Radio w MISERY 2.0

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Radio w MISERY 2.0

Postprzez Plaargath w 01 Wrz 2013, 17:32

Pojawiają się pytania na temat zmiany playlisty w nowej mizerii. Żeby nie zaśmiecać tamtego wątku, jadziem tutaj. (Wrzucam tu m. in. pobieżne tłumaczenie posta zinthematrix'a stąd.)

0. Przeczytaj to, żeby zajarzyć komentowanie *.ogg'ów
___________________________________________________
1. Kawałki, które chcesz przekonwertuj na ogg 48 kbps 44100 Hz mono (na przykład darmowym "Audacity") i wrzuć do folderu radio
2. Zmień komentarze za pomocą SAVandT (metacognix.com)
3. Dodaj zmiany do playlist zamieszczonych w %\gamedata\scripts\sound_theme.script
- usuń niechciane radiomixy albo:
- dodaj swoje np. tak: "music\\radio\\mój_zajebisty_kawalek" - bez .ogg na końcu. każdy plik w osobnej linijce
- jeśli dodajesz więcej linijek, to wszystkie poza ostatnią kończ przecinkiem
! w tym pliku jest osobna sekcja dla Skadowksa (ph_snd_themes["radio_skadovsk"]) i Janowa (ph_snd_themes["radio_yanov"]), ponadto można podłubać z ambientami w innych miejscach

SPOSÓB DRUGI:
1. Zbierz swoją playlistę w jeden plik ogg (o zadanych wyżej parametrach) bawiąc się kopiuj wklej (polecam "Audacity")
2. Skomentuj plik SAVandT'em
3. Nazwij go tak samo jak jeden z plików radiomixa moda
4. Zastąp plik z moda swoim
___________________________________________________
Różnica między tymi sposobami taka, że playlista ze sposobu 2 nie może, oczywiście, być przez skrypt permutowana, bo jest w jednym pliku, i to ten plik będzie randomowo permutowany z resztą plików z listy. Więc jeśli chcesz mieć TYLKO swoje - całą resztę ze skryptu wywalasz.
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.

Za ten post Plaargath otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive WowanBardzoZły.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 655
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 09 Maj 2025, 12:22
Kozaki: 237

Reklamy Google

Re: Radio w MISERY 2.0

Postprzez WowanBardzoZły w 01 Wrz 2013, 20:29

Zrobiłem wszystko wedle pierwszego sposobu i mam problem. Piosenki, które dodałem do radia są w grze ale słychać je nie tak jak powinno. Zamiast lecieć z radia brodacza słychać je jakby Diegtiarow miał słuchawki na uszach lub jakbym słuchał ze zminimalizowanego odtwarzacza.
Czy to możliwe, że jest to spowodowane tym, że w pliku \gamedata\scripts\sound_theme.script zamiast tego:
Plaargath napisał(a): (ph_snd_themes["radio_skadovsk"]) i Janowa (ph_snd_themes["radio_yanov"]),


mam: ph_snd_themes["music_boroda"] = {

Czy mam to zmienić na wartość, którą wymieniłem powyżej, czy mam zostawić tak jak jest? Nie mam pojęcia co robić.

Edit: po zmianie z ph_snd_themes["music_boroda"] = {
na (ph_snd_themes["radio_skadovsk"]) w ogóle nie mam radia w grze.
Dobra, a teraz wyskakuj z kasy, tylko tak bym ręce twoje widział. No już! Żywo!
Awatar użytkownika
WowanBardzoZły
Stalker

Posty: 59
Dołączenie: 17 Sie 2013, 09:50
Ostatnio był: 28 Lis 2014, 19:31
Miejscowość: Kielce
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 4

Re: Radio w MISERY 2.0

Postprzez Plaargath w 01 Wrz 2013, 21:15

OK, "boroda" pojawia się po prostu od patcha 2.0.2, konstrukcja pliku się zmieniła, inne ambienty też stamtąd wypadły, my bad.
No ale, jak już słychać w grze to dobrze. Znaczit jesteśmy w połowie drogi.
Wygląda na to, że teraz sprawa zależy od komentarzy *.ogg'ów. Jakie masz wartości w Min Dist i Max Dist?
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 655
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 09 Maj 2025, 12:22
Kozaki: 237

Re: Radio w MISERY 2.0

Postprzez WowanBardzoZły w 01 Wrz 2013, 22:13

Plaargath napisał(a):OK, "boroda" pojawia się po prostu od patcha 2.0.2, konstrukcja pliku się zmieniła, inne ambienty też stamtąd wypadły, my bad.


yyyy, gram na wersji 2.0.1. bo na 0.2 z fixem lub bez wywala mnie z gry.

Plaargath napisał(a):Jakie masz wartości w Min Dist i Max Dist?


Nie bardzo wiem o co pytasz. Tu chodzi o max/min distance czy jak? A jeżeli nawet to czego distance i jak to sprawdzić?
Dobra, a teraz wyskakuj z kasy, tylko tak bym ręce twoje widział. No już! Żywo!
Awatar użytkownika
WowanBardzoZły
Stalker

Posty: 59
Dołączenie: 17 Sie 2013, 09:50
Ostatnio był: 28 Lis 2014, 19:31
Miejscowość: Kielce
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 4

Re: Radio w MISERY 2.0

Postprzez Plaargath w 01 Wrz 2013, 22:38

Racja, to już jest w poprzednim patchu.
Chodzi o komentarze do plików *.ogg. Ustawiasz w nich m.in. minimalny dystans od źródła dźwięku, od jakiego słychać i maksymalny dystans od źródła dźwięku do jakiego słychać. Podejrzewam, że potrzebujesz zmniejszyć ten drugi. Jeśli robiłeś coś z komentarzami, napisz dokładnie co i jak (i czym). Jeśli nie, postaram się jutro wieczorem wykroić chwilę, żeby nakreślić sprawę, chyba, że do tego czasu doczytasz się z forum mizeriowego.
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 655
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 09 Maj 2025, 12:22
Kozaki: 237

Re: Radio w MISERY 2.0

Postprzez WowanBardzoZły w 01 Wrz 2013, 22:48

Już chyba wiem ocb. Sprawdziłem programem Sound Attribute Viewer/tweaker. Wszystkie pliki prócz tych, które wadliwie działają mają inną wartość w rubryce Sound File info, mianowicie Number of channels: 2(* not for SoC*). Niczym innym się nie różnią.Wszystkie pozostałe mają Number of channels: 1. W tych dwóch błędnych nie mogę zmienić na channels:1, Nie mam takiej opcji do wyboru.
Dobra, a teraz wyskakuj z kasy, tylko tak bym ręce twoje widział. No już! Żywo!
Awatar użytkownika
WowanBardzoZły
Stalker

Posty: 59
Dołączenie: 17 Sie 2013, 09:50
Ostatnio był: 28 Lis 2014, 19:31
Miejscowość: Kielce
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 4

Re: Radio w MISERY 2.0

Postprzez Plaargath w 02 Wrz 2013, 21:00

Zgaduję teraz, bo na dobrą sprawę, to, że ma 2 kanały, niekoniecznie jest źle - są tak komentowane pliki w CoPie.
1. najpierw ustaw te wadliwe tak: games sound type = world_ambient, base sound volume = 2, minimum distance = 1, maximum distance = 24, maximum ai distance = 1
jeśli to nie pomoże
2. sprawdź czy na pewno ustawiłeś swoje pliki przy konwersji na mono
jeśli to nie pomoże
3. to chyba będziem musieli głośniej o pomoc krzyczeć...

EDIT
Re :arrowd: Spoko :D Cieszę się, że się udało.
Ostatnio edytowany przez Plaargath, 02 Wrz 2013, 22:45, edytowano w sumie 1 raz
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.

Za ten post Plaargath otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive WowanBardzoZły.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 655
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 09 Maj 2025, 12:22
Kozaki: 237

Re: Radio w MISERY 2.0

Postprzez WowanBardzoZły w 02 Wrz 2013, 22:38

Plaargath napisał(a):2. sprawdź czy na pewno ustawiłeś swoje pliki przy konwersji na mono


W tym tkwił problem. Teraz wszystko działa pięknie. Bardzo ci dziękuję za zaangażowanie i pomoc. Bez ciebie nie dałbym rady! Dzięki tobie Mizeria będzie jeszcze bardziej klimatyczna. Leci kozak i wyrazy wielkiego uznania! Pozdro!
Dobra, a teraz wyskakuj z kasy, tylko tak bym ręce twoje widział. No już! Żywo!
Awatar użytkownika
WowanBardzoZły
Stalker

Posty: 59
Dołączenie: 17 Sie 2013, 09:50
Ostatnio był: 28 Lis 2014, 19:31
Miejscowość: Kielce
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 4


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości