Projekt bazujący na serii gier Stalker / Metro

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: Projekt bazujący na serii gier Stalker / Metro

Postprzez michal201092 w 08 Gru 2020, 10:51

@Up - na razie tylko bardziej testowanie techniki działania (poprawny spawn dodatków na broni w 3D) .
Docelowo będzie najpewniej stół , który będzie miał możliwość naprawy broni , oraz właśnie zakładania addonów - w zależności także od typu (np. kolimator na szynę będzie można założyć z poziomu ekwipunku)
Image
Awatar użytkownika
michal201092
Kot

Posty: 32
Dołączenie: 06 Kwi 2019, 00:30
Ostatnio był: 03 Lis 2019, 21:19
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 23

Reklamy Google

Re: Projekt bazujący na serii gier Stalker / Metro

Postprzez MordercaBezSerca w 15 Gru 2020, 13:50




Trochę mi to zajęło, przepraszam. Film jest za duży , żeby go przesłać mailem, więc wklejam tu. Może się przyda komuś innemu.

Tak IMHO powinno wyglądać przeładowanie karabinu platformy AK . Jak widać na załączonym obrazku, magazynka nie da się wcisnąć po linii prostej. Trzeba go wkręcić z półobrotu jak Chuck Norris. Do tego najłatwiej się to robi lewą ręka, przekręcając broń na bok. Jest wtedy łatwy dostęp do rączki przeładowania, umieszczonej z prawej strony broni. Prawa ręka cały czas jest na chwycie. Nie trzeba jej odrywać i wykonywać dodatkowych ruchów.

Najpierw zmiana magazynka na pustej broni - trzeba odciągnąć zamek. Potem zmiana, gdy w komorze został jeszcze jeden pocisk - np. magazynek nie opróżniony do końca. Wtedy nie trzeba przeładowywać.
Szczero prowda, Półprowda i Gównoprowda
Jeden promil
Ballada o prawiesnorku
Moje Łodpady
Awatar użytkownika
MordercaBezSerca
Opowiadacz

Posty: 53
Dołączenie: 09 Paź 2020, 16:55
Ostatnio był: 20 Sty 2021, 11:03
Miejscowość: Cy-cy-sto
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: RGD-5 Grenade
Kozaki: 23

Re: Projekt bazujący na serii gier Stalker / Metro

Postprzez michal201092 w 19 Gru 2020, 00:23

@Up dzięki wielkie za nagranie - na pewno zostanie wzięte pod uwagę ! :E
Image
Awatar użytkownika
michal201092
Kot

Posty: 32
Dołączenie: 06 Kwi 2019, 00:30
Ostatnio był: 03 Lis 2019, 21:19
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 23

Re: Projekt bazujący na serii gier Stalker / Metro

Postprzez michal201092 w 03 Sty 2021, 12:45

​@Ref - mały update !

Animacje do Colt-a 1911 :



Dla zasięgu , także została utworzona strona na indiedb  [https://www.indiedb.com/games/independent-zone-project]

Image

Za ten post michal201092 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive MordercaBezSerca, Stalker Rambo.
Awatar użytkownika
michal201092
Kot

Posty: 32
Dołączenie: 06 Kwi 2019, 00:30
Ostatnio był: 03 Lis 2019, 21:19
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 23

Re: Projekt bazujący na serii gier Stalker / Metro

Postprzez MordercaBezSerca w 03 Sty 2021, 17:24

Łoo Panie, całkiem ładnie to wygląda :D

Dopracowaliście fajne szczegóły :
- wygląd muchy i szczerbiny dokładnie jak w we wczesnej wersji, bardzo podobne do polskiego VIS wz 35.
- rozmieszczenie i działanie manipulatorów, zrzut magazynka i blokada zamka - idealnie
- niski chwyt typu clamshell, z kciukami skierowanymi do przodu, przez co lufa mocno podskakuje, też jak najbardziej zgodne z rzeczywistością.
- sam odrzut wygląda jak kopnięcie .45 ACP a nie blow back z ASGejowej pierdziawki. Dobra robota :D
- nawet lufa lekko unosi przód na ryglach, gdy zamek idzie do tyłu, mały szczegół a cieszy :E

Teraz to co mi się gryzie w tym obrazku:
- 22/23 sek - cofanie zamka przyciskiem? :facepalm: mam nadzieję, że to po prostu sekwencje video tak się ułożyły.
- żerdź prowadząca sprężyny powrotnej (ta rurka pod lufą) - jeżeli jest to model klasyczny (przyrządy celownicze), to cała broda lufy, wraz z żerdzią powinna chować się w szkielet, przy wyrzucaniu łuski. Żerdź zostaje na widoku tylko w nowszych, sportowych konstrukcjach jak Kimber, albo Sig Sauer.
- nakładka ustalająca lufy (blaszka na przedzie, łącząca lufę i żerdź) - w żadnym modelu nie zostaje z przodu. Jest połączona ryglem z zamkiem i cofa się po lufie przy wyrzucie łuski.
- ilość nabojów - j.w. jeśli to klasyk to powinno być 7 . Nowszy model może mieć 8 + 1 w lufie. 10cio nabojowe magazynki istnieją współcześnie, ale gryzie mi się to z tą klasyczną wersją.

Jako szczegół, sugerowałbym pobawić się trochę prędkością animacji przy odciąganiu zamka. Wolno do tyłu i nagły, szybki trzask do przodu. Podobnie jak przy oddaniu strzału. Teraz wszystko jest w podobnym tempie i wygląda trochę nienaturalnie.

Czekam na następny update! :D
Szczero prowda, Półprowda i Gównoprowda
Jeden promil
Ballada o prawiesnorku
Moje Łodpady
Awatar użytkownika
MordercaBezSerca
Opowiadacz

Posty: 53
Dołączenie: 09 Paź 2020, 16:55
Ostatnio był: 20 Sty 2021, 11:03
Miejscowość: Cy-cy-sto
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: RGD-5 Grenade
Kozaki: 23

Re: Projekt bazujący na serii gier Stalker / Metro

Postprzez Stalker Rambo w 07 Sty 2021, 12:52

MordercaBezSerca napisał(a):Jako szczegół, sugerowałbym pobawić się trochę prędkością animacji przy odciąganiu zamka. Wolno do tyłu i nagły, szybki trzask do przodu. Podobnie jak przy oddaniu strzału. Teraz wszystko jest w podobnym tempie i wygląda trochę nienaturalnie.


Dokładnie! Animacja przeładowania powinna być kilkakrotnie szybsza. Takie powolne przeładowanie spowodowałoby najprawdopodobniej zacięcie. Po za tym wygląda dziwnie...

Edit:

I jeszcze jedno. Nie znam się na tworzeniu gier i nie wiem jakie są trudności z tym związane, ale czy macie możliwość by w tej animacji przesunąć rękę przeładowującą, bardziej do tyłu. Tak, aby dłoń nie zasłaniała okna wylotowego? Po za tym przeładowanie powinno być wykonane wcześniej (w niższej pozycji broni). Nie wiem czy rozumiesz o co mi chodzi. Gdy broń jest "u góry" powinna być już gotowa do użytku.
Awatar użytkownika
Stalker Rambo
Weteran

Posty: 595
Dołączenie: 21 Paź 2011, 00:15
Ostatnio był: 08 Cze 2022, 18:27
Miejscowość: Starogard Gdański
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 142

Re: Projekt bazujący na serii gier Stalker / Metro

Postprzez michal201092 w 09 Sty 2021, 12:10

@Update !

Szkice spersonalizowanej skrzynki gracza

Image
Image
Image

Oraz , gra została dodana na giantbomb:  https://www.giantbomb.com/independent-zone-project/3030-81514/

Łoo Panie, całkiem ładnie to wygląda :D

Dopracowaliście fajne szczegóły :
- wygląd muchy i szczerbiny dokładnie jak w we wczesnej wersji, bardzo podobne do polskiego VIS wz 35.
- rozmieszczenie i działanie manipulatorów, zrzut magazynka i blokada zamka - idealnie
- niski chwyt typu clamshell, z kciukami skierowanymi do przodu, przez co lufa mocno podskakuje, też jak najbardziej zgodne z rzeczywistością.
- sam odrzut wygląda jak kopnięcie .45 ACP a nie blow back z ASGejowej pierdziawki. Dobra robota :D
- nawet lufa lekko unosi przód na ryglach, gdy zamek idzie do tyłu, mały szczegół a cieszy :E

Teraz to co mi się gryzie w tym obrazku:
- 22/23 sek - cofanie zamka przyciskiem? :facepalm: mam nadzieję, że to po prostu sekwencje video tak się ułożyły.
- żerdź prowadząca sprężyny powrotnej (ta rurka pod lufą) - jeżeli jest to model klasyczny (przyrządy celownicze), to cała broda lufy, wraz z żerdzią powinna chować się w szkielet, przy wyrzucaniu łuski. Żerdź zostaje na widoku tylko w nowszych, sportowych konstrukcjach jak Kimber, albo Sig Sauer.
- nakładka ustalająca lufy (blaszka na przedzie, łącząca lufę i żerdź) - w żadnym modelu nie zostaje z przodu. Jest połączona ryglem z zamkiem i cofa się po lufie przy wyrzucie łuski.
- ilość nabojów - j.w. jeśli to klasyk to powinno być 7 . Nowszy model może mieć 8 + 1 w lufie. 10cio nabojowe magazynki istnieją współcześnie, ale gryzie mi się to z tą klasyczną wersją.

Jako szczegół, sugerowałbym pobawić się trochę prędkością animacji przy odciąganiu zamka. Wolno do tyłu i nagły, szybki trzask do przodu. Podobnie jak przy oddaniu strzału. Teraz wszystko jest w podobnym tempie i wygląda trochę nienaturalnie.


Dzięki za komentarz ! Dokładne opisy tego co jest źle , na pewno przydadzą się przy wprowadzeniu poprawek :)

Jako szczegół, sugerowałbym pobawić się trochę prędkością animacji przy odciąganiu zamka. Wolno do tyłu i nagły, szybki trzask do przodu. Podobnie jak przy oddaniu strzału. Teraz wszystko jest w podobnym tempie i wygląda trochę nienaturalnie.


Dokładnie! Animacja przeładowania powinna być kilkakrotnie szybsza. Takie powolne przeładowanie spowodowałoby najprawdopodobniej zacięcie. Po za tym wygląda dziwnie...

Edit:

I jeszcze jedno. Nie znam się na tworzeniu gier i nie wiem jakie są trudności z tym związane, ale czy macie możliwość by w tej animacji przesunąć rękę przeładowującą, bardziej do tyłu. Tak, aby dłoń nie zasłaniała okna wylotowego? Po za tym przeładowanie powinno być wykonane wcześniej (w niższej pozycji broni). Nie wiem czy rozumiesz o co mi chodzi. Gdy broń jest "u góry" powinna być już gotowa do użytku.


Tak , oczywiście jestem w stanie to zmienić! Mamy dosyć prosty workflow co do animacji , bo tworzymy wszystko wewnątrz silnika Unity (UMotion Pro) co ułatwia wprowadzenie poprawek (nie trzeba każdorazowo exportować np z blendera).
Image
Awatar użytkownika
michal201092
Kot

Posty: 32
Dołączenie: 06 Kwi 2019, 00:30
Ostatnio był: 03 Lis 2019, 21:19
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 23

Re: Projekt bazujący na serii gier Stalker / Metro

Postprzez michal201092 w 23 Sty 2021, 00:15

@Ref - mały update - pierwsze zdjęcie Radiatora , wrzuconego już w silnik! 

Image
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
michal201092
Kot

Posty: 32
Dołączenie: 06 Kwi 2019, 00:30
Ostatnio był: 03 Lis 2019, 21:19
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 23

Re: Projekt bazujący na serii gier Stalker / Metro

Postprzez michal201092 w 17 Sty 2022, 17:00

​@Refff

Od ostatniego update, minęło prawie że rok - nastąpiło w tym czasie dużo zmian wewnętrznych oraz niestety zabrakło także czasu. :+:

Ale , pomimo tego wszystkiego , udało się zrobić postęp!

W tym roku zwracamy ze zdwojoną siłą , pełni do chęć do tworzenia! :kozak: :kozak:

 


 

Dajcie znać , co o tym sądzicie ;)

Image

Za ten post michal201092 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Stalker Rambo.
Awatar użytkownika
michal201092
Kot

Posty: 32
Dołączenie: 06 Kwi 2019, 00:30
Ostatnio był: 03 Lis 2019, 21:19
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 23

Re: Projekt bazujący na serii gier Stalker / Metro

Postprzez Stalker Rambo w 20 Lut 2022, 00:53

Fajne i klimatyczne. Tylko daj czytelniejsze napisy w menu głównym (te światełka).
Awatar użytkownika
Stalker Rambo
Weteran

Posty: 595
Dołączenie: 21 Paź 2011, 00:15
Ostatnio był: 08 Cze 2022, 18:27
Miejscowość: Starogard Gdański
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 142

Re: Projekt bazujący na serii gier Stalker / Metro

Postprzez michal201092 w 21 Paź 2022, 06:06


@Reff 

Po długim czasie udało się dokończyć jedną z obowiązkowych lokacji (którą gracz będzie musiał odwiedzić) z artefaktem na samym jej końcu :


 

Ukończyliśmy takżę riggowanie postaci (Trigger) oraz wrzuciliśmy pierwsze modele laboratorium - za niedługo ukażemy je w następnym video :)

 

 


Image
Awatar użytkownika
michal201092
Kot

Posty: 32
Dołączenie: 06 Kwi 2019, 00:30
Ostatnio był: 03 Lis 2019, 21:19
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 23

Poprzednia

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości