[TUTORIAL] Ustawianie wpółrzędnych dodatków do broni

[TUTORIAL] Ustawianie wpółrzędnych dodatków do broni

Postprzez r_populik w 14 Gru 2012, 20:02

W niniejszym "tortualu" przedstawię w jaki sposób idealnie i bez większych trudności ustawić współrzędne dodatków do broni. Zrobię to na przykładzie customowego AK-74. Potrzebować będziemy do całej operacji tylko Paint.NETa.
1. Otwieramy configs\weapons\w_ak74.ltx i szukamy współrzędnych samej broni, czyli tego:
Kod: Zaznacz wszystko
inv_grid_width     = 5
inv_grid_height    = 2
inv_grid_x         = 0
inv_grid_y         = 2

2. otwieramy textures\ui\ui_icon_equipment.dds i szukamy naszej broni - jej współrzędne w pikselach to w prawo wartość inv_grid_x x 50 (szerokość kratki w ui_icon_equipment) czyli 0x50=0 oraz w dół wartość inv_grid_y x 50 czyli 2x50=100.
Szerokość broni to inv_grid_width x 50 czyli 5x50=250 a wysokość inv_grid_height x 50 czyli 2x50=100.

Podsumowując obszar obejmujący moje AK74 zaczyna się (jego lewy górny róg) na pikselu szerokości 0 i wysokości 100 i ma rozmiar 250x100px. Zaznaczamy ten obszar zaczynając o piksela 0x100, tak jak na obrazku:
Image
Kopiujemy zaznaczenie i wklejamy do nowego pliku.

3. Szukamy możliwych do dodania dodatków do broni w w_ak74.ltx (w moim przypadku możliwe było założenie wszystkich dodatków, czyli tłumika, granatnika i lunety):
tłumik
Kod: Zaznacz wszystko
silencer_name              = wpn_addon_silencer_pbs1   
silencer_x                 = -31             
silencer_y                 = 5

granatnik
Kod: Zaznacz wszystko
grenade_launcher_name      = wpn_addon_grenade_launcher
grenade_launcher_x         = 66
grenade_launcher_y         = 44

luneta
Kod: Zaznacz wszystko
scope_name                = wpn_addon_scope
scope_x                = 11         
scope_y                = -2


4. Teraz otwieramy configs\weapons\weapons.ltx i szukamy sekcji naszych dodatków, a w tych sekcjach ich współrzędnych. Czyli jeżeli chodzi o tłumik szukamy sekcji wpn_addon_silencer_pbs1:
Kod: Zaznacz wszystko
[wpn_addon_silencer_pbs1]:identity_immunities
GroupControlSection   = spawn_group
discovery_dependency=
$spawn            = "weapons\addons\silencer"
class            = WP_SILEN
cform              = skeleton
visual             = dynamics\weapons\wpn_upgrade\wpn_pbs1.ogf
description         = st_wpn_addon_silencer_pbs1_descr
$prefetch          = 32
slot             = -1
cost            = 600
inv_name         = st_wpn_addon_silencer_pbs1
inv_name_short      = st_wpn_addon_silencer_pbs1
inv_weight         = 0.2
inv_grid_width     = 1
inv_grid_height    = 1
inv_grid_x         = 17
inv_grid_y         = 7
bullet_hit_power_k   = 0.8
bullet_hit_impulse_k= 0.7
bullet_speed_k       = 0.8
fire_dispersion_base_k   = 1.25
cam_dispersion_k   = 0.8
cam_dispersion_inc_k= 0.9


Obliczamy współrzędne (x = 17x50 czyli 850, y = 7x50 czyli 350, rozmiar obszaru 50x50) i zaznaczamy nasz tłumik analogicznie jak broń, czyli tak jak na obrazku
Image
po czym kopiujemy zaznaczenie do pliku, gdzie wcześniej skopiowaliśmy zaznaczenie broni, ale jako nową warstwę (vide screen):
Image
Przesuwamy nasz tłumik w odpowiednie miejsce:
Image
przy czym nie przejmujemy się tym, że go w znacznej mierze nie widać, najważniejsze żeby był ładnie równo umieszczony na lufie. Teraz patrzymy na współrzędne lewego górnego rogu zaznaczenia naszego tłumika. W moim przypadku, jak widać na screenie, jest to x = -41, y = 7.
Współrzędne w wpisujemy w w_ak74.ltx w tym miejscu:
Kod: Zaznacz wszystko
    silencer_name              = wpn_addon_silencer_pbs1   
    silencer_x                 = -31             
    silencer_y                 = 5

czyli po edycji mamy tak:
Kod: Zaznacz wszystko
    silencer_name              = wpn_addon_silencer_pbs1   
    silencer_x                 = -41             
    silencer_y                 = 7


Z tłumikiem sprawa załatwiona. Analogicznie robimy z pozostałymi dodatkami. Po tych zabiegach dodatki będą nam się instalowały na ikonie bronie dokładnie tu, gdzie chcieliśmy.

W razie pytań pisać. Być może da się to zrobić łatwiej, może jest jakieś narzędzie, która ułatwia te zabiegi, jak ktoś coś może dodać, niech się również nie krępuje.

Za ten post r_populik otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Junx, scigacz1975, nelson82.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Reklamy Google

Re: [TUTORIAL] Ustawianie wpółrzędnych dodatków do broni

Postprzez scigacz1975 w 14 Gru 2012, 20:10

Nie chce Ci się szukać :E - viewtopic.php?f=68&t=14301
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [TUTORIAL] Ustawianie wpółrzędnych dodatków do broni

Postprzez r_populik w 14 Gru 2012, 20:20

Ścigacz - jasne, że Twój tutorial był mi znany, mnie jedynie chodziło o pokazanie sposobu na dokładne ustawienie dodatków metodą "raz, a dobrze", bo metoda "na wyczucie" w przypadku dużych przesunięć jest kłopotliwa i wymaga nieraz kilkukrotnego uruchomienia gry w trakcie edycji.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263


Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość