przez Canthir w 06 Sty 2014, 05:24
Dobra, trochę pograłem to napiszę coś więcej.
Beta testowanie zaczynałem na buildzie v0.18b, obecnie jest v0.18e i zmiany są odczuwalne (chyba najbardziej RAMożerność zmniejszona o 100MB).
Beta to beta, nie można się spodziewać bezproblemowej gry. Szczęśliwie wywaleń do pulpitu jest mało i gra zasadniczo jest stabilna. Największym ograniczeniem dla mnie jest odległość do serwera, który podobno gdzieś w Rosji, oraz nieogarniająca karta graficzna sprzed eonu.
Na chwilę obecną dostępnych jest 5 map:
- Rudnia
- Szkoła
- Radar
- Zakład Chemiczny
- Fort
Rudnia jest chyba największa, przynajmniej robi takie wrażenie. Wioska z chatkami i cerkwią przecięta wąwozem pełnym duszącej zielonej mgły.
Prawie raj dla snajperów, bo będąc schowanym w chatce można wygodnie celować ponad parowem, punkt widokowy na wieżyczce cerkwi daje pole widzenia na prawie całą mapę (i nawzajem). Między domkami na krótszych dystansach dobrze sprawdzają się AKSU i Witjaz, jak ktoś się ich jeszcze nie dorobił to można ugrać coś strzelbą z przyczajenia.
Ciekawe ukształtowanie terenu urozmaica rozgrywkę, a anomalna bariera wymusza więcej chodzenia między bazami drużyn. Co prawda butla z tlenem pozwala przejść przez nią, ale mało kto jej używa zostawiając udźwig na ciężką pancerną kurtkę czy mocniejszą drugą broń. Niestety chwilowo mechanizm rozwoju postaci, a z nim możliwość zwiększania udźwigu, zostały wyłączone.
Może nie jest to moja ulubiona mapa, ale na pewno jedna z ulubionych.
Szkoła natomiast jest jedną z mniejszych map. Ogranicza się do budynku szkoły z wewnętrznym dziedzińcem i odrobiny przestrzeni wokół. Dostępne są cztery kondygnacje: piwnica z fioletowym grzybem, parter i dwa piętra. W sali gimnastycznej znajdującej się na parterze i pomieszczeniu nad nią znajdują się niebieskie grzyby.
Ponieważ odległości tutaj są mniejsze niż w Rudni to najlepiej sprawdza się broń automatyczna, snajperki znajdują nisze wzdłuż ścian szkoły i w korytarzach w osi między bazami drużyn. Strzelby jak najbardziej w korytarzach poprzecznych, klatkach schodowych innych ciasnych przestrzeniach. Oczywiście, można próbować i w innych okolicznościach, ale będzie to trudniejsze.
Obecnie gracz nie ma wyboru na jakiej mapie chce grać. Wybiera się swoje wyposażenie, klika [Play] i czeka co gra wylosuje. Uczy to radzenia sobie z nieoptymalną bronią na każdej mapie. Alternatywnie można założyć lżejsze ubrania i wziąć snajperkę + coś automatycznego, byle zmieścić się w udźwigu (tak jak w Zewie można mieć dwie bronie długie, nie koniecznie długa + krótka).
Również lubiana przeze mnie mnie mapa.
Radar wydaje się być większy od Szkoły, być może dlatego, że więcej na nim mniejszych budynków. Pośrodku góruje tytułowa antena radarowa z jednym budynkiem u stóp, z jednej strony dwa budynki, z drugiej obszar pełny zielonej mgły z jakimiś wrakami i garażem podziemnym, po pozostałych przeciwnych znajdują się bazy drużyn. Na parterze radaru pojawiają się błyszczące kałuże białych iskier, wokół stacji transformatorowej wiją się wyładowania elektryczne.
Z balkonów umieszczonych na maszcie anteny rozciąga się dobry widok na mapę, ale mało kto z tego korzysta. Może dlatego, że jest się tam zbyt łatwym celem, a może dlatego, że droga na szczyt jest długa i podczas jej pokonywania łatwo o konfrontację z przeciwnikiem. Przejście anomalią gazową jest mało uczęszczane ze względu na małą popularność aparatu tlenowego.
Za Radarem jakoś nie przepadam. Niby mapa ładna, ale do mnie nie trafia.
Zakład Chemiczny jest chyba podobnej wielkości co Radar. Bardzo industrialny krajobraz, dużo wagonów towarowych na jakieś materiały sypkie, silosy, rurociągi, zbiorniki plus budynki administracyjne i zakładowe. Centralnym punktem jest silos z przejazdem ustawionym w poprzek osi. Z jednej strony mamy bardzo ładne pole z anomaliami: niebieskim rozlanym glutem i fruwającymi czerwonymi zarodnikami. Do ochrony przed pierwszym wystarczą buty ochronne, przed drugim - aparat tlenowy. Z drugiej strony przejście między labiryntem wagonów.
Tutaj każdy znajdzie dość miejsca dla siebie. Wyborowe mogą ściągać z okien budynków administracyjnych, automaty i strzelby mogą szturmować między wagonami albo przez silosy. Ja tam się ze swoją płynnością gry na pierwszy front nie pcham, a raczej czaję się w obronie ew. zastawiając pułapki na niczego nie spodziewających się graczy.
Zdecydowanie moja ulubiona mapa. Zarówno od strony stylu rozgrywki jak i wyglądu. Mam nadzieję, że nic nie będą w niej zmieniać.
Fort jest ostatnio dodaną mapą i już zdążył przejść pewną rewolucję polegającą na przemieszczeniu baz drużyn o 90° z krótszej osi na dłuższą. Rozgrywka toczy się w części ceglanego fortu, w dwóch 'ścianach', dwóch otwartych 'przejściach' i skrzydle między nimi zawartym. Zarówno w 'ścianach' jak i środkowym skrzydle są korytarze, którymi można się poruszać równolegle do 'przejść'. Część pomieszczeń tam znajdujących się ma zamurowane przejścia, co czyni przemieszczanie się między nimi trudniejszym i przywodzi na myśl labirynt.
Długie otwarte przejścia w osi dają dużą przewagę snajperkom. Ponieważ w częściowo zasypanych arkadach można się nieźle schować, dobrze ustawiony snajper ma lekkie życie. Zanim snajperzy się ustawią leci szturm z automatami. Pochowane korytarze są zazwyczaj puste i jeśli mnie nie zdejmą po drodze to nimi się przekradam po skrzynki.
Fortu nie lubię i nie mogę się do niego przekonać. Dostaję na nim zawsze najtęższe baty i najczęściej na nim nie mogę nawet wyjść z bazy.
Piszcie ludzkości co was ciekawi w becie to na jakie pytania czy co odpowiem.
pzdr
Смертельные аномалии, опасные мутанты, анархисты и бандиты, не остановят "Долг", победоносной поступью идущей на помощь мирным гражданам всей планеты!
Kiedy idziesz do Strefy, to sobie za konotuj: z towarem wróciłeś - cud boski, z życiem uszedłeś - daj na mszę, kula patrolu - fart, a cała reszta - jak los zdarzy. - A&B Strugaccy; Piknik na Skraju Drogi
Nie da się tu żyć bez gorzałki... Chcę już o wszystkim zapomnieć. Cholera, to samo dzień po dniu. Kiedy to się wszystko skończy? To chyba przeznaczenie... Daj mi spokój! Życie i tak jest do dupy.
zdjęcia Zony