ATOM RPG

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

ATOM RPG

Postprzez Terminus w 01 Sty 2020, 18:41

Jedna z większych niespodzianek dla mnie ostatniego czasu - "ruski Fallout"; indyk. Klasyczne do bólu 3D z widokiem z góry (do wyboru tryb izometrii). Walka w turach. Zacinająca się broń i goście pudłujący do siebie z bliska. Klasyczna falloutowa mapa świata.
Questy, questy, questy...
Dużo questów, questy z wyborami, questy z różnymi zakończeniami, questy wymagające odpowiednich statystyk by je dostać lub przejść określonymi ścieżkami itp.
Mnóstwo nawiązań i mrugania okiem do graczy pamiętających klasykę, ale polane sowieckim sosem - jak ktoś pamięta wystawę z "prawdziwą" mumią w Fallout to tu znajdzie to samo z "prawdziwą" mumią Lenina ;-)
Klasyczny system RPG ze statystykami głównymi, pomocniczymi, perkami i przedmiotami podnoszącymi staty - w tym nieśmiertelny "lockpick".
Ciekawe lokalizacje.
Mnóstwo sowieckiego klimatu i nawiązań do realiów życia w ZSRR - choćby biorąca łapówki milicja, listonosz czytający listy, które ma dostarczyć, żyd-księgarz wysyłający nas w misję złapania gangu z prawie-kompletem dzieł Lenina jako przynętą.
Crafting, wędkarstwo, gry hazardowe, pokręcone postacie, ciekawie napisane dialogi.
Jednym słowem jak ktoś lubi takie staro-falloutowe klimaty to brać w ciemno. Jak dla mnie lepsze od Wasteland 2. "Indyczność" produkcji w aktualnej wersji praktycznie widać w bardzo budżetowo robionych intro, cutscenkach itp.
CREDO [łac. Wierzę]

Za ten post Terminus otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59.
Awatar użytkownika
Terminus
Deliryk

Posty: 3955
Dołączenie: 22 Cze 2007, 06:15
Ostatnio był: 21 Lip 2022, 18:56
Kozaki: 1440

Reklamy Google

Re: ATOM RPG

Postprzez Tormentor w 06 Sty 2020, 13:16

Pamiętam, że 4 lata temu wyszła podobna gierka, Krai mira się zwała, grałem w demo, ale to była totalna padaka, dziś sobie przypomniałem własnie o tym tytule bo wiem, że ATOM mi sie z nią kojarzył, nawet pomyślałem kiedyś, że to te same gry.
Żałuje, że kupiłem niedawno Baldura, Icewind mnie okropnie zmęczył i nie wiedzieć czemu znowu kupiłem grę o systemie, którego najnormalniej w świecie nie lubię :facepalm: Mogłem powinąć Atoma, ale poczekam do lutego, albo na jakąś zniżkę. Ludzie z Fallout Corner robią spolszczenie ale nie wiadomo czy wyjdzie w tym roku, także chyba nie będę czekać.
Image
Awatar użytkownika
Tormentor
C O N T R I B U T O R

Posty: 1029
Dołączenie: 15 Lis 2010, 21:42
Ostatnio była: 18 Cze 2023, 17:27
Miejscowość: Yantar
Ulubiona broń: --
Kozaki: 289

Re: ATOM RPG

Postprzez aroncio420 w 11 Lis 2020, 01:36

Mam techniczne pytanko odnośnie Atom RPG. Może ktoś odpowie. Zauważyłem że nagle z backpacka zniknął mi samopał, jestem na samym początku gry nie wiem czy mi się zniszczył czy to jakiś bug i czy wgl bronie w tej grze się niszczą i jeśli tak to jak je naprawiać bo jakby w interfejsie gry tej informacji nie widze...
aroncio420
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 11 Lis 2020, 01:32
Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 0

Re: ATOM RPG

Postprzez Terminus w 10 Paź 2021, 15:46

ATOM RPG - Tudograd

Samodzielny dodatek do ATOMa, w którym można kontynuować grę postacią z podstawki lub zacząć nowym avatarem.
Trochę zmian, głównie na mapie świata - zamiast typowo falloutowej mapy świata jak poprzednio mamy aksonometrię miasta, po którym poruszamy się po zadanych połączeniach pomiędzy punktami co w domyśle ma sugerować chodzenie ulicami. Mechanika RPG zmodyfikowana o drzewko umiejętności, ale nie ma w tym nic rewolucyjnego. Na dodatek widok kołowy drzewka kompletnie zbędny.
Świat zdecydowanie mniejszy niż w podstawce i roboty w nim także skąpiej. Pojawiło się trochę ciekawych losowych wydarzeń podczas podróży, ale i one po jakimś czasie robią się dość powtarzalne. Na plus parę ciekawostek i zaskakujących wydarzeń ukrytych w questach pobocznych albo w świecie gry jak rytuał przy totemie na wyspie z latarnią. Niestety zabrakło rozbudowanych i wielowątkowych zadań, które stanowiły o sile podstawki.
Znalazłem 2 błędy: jeden z misja na statku, kiedy nieuwolnienie więźnia uniemożliwiało zakończenie jej pełnym sukcesem i drugi, gdy włączenie systemów bezpieczeństwa w końcowej lokalizacji zapętlało grę w walce - rozwiązaniem było ręczne wybicie robotów i dopiero późniejsza aktywacja wieżyczek.
Ogólnie ciekawostka głównie dla fanów podstawki.
Mi skończenie zajęło ok. 90h, ale da się to przejść zdecydowanie szybciej.
CREDO [łac. Wierzę]

Za ten post Terminus otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59.
Awatar użytkownika
Terminus
Deliryk

Posty: 3955
Dołączenie: 22 Cze 2007, 06:15
Ostatnio był: 21 Lip 2022, 18:56
Kozaki: 1440


Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości