[ANOMALY] Temat Ogólny

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez NihilusEG w 28 Cze 2020, 17:19

Osobiście mam takie pytanko:

W tej modyfikacji jest niby kilka ścieżek fabularnych (o ile mi wiadomo), to jak je uruchomić?
Bo zrobiłem sobie nową grę na story mode jako Free Stalker i co dalej? :)

Domyślam się, że jedną ze ścieżek fabularnych jest ta, którą otrzymujemy w Wiosce Kotów od miłego Pana z bunkra. A jak zacznę Monolitem to co wtedy? ;)


I P.S Ma ktoś jakiś sposób na zdobycie troszkę rubli na starcie bez pakowania się w turbo strzelaniny? :D (bo oczywiście handlarze nie przyjmują zjechanego towaru...)
"Był Wrzesień i Grunwald i był Lenino
Był Narwik i Arnhem i Monte Casino
Jagiełło, rycerze, lotnicy, piechota
A wszystko spie*dolił nam Andrzej Gołota."
Awatar użytkownika
NihilusEG
Stalker

Posty: 94
Dołączenie: 02 Maj 2012, 01:30
Ostatnio był: 08 Lip 2020, 14:33
Miejscowość: Skadowsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 8

Reklamy Google

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez Akinaro w 29 Cze 2020, 09:21

NihilusEG napisał(a):Osobiście mam takie pytanko:

W tej modyfikacji jest niby kilka ścieżek fabularnych (o ile mi wiadomo), to jak je uruchomić?
Bo zrobiłem sobie nową grę na story mode jako Free Stalker i co dalej? :)

Nie nazwał bym tego fabułą. Jest to zbiór niezbyt połączonych ze sobą misji, które gdzieś tam na końcu się łączą.
Zacznij od znalezienia doktora na bagnach. Po pewnm czasie dostaniesz wiadomość o tym by znaleźć strieloka i to rozpocznie nowe misje.

NihilusEG napisał(a):Domyślam się, że jedną ze ścieżek fabularnych jest ta, którą otrzymujemy w Wiosce Kotów od miłego Pana z bunkra. A jak zacznę Monolitem to co wtedy? ;)

Nic, Monolit nigdy nie miał fabuły. masz jedynie zbiór misji przynieś-wynieś

NihilusEG napisał(a):I P.S Ma ktoś jakiś sposób na zdobycie troszkę rubli na starcie bez pakowania się w turbo strzelaniny? :D (bo oczywiście handlarze nie przyjmują zjechanego towaru...)


rozbieraj broń na częsci i sprzedawaj u mechaników.
poza tym jeden wypad do czerwonego lasu albo limańsk, chowasz się gdzieś i czekasz aż monolit powystrzela się z najemnikami. zbierasz sprzęt z ziemi i masz kase.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 30 Sie 2023, 16:06
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez Kret69 w 29 Cze 2020, 18:52

Każdą linię uruchamiasz rozmową z przywódcą swojej frakcji, poza tymi które oczywiście linii nie mają.

Żeby zebrać trochę rubli na starcie weź np. misje od Wolfa polegające na oczyszczeniu terenu z mutantów. Następnie idź spać i poczekaj na emisję - zwierzaki po niej giną, a Ty idziesz i inkasujesz.

Jak ogarniesz cały crafting to oczywiście możesz chcieć je faktycznie wytłuc bo raz, że gwarantowane polowanie a dwa, że wyciągniesz z nich jedzenie. Dodatkowo jak masz ogarnięty crafting i narzędzia to większość napraw zdobytego sprzętu wykonasz sam, więc przestaniesz sprzedawać części a zaczniesz je zbierać (zwłaszcza z rzadszych broni).

Tak samo łatwo możesz uderzyć do Garbage i w hangarze kolejowym brać misje od tego pana co zleca polowania. Nieźle płatne, dodatkowo płaci dobrze za części mutantów (ale te rzadkie sprzedawaj Sacharowowi). Rzeczy w które warto zainwestować to nóż myśliwski (żeby oprawiać grubszego zwierza) i plecak-zestaw myśliwski (wypada więcej części po oprawianiu zwierząt).

Oczywiście zbieranie po strzelaninach sprzętu z mocniejszych od Ciebie to też dobry pomysł.
Kret69
Kot

Posty: 25
Dołączenie: 25 Lut 2019, 13:42
Ostatnio był: 17 Cze 2020, 15:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 1

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez NihilusEG w 07 Lip 2020, 18:37

A jest jakaś opcja pogrzebania w plikach, żeby zmienić ceny ?
W podstawowej wersji jakoś to znalazłem a tutaj nie mogę...

Lub odpalenia jakichś funkcji administratora modu, żeby sobie po testować pancerze itd ? :)
"Był Wrzesień i Grunwald i był Lenino
Był Narwik i Arnhem i Monte Casino
Jagiełło, rycerze, lotnicy, piechota
A wszystko spie*dolił nam Andrzej Gołota."
Awatar użytkownika
NihilusEG
Stalker

Posty: 94
Dołączenie: 02 Maj 2012, 01:30
Ostatnio był: 08 Lip 2020, 14:33
Miejscowość: Skadowsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 8

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez Kret69 w 07 Lip 2020, 19:57

Ja nie znalazłem takich opcji.
Kret69
Kot

Posty: 25
Dołączenie: 25 Lut 2019, 13:42
Ostatnio był: 17 Cze 2020, 15:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 1

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez NihilusEG w 08 Lip 2020, 13:21

Dobra. Wystarczyło pogrzebać w opcjach. Jest takie coś jak określanie wynagrodzenia za zadania oraz wynagrodzenia za sprzedawanie towarów. Bardzo pomaga jeżdżenie tymi suwakami jeśli ktoś ma na początku problemy z gotówką :)

Nie trzeba zaczynać nowej gry, a jak już się dorobimy można ustawić na gorsze ceny :D
"Był Wrzesień i Grunwald i był Lenino
Był Narwik i Arnhem i Monte Casino
Jagiełło, rycerze, lotnicy, piechota
A wszystko spie*dolił nam Andrzej Gołota."
Awatar użytkownika
NihilusEG
Stalker

Posty: 94
Dołączenie: 02 Maj 2012, 01:30
Ostatnio był: 08 Lip 2020, 14:33
Miejscowość: Skadowsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 8

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez Voldi w 08 Lip 2020, 22:14

Jeśli chodzi o testowanie przedmiotów, zaznacz sobie w launcherze debug mode i po wczytaniu gry pod klawiszem F7 bodajże znajdziesz między innymi menu spawnu wszystkich przedmiotów :)
Image
Awatar użytkownika
Voldi
Ekspert

Posty: 843
Dołączenie: 29 Gru 2011, 11:11
Ostatnio był: 30 Maj 2024, 11:26
Miejscowość: Kraków/Hajnówka
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 426

[PROBLEM] Anomaly zatrzymuje się na okienku ładowania

Postprzez bdsfasf bdsm w 22 Gru 2020, 13:14

Witam. Jestem tu nowy, więc nie wiem za bardzo, czy powinienem wysłać to jako nowy temat czy jakoś inaczej.
Mój problem polega na tym, że Stalker Anomaly (bez względu na to, czy zainstaluję wszystkie aktualizacje czy nie i z jakimi opcjami go włączę, np. -noprefetch, i czy jest sobie na dysku C: czy D:) nie uruchamia się. Otóż za każdym razem pojawia się tylko okienko ładowania i nie dzieje się nic więcej. W menedżerze zadań, pomimo użycia procesora na 25% (mam czterordzeniowy), proces pobiera cały czas 50MB RAMu, co według mnie oznacza, że nic nie wczytuje. Na pewno mam zainstalowany Visual Basic 2013 i 2015, a w dxdiag pokazuje mi, że DirectX mam w wersji jedenastej (grę próbowałem odpalić we wszyskich wersjach, zaczynając od DX8, na DX11 kończąc).

Moja specyfikacja jest następująca:
- Athlon II x4 630
- HD 5570
- WD Black 500 GB HDD
- X-fi Xtreme Music (swoją drogą, muszę zmieniać bitrate i próbkowanie, by działał HRTF?)
- WIndows 7 z najnowszym Service Packiem potraktowany TronScriptem po zainstalowaniu

Windows Defender mam wyłączony i korzystam z internetowego skanera, którego odpalam wtedy, kiedy potrzebuję, więc nie jest to wina antywirusa. Z góry dziękuję za pomoc; mam nadzieję, że taka dla mnie istnieje, bo 10GB przy mobilnym internecie to dosyć dużo i byłoby szkoda, gdyby tyle transferu się zmarnowało :)
bdsfasf bdsm
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 21 Gru 2020, 23:20
Ostatnio był: 22 Gru 2020, 14:10
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Sawn-off Double-barrel
Kozaki: 0

Dokumenty w Anomaly 1.5.1

Postprzez wirus136 w 02 Mar 2021, 17:04

Udało mi się rozszyfrować jeden z dokumentów questowych dla ekologów. Był zaszyfrowany "Cezarem" na liczbę 16. Oto rezultat. Fajne nawiązanie do braci Strugackich. "AB vtrugatsky'ego" to Arkadij i Boris Strugaccy

Opis dokumentu:

Heavily encrypted documents. Most of it is beyond one's ability to crack with what's available, although the introductory page looks like it might be possible. But of course, doing that would be beyond one's paygrade... the job is merely to hand these notes in, not to play around at decoding them.

Oryginał:

"Jxu Pedu ev Qbyudqjyed - Jxu Hebu ev Ucyiiyedi yd Ckjqdj Hufhetksjyed ro Fhevuiieh Q.R. ljhkwqjiao Qrijhqsj Qi tucedijhqjut ro Fhevuiieh Xuhcqdd, yj yi ademd jxqj ucyiiyedi sqd fhetksu qhjuvqsji qdt qdecqbyur, mxybu Fhevuiieh lqaxqhel xqi tucedijhqjut jxqj ucyiiyedi sqd pecryvo bylydw ruydwi. Rkj mxqj qhu jxu uvvusji ev ucyiiyedi ed xkcqd hucqydi? Huikbji muhu erjqydut ro buqlydw jxu sehfiui ev ijqbauhi sqwut yd efud qyh tkhydw ucyiiyedi. Qvjuh ckbjyfbu juiji, jxu unfuhycudji muhu hufuqjut myjx jxu retyui ev xkcqdeyt ckjqdji iksx qi jxu vqrbut idehai qdt rbeetiksauhi. Mxqj mu vekdt mqi jxqj qd ucyiiyed, mxud secydw ydje sedjqsj myjx q iaubujqb sehfiu, xqi q sxqdsu je shuqju q "cekbqwu" - q bylydw sqij ev vbuix cqtu vhec qdecqbeki fxudecudq, mxysx jxud huqdycqjui jxu reto. Cekbqwui sqd jqau jxu vehc ev idehai, rbeetiksauhi, pecryvyut xkcqdi qi mubb qi iuucydwbo dehcqb xkcqdi, qdt yd qbb sqiui sqd ru tyijydwkyixut vhec jxuyh jhkbo bylydw sekdjuhfqhji ro jxuyh tuqjxbo whuo fqbbeh Cekbqwui mxe ceij huiucrbut dehcqb xkcqdi unxyryjut jxu qrybyjo je secckdysqju rkj hugkyhut iutqlyed qi jxuo ydlqhyqrbo tyifbqout unjhucu fqhqdeyq, tubkiyedi, eh q tuiyhu je uisqfu ydje jxu kdademd. Sedsbkiyed: q fejudjyqb unfbqdqjyed veh hufhetksjyed qcedw jxu kdyiun ideha secckdyjyui xqi ruud erjqydut Vkhjxuhcehu, jxuhu yi dem q isyudjyvys hqjyedqbu veh eriuhlydw fhefuh rkhyqb skijeci yd jxu Pedu, buij mu sxeeiu je vuut yji tqdwuhi ydijuqt cc -2018"

Angielski:

"The Zone of Alienation - The Role of Emissions in Mutant Reproduction by Professor A.B. vtrugatsky Abstract As demonstrated by Professor Hermann, it is known that emissions can produce artefacts and anomalieb, while Professor vakharov has demonstrated that emissions can zombify living beings. But what are the effects of emissions on human remains? Results were obtained by leaving the corpses of stalkers caged in open air during emissions. After multiple tests, the experiments were repeated with the bodies of humanoid mutants such as the fabled snorks and bloodsuckers. What we found was that an emission, when coming into contact with a skeletal corpse, has a chance to create a "moulage" - a living cast of flesh made from anomalous phenomena, which then reanimates the body. Moulages can take the form of snorks, bloodsuckers, zombified humans as well as seemingly normal humans, and in all cases can be distinguished from their truly living counterparts by their deathly grey pallor Moulages who most resembled normal humans exhibited the ability to communicate but required sedavion as they invariably displayed extreme paranoia, delusions, or a desire to escape into the unknown. Conclusion: a potential explanation for reproduction among the unisex snork communities has been obtained Furthermore, there is now a scientific rationale for observing proper burial customs in the Zone, lest we choose to feed its dangers instead

Polski z translatora:

„Strefa alienacji - rola emisji w reprodukcji mutantów autorstwa profesora AB vtrugatsky'ego Streszczenie Jak wykazał profesor Hermann, wiadomo, że emisje mogą powodować artefakty i anomalie, podczas gdy profesor Wacharow wykazał, że emisje mogą powodować zombie żywe istoty. wpływ emisji na ludzkie szczątki? Wyniki uzyskano, pozostawiając zwłoki prześladowców w klatkach podczas emisji. Po wielu testach powtórzono eksperymenty z ciałami humanoidalnych mutantów, takich jak legendarne fajki i krwiopijcy. że emisja, wchodząc w kontakt ze szkieletowymi zwłokami, ma szansę stworzyć „moulage” - żywą obsadę ciała utworzoną z anomalnych zjawisk, która następnie ożywia ciało. Odlewy mogą przybierać postać snorków, krwiopijców, zombie ludzi, jak również pozornie normalnych ludzi, i we wszystkich przypadkach można je odróżnić od ich prawdziwie żywych odpowiedników po ich śmiertelnie szarej bladości Moulage Osoby, które najbardziej przypominały normalnych ludzi, wykazywały zdolność komunikowania się, ale wymagały uspokojenia, ponieważ niezmiennie wykazywały skrajną paranoję, urojenia lub chęć ucieczki w nieznane. Wniosek: uzyskano potencjalne wyjaśnienie rozmnażania się wśród uniseksowych społeczności snorków Ponadto istnieje obecnie naukowe uzasadnienie dla przestrzegania właściwych zwyczajów pochówku w Strefie, abyśmy zamiast tego nie zdecydowali się karmić jej niebezpieczeństw
Stalker to najlepsza strategia w jaką grałem.
Awatar użytkownika
wirus136
Kot

Posty: 30
Dołączenie: 20 Sie 2012, 09:52
Ostatnio był: 02 Mar 2021, 17:28
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: -1

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez pita150469 w 06 Mar 2021, 09:48

kasa na max... - w ustawieniach przesuń na suwaku : -sprzedaż-wynagrodzenie (max) , kupno-kasa (minimum) u handlarza w miarę swoich zasobów finansowych, kup jakiś przedmiot i zaraz go sprzedaj, nie wychodząc ze sklepu, zwróć uwagę ile zapłaciłeś, a za ile sprzedałeś, im droższy przedmiot tym większy i szybszy zysk. ja tak zrobiłem w bazie u naukowców, ale myślę że działa wszędzie. info dla mniej zaprawionych w boju. powodzonka
pita150469
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 06 Mar 2021, 09:10
Ostatnio był: 06 Mar 2021, 09:50
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 0

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez korski w 09 Mar 2021, 11:06

Cześć. Wyszła nowa aktualizacja do Anomaly. 1.5.1.2
Częste crashe oraz nowe 3D PDA nieco irytują. Siedzi ktoś w temacie? Czy na modbb pojawi się hotfix tej wersji?
nic jeszcze nie wgrywałem, strzelam do bandytów i mutantów na wysypisku.


Kolego który ma problem z ekonomią. Zobacz sobie kanał cheeky breeki na YT. Po angielsku, ale to jakiś Słowianin i mówi wyraźnie.

Za ten post korski otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59.
korski
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 12 Sty 2014, 22:08
Ostatnio był: 13 Lis 2023, 19:14
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 0

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez caleb59 w 09 Mar 2021, 12:08

Smrut i brut :tm:
Mod jest fajny w swoich założeniach, grywalny ale jak napisałeś niszczy go kompletnie (jak 99% innych modów) sam silnik x-ray, który nie wyrabia przy zbyt dużej ilości obliczeń, dodatków czy mechanik przez co bywa niestabilny.

Nie liczyłbym na poprawki w tym aspekcie bo tego nie da rady już poprawić.
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2695
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 29 Paź 2024, 17:49
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości