[ustawianie ikon wyświetlanych w plecaku i menu handlu]

[ustawianie ikon wyświetlanych w plecaku i menu handlu]

Postprzez scigacz1975 w 30 Maj 2011, 20:54

Wbrew pozorom wcale to nie jest takie trudne, chociaż jest dość żmudne. Trzeba też pamiętać o kilku rzeczach i można wszystko idealnie ustawić.

1. zauważcie że jak otworzycie plecak czy menu handlu to każdy itemek wyświetlany jest na siatce współrzędnych (kratki) np. pistolet "desert eagle" wyświetlany jest w 2 sąsiadująco w poziomie kratkach, a np. OC-14 Groza na 8-miu kratkach po 4 w 2 poziomych rzędach. Odpowiada za to parametr w pliku ltx np. w_groza.ltx
Kod: Zaznacz wszystko
inv_grid_width      = 4
inv_grid_height         = 2
gdzie width = 4 to 4 kratki na szerokość (od lewej) a height = 2 to 2 rzędy kratek w pionie czyli item jest na 8 kratkach w 2 rzędach po 4.

2. Siatka współrzędnych w ui_icon_equipment.dds liczona jest od pierwszej kratki w lewym górnym rogu pliku z podziałem na rzędy i kolumny. Za rzędy odpowiada parametr inv_grid_y = 0, za kolumny parametr inv_grid_x = 0. Jeżeli te wartości będa miały np. takie dane
Kod: Zaznacz wszystko
inv_grid_width         = 5
inv_grid_height         = 2
inv_grid_x         = 0
inv_grid_y         = 2
to w tym wypadku SWU określony jest na 10 kratkach w 2 rzędach po 5 kratek a w pliku ui_icon_equipment ikona broni zaczyna się w 1 kolumnie od lewej, w 3 rzędzie. Tu mała ciekawostka skrajne rząd (od góry) i kolumna (od lewej) mają wartość 0.
A więc umieszczając ikonę w pliku ui_icon i określając ją w ekwipunku podaje się pozycjami
inv_grid_x = 0 , inv_grid_y = 2 pierwszą lewą górną kratkę,
a ilość pół (kratek) zajmowanych pozycjami inv_grid_width = 5, inv_grid_height = 2.
Żeby wam to ułatwić dodaję prosty program do podglądu pliku ui_icon_equipment.dds - po rusku ale zrozumiecie o co biega.

3. Bardzo ważna jest też kwestia umieszczania doczepnych elementów do broni (tłumik, granatnik, celownik). W plikach ltx broni określone to jest w sekcji:
Kod: Zaznacz wszystko
scope_name                = wpn_addon_scope
scope_x                = 60
scope_y                = -2
silencer_name              = wpn_addon_silencer
silencer_x                = 195
silencer_y                = 17
grenade_launcher_name       = wpn_addon_grenade_launcher_m203
grenade_launcher_x          = 128
grenade_launcher_y          = 28

Tutaj jest troszkę inna sprawa bo gra wylicza położenie np. celownika trochę inaczej. Wydaje mi się że obiera sobie układ współrzędnych ze środka ikony. Ale to akurat mało ważne. O czym trzeba wiedzieć. Oprę się na celowniku.
Kod: Zaznacz wszystko
scope_name                = wpn_addon_scope
scope_x                = 60
scope_y                = -2
- powiedzmy że jest źle umieszczony - za wysoko i za bardzo wchodzi na kolbę. Zmieniamy więc wysokość celownika na broni parametrem scope_y = -2. Jeżeli chcemy celownik opuścić to parametr zwiększamy. Np. celownik jest umieszczony (po podpięciu) o 2 milimetry za wysoko (podaję milimetry bo tak najłatwiej) Aby opadł bardziej na ikonę należy zmienić scope_y = -2 na = 6 (ok. 4 jednostek na milimetr), Jeżeli chcemy go podnieść to zmniejszamy parametr np. na -10 (ok. 2 mm w górę). Analogicznie parametrem scope_x = 60 jeżeli zrobimy = 68 to celownik przesunie się w prawo o ok. 2mm, jeżeli zmniejszymy na = 52 przesunie się w lewo (cofnie się na broni) ok 2mm

Za ten post scigacz1975 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Cromm Cruac.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Reklamy Google

Re: [ustawianie ikon wyświetlanych w plecaku i menu handlu]

Postprzez Cromm Cruac w 30 Maj 2011, 21:39

Warto by to dodać do mod.stalker.pl
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [ustawianie ikon wyświetlanych w plecaku i menu handlu]

Postprzez scigacz1975 w 30 Maj 2011, 22:24

ok :wink: dodałem - wreszcie jest tam coś też ode mnie :D
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [ustawianie ikon wyświetlanych w plecaku i menu handlu]

Postprzez Cromm Cruac w 30 Maj 2011, 23:01

Spox. Dopisz tylko o rozmiarze kratki na teksturze. Ułatwi to pozycjonowanie ikonek bo tak nie za bardzo wiadomo jak te kratki mają się do tekstury.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077


Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość