Tworzenie map wypukłości i odbić

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Re: Przeklęte bump mapy

Postprzez r_populik w 08 Sie 2012, 12:24

Cromm Cruac napisał(a):Ta mapa jest odpowiedzialna za parallax mapping.
Ja ją robię pluginem nVidii. Uwaga, plugin działa tylko pod 32bitowym Photoshopem.
Filter > nVidia Tools > Normal Map Filter
Ustawienia: Height generation>Filter Type>Du/Dv, MinZ 0, Scale 1.
Nie trzeba zmieniać kolejnści kanałów.

Ok, w ten sposób wychodzi coś takiego:
Image
A jak zrobić taką mapę z bump# w nazwie:
Image
i do czego jest ona w ogóle potrzebna ?
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Reklamy Google

Re: Tworzenie map wypukłości i odbić

Postprzez Cromm Cruac w 08 Sie 2012, 17:53

Image
To jest właśnie bump#

Używana jest do czegoś co się mądrze nazywa Parallax Occlusion mapping. Czyli coś jak bump mapa z tym, że obiekty naprawdę wyglądają na wypukłe. Tzn wypukłe elementy zasłaniają te wklęsłe. W przypadku zwykłej bump mapy tak się nie dzieje.
Tu masz przykład zastosowania:
Image

Chociaż większość tekstur ma odpowiedniki bump# to nie na wszystkich jest ona stosowana przez silnik. Np. na broni czy na ziemi nie działa a na ścianach budynków już tak. Zależy jak zostało to ustawione w SDK (plik thm).
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive r_populik, Spyrok.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 28 Sie 2024, 16:45
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Tworzenie map wypukłości i odbić

Postprzez vandr w 02 Sie 2014, 10:50

Ja to mam inny problem. Po stworzeniu bumpa do nowej broni i dopisaniu tej tekstury do textures.ltx nie jest ona wyświetlana w grze. Ścieżki się zgadzają, żadnego znaku nie brakuje. Nawet po przeniesieniu do textures/wpn i przy takim ustawieniu ścieżki bump nie jest wyświetlany w grze. O tyle dziwne, że inne nowe bronie mają tylko po jednym wpisie i wszystko bangla.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: Tworzenie map wypukłości i odbić

Postprzez scigacz1975 w 02 Sie 2014, 12:11

musisz stworzyć albo zhakować plik *.thm - Takie same problemy są z nowymi bumpmapami dla COP czy CS nawet dla kombinezonów - nie wystarczy stworzyć mapy, trzeba jeszcze tworzyć lub hakować pliki *.thm
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: Tworzenie map wypukłości i odbić

Postprzez vandr w 02 Sie 2014, 12:20

Ale nowe bronie które mam od popula nie mają żadnych plików thm - tylko diffuse i bump'y. No i wpis w pliku tekstowym. Wsio działa. Działa nawet nowy bump który zrobiłem dla spasa_12 a również nie ma żadnego .thm.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Poprzednia

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość