[Problem] Ucinanie elementów modelu

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[Problem] Ucinanie elementów modelu

Postprzez r_populik w 09 Gru 2012, 17:30

Przenoszę aktualnie przeróżne modele broni do Zewu. Są to modele z innych gier, znalezione gdzieś w sieci, itd. I mam pewien bardzo irytujący kłopot z AE SDK. Otóż jeżeli dany model jest dość szczegółowy, AE mimo iż w formacie object wyświetla go jak najbardziej prawidłowo, po eksporcie do OGFa wywala wierzchołki leżące zbyt blisko siebie. Czy można na to coś poradzić ? Da się może jakoś ustawić coś w SDK, żeby miał większą tolerancję ? Może jakieś patche wychodziły na ten temat ?
Jak by ktoś coś podpowiedział, to będę zobowiązany.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Reklamy Google

Re: [Problem] Ucinanie elementów modelu

Postprzez Wheeljack w 14 Gru 2012, 15:23

Nie da się. Silnik stalkera jest zbyt chu*owy na szczegółowe modele, wiec zmniejsz jego szczegółowość w mayi albo maxie.
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 14 Maj 2025, 22:20
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 726

Re: [Problem] Ucinanie elementów modelu

Postprzez r_populik w 14 Gru 2012, 15:48

Tak właśnie robię, ale nie zawsze jest to takie proste. Samo zmniejszenie szczegółów kończy się nieraz jakimś paskudztwem, więc trzeba przerabiać, poprawiać, a nieraz dorabiać od nowa niektóre elementy. Ale jak nie ma innej możliwości, to będę się z tym męczył.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Problem] Ucinanie elementów modelu

Postprzez utak3r w 04 Sty 2013, 11:48

Image

Eksport bez opcji:
Split statistic:
- Split 0: [Bones: 5, Links: 1, Faces: 3507, Verts: 5910, BrPart: 0, Shader/Texture: 'models\weapons'/'wpn\wpn_ak74']
- Split 1: [Bones: 4, Links: 1, Faces: 2791, Verts: 5004, BrPart: 0, Shader/Texture: 'models\weapons'/'wpn\wpn_upgrade']
- Split 2: [Bones: 1, Links: 1, Faces: 216, Verts: 362, BrPart: 0, Shader/Texture: 'models\weapons'/'wpn\wpn_vog']



Eksport z zaznaczonym "HQ quality":
Split statistic:
- Split 0: [Bones: 5, Links: 1, Faces: 3507, Verts: 6407, BrPart: 0, Shader/Texture: 'models\weapons'/'wpn\wpn_ak74']
- Split 1: [Bones: 4, Links: 1, Faces: 2791, Verts: 5249, BrPart: 0, Shader/Texture: 'models\weapons'/'wpn\wpn_upgrade']
- Split 2: [Bones: 1, Links: 1, Faces: 216, Verts: 380, BrPart: 0, Shader/Texture: 'models\weapons'/'wpn\wpn_vog']


a to był i tak model lowpoly.

Ogólnie, radzę z tym uważać i stosować tylko w uzasadnionych przypadkach. Do gier stosuje się tylko modele lowpoly. I nie dlatego, że "silnik stalkera jest zbyt chu*owy na szczegółowe modele".
Sooner or later, you will meet the Undertaker...

Za ten post utak3r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive r_populik.
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Problem] Ucinanie elementów modelu

Postprzez r_populik w 04 Sty 2013, 12:11

O proszę. Jak mogłem przegapić tę opcję ? Wypróbuję niezwłocznie, a tak przy okazji to do czego służy opcja "Make progressive" ?

EDIT - mam wielką nadzieje, że zastosowanie opcji HQ pozwoli na dodanie do modelu ładnej plamki celownika kolimatorowego, dla której będzie można zastosować świecący shader. Bo do tej pory udawało się mi się dodać tylko plamkę dużą i kanciastą - mniejsze i bardziej szczegółowe nie przechodziły przez eksport do ogf w AE.

EDIT - wiem już, dlaczego przegapiłem tę opcję - w AE SDK 0.5 po prostu jej nie ma.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Problem] Ucinanie elementów modelu

Postprzez utak3r w 04 Sty 2013, 22:58

No tak, SDK do CoP, to SDK 0.7 :)
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Problem] Ucinanie elementów modelu

Postprzez r_populik w 04 Sty 2013, 23:05

Tak, przesiadłem się na SDK do CS, bo SDK do COP robił z modelami rzecz jeszcze gorszą, mianowicie nie wygładzał ich. Tak czy owak, wygląda na to że fixy stąd rozwiązują problemy zarówno z brakiem HQ Geometry we wcześniejszych wersjach SDK, jak i z wygładzaniem modeli w SDK 0.7.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość