[utAMK] by utak3r

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez utak3r w 06 Paź 2010, 01:41

Można przywracać, ale ponoć potrafią się różne cuda dziać z taką łataną wersją... możesz info w rejestrze zmienić o posiadanej wersji i zainstalować 1.0004, możesz też rozpakować ten patch i ręcznie podmienić pliki. Ogólnie, to gdzieś na forum jest opis, jak cofnąć patcha.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Reklamy Google

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez wesoły romek w 06 Paź 2010, 09:53

viewtopic.php?f=55&t=4374
Tutaj jest opisane jak zejść do pożądanej wersji. Niestety działa to tylko jeśli "ręcznie" instalowaliśmy patche. Gra, która oryginalnie instaluje się w wersji .06 po takiej zmianie i tak będzie wywalać się do pulpitu (u mnie np. przy wgrywaniu savegame czy rozmowie z NPC).

Pytanie do twórcy:
:

Gdzie można dostać rury (pipes) do miotacza ognia? Sidorowicz kieruje mnie do jakiegoś stalkera na Wysypisku. Tam rozmawiałem chyba z każdym stalkerem (poza oczywiście bandytami), przeszukałem każde zwłoki a rurek niet.
Awatar użytkownika
wesoły romek
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 14 Wrz 2010, 09:57
Ostatnio był: 07 Paź 2010, 14:05
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 0

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez utak3r w 06 Paź 2010, 16:15

Owszem, na Wysypisku, ale nie u żadnego stalkera. Na północ od złomowiska, na szczycie górki śmieciowej - tam szukaj.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez jalkavaki w 07 Paź 2010, 15:41

Noszżesz kuuuu....!
Napisałem długą recenzję moda i szlag wszystko trafił przez błąd Windowsa :facepalm: W skrócie więc.
Co można by poprawić:
- na forum przenieść rozwiązania różnych problemów w jedno miejsce, najlepiej do pierwszego postu. Co konkretnie? Jak zmienić polską wersję na angielską i w jakiej kolejności instalować fix.
- Mnogość mutantów. Nie wiem czym to jest uzależnione, ale jak wszedłem do Magazynów Wojskowych lub Doliny
Mroku to obsiadłą mnie chmara przedstawicieli miejscowej fauny. I to nie kilka sztuka a po kilkanaście/kilkadziesiąt psów, dzików, świń, szczurów itp. Podobnie przegięta jest ilość występowania niby olbrzymów i kontrolerów. Za to prawie w ogóle nie widać pijawek i (poza Jantarem) snorków.
- muzyka podczas walki. Zupełnie nie potrzebna.
- celowniki jednak bym dał takie jak oryginalne SUSAT czy PSO-1
Co na plus? Cała reszta.
+ emisje. Brak słów. Ekran ciemnieje, cichy pomruk, w oddali syreny. I nagle to pierd...nięcie. Czuć, że idzie coś, jakiś zły madafaka, który nie patyczkuje się z nikim a radia słucha tylko na pogodę.
+ pistolety - brawa na stojąco i kwiaty pod nogi. W KOŃCU to jest broń a nie ozdóbka. Strzał, dwa, góra trzy i delikwent wita się ze św. Piotrem.
+ skoro już przy broni i jej właściwościach. Bardzo dobre wyważenie i zadawanych obrażeń i celności. Można odczuć, że to faktycznie śmiercionośne narzędzie. Nie ważne czy AKS czy SIG.
+ prywatnie flaszka ode mnie za umieszczenie Remingtona 870. I to dostępny od początku.
+ wiadomości SMS. Od żartów, poprzez ostrzeżenia i spostrzeżenia po oferty kupna, sprzedaży.
+ system obrażeń i leczenia. Nie ma już biegania i leczenia jednocześnie. Teraz walka to taktyka, krycie, obchodzenie. Akcja w stylu Rambo to pewna kaplica.
+ NPC. Oni w końcu żyją. Przeszukują zwłoki, pomagają sobie, omijają anomalie, używają lepszej broni. Brawa.
+ detektory. Kilka rodzajów, acz ten od wykrywania anomalii to już spore ułatwienie.
+ Noc to w końcu noc. Ciemno jak wiadomo gdzie a nie daj Boziu jeszcze pada. Wymarzone warunki aby zakraść się do wojskowej bazy z wytłumionym MP5 :E
+ i wiele wiele innych.
Generalnie mod godzien polecenia.Wielkie brawa dla twórcy i czekam na następne, które zapewne będą równie dobre jak ten.
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.

Za ten post jalkavaki otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Cysiu.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1379
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 20 Lip 2022, 06:45
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 193

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez utak3r w 07 Paź 2010, 17:00

Dzięki :) Już czasem nachodziły mnie myśli o walnięciu tego moda w kąt, ale takie posty upewniają mnie, że warto go dokończyć.

Ogólnie, to niedługo będzie wersja finalna, która podciąga kilka niedogodności wersji aktualnej:

jalkavaki napisał(a):- na forum przenieść rozwiązania różnych problemów w jedno miejsce, najlepiej do pierwszego postu. Co konkretnie? Jak zmienić polską wersję na angielską i w jakiej kolejności instalować fix.


Po wydaniu wersji końcowej uporządkuję pierwszego posta. Kolejność instalacji niedawno właśnie poprawiłem, bo zbyt często rzeczywiście źle go instalowali ludkowie.


jalkavaki napisał(a):- Mnogość mutantów.


Będzie bardziej wyważone :)

jalkavaki napisał(a):- muzyka podczas walki. Zupełnie nie potrzebna.


To akurat można sobie wyłączyć w głównym menu ("Opcje utAMK").

jalkavaki napisał(a):+ pistolety - brawa na stojąco i kwiaty pod nogi. W KOŃCU to jest broń a nie ozdóbka. Strzał, dwa, góra trzy i delikwent wita się ze św. Piotrem.
+ skoro już przy broni i jej właściwościach. Bardzo dobre wyważenie i zadawanych obrażeń i celności. Można odczuć, że to faktycznie śmiercionośne narzędzie. Nie ważne czy AKS czy SIG.


No patrz... a co niektórzy (i to doświadczeni gracze!) biadolą, że to jest wada... ;) Na szczęście, akurat w tym punkcie nie popuszczę.

jalkavaki napisał(a):+ NPC. Oni w końcu żyją. Przeszukują zwłoki, pomagają sobie, omijają anomalie, używają lepszej broni. Brawa.


No właśnie. Co jakiś czas słyszę zarzuty w stylu "skąd ten bandyta ma taką czy inną broń??" Ano - zdobył ją w walce lub zakupił.

jalkavaki napisał(a):+ detektory. Kilka rodzajów, acz ten od wykrywania anomalii to już spore ułatwienie.


Można by pomyśleć ew. o ograniczeniu promienia wykrywania anomalii... zobaczę.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez Wiewiórka69 w 07 Paź 2010, 20:07

A co przewidujesz dodatkowo w nowej wersji ? prócz tych popraw..i polepszeniu, to radzę dodać jakąś nowość. Mam namyśli np. Bagna..zadania tam nowe, jakieś dodatkowe rzeczy..to na pewno przyciągnie graczy. Szczególnie nastawił bym się na to bo ile razy można przechodzić jedno i to samo ?

Wiewiórka69
Wygnany z Zony

Posty: 304
Dołączenie: 22 Sty 2010, 16:58
Ostatnio był: 19 Lip 2011, 21:39
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 1

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez jalkavaki w 08 Paź 2010, 00:03

Ech. Gdybyś przeczytał temat (wiem, ciężko przebrnąć prze ponad 30 stron, gdzie większość to pytania o BugTrapy) to znalazł byś odpowiedź na problem w Twoim poście.
A tak wracając do tego co jeszcze poprawić. Eksplodujący Monolit. Zamiar fajny. Wrażenie robi zwłaszcza przy obronie bariery. Ale potem to już po prostu przesyt(?). Każdy umierający członek monolity kończy dosyć efektownie, co czasem prowadzi do dosyć kuriozalnych sytuacji (efekt domino powinien wiele wyjaśniać).
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1379
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 20 Lip 2022, 06:45
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 193

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez utak3r w 08 Paź 2010, 01:29

Buuu, a takie to fajne...
A gdyby... wprowadzić procentowo to? Np. 30%, że jest naszpikowany dynamitem? Hmmm.

Wiewiórka: nie wiem, ile zdecyduję się nowego wprowadzić - ale raczej niezbyt wiele. Chodzi o to, że mam zamiar odstawić już utAMKa, doprowadzić go do końca i odstawić. Przede mną mod do CoPa, nie mogę spędzić kolejnego roku przy tym modzie.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez jalkavaki w 08 Paź 2010, 10:31

Sama idea Monolitu jako takiej stalkerowej Al Kaidy fajna. Ino właśnie za dużo ich. Myślę, że te 20-30% byłoby ok.
Edit: Fajny motyw jest z tym widokiem z perspektywy trzeciej osoby. Tylko po każdym ładowaniu (load lub przejście na inną planszę) zmienia ubranie na skórzaną kurtkę(to z czym zaczyna się grę). W okienku ekwipunku jest normalny pancerze. Trzeba go zdjąć i jeszcze raz założyć aby widać go było we wspomnianym widoku.
Kolejny błąd. Dostałem zadanie aby wyeliminować pijawki w Magazynach wojskowych. Idę tam, a tam żadnej pijawy nie ma. Zadania więc nie da się ukończyć. Podobnie z poleceniem oczyszczenia wioski z kontrolera i pijawek, które otrzymujemy od Łukasza. Kontroler był. Pijawek już nie. I znów zadanie nie wykonane.
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1379
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 20 Lip 2022, 06:45
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 193

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez utak3r w 08 Paź 2010, 14:10

Co do widoku, to już sam engine tak robi i nie bardzo wiem, jak to naprawić - też mnie to czasem drażni... Pracuję jednak nad jakimś systemem zapamiętywania opcji z głównego menu, gdyby się udało, mógłbym od razu też to zapisywać i przywracać po każdym loadzie.

Natomiast co do zadania: mówisz o tej wiosce po lewej strony Magazynów, gdzie trzeba na wieżyczkę wejść po schodkach? Ogólnie, to normalnie się tam spawnują pijawki, jeśli ich nie zastałeś, to widocznie albo gdzieś sobie polazły, albo ktoś je wcześniej (przed otrzymaniem zadania, bo gdyby to było później, zadanie zostałoby automatycznie zaliczone) utłukł. Taka już cena za uwolnienie ALife'u spod jarzma zbyt ciasnych skryptów liniowej fabuły :)
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez jalkavaki w 08 Paź 2010, 14:16

Tak, to ta wioska. Pijawki były tam tylko raz - 3 sztuki. Wybiłem je i potem już się nie spawnowały. Podobnie jak poltergeisty. Za to nie ma problemów z kontrolerami. Co rusz się tam pojawiają.
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1379
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 20 Lip 2022, 06:45
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 193

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez Qeurbith w 10 Paź 2010, 12:17

Ja mam dwa pytania:
1.Jak wyłączyć muzykę podczas walki ? (Szukałem w opcjach i tego nie ma)
2.Jak pozbyć się autosejwów podczas gry ?

EDIT:
Pierwszy punkt został rozwiązany, po prostu nie dostrzegłem u góry Opcje UTAMK. Ale zagadką pozostaje punkt drugi.

Qeurbith
Wygnany z Zony

Posty: 3
Dołączenie: 10 Paź 2010, 00:11
Ostatnio był: 10 Paź 2010, 19:57
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości