Poziom trudności

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Poziom trudności

Postprzez jedrek777 w 11 Lis 2014, 20:41

Czołem stalkerzy. Interesuje mnie na jakim poziomie trudności gracie, lub graliście w Stalkera. Tylko na najwyższym, czy też na spokojnie wybierając "stalkera"? Ja przeszedłem Czyste Niebo na stalkerze, a teraz zabieram się za Cień Czarnobyla na weteranie. Na mastera jeszcze nie pora :D Casuale czy hardcorowcy? :E

Za ten post jedrek777 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Mruk.
Awatar użytkownika
jedrek777
Tropiciel

Posty: 214
Dołączenie: 24 Lut 2013, 23:09
Ostatnio był: 05 Cze 2023, 18:16
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 42

Reklamy Google

Re: Poziom trudności

Postprzez tom3kb w 11 Lis 2014, 21:53

We wszystkie stalkery i mody do nich gram na weteranie. Poprawka. Tylko Hardwar mod do CS zacząłem na "stalkerze" bo na początku jest ciężko, może później podniosę.
Awatar użytkownika
tom3kb
Łowca

Posty: 540
Dołączenie: 10 Maj 2014, 17:08
Ostatnio był: 22 Sie 2023, 03:25
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 92

Re: Poziom trudności

Postprzez megashooter w 15 Lis 2014, 01:14

Moim zdaniem jedynym słusznym poziomem trudności jest mistrz. Nie pamiętam jego nazwy (hit_probability?), ale jest taki parametr, który powoduje że na każdym poziomie trudności niższym niż mistrz pewna część strzałów w ogóle nie jest brana pod uwagę i to jest właśnie element zmieniający poziom trudności. Przeciwnikom więcej pocisków schodzi na zabicie nas, a nam więcej na zabicie ich. To powoduje, że mamy większy margines błędu przy podejmowaniu decyzji podczas walki bo nie giniemy tak szybko. Jest to bardziej poziom realizmu niż poziom trudności. Jako że ja jestem zwolennikiem realizmu i immersji, a do tego efekt pancernego bandyty mnie irytuje to zawsze gram na mistrzu.

Za ten post megashooter otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive max1071.
Awatar użytkownika
megashooter
Stalker

Posty: 159
Dołączenie: 20 Cze 2012, 08:35
Ostatnio był: 29 Sie 2017, 13:21
Miejscowość: Rostok
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 12

Re: Poziom trudności

Postprzez Pangia w 15 Lis 2014, 16:59

Nie ma to nic wspólnego z realizmem, gdy bandyta bierze cię na hita z obrzyna z 30 metrów, a ty go nie możesz zabić dwoma hitami z przyłożenia.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!

Za ten post Pangia otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Floor.
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Poziom trudności

Postprzez megashooter w 16 Lis 2014, 13:47

Pierwsze słyszę. Chociaż jeżeli my mamy skórzaną kurtkę, a przeciwnik podszytą kewlarem...tak czy inaczej to chyba większy realizm niż gdybyście obydwaj na zabicie siebie potrzebowali po 5 strzałów z obrzyna nieprawdaż?
Awatar użytkownika
megashooter
Stalker

Posty: 159
Dołączenie: 20 Cze 2012, 08:35
Ostatnio był: 29 Sie 2017, 13:21
Miejscowość: Rostok
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 12

Re: Poziom trudności

Postprzez Pangia w 16 Lis 2014, 14:14

Nie byłoby to realne, ale na pewno słuszniejsze dla balansu w grze – NPC powinien ginąć po takiej samej ilości trafień, co gracz, o ile oczywiście są sobie względnie równi. Nie jak w Stalkerze, gdzie trafienie pociskiem 9x18 z 50 metrów odbiera 1/3 zdrowia i powoduje ciężkie krwawienie, a NPC się nawet nie zegnie po takim trafieniu. Jak dla ciebie to jest realizm, to nawet nie ma po co kontynuować tego tematu.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Poziom trudności

Postprzez megashooter w 18 Lis 2014, 13:53

Po pierwsze - nigdzie nie napisałem że Mistrz jest realistyczny, tylko że jest bardziej realistyczny od Nowicjusza.
Po drugie - jeżeli pocisk 9x18 wywołuje w grze stratę 0,(3) punktów życia i mocne krwawienie to znaczy że przeciwnik trafił cię w głowę ( chyba że grasz na modach ). Polecam sprawdzić jaki efekt daje trafienie bandyty w głowę pociskiem 9x18 wystrzelonym z Pistoletu pana Makarova.
Awatar użytkownika
megashooter
Stalker

Posty: 159
Dołączenie: 20 Cze 2012, 08:35
Ostatnio był: 29 Sie 2017, 13:21
Miejscowość: Rostok
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 12

Re: Poziom trudności

Postprzez Pangia w 18 Lis 2014, 14:30

Żaden. Tylko odchyla się lekko i ginie po drugim trafieniu w głowę, bo waniliowy Makarow ma za małą wartość w hit_power.
megashooter napisał(a): jeżeli pocisk 9x18 wywołuje w grze stratę 0,(3) punktów życia i mocne krwawienie to znaczy że przeciwnik trafił cię w głowę ( chyba że grasz na modach )

Błąd – „o ile”, nie „chyba że”, bo domyślny actor.ltx nie ma dodatkowego „bonusa” w obrażeniach przy trafieniu w jakąkolwiek część ciała GG.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Poziom trudności

Postprzez megashooter w 18 Lis 2014, 14:47

Okej poddaje się. Nigdy nie miałem podobnej sytuacji żeby strzał z 9x18 zabrał mi 0,(3) hp i spowodował krwawienie z 50m a z drugiej strony sam wielokrotnie zabijałem bandytów na niezmodowanym stalkerze jednym strzałem z 9x18 w głowę. Tak samo nigdy nie zostałem zabity z 30m strzałem z obrzyna. Mam wrażenie że trochę przesadzasz z odległościami. Więcej grzechów nie pamiętam. I skończmy komentować moją najwyraźniej subiektywną opinię.

Za ten post megashooter otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Mruk.
Awatar użytkownika
megashooter
Stalker

Posty: 159
Dołączenie: 20 Cze 2012, 08:35
Ostatnio był: 29 Sie 2017, 13:21
Miejscowość: Rostok
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 12

Re: Poziom trudności

Postprzez Nieznajomy X w 13 Gru 2014, 12:53

Jak dla mnie najlepiej się gra na poziomie stalker. Mógłbym grać na weteranie i mistrzu ale to nie dla mnie. Gra, jaka by nie była, ma mi dawać radochę, a nie wkurw i wczytaj co 7 min. A mistrz jak dla mnie jest dla masochistów, ale kto co woli ;) :D
Miarą Twojej wartości są Twoje zasady.

"jak przyjaźń to do śmierci i nigdy na odpie*dol"
O.S.T.R.

"co zrobić, by uczciwie zarobić, co zrobić, by nie wyj*bać szefowi, co zrobić, kiedy szefem jest kobieta, wyj*bać kobiecie to wielki nietakt"
Metrowy

Nieznajomy X
Wygnany z Zony

Posty: 310
Dołączenie: 15 Wrz 2014, 21:30
Ostatnio był: 02 Kwi 2015, 14:33
Miejscowość: Koszmary moich wrogów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: -2

Re: Poziom trudności

Postprzez Mruk w 12 Sie 2017, 18:30

Ja każdą cześć Stalkera przeszedłem najpierw na Stalkerze, a potem Cień Czaenobyla i Zew Prypeci na weteranie.
(Z czego Zewa ukończyłem na wspomnianym weteranie 3 razy, a na Stalkerze 2 razy)
(Cień ukończyłem 2 razy czyli raz na stalkerze i raz na weteranie)
Czyste niebo jeszcze ukończyłem na mistrzu, na początku trochę trudno, bronie nie celne(np. makarov)
i mają mały zasięg jak toz-34 czy mp5, potem już nie było tak źle ale na bitwę pod elektrownią musiałem się lepiej przygotować niż normalnie, głównie chodzi o ilość apteczek i kombinezon bo tutaj Berill-5m nie wystarczył :| )
Jednak najlepiej gra się na weteranie oprócz Cienia Czarnobyla, który lepiej przechodzić na stalkerze :E
ı̣ǝsuǝʇ opǝ
Awatar użytkownika
Mruk
Stalker

Posty: 80
Dołączenie: 12 Cze 2016, 21:45
Ostatnio był: 10 Sie 2022, 22:49
Miejscowość: Blüdhaven
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Martha
Kozaki: 20

Re: Poziom trudności

Postprzez trolololo w 12 Sie 2017, 21:30

No cóż, najczęściej gram na Stalkerze. Gra nazywa się "Stalker" i na takim poziomie trudności gram, co nie znaczy że nie umiem grać na wyższych - Po prostu z doświadczenia nie widzę sensu.
W CS nawet na "Stalkerze" początek jest frustrujący jeśli nie umie się szybko i bezboleśnie skrócić dystansu od renegata, albo utrzymać na dystans mutanta. Jak trafimy NPC to on nawet w zwykłej kurtce co najwyżej się zachwieje. Nie zależnie na jakim poziomie trudności, bandyta przetrzyma cały magazynek pistoletu w brzuch. Trzeba albo trafić w głowę, albo unieruchomić na tę sekundę trafieniem w brzuch i zastrzelić w głowę. Z kolei my ciężko krwawimy kiedy dostaniemy z tego samego PM-u. Później nieważne na jakim poziomie trudności, gra się względnie normalnie. Nie widzę większej różnicy między "Stalkerem" a "Weteranem", gra się tak samo, a z czasem poziom uzbrojenia między nami a NPC się wyrównuje - oboje możemy siebie skasować w podobnym czasie.

W SoCh-u mamy to bardziej wyrównane, ale jednak czasem zdarzają się "anormalne pancerze" na wyższych poziomach trudności. Najlepiej zdecydowanie jest w CoP-ie. Chociaż to może dlatego że mamy relatywnie silne bronie od początku rozgrywki w porównaniu do wroga.

@Edit: Teraz zauważyłem. Panu powyżej wręczyć dyplom nekromanty forumowego. :D
Deszczyk pada , RAM mi zjada...

Za ten post trolololo otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Mruk, megashooter.
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Następna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości