czyż nie? Swoją drogą nie wyrzucałbym Powinności i Wolności, tylko dałbym im lepsze historie, motywacje i logiczne zachowanie, takie jak dbanie o logistykę, rekrutów czy chociażby ochronę zdobytych terenów. Z drugiej strony niezbyt odpowiada mi system rozwoju, zwłaszcza taki z Fallouta, gdzie za otworzenie zamka dostajemy xp...

I na sam koniec apeluję: Drodzy forumowicze, każdy z nas ma swój punkt widzenia i każdy będzie go bronił. Nie podoba ci się? Kulturalnie wskaż na to co ci się nie podoba i zaproponuj swoją teorię. Nie krytykuj bezmyślnie. Czytaj uważnie i wyciągaj wnioski. Nie bądź napalony i nie atakuj jak berserker kogoś, kto inaczej myśli. Zróbmy a tak, a nasze forum stanie się lepsze. Dziękuje :)
Jesteśmy Szturmowcami. Żyjemy Razem, Walczymy Razem i Umieramy Razem. Swoje życie poświęciliśmy Służbie.
,,Pogadamy później. Podczas emisji dostaję szczękościsku"- Porucznik Podorozny
„Nie ma rozpaczliwych sytuacji. Są tylko zdesperowani ludzie”.- Heinz Guderian
POWIEDZMY SOBIE UCZCIWIE : Podobnego S.T.A.L.K.E.R.A jak te 3 części już nie będzie. Trzeba zdławić w sobie ten ból i przyjąć to do wiadomości, że S.T.A.L.K.E.R. 2 MOŻE NAS ZAWIEŚĆ.
Możesz stracić wiarę w innych, ale nigdy w samego siebie- Optimus Prime
Ci ludzie pustyni miotający meblami kuchennymi to prawdziwe sku*wysyny matki natury. - Opis Burerów.
Awatar użytkownika
PRZEMEK ŁOWCA
Tropiciel

Posty: 205
Dołączenie: 03 Paź 2014, 20:18
Ostatnio był: 10 Lis 2022, 00:22
Miejscowość: Pralnia Samoobsługowa Prypeć
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 32

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Microtus w 22 Maj 2018, 09:22

No właśnie, ja nie do końca kupuję zonę ze pierwszego stalkera i jej powielanie w nowej odsłonie. Przemek, generalnie nikt nie mówi o tym, że ma nie być NPC-y czy, że mamy tylko i wyłącznie snuć się po zonie w poszukiwaniu nie wiadomo czego. Moim zdaniem można to wyważyć. Jak dla mnie sam sklepik w zonie to już jest jakaś abominacja. Kordon lokacja po której kręci się wojsko są posterunki i jest 500 m od niego ku*wa sklepik w piwnicy...
No ludzie... Ja byłbym za tym, że gra się rozgrywa po części poza zoną w jakimś np: mieście gdzie jest kontrabanda, możesz zdobyć informacje zaplanować skok do zony, przygotować się zdobyć zapasy, kupić co trzeba. Znaleźć klienta itepe. Tu było by miejsce na intrygę (mogli by być np: naukowcy - jakiś instytut państwowy) plus agenci obcych wywiadów, handlarze, policja itp. Miałoby się jakąś metę wypadową lub by się ją miało dopiero ogarnąć.

I wyprawa do zony zaczynała by się od wyboru miejsca w którym masz się przedostać, rozplanowania przerzutu. Eksploracji terenu (misja konkretna czy po prostu szukanie artefaktów) i powrotu. Po powrocie miałbyś opcję w mieście co z danym artefaktem zrobić komu go sprzedać czy może dowiedzieć się najpierw do czego służy...
Można naprawdę byłoby z tego zrobić zaje*istą grę. Nie musimy siedzieć w schemacie utartym.

Jednak jak już pisałem na 99% dostaniemy to co było czyli ku*wa wojny frakcji i inne dziwne nie klimatyczne historie.
War. War never changes...
Bury
zapraszam do lektury :)

Za ten post Microtus otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Akinaro.
Awatar użytkownika
Microtus
Legenda

Posty: 1028
Dołączenie: 18 Cze 2007, 14:31
Ostatnio był: 19 Sty 2019, 22:54
Miejscowość: łorsoł
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 106

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez trolololo w 22 Maj 2018, 10:28

UPie, co ci przeszkadza szmugler w Zonie? Pomijając już jego ograniczony asortyment, przecież jest powiedziane że ci z posterunku nie oddalają się od bazy na kilkanaście metrów, co w grze widać. Ale jeśli tylko ich zaatakujesz, wysyłają oddział do pacyfikacji wsi.
Stalker to nie jest książka Strugackich :caleb: Akcja nie dzieje się w jednej z Zon Strugackich, ale w tej konkretnej wykreowanej przez GSC. Usuwanie Wolności i Powinności to jak usuwanie faszystów i komunistów z Metra.
Psioczycie na tę wojnę frakcji a była tylko w jednej części, jako część gry którą, nie licząc Bagien, można zupełnie pomijać. Z resztą, w Zewie była jedna, aż jedna misja gdzie Wolność i Powinność walczyły ze sobą. Zupełnie opcjonalna.
Stalker to gra o rozwiązywaniu tajemnic Zony, a nie symulator zbierania "pustaków" i opychania ich poza Zoną.
Ja liczę na ewolucję, a nie rewolucję. Martwi mnie jednak jak rozwiążą sprawę z modami, jeśli będzie inny silnik.
Deszczyk pada , RAM mi zjada...

Za ten post trolololo otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Kałach.
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KOSHI w 22 Maj 2018, 16:45

@Micro

Pomysł dobry, kiedyś już wpadł Uni na takie coś i rozkminialiśmy, ale nie chce mi się tego szukać w temacie. 2, 3 płaszczyznowość mogła by nie być zła. Cz. akcji działa by się w Zonie, a część gdzieś przed i ewentualnie w Kijowie. Właśnie coś takiego Unipejsałek proponował.
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1324
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 15 Kwi 2023, 20:25
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez doomer77 w 22 Maj 2018, 20:21

Próbowano już reanimować Stalkera w takiej postaci, jak tu się proponuje - puste mapy, gdzie na gracza czekają tylko nieliczne artefakty, anomalie i mutanty. Rozległe przestrzenie, których przejście zajmuje wieczność a po drodze nie spotykamy żywego ducha. Kolejne zadania, których realizacja wymaga sprintu przez trzy mapy po klucz od NPC-a, aby następnie wrócić do punktu wyjścia i móc wejść do podziemi. LA próbowało ten klimat przywrócić i spotkało się z bardzo mieszanymi uczuciami.

Stalker od początku miał być strzelanką z bardzo rozbudowaną warstwą RPG. Kierunek był słuszny, realizacja jak na tamte czasy bardzo dobra, dzisiejsze gry kopiują niektóre rozwiązania i je rozbudowują. Nie sądzę, żeby wydawca zaryzykował sprowadzenie Stalkera do symulatora spaceru po Zonie. Zejdźmy na ziemię - gra ma na siebie zarobić.
Awatar użytkownika
doomer77
Tropiciel

Posty: 328
Dołączenie: 08 Sty 2015, 21:03
Ostatnio był: 11 Lis 2022, 11:32
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 69

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KOSHI w 22 Maj 2018, 20:39

doomer77 napisał(a):LA próbowało ten klimat przywrócić...


LA to jest mod dla inteligentnych inaczej, a CoC goły jest pasjonujący jak symulator hodowli stokrotek. Gdzieś ty wytyczył, że ktoś chce wygolić grę do zera. Czytanie ze zrozumieniem trudna rzecz no tak... Od X postów się wałkuje jak kto grę widzi i jakoś main core nikt nie chce zmieniać drastycznie poza Kromką, co chce zrobić z niego asaszyn zgrida. ;) Przecież nikt nie chce wycinać mutantów, strzelania i zbierania artów nie mówiąc już o wprowadzeniu paru NPC na krzyż.
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1324
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 15 Kwi 2023, 20:25
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Ozi w 22 Maj 2018, 22:26

trolololo napisał(a): Usuwanie Wolności i Powinności to jak usuwanie faszystów i komunistów z Metra.
Psioczycie na tę wojnę frakcji a była tylko w jednej części, jako część gry którą, nie licząc Bagien, można zupełnie pomijać. Z resztą, w Zewie była jedna, aż jedna misja gdzie Wolność i Powinność walczyły ze sobą. Zupełnie opcjonalna.

Owe frakcje nie pasują nie dlatego że jakieś istnieją, ale jak wyglądają. Tu mamy czarnych ludzików, tam zielonych.
Wygląda to kreskówkowo jak gangi z gta2, kurka, w czystym niebie nawet mamy mechanikę i element ui czysto wyjęty z gta2.
Zorganizowane grupy stalkerów tak, ale bez kolorowych armii.
Awatar użytkownika
Ozi
Stalker

Posty: 76
Dołączenie: 04 Sty 2010, 17:51
Ostatnio był: 21 Paź 2019, 15:48
Kozaki: 5

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez trolololo w 23 Maj 2018, 07:08

Ze wszystkich rzeczy do których można się przyczepić, wygląd jest ostatnią.
Powinność bierze swój sprzęt z armii a wolność z przemytu. Skoro to jedna organizacja to zrobili sobie takie a nie inne kolory.
Ale serio, czemu tak na nich narzekacie? W Cieniu jest członków tych frakcji kilkunastu. W Zewie jeszcze mniej.
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Akinaro w 23 Maj 2018, 10:19

trolololo napisał(a):Ze wszystkich rzeczy do których można się przyczepić, wygląd jest ostatnią.
Powinność bierze swój sprzęt z armii a wolność z przemytu. Skoro to jedna organizacja to zrobili sobie takie a nie inne kolory.
Ale serio, czemu tak na nich narzekacie? W Cieniu jest członków tych frakcji kilkunastu. W Zewie jeszcze mniej.



Nie tyle co przeszkadzają frakcje co ich styl i zachowanie. Jak pisałem do zony wszyscy leźli dla artefaktów by zarobić(może jakiś tam procent to kryminaliści co uciekali...). W Stalkerze frakcje są przedstawione jako małe armie którym jedynym zajęciem jest... strzelanie do siebie.... i nic więcej. Cała koncepcja frakcji w stalkerze polega na tym że wolność nie lubi się z powinnością bo jedni chcą ją ograniczyć a drudzy otworzyć, ale nawet to jest w grze pokazane tak że tego w ogóle nie widać.

Pic polega na tym by nie robić z nich anonimowych armii które koszą siebie nawzajem. Gdyby realistycznie odwzorować takie grupy, jako może 15-30 Stalkerów którzy zebrali się tylko dla tego że w grupie łatwiej jest handlować, zdobywać zadania i po prostu przetrwać. Powinność by współpracowała by z wojskiem i pomagała rządowym naukowcom w wyprawach w głąb zony, łapała by dla nich stalkerów których wojsko by szukało, ogólnie powinność by było grupą stalkerów którzy chcą ograniczyć dostęp do zony dla innych, a nie megafonami zachęcało stalkerów do przyłączenia się do nich tylko po to by strzelać do wolności.
A wolność? Wolność to byli by tacy byli bandyci/uciekinierzy którzy chcą też się nachapać ale zrobić z tego większy interes, otworzyć zonę i zarabiać bez ograniczeń. Handlowali by prochami bo w przeciwieństwie do powinności nie mieli by problemów, kasę by zbierali ze sprzedaży artefaktów jak każdy ale też z próbą przemycania "turystów", jakichś bogaczy co mają środki na przekupienie by wejść tam. Dla jednych taka idea jest zła ale to nie był by Park Jurajski, ale jedynie podstawa dla np zadań dla wolności(ochrona, polowanie na duże mutanty, albo próba zabójstw dla powinności), gdzie raz na ruski rok jakiś bogacz chcę poczuć dreszczyk emocji i Wolność by mu to dostarczyło.

Ja nie mam nic do frakcji, to że ludzie zbierają się w grupy to jest norma, a to że stalker to gra, jest jeszcze lepszą podstawą do stworzenia frakcji, dla urozmaicenia rozgrywki(ograniczony dostęp do lokacji, misje itp). Problem jest po prostu taki że w Stalkerze Frakcje są kijowo przedstawione.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Grzechu300 w 24 Maj 2018, 09:50

Ja bym chciał po prostu wyśrodkowania tego wszystkiego.

Marzy mi się:
-Liczba npc podobna do tej w Cieniu, trochę jednak mniejsza.
-Z frakcji zostają Wolność, Powinność. Reszta typu naukowcy, stalkerzy, bandyci czy najemnicy to po prostu losowe grupy, które od czasu do czasu ze sobą współpracują.
-Ograniczenie amunicji i zdobywania broni, ale bez jakiejś przesady - ot, czasem musimy się zastanowić czy ekonomiczniej jest rozpocząć strzelaninę z bandytami czy jednak przekraść się po cichu.
-Porządnie zrobione skradanie (a nie jak w SOCu, gdzie gdy wczytasz save'a stojąc za ścianą do npc to on automatycznie cię widzi :facepalm: )
-Powrotu idei stalkerstwa - masz zdobywać artefakty, zwiedzać laboratoria w poszukiwaniu wojskowych dokumentów, podążać za jakimś wątkiem, tajemnicą. Żadnych wojen w centrum Strefy o sarkofag, czy cokolwiek w tym stylu.
-Losowo generowane anomalie, albo chociaż te na wzór Cienia Czarnobyla.
-Główkowanie, jak zdobyć artefakty. Gdzie rzucanie śrubami między anomaliami ma sens.
-Elementy survivalowe na wyważonym poziomie, podobnym do Misery ale nieco bardziej ograniczonym (bez tony zbędnych znajdziek).
-Questy poboczne na zasadzie Zewu Prypeci.
-Przywrócenie możliwości otrzymywania przedmiotów z mutantów, w stylu kopyto dzika, oko mięsacza.
-Lifting mutantów,stare zostają, dodajemy nowe które już kiedyś widzieliśmy na koncept artach (np. leśne licho).
-Ciężki klimat beznadziejności, gdzie stalkerzy dzień po dniu próbują coś zdobyć lub odkryć kolejną tajemnicę, często bezsensowną lub nieopłacalną.

Nie chciałbym:
-Wojen frakcji i bezmyślnego strzelania.
-Craftingu czegokolwiek.
-Systemu rozwoju postaci, żadnego expa, żadnych punktów umiejętności.
-Liniowości w stylu Metra 2033.
-Mutantów pokroju syfu z Falloutów.
-Pojazdów.
-Trzymania gracza za rękę (wskazówki, strzałki pokazujące gdzie iść itp.)
-Kiczu i bohaterstwa.

Oczywiście to tylko moja wizja, zobaczymy jak będzie gdy wyjdą pierwsze concept arty czy filmiki. Na razie jestem dobrej myśli. Jeszcze. :P
Вознаграждён будет только один.

Za ten post Grzechu300 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Leo0502, caleb59.
Awatar użytkownika
Grzechu300
Ekspert

Posty: 800
Dołączenie: 30 Sie 2012, 22:39
Ostatnio był: 15 Wrz 2019, 11:19
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 333

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Iwaszka w 24 Maj 2018, 15:54

Grzechu300 napisał(a):-Z frakcji zostają Wolność, Powinność. Reszta typu naukowcy, stalkerzy, bandyci czy najemnicy to po prostu losowe grupy, które od czasu do czasu ze sobą współpracują.

Wywalić ten punkt i ze wszystkim się zgadzam.
Akurat kwestia frakcji to dobry moment na restart serii. Wolność i Powinność to po prostu infantylizm straszny, zarówno geneza tych frakcji, historia jak i końcowy kształt. Można stworzyć frakcje której celem jest Zniszczenie, albo ocalenie Zony, ale na pewno nie powinno to wyglądać tak jak w stalkerach starych i na pewno nie powinny być to tak liczne grupy a bardziej odłamy "gangi" - żaden z tych celów nie jest na tyle logicznie uargumentowany żeby w takiej frakcji siedziało tyle luda bo ani nie ma z tego specjalnie profitu bo wszystko idzie na podział, ani niszczenie czy ocalenie zony nie jest tematem który by spajał ludzi w takie braterstwo jak to jest ukazane w grze...

Za ten post Iwaszka otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Cromm Cruac, skinnyman, Universal, Akinaro.
Awatar użytkownika
Iwaszka
Weteran

Posty: 695
Dołączenie: 23 Cze 2010, 13:56
Ostatnio był: 22 Cze 2022, 20:09
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 272

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez trolololo w 24 Maj 2018, 21:34

Ja tam braterstwa zbytniego nie widziałem. W każdej części byli ukazani jacyś frakcyjni śmiecie, np. Flint z Wolności, albo Morgan z Powinności. Z drugiej strony, jeśli się dużo razem przeżyje, to można się jakoś zrzyć.
Sama historia Powinności wydaje mi się być niejasna. Akurat ta frakcja mogłaby być bardzo ciekawie rozwinięta , pokazać jej powiązania z ukraińską armią, jakiś podobny wątek można wcisnąć do Wolności i że np. wspierają ich ~zagraniczni inwestorzy którym zależy na jak największym przepłynie towarów z Zony.
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości