[u3shaders 2.1] Shadery by utak3r

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [u3shaders 2.0] Shadery by utak3r

Postprzez JKm w 19 Cze 2010, 15:04

może ktoś pomóc?
gdy zrobię wszystko co trzeba by zagrać (tzn. folder gamedate , false na true , itp.) to kiedy wezmę "wczytaj grę" i się ładuję to po chwili gdy pisze "Ładowanie obiektów" wychodzi mi z gry , tak jak bym zakończył proces , dosłownie tak samo , żadnych errorów , zwiech nic ?
JKm
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 17 Cze 2010, 21:00
Ostatnio był: 29 Cze 2010, 17:42
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: [u3shaders 2.0] Shadery by utak3r

Postprzez utak3r w 22 Cze 2010, 20:26

Ramkę powyżej czytał?
Sooner or later, you will meet the Undertaker...

Za ten post utak3r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Pyr0.
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [u3shaders 2.0] Shadery by utak3r

Postprzez Bambosz107 w 22 Cze 2010, 20:40

Które shadery lepiej wyglądają, te, czy te z Lurka?
Go Go Power Rangers!!
Awatar użytkownika
Bambosz107
Legenda

Posty: 1280
Dołączenie: 10 Maj 2009, 21:50
Ostatnio był: 15 Cze 2022, 20:42
Miejscowość: Tarnów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 87

Re: [u3shaders 2.0] Shadery by utak3r

Postprzez MatrixSTR w 23 Cze 2010, 00:29

jeśli lubisz 52738236 efektów które dają tak po oczach że po pół godziny grania oczy bolą to oczywiście te z LURKa są lepsze. A tak na serio to u3Sshadersy są chyba najlepsze jeśli chodzi o ogólny wygląd, po prostu brak pedalskich efektów sprawia że wyglądają o wiele realistyczniej od innych i do tego te bumpmapy... :)
Image
Image
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 07 Maj 2025, 20:23
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 277

Re: [u3shaders 2.0] Shadery by utak3r

Postprzez Bambosz107 w 23 Cze 2010, 16:49

Szczerze mówiąc, dla mnie, najlepiej wygląda Complete 2009, chociaż te shadery też niczego sobie.
Go Go Power Rangers!!
Awatar użytkownika
Bambosz107
Legenda

Posty: 1280
Dołączenie: 10 Maj 2009, 21:50
Ostatnio był: 15 Cze 2022, 20:42
Miejscowość: Tarnów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 87

Re: [u3shaders 2.0] Shadery by utak3r

Postprzez Desert22 w 23 Cze 2010, 20:40

Jakość shader'ów powalająca !
Awatar użytkownika
Desert22
Kot

Posty: 22
Dołączenie: 07 Mar 2010, 14:17
Ostatnio był: 15 Sty 2011, 18:24
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Big Ben
Kozaki: 0

Re: [u3shaders 2.0] Shadery by utak3r

Postprzez Bambosz107 w 24 Cze 2010, 17:06

A swoją drogą to jakim cudem ten mod tak mało waży? Nawet pomijając tekstury, to i tak wyjdzie coś ok. 100 MB.
Go Go Power Rangers!!
Awatar użytkownika
Bambosz107
Legenda

Posty: 1280
Dołączenie: 10 Maj 2009, 21:50
Ostatnio był: 15 Cze 2022, 20:42
Miejscowość: Tarnów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 87

Re: [u3shaders 2.0] Shadery by utak3r

Postprzez stypol9 w 25 Cze 2010, 13:34

Shadery to tylko pliki, w których są wpisane parametry wyświetlania, jak np.
bloom_build.ps
Kod: Zaznacz wszystko
#include "common.h"

struct         v2p
{
  float2 tc0:                TEXCOORD0;        // Texture coordinates         (for sampling maps)
  float2 tc1:                TEXCOORD1;        // Texture coordinates         (for sampling maps)
  float2 tc2:                TEXCOORD2;        // Texture coordinates         (for sampling maps)
  float2 tc3:                TEXCOORD3;        // Texture coordinates         (for sampling maps)
};

uniform half4                b_params;

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Pixel
half4         main                        ( v2p I )        : COLOR
{
        // hi-rgb.base-lum
        half3          s0              =        tex2D              (s_image,        I.tc0);
        half3            s1              =        tex2D             (s_image,        I.tc1);
        half3            s2              =        tex2D             (s_image,        I.tc2);
        half3            s3                =        tex2D             (s_image,        I.tc3);


      half3         avg            = (s0+s1+s2+s3)/2;
      //half          hi            = dot(avg, 1.h) - b_params.x;
      half          hi            = dot(avg, BLOOM_val) - b_params.x;

        return           half4(avg, hi);
}


Czyli sam tekst, a to chyba za wiele nie waży, prawda?
Image
Udanych łowów Stalkerze!
C2D E7400 2,8GHz (OC 3,5GHz) | 9800GT 1GB | 4GB RAM
Awatar użytkownika
stypol9
Kot

Posty: 39
Dołączenie: 17 Maj 2009, 19:54
Ostatnio był: 18 Kwi 2016, 01:15
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1

Re: [u3shaders 2.0] Shadery by utak3r

Postprzez utak3r w 25 Cze 2010, 19:08

Dokładnie. Tutaj nie ma żadnych tekstur, jest tylko kod shaderów, np.:

Kod: Zaznacz wszystko
float3         L_rgb     = v.color.xyz;
float3         L_hemi  = v_hemi(N)*v.N.w;
float3         L_sun     = v_sun(N)*v.color.w;
float3         L_final   = L_rgb + L_hemi + L_sun + L_ambient;
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [u3shaders 2.0] Shadery by utak3r

Postprzez caleb59 w 30 Lip 2010, 06:55

Bardzo dobra robota - osobiście nie uświadczam na razie żadnych bugów wizualnych, wydajność też ok. Liczę, że powstanie nowa wersja zgodnie z zapewnieniami autora o eliminacji błędów jakie pozostały (zapewne niewielkie skoro sam ich wyłapać nie dam rady)...
Polecam - szczególnie w podziemiach wszystko takie ostrzejsze, na powierzchni bardziej kolorowe, tekstury wypukłości znaczniej uwydatnione względem oryginału, lekki blur dodany bez przesady, chropowatość ścian - I like it! :E
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2713
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 21 Maj 2025, 17:32
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 678

Re: [u3shaders 2.0] Shadery by utak3r

Postprzez utak3r w 25 Wrz 2010, 23:19

W końcu udało mi się poprawić błąd związany ze schodkowanymi niektórymi cieniami :D Przy okazji nieco rozjaśniłem te cienie, jako iż niektórzy narzekali, że są nieco zbyt głębokie.

Kilka nowych screenów:

Image Image Image
Image Image


Link do downloadu w pierwszym poście.

==========================================================
update
Jeden z userów na forum AMK zwrócił mi uwagę, że minimalnie wyższy poziom szczegółów cienia można osiągnąć, zmieniając ustawienie r2_sun_near z wartości 20 na 12 - i rzeczywiście, widać delikatny wzrost szczegółów cienia.
Ostatnio edytowany przez utak3r, 01 Paź 2010, 11:34, edytowano w sumie 1 raz
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [u3shaders 2.1] Shadery by utak3r

Postprzez caleb59 w 30 Wrz 2010, 17:24

http://img521.imageshack.us/img521/6417 ... 02l11p.jpg

http://img193.imageshack.us/img193/8349 ... l01esc.jpg

Najprawdopodobniej są to bugi występujące na Twoich shaderach a nie w teksturach - czy da się to poprawić?
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2713
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 21 Maj 2025, 17:32
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 678

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość