[SweetFX] CeeJay - postprocessing effects

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

[SweetFX] CeeJay - postprocessing effects

Postprzez Cromm Cruac w 14 Cze 2013, 12:44

SweetFX to zestaw efektów poprawiających grafikę w grach metodą postprocessingu. Niektórzy pewnie znają SweetFX z innych gier jak Skyrim, czy Fallout3. SweetFX pozwala wyostrzyć generowany przez silnik obraz i manipulować kolorystyką, jasnością czy kontrastem.

DOWNLOAD
SweetFX - S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat + Cromm Cruac's presets

INSTALACJA
1. Skopiować pliki i foldery z 1.Install do folderu z grą.
2. Wybrać preset. Można to zrobić na dwa sposoby:
Sposób 1: zastąpić plik SweetFX_settings.txt (w folderze gry) wybranym plikiem z katalogu "2.Cromm Cruac's presets\*".
Sposób 2: Otworzyć notatnikiem plik SweetFX_preset.txt i zmienić ścieżkę do pliku w katalogu SweetFX\Presets. Np. #include "SweetFX\Presets\balanced.txt"

Klawisze sterujące efektami w grze zdefiniowane następująco:
PrintScreen - screenshot
Pause/Break - przeładowuje shadery (np. po zmianie presetu w trakcie gry)
Insert - włącza/wyłącza efekty.

SCREENY
ImageImageImageImageImageImageImage

Poniżej więcej screenów z zastosowaniem presetów. Po lewej stronie obraz bez efektów, po prawej z zastosowanym presetem.
Balanced:

ImageImageImageImage

Cold:

ImageImageImageImage

Desaturated:

ImageImageImageImage

Technicolor:

ImageImageImageImage

Vibrant:

ImageImageImageImage

Vintage:

ImageImageImageImage

Warm:

ImageImageImageImage


UWAGI
Nie jestem autorem tych bibliotek. To zasługa CeeJay-a. Ja zrobiłem tylko parę presetów do nich.
Biblioteki SweetFX testowałem tylko z Zewem Prypeci ale powinny działać z każdą wersją Stalkera.
SweetFX działa we wszystkich trybach z dynamicznym oświetleniem (DX9, DX10 i DX11). Nie działa w DX8 (statyczne oświetlenie).
Więcej presetów do setek gier można znaleźć na tej stronie.
Ostatnio edytowany przez Cromm Cruac 14 Cze 2013, 15:52, edytowano w sumie 3 razy
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Junx, r_populik, GTR.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Reklamy Google

Re: [SweetFX] CeeJay - postprocessing effects

Postprzez Gertgar w 14 Cze 2013, 14:57

Te efekty nie znajdują się w twoich modach (AN i AF), są z nimi kompatybilne?
'Poza tym uważam, że Kartagina powinna być zburzona, a S.T.A.L.K.E.R. 2 wydany!'
Awatar użytkownika
Gertgar
Stalker

Posty: 123
Dołączenie: 31 Mar 2013, 20:36
Ostatnio był: 30 Gru 2021, 23:19
Miejscowość: Kraków
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 22

Re: [SweetFX] CeeJay - postprocessing effects

Postprzez Cromm Cruac w 14 Cze 2013, 15:47

Screeny co prawda zostały zrobione z AF3 i AN3 ale SweetFX to co innego. Nie jest to tak do końca mod, to raczej 'nakładka' na renderer. Jest kompatybilna ze wszystkim, modami czy poprawionymi DLLami zmieniającymi np. FoV albo gęstość trawy. Można jej także używać bez modów.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [SweetFX] CeeJay - postprocessing effects

Postprzez scigacz1975 w 14 Cze 2013, 16:36

Na Soc 1.0004 nie działa - utworzył się log że nie znalazł shaderów w /bin
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [SweetFX] CeeJay - postprocessing effects

Postprzez Cromm Cruac w 14 Cze 2013, 16:54

@scigacz1975, spróbuj wrzucić wszystkie pliki/foldery do folderu bin. W CoPie niektóre muszą być w katalogu wyżej bo ma launchera. SoC go nie posiada więc może zadziała.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive scigacz1975.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [SweetFX] CeeJay - postprocessing effects

Postprzez scigacz1975 w 14 Cze 2013, 17:16

Terozki działa ino nie mam pojęcia kiedy jest ten postprocess a kiedy nie. Różnica po naciśnięciu Insert jest wyraźna - tylko które je które :(
tak po uruchomieniu - Image

a tak po wciśnięciu insert - Image

pierwszy screen mi się bardziej podoba - mam nadzieję że to to. Kolory są żywsze i jest wyraźniejszy
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [SweetFX] CeeJay - postprocessing effects

Postprzez Cromm Cruac w 14 Cze 2013, 17:40

Efekt włącza się automatycznie przy uruchomieniu gry więc ten na górze jest z efektem. Zwróć uwagę, że obraz jest też ostrzejszy.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [SweetFX] CeeJay - postprocessing effects

Postprzez scigacz1975 w 14 Cze 2013, 18:29

Dokładnie - i na większej odległości są dość wyraźne kontury, pomimo tego że DOF działa. Fajnie. Dzięki.

Edit: Okazuje się że, przy okazji, u mnie zastosowanie tego dodatku poprawiło płynność. W tej chwili, na modzie wymagającym graficznie, częściej mam błąd "out of memory" (zastosowany plik z rozszerzonym wykorzystaniem ram, 4GB pamięci i 6 GB virtual) niż freeze czy błędy związane z grafiką. Wcześniej np. na Magazynach potrafiło mi klatkować - teraz mam stale około 30-40 FPS
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [SweetFX] CeeJay - postprocessing effects

Postprzez gitmajones w 02 Lip 2013, 11:09

Czy dużo żre to fps'ów ? bo chce to użyć ale na moim sprzęcie to idzie 33/40 fps przy pełnym dynamicznym a nie chcę schodzić na niższe.
Awatar użytkownika
gitmajones
Stalker

Posty: 104
Dołączenie: 13 Lis 2012, 14:19
Ostatnio był: 28 Paź 2015, 19:43
Miejscowość: Trzciana k. Rzeszowa
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 3

Re: [SweetFX] CeeJay - postprocessing effects

Postprzez scigacz1975 w 02 Lip 2013, 12:02

Mam wrażenie że gra chodzi płynniej po użyciu tych plików. Na tym modzie który widzisz na screenie (TS2 plus prawie 4GB dodatkowej grafiki :/) mam około 35-50 FPS w zależności od lokacji.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [SweetFX] CeeJay - postprocessing effects

Postprzez Pangia w 17 Lut 2017, 20:44

Choćbym się wysrał do folderu z grą – Zlew Skurweci odmawia współpracy, po prostu po splashu nic się nie dzieje, a proces X-Raya znika z listy. Log gry ma 0 bajtów, log SweetFX nie podaje żadnych błędów.

Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [SweetFX] CeeJay - postprocessing effects

Postprzez Cromm Cruac w 17 Lut 2017, 21:15

Nie wiem, u mnie działa :tm: :E

A tak poważnie, to spróbuj wrzucić pliki i foldery z 1.Install (folder SweetFX, d3d9.fx etc.) do folderu bin gry, a to co w 1.Install\bin do głównego gry. Tak, żeby były zduplikowane i tu, i tu.

A w ogóle, to zamiast stareńkiego SweetFXa polecam użyć ReShade. Chodzi ze wszystkimi Stalkerami łącznie z Lost Alpha
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Następna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości