[M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na nowo

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Fender w 08 Lip 2011, 18:28

W takim razie w jaki sposób połączyć moda z dwójką? Jakbyś mógł czytelnie rozpisać, będę wdzięczny :) :wódka:
Awatar użytkownika
Fender
Tropiciel

Posty: 260
Dołączenie: 26 Wrz 2010, 12:38
Ostatnio był: 13 Gru 2024, 21:14
Miejscowość: Przedmieścia Limańska
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 90

Reklamy Google

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez scigacz1975 w 08 Lip 2011, 18:54

part 1, part 2

Tu masz gotowca- dodałem też absolute structures i nature, połączony z Władcą Zony. Na razie wersja testowa ale praktycznie na ukończeniu (została kosmetyka)

Będę wdzięczny za ewentualne uwagi :wink:

Za ten post scigacz1975 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Fender.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 15 Mar 2025, 23:03
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Fender w 08 Lip 2011, 19:24

Dzięki wielkie. Jak tylko znajdę chwilkę napiszę co i jak :)

Uwagi moderatora:

Najpierw sprawdź, potem napisz posta. - Wheeljack
Awatar użytkownika
Fender
Tropiciel

Posty: 260
Dołączenie: 26 Wrz 2010, 12:38
Ostatnio był: 13 Gru 2024, 21:14
Miejscowość: Przedmieścia Limańska
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 90

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Cromm Cruac w 09 Lip 2011, 13:42

Na prośbę scigacz(a)1975 zrobiłem patch łączący AtmosFear 3 z M.S.O. v0.9.5 (poprawiony)

Kolejność instalacji:
1. M.S.O.
2. AtmosFear 3
3. Patch

Nowa gra odpaliła, ale dalej nie testowałem.
Ostatnio edytowany przez Cromm Cruac, 14 Lip 2011, 11:41, edytowano w sumie 1 raz
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive scigacz1975, trojanuch.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2549
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 14 Maj 2025, 23:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez trojanuch w 10 Lip 2011, 14:34

OK - powróciłem - dzięki za wszystkie komenty.

@Per$hing16

2 Bugtrapy w ciągu 5 minut. 1 z błędem "rotation" (ten co wcześniej) , patrzyłem jak sobie stalkerzy radzą z nibyolbrzymem. [niestety nie mam loga ]. 2 Bugtrap to znowu walka stalkerów z nibyolbrzymem , lecz teraz wylot odrazu do windy , bez bugtrapa. W 2 akcji sam uczestniczyłem w ataku na nibyolbrzyma :)

Końcówka loga z 2 walki


Co do crashu z 'rotation' - to spróbuję znaleźć coś w configach, ewentualnie popytać - na ten moment nie mam pojęcia skąd mógłby się brać.

Co do crashu 'bez loga' - wygląda mi na błąd w configu losowego wyposarzenia dla NPC-ów - przejrzę plik i może uda mi się coś znaleźć.

@scigacz1975

Czy mógłbyś zapostować swojego loga po następnym takim crashu - myślę, że może to być pomocne.

Co do twojego pakietu - czy mogłbyś podesłać mi pliki związane z połączeniem z Władcą Zony? Może fanie by było umieszczać je w paczkach MSO jako opcjonalny dodatek / usprawniacz testów.

@Cromm Cruac

Dzięki wielkie Cromm - właśnie miałem się zabrać za robienie comp-packa :)

Rozumiem, że nie ma problemu jeśli będę go dorzucać do przyszłych paczek MSO?

Niestety jeszcze nie miałem okazji potestować nowego Atmos (zapowiada się super), ale mam pytanko:

Z tego co widziałem na filmikach NPCe ucikają przed falloutem (i psi stormem) - jaka logika jest wykorzystywana w tym celu?
Czy jest to ten sam schemat co w przypadku blowoutu (i te same kryjówki)? Rozumiem, że tak - bo nie ma w twojej paczce pliku sim_board który wprowadzałby dla nich nowe schematy.

Pozatym wprowadziliśmy trochę zmian w schemacie ucieczki przed blowoutem (ignorowanie walki, sprint etc.) - rozumiem, że powinny działać również dla ucieczek przed twoimi nowymi emisjami?
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Cromm Cruac w 10 Lip 2011, 23:50

Oczywiście możesz wykorzystać patcha łączącego. Po to go zrobiłem :)
Co do 'logiki' NPCów to ograniczyłem się jedynie do dodania sprawdzenia czy fallout i psi storm się skończyły do funkcji w xr_conditions.script
Kod: Zaznacz wszystko
function surge_started()
   --return surge_manager.is_started()
   return surge_manager.is_started() or psi_storm_manager.is_started() or fallout_manager.is_started()
end

To wystarczyło, żeby 'zmusić' NPCów do ucieczki. Kryjówki są te same co przy blowoucie chociaż każdy z eventów ma swoje funkcje sprawdzania 'coverów' na wypadek, gdyby mi albo komuś zachciało sie dodać nowe schronienia przed falloutem, np. zwykły namiot albo pod mostem.
Czyli moje zmiany nie powinny kolidować z Waszymi. Co więcej NPCe powinni zachowywać się przy psi stormie i falloucie tak samo jak przy blowoucie.

EDIT: Jeden gostek (@Jketiynu) z forum GSC miał problem ze swoją kompilacją, która zawiera MSO i AF3. Problem dotyczył funkcji use_inventory_item z bind_stalker.script a konkretnie tego co tam dodałem (AtmosFear Booster Check). Czy mógłbyś sprawdzić, czy działa zażywanie leków i czy mają one wpływ na ochronę przed np. falloutem.
Link do dyskusji na forum GSC
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive scigacz1975, Prypeć-Burak.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2549
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 14 Maj 2025, 23:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez trojanuch w 11 Lip 2011, 19:33

Tak - na pewno to zrobię i podzielę się wynikami...

Jak tylko znajdę trochę czasu żeby wreszcie odpalić CoP-a :)

Postaram się też o jakiś merytoryczny feedback to Atmos v3 :)
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Crew w 12 Lip 2011, 16:58

Taki modzik na AI przydałby się do Czystego Nieba....
ASUS ROG Strix G17 R7-6800H/32GB/1TB + 4TB/Win11 RTX3070Ti 240Hz
Awatar użytkownika
Crew
Łowca

Posty: 415
Dołączenie: 22 Lut 2008, 19:11
Ostatnio był: 20 Maj 2025, 20:35
Miejscowość: Wałcz
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 19

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez KOSHI w 12 Lip 2011, 21:49

Witam. Czy w tym modzie jest możliwość zbierania części mutantów tak jak w co poniektórych modach? Jest opcja przeszukaj jak najeżdżam na zwłoki mutanta dostępna pod klawiszem F ale nic się nie dzieje jak wciskam. Przy niektórych zwłokach opcja taka w ogóle się nie wyświetla, np. tuż po zabiciu mutanta. O co biega?
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1325
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 22 Sty 2025, 10:25
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Pilot w 12 Lip 2011, 22:42

To tylko po prostu wyświetla ze możesz go przeciagać tego trupa przeszukiwać się nie da.
Awatar użytkownika
Pilot
Łowca

Posty: 434
Dołączenie: 26 Lip 2010, 14:34
Ostatnio był: 05 Maj 2025, 18:43
Miejscowość: Red Forest
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 43

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez trojanuch w 14 Lip 2011, 12:15

Cromm był tak miły, że poprawił poprzedni patch łączący MSO z Atmosfear v3.

Oto link:
LINK

Kolejność instalacji:
1. M.S.O.
2. AtmosFear 3
3. Patch


Proszę o raporty o ewentualnych crashach / problemach.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez scigacz1975 w 14 Lip 2011, 18:53

To co wyżej podał @Trojanuch + Władca Zony przerobiony przez @CromCruaca. Spawner pod F1, wywołanie blowouta, fallouta i psistorm - z,x,c (fallout x w menu głównym potem jeszcze raz do menu głównego i u), F2,F3,F4,F5,F6,F7 - skala czasu (10-default, 60, 300, 1440, 6000, 1)
Q-U - cykle pogody

patch AF3 + MSO + W.Z.

Za ten post scigacz1975 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive trojanuch.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 15 Mar 2025, 23:03
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości