Wolfenstein

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: Wolfenstein

Postprzez kaczor_1991 w 04 Sty 2015, 10:11

Nie będziesz się nudził. Regularnie przez całą grę pojawiają się jakieś nowości czy smaczki a sceneria zmienia się jak w Modern Warfare ;]
Ruch przeciwników pisania maczkiem na forach. Jak chcecie coś ukryć używać spoilerów!!!
Awatar użytkownika
kaczor_1991
Tropiciel

Posty: 312
Dołączenie: 02 Lis 2010, 12:00
Ostatnio był: 22 Lut 2020, 08:32
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Big Ben
Kozaki: 46

Reklamy Google

Re: Wolfenstein

Postprzez BJ Blazkowicz w 04 Sty 2015, 12:07

Na pewno jest dłuższa od niejednego CoDa. Dwie linie czasowe zachęcają do ponownego przejścia bo można zobaczyć miejsca do których wcześniej nie miało się dostępu :P
Image
Voiton laulut soi ainiaan!
Awatar użytkownika
BJ Blazkowicz
Przewodnik

Posty: 977
Dołączenie: 17 Mar 2009, 15:42
Ostatnio był: 10 Gru 2023, 23:39
Miejscowość: Zamek Wolfenstein
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 520

Re: Wolfenstein

Postprzez paintball_0 w 04 Sty 2015, 17:44

Jak na razie nie chcę wiedzieć o żadnych liniach czasowych, bo wyczuwam "twist fabularny". Napisałem w cudzysłowiu, bo dzięki wam nie będzie to już szoker jak mi przyjdzie wsiadać do wehikułu czasu. :|

Dotychczas ugrałem 8h. Pewnie połowa z was przeszłaby tę grę dwukrotnie przez ten czas. Ja się lubię napawać. Ta gra chodzi na id tech 5, silniku Rage. Ale jest przepiękna nie ze względu na szejdery i dajrekty. Jest przepiękna ze względu na design, projekt poziomów, stylistykę, udźwiękowienie i narrację. Bronie są przepięknie zaprojektowane, drzwi są przepięknie zaprojektowane, mundury są przepięknie zaprojektowane. Wszystko w tej grze jest przepięknie zaprojektowane. Gram bez napisów. Jak Niemiec coś do mnie mówi, to nie mam pojęcia co, bo nie znam niemieckiego. W jednym momencie w grze zadzwonił telefon na biurku w jakimś biurze. Podniosłem słuchawkę a tam jakiś Niemiec gada myśląc że podniósł ją pracownik biura (którego zabiłem minutę wcześniej). I gada, gada, a ja nie mam pojęcia czego chce. Super! :P

Jak pisałem wcześniej- jestem zachwycony. Wracam do gry.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: Wolfenstein

Postprzez BJ Blazkowicz w 04 Sty 2015, 18:21

Jak nie wiesz to włącz sobie napisy :P Nawet ten głos w słuchawce ma napisy :P
Image
Voiton laulut soi ainiaan!
Awatar użytkownika
BJ Blazkowicz
Przewodnik

Posty: 977
Dołączenie: 17 Mar 2009, 15:42
Ostatnio był: 10 Gru 2023, 23:39
Miejscowość: Zamek Wolfenstein
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 520

Re: Wolfenstein

Postprzez paintball_0 w 04 Sty 2015, 18:39

Ale mnie właśnie o to chodziło, Żebym nie wiedział o czym oni mówią. Ta scena w pociągu ze zdjęciami. Siedziałem na krawędzi fotela.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: Wolfenstein

Postprzez Kpuc w 04 Sty 2015, 19:10

BJ Blazkowicz napisał(a):Na pewno jest dłuższa od niejednego CoDa. Dwie linie czasowe zachęcają do ponownego przejścia bo można zobaczyć miejsca do których wcześniej nie miało się dostępu :P


Problem w tym że to jest bardziej kosmetyka niż rzeczywiście dwie odmienne linie czasowe.
:

Gramy na tych samych mapach identycznie oskryptowanych z tym że dziadek daje man zdolności A a młodziak zdolności B i to wszystko.
Image
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Posty: 1810
Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Ostatnio był: 19 Lut 2024, 21:21
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 285

Re: Wolfenstein

Postprzez paintball_0 w 11 Sty 2015, 19:35

Przeszedłem The New Order. Całość zajęła mi około 25h, przeszedłem jedną "ścieżkę czasową", prawie wszystko odblokowałem, prawie wszystko na mapach znalazłem. Grałem stawiając na skrytość gdzie się tylko dało, zwiedzałem całą dostępną mapę zaglądając w każdy kąt i pod każdy stół. Grałem w Full HD na wszystkich możliwych suwakach przesuniętych na max.

Gierka chodzi na najnowszej wersji id Tech 5. To niby ten sam silnik co zastosowano w RAGE, ale po jakości tekstur i modeli widać, że mocno go zoptymalizowano. Tekstury nie są już takie rozciapane, modele są bardziej szczegółowe i więcej dupereli wala się po mapach. Technicznie jest więc ładniej, więcej i lepiej. Niestety ciągle trafiają się tekstury fatalnej jakości, rozpikselizowane albo w szesnastobitowej palecie kolorów. Domyślnie anty aliasing nie jest w tej grze obsługiwany, trzeba go wymuszać z poziomu konsoli albo sterownika karty graficznej. Ale wtedy gra tak muli, że nie dziwię się że go wyłączono. Strasznie ciężki ten ich silnik. Ledwie dało się grać na FXAA.

Udźwiękowienie zaskoczyło mnie i pozytywnie i negatywnie. Pozytywnie dlatego, że role Polaków, Niemców, Brytyjczyków i Amerykanów grają tutaj aktorzy polscy, niemieccy, brytyjscy i amerykańscy! W każdym razie wtedy, kiedy mówią w swoim ojczystym języku. Nawet Blazkowicz wymawia parę polskich słów. ;) W dodatku domyślnie niemieckie dialogi nie posiadają włączonych napisów. Czyli jak idziesz gdzieś i słyszysz rozmowę dwóch żołnierzy, to jeśli nie znasz języka- nie masz pojęcia o czym mówią! Efekt jest tutaj równie znakomity jak w Max Payne 3.
Negatywnie, bo gra ma bardzo dziwne audio. Wszystkie dźwięki jakby nachodzą na siebie, są odtwarzane tak jakby na jednej płaszczyźnie. Chyba twórcom chodziło o to, żeby dialogi zagłuszały wybuchy i świst pocisków, ale czasem grając bez napisów nie miałem pojęcia co ktoś właśnie do mnie mówi. Zwyczajnie nie było słychać przez ten cały hałas. I to nie była tylko wina mojego audio (które swoją drogą mam bardzo dobre), bo w internecie znalazłem masę narzekań na ten temat. Tak wśród graczy pecetowych jak i konsolowych.

Gracz ma poziom zdrowia i pancerza wyświetlony na ekranie. Zdrowie regeneruje się w zakresie około 20pkt na 100. Czyli jak zostanie ci 1pkt zdrowia, to ci się zregeneruje do 20. Apteczki nie są magazynowane. Podniesiona = zużyta. Tradycyjnie już można zjadać Niemcom żarcie ze stołów, a nawet psią karmę z misek. :D Nie wiem czy to umyślnie, ale prze komicznie rozwiązano sprawę pancerza. Zamiast wymieniać jedną zużytą kamizelkę na drugą, podnosisz z ziemi na przykład kawałek blachy i nabija ci to na przykład 5pkt pancerza. Co więcej- nie widziałem w całej grze ani jednego Niemca, który by chodził w pancerzu tego typu, który ja mogę ubrać. A przecież znajdowałem je w ich skrzyniach z zaopatrzeniem i w ich zbrojowniach. :D

Sejwy są automatyczne w wyznaczonych momentach oraz przeważnie przed filmikami. Filmiki wydają się zrobione jak w Wiedźminie 2 na x360, tj. wyglądają jakby były na silniku gry, ale z lepszym oświetleniem i teksturami i w 24 klatkach. Tak jednak nie jest. Filmiki są prerenderowane. Gra ma budowę liniową, nie możesz sobie wybierać misji, jak w poprzedniej części. Lokacje są rozbudowane i na tyle nieliniowe, żeby nie czuć się ciągle zamkniętym w korytarzu. Masz mapę lokacji do dyspozycji, którą odblokowujesz po kawałku podczas zwiedzania. Przeważnie jest tak, że warto przed atakiem przeanalizować kierunek natarcia, bo jedne ścieżki są lepsze od innych.
Podobnie jak poprzednia część, tutaj też masz bazę wypadową, w obrębie której możesz pogadać z ludźmi i porobić fabularne mini-questy.

Wolf posiada prosty system rozwoju postaci oparty na wyzwaniach. Żeby zdobyć nową umiejętność trzeba na przykład zabić określoną ilość przeciwników w określony sposób. Albo wykonać daną akcję spełniając jakiś warunek. Przeważnie jest to "ubij tylu i tylu przeciwników używając takiej a takiej broni". Kolejne wyzwania są odblokowywane po wykonaniu poprzednich. Niestety gra nie posiada new game plus. Za to zapamiętuje znalezione na mapie sekrety, więc jak przechodzisz grę ponownie, to masz pewność, że znajdziesz tylko nowe znajdźki, a nie "powtórki". Przydatna rzecz dla osób, które chcą znaleźć wszystkie sekrety. Gra oferuje również dwie "ścieżki czasowe", ale jest to zabieg czysto kosmetyczny i sprowadza się do kilku wersji dialogów i alternatywnych ścieżek na mapach. Tak czy inaczej na pewno warto przejść ją jeszcze raz. Bo po prostu fajnie się w toto gra.

Nowy Wolf to kawał świetnego szutera. Bliżej mu do Bioshocka Infinite, a daleko do serii Call of Duty. Postawiono tutaj na brawurę i efekciarstwo rodem z filmów akcji klasy "B", ale jakimś cudem udało się nie przeholować. Oto jak tego dokonano.
Każdą niemal misję zaczynasz po cichu i możesz przejść spory kawał gry nie alarmując nikogo. Dopiero w pewnym momencie misji gówno trafia w wiatrak i po prostu musisz stanąć do otwartej walki. Wtedy walisz z dwóch luf na raz. Nie ważne czy to dwa Lugery, dwa karabiny maszynowe czy strzelby automatyczne. Praktycznie każda broń w grze posiada tryb akimbo i dwa tryby ostrzału. Tryb ognia ustawiasz dla każdej ręki osobno, więc możesz walić jednocześnie z karabinu w jednej ręce i z podwieszonego granatnika karabinu w drugiej. Oczywiście możesz wtedy pożegnać się z celnością, a przywitać się z rozrzutem. ;) Wyskakujesz więc zza winkla i lecisz przed siebie dosłownie przerzynając się przez wroga. Chaotyczne to i głupie? Nic bardziej mylnego! Nie możesz pruć na pałę zbyt długo, bo to nie jest Cal of Duti, tutaj żytko ci nie odrośnie. Jak za bardzo przykozaczysz, to ci zdrówko spadnie do zera i adios mczaczos. W tej grze wykorzystujesz nie tylko siłę ognia ale i pomyślunek. Musisz wiedzieć na ile możesz się wystawić a kiedy opłaca się schować. Przeciwnicy pod ostrzałem zachowują się bardzo malowniczo. Coś tam do siebie pokrzykują, fajnie latają po bliskich spotkaniach z podwójnymi strzelbami albo granatnikiem.

Najróżniejszych wrogów jest tutaj cała masa. Ludzie, roboty, cyborgi, drony, cyber psy w co najmniej trzech odmianach, maszyny kroczące, pojazdy bojowe, samoloty, helikoptery, nawet Zeppelin się znajdzie. Nie tylko różnią się zachowaniem i uzbrojeniem, ale i ten sam typ przeciwnika często występuje w różnym umundurowaniu w zależności od lokacji. Na przykład mundur marynarza różni się znacząco od munduru piechocińca, albo strażnika więziennego. I nie kończy się wcale na teksturach. Całe modele postaci są inne. Włącznie z kształtem hełmu, insygniami, nie wspominając o tym, że w gra rozgrywa się przez pewien czas w Drugą Wojnę Światową, a potem w latach sześćdziesiątych. Daje to przyjemne poczucie różnorodności.

Jako że w świecie Wolfa Niemcy wygrali wojnę, wszędzie wznoszą się monumentalne budowle z olbrzymimi swastykami na każdej możliwej powierzchni. Wszystko wygląda tak, jak to sobie wyobrażali hitlerowscy architekci i spece od propagandy.
Wizja artystyczna naprawdę robi wrażenie. Efekt potęguje doskonałe wyczucie kolorów i jakość oświetlenia niczym z grafik koncepcyjnych. Technicznie nie jest to może Crysis 4, ale dla mnie dajrekty i szejdery nigdy nie były wyznacznikiem pięknej grafiki.

Nie chcę zdradzać fabuły gry, bo jest całkiem fajna. Pozostawia sporo niedopowiedzeń, kilka nie domkniętych wątków i dość subtelną zapowiedź sequela. Zakończenie sprawiło, że nie dostała ode mnie oficjalnej nagrody gry roku w kategorii "parada absurdu". Jest absurdalna, ale nie wystarczająco. Posiada absolutnie unikatowy wątek, którego absolutnie nigdzie wcześniej nie widziałem. Jest to wątek tak zaskakujący, że dam sobie rękę uciąć, że nikt się tego nie spodziewał. Nie chcę nikomu spojlerować, ale bardzo ubolewam nad faktem, że w tej części gry nie przyszło nam podróżować w czasie, walczyć z Mecha-Hitlerem, albo Nazistami na dinozaurach. :( Naprawdę liczyłem na przynajmniej podróże w czasie...

Z resztą jeśli o fabułę chodzi, twórcy i tak ugryźli więcej niż mogli przełknąć. Zaprezentowano masę wątków, rozwiązań technicznych i gameplayowych, nowych ciekawych postaci, wydarzeń i miejsc, ale wszystko to zaledwie liźnięto. Pomimo, że przejście gry zajęło mi ponad 20 godzin, w gruncie rzeczy jest ona za krótka. Finał gry zgrabnie zamyka historię, ale wydaje się być tylko rozdziałem większej historii.

Moja ocena Wolfenstein: The New Order to 7/10.
Ocena byłaby wyższa o jeden punkt, gdyby poprawiono choćby:
- problemy techniczne w postaci sknoconego dźwięku i brzydkich tekstur tu i tam przez całą grę
- dłuższą rozgrywkę i lepsze zamknięcie niektórych wątków
- znaczne rozwinięcie fabularne i gameplayowe niektórych wątków i elementów mechaniki rozgrywki
- gdyby faktycznie w grze pojawiła się podróż w czasie, Hitler albo dinozaury :D

Za ten post paintball_0 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Cysiu.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: Wolfenstein

Postprzez HitFan w 11 Sty 2015, 20:24

Przeszedłem tą grę i zachęcam. Zawsze bardzo lubiłem Wolfy i ich wypaczone spojrzenie na świat. New World Order bardzo ciekawy. Na poczatku sądziłem po zapowiedziach, ale już trailer jak wyszedł do zmieniłem "-B.J., where are you?
-on the fuckin' moon".
Naprawdę dobra gra, ciekawa fabuła. Jedna z lepszych. Osobiście jako najlepsze uważam Medal of Honor (2009) i serię Crysis, w szczególności część trzecią. Słowa Proroka w polskiej wersji sprawiały, że mnie ciary przechodziły... " A co jeśli najpotężniejsza machina wojenna na świecie zawiedzie?"
A wracając do Wolfa to specjalnie dla niego przeinstalowywałem system z x86 na x64
/ Gaming rig / Intel i5-4460 3.2GHz / 8GB DDR3 RAM / GTX 960 STRIX 2GB GDDR5 RAM / Windows 10 x64 /
/ Coding machine / Intel i5-7200U 2.7GHz / 8GB DDR4 RAM / R5 M330 2GB GDDR3 RAM / Windows 10 x64 /
Awatar użytkownika
HitFan
Weteran

Posty: 651
Dołączenie: 21 Sty 2012, 17:26
Ostatnio był: 15 Lut 2022, 20:18
Miejscowość: Bytom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 86

Re: Wolfenstein

Postprzez BJ Blazkowicz w 04 Mar 2015, 17:35



:realcaleb:
Image
Voiton laulut soi ainiaan!

Za ten post BJ Blazkowicz otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Iwaszka, paintball_0.
Awatar użytkownika
BJ Blazkowicz
Przewodnik

Posty: 977
Dołączenie: 17 Mar 2009, 15:42
Ostatnio był: 10 Gru 2023, 23:39
Miejscowość: Zamek Wolfenstein
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 520

Re: Wolfenstein

Postprzez Iwaszka w 04 Mar 2015, 17:53

Coś wiadomo czy to DLC czy jakieś większe rozszerzenie?
Awatar użytkownika
Iwaszka
Weteran

Posty: 695
Dołączenie: 23 Cze 2010, 13:56
Ostatnio był: 22 Cze 2022, 20:09
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 272

Re: Wolfenstein

Postprzez paintball_0 w 04 Mar 2015, 18:27

Ok, oto co napisano w opisie pod filmikiem:

Kod: Zaznacz wszystko
Before The New Order... there was The Old Blood!

Watch the gameplay debut trailer for the all-new standalone prequel to everyone's favorite Nazi-blasting first-person shooter of 2014, Wolfenstein: The New Order! See the live gameplay debut live from PAX East 2015 on Twitch.TV/Twitch. Streams start at 10:30 am est on both Friday, March 6th and Saturday, March 7th!

Arriving digitally on May 5th for $19.99 on PC, PlayStation 4, and Xbox One, Wolfenstein: The Old Blood takes our hero BJ Blazkowicz back to the year 1946 in an adventure that spans eight chapters and two interconnected stories (released together) that will lead into the events you know and love from The New Order.

Part one of Wolfenstein: The Old Blood - Rudi Jäger and the Den of Wolves -- pits BJ Blazkowicz against a maniacal prison warden as he breaks into Castle Wolfenstein in an attempt to steal the coordinates to General Deathshead’s compound. In part two – The Dark Secrets of Helga Von Schabbs – our hero's search for the coordinates leads him to the city of Wulfburg where an obsessed Nazi archaeologist is exhuming mysterious artifacts that threaten to unleash a dark and ancient power.



A więc remake!!

Obie wcześniejsze gry przemodelowane tak, żeby pasować do obecnej ścieżki fabularnej w The New Order! W dodatku w dość niskiej cenie, więc pewnie raczej krótkie toto będzie. Ale i tak się jaram. Miałem nadzieję, że coś zrobią w tej materii, bo trzecia odsłona wolfa była raczej cienka.

Za ten post paintball_0 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive BJ Blazkowicz, Cysiu.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: Wolfenstein

Postprzez BJ Blazkowicz w 12 Mar 2015, 22:55


Image
Voiton laulut soi ainiaan!
Awatar użytkownika
BJ Blazkowicz
Przewodnik

Posty: 977
Dołączenie: 17 Mar 2009, 15:42
Ostatnio był: 10 Gru 2023, 23:39
Miejscowość: Zamek Wolfenstein
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 520

PoprzedniaNastępna

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości