Efekt dźwięku oddechu przy założonym kombinezonie/hełmie COP

Efekt dźwięku oddechu przy założonym kombinezonie/hełmie COP

Postprzez r_populik w 17 Wrz 2012, 23:15

Z uwagi na to, że w temacie identycznego tortuala do Cienia pojawiło się pytanie o wersję pod Zew, pozwoliłem sobie dokonać adaptacji skryptu. Dźwięk oddechu gas_mask_idle.ogg trzeba oczywiście mieć i wrzucić do gamedata\sounds\actor. Następnie tworzymy plik o nazwie snd_breath.script o treści jak niżej:

Kod: Zaznacz wszystko
    ---------------------????????????? ???? ??????? ??? ?????? ?????-----------------------------
    -- The table contains a section of suits with a helmet. Supplement those that are in your mod!
    local outfits = {
    ["scientific_outfit"]=true,
    ["exo_outfit"]=true,
    ["helm_hardhat"]=true
    }

    -- the sound of breathing ( Need file sounds\actor\gas_mask_idle.ogg )
    local snd_obj = sound_object("actor\\gas_mask_idle")

    -- call from update (actor_binder:update(delta) )
    function sound_update()
        local outfit = db.actor:item_in_slot(7) or db.actor:item_in_slot(12)
        if outfit and outfits[outfit:section()]  then
            if not snd_obj:playing() then snd_obj:play_at_pos(db.actor, vector ():set (0, 0, 0), 0, sound_object.s2d) end
        else
            if snd_obj:playing() then snd_obj:stop() end
        end
    end
    ---------------------------------------------------------------------------------------------

następnie w pliku bind_stalker.script pod poniższą linią:

Kod: Zaznacz wszystko
function actor_binder:update(delta)


dopisujemy wpis:

Kod: Zaznacz wszystko
snd_breath.sound_update()


To wszystko. Dodawać możemy oczywiście więcej kombinezonów/hełmów, kwestia edycji początku skryptu snd_breath (analogicznie jak w tutorialu Vandra do Cienia).
Ostatnio edytowany przez r_populik, 31 Gru 2012, 14:27, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Reklamy Google

Re: Efekt oddechu postaci przy założonym kombinezonie/hełmie

Postprzez utak3r w 31 Gru 2012, 03:39

Proponowałbym zmienić nazwę tematu na "Dźwięk oddechu", zamiast "Efekt"... bo "efekt" oddechu, to jak dla mnie, para pojawiająca się i znikająca z oddechem na szkle maski.

Uwagi moderatora:

To zmień jak ci nie pasuje.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Efekt dźwięku oddechu przy założonym kombinezonie/hełmie

Postprzez gitmajones w 26 Mar 2013, 18:47

No i mam problem a mianowicie:
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : !m_error_code
[error]Function      : raii_guard::~raii_guard
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrServerEntities\script_storage.cpp
[error]Line          : 748
[error]Description   : ...call of pripyat\gamedata\scripts\bind_stalker.script:231: attempt to index global 'snd_breath' (a nil value)
 
 

Dobrze dodałem tą linijkę ? "snd_breath.sound_update()"
Kod: Zaznacz wszystko
function actor_binder:update(delta)
snd_breath.sound_update()
   object_binder.update(self, delta)

   if string.find(command_line(), "-designer") then
      return
   end
Awatar użytkownika
gitmajones
Stalker

Posty: 104
Dołączenie: 13 Lis 2012, 14:19
Ostatnio był: 28 Paź 2015, 19:43
Miejscowość: Trzciana k. Rzeszowa
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 3

Re: Efekt dźwięku oddechu przy założonym kombinezonie/hełmie

Postprzez r_populik w 26 Mar 2013, 21:23

Dodałeś dobrze, ale z treści loga wynika, że funkcja w bind_stalker.script nie może odnaleźć skryptu snd_breath, a to oznacza, że najprawdopodobniej nie utworzyłeś, umieściłeś w złym miejscu (nie w folderze gamedata\scripts) lub źle nazwałeś plik snd_breath.script
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: Efekt dźwięku oddechu przy założonym kombinezonie/hełmie

Postprzez gitmajones w 27 Mar 2013, 12:52

Ok działa na 50% tylko same kombinezony próbowałem przy hełmach i mi nie działa zrobiłem tak jak na przykładzie.
Awatar użytkownika
gitmajones
Stalker

Posty: 104
Dołączenie: 13 Lis 2012, 14:19
Ostatnio był: 28 Paź 2015, 19:43
Miejscowość: Trzciana k. Rzeszowa
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 3

Re: Efekt dźwięku oddechu przy założonym kombinezonie/hełmie

Postprzez StalkerCell w 05 Paź 2013, 20:22

Sry za kilkumiesięczny odkop, ale zapytam się - jak sprawa wygląda z dodawaniem dynamicznego hud'a (widoku z maski). Zdecydowałem, że nie będę pobierał Dynamic Hud'a, bo chcę sam uświadczyć tworzenia dynamicznego hud'a. Mam widoki z maski, ale nie wiem za Chiny Ludowe, jaki skrypt/config napisać/zmodyfikować.
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 06 Kwi 2021, 01:46
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Re: Efekt dźwięku oddechu przy założonym kombinezonie/hełmie

Postprzez vandr w 05 Paź 2013, 20:46

Nie jesteś w stanie napisać takiego skryptu i odnoszącego się do niego configu.
Pobierz Dinamic Hud i sobie go po ludzku scal, zmodyfikuj- co chcesz. Po co kombinować jak koń pod górę?
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!

Za ten post vandr otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Pangia.
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 01 Mar 2023, 21:43
Kozaki: 1747


Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość