przez PMG w 23 Lip 2015, 22:39
Witajcie. Mam dosyć skomplikowany problem i chciałbym poradzić się osób obeznanych w A-life i spawnie. Od razu przepraszam, jeżeli brzmi to chaotycznie, ale starałem się najprościej jak mogę.
A więc od początku: tworzę aktualnie moda, a jednym z moich priorytetów jest stworzenie opustoszałej Zony. Ale zauważyłem, że w SoC jest to po prostu niemożliwe, a przynajmniej nie z taką ilością general_lagerów (obozów), jakie ustawili twórcy na lokacjach. Problem jest w tym, że NPC spawnują się w dużych ilościach, nawet pomimo zmian w all.spawn. Po takiej "fali spawnu" zaczynają rozchodzić się po lokacjach i zajmują po paru godzinach WSZYSTKIE obozowiska w grze, co skutkuje powstaniem efektu przeciwnego do zamierzonego. Powstaje po prostu wyprane z klimatu miasteczko. Na dodatek, gdy NPC dołączy do general_lageru to nie ruszy się stamtąd na krok, aż do śmierci. Wyglądu to bardzo sztucznie, zwłaszcza, że w pliku all.spawn w sekcji jakiegokolwiek general_lageru znajduje się linijka "stay = quick/medium/long", co wskazuje na to, że jednak istnieje jakiś okres czasu, w jakim stalkerzy mają przesiadywać w obozie. To samo tyczy się też mutantów, które - nawet jeżeli mają tylko jeden punkt respawnu w całej Zonie - potrafią zespawnować się ilości większej niż ustalona w all.spawn i rozejść się po wszystkich obozach dla nich przeznaczonych, a następnie okupować je bez końca.
Mam więc dwa pytania:
1. Czy da radę jakoś ustalić maksymalną ilość, w jakiej mają spawnować się NPC, aby uniknąć przeludnienia?
2. Czy da radę osiągnąć efekt jak w CoP, tzn. NPC przychodzą do obozu na pewien czas, aby po jakimś czasie opuścić go i iść do kolejnego?
Z góry dzięki za pomoc.