Smart Terrainy w CoP - jak zespawnować?

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Smart Terrainy w CoP - jak zespawnować?

Postprzez StalkerCell w 04 Gru 2013, 18:21

Tak, wiem, kupę tematów zakładam, bo muszę. Lepiej, gdy przejdę do sedna - smart_terrainów. Ni cholery nie wiem, jak w Stalker CoP zespawnować smart_terraina, czy space_restrictora. Czytając te tutoriale (KLIK, KLIK) dochodzę do wniosku, że żaden tutorial pod ShoC nie nadaje się do CoP - a to skrypty, a to inny spawn, a to pierdu pierdu. Dlaczego tak zależy mi na smart_terrainach? Dla kilku powodów:
-chcę stworzyć nowe frakcje, więc i nowe bazy muszę porobić = smart_terrainy,
-każdy NPC zespawnowany przeze mnie łazi sobie po Zonie, cholera wie, jak te logicy pisać,
-dodaje nowe mapy (KLIK),

Wspomniałem o NPC - jego posrany, CoP'owy spawn. Cholera, każdy NPC, jakiego zespawnwałem, przejdzie przez ścianę, będzie nieśmiertelny, ale nigdy nie będzie stał w miejscu. Spawnować NPC umiem, lecz nie potrafię nadać mu takiego logica (skrypty "logic" w configs/scripts), by obierał jedną pozycję. Zdacie zapewne pytanie - "Czytałeś tutki?". Tak, i to niejednego, bo aż pięć (dwa z AMK Team, dwa ze StalkerTeam i jeden z Modostroi). Linki:
StalkerTeam1
StalkerTeam2
Modostroi
AMK Team1
AMK Team2
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 06 Kwi 2021, 01:46
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Reklamy Google

Re: Smart Terrainy w CoP - jak zespawnować?

Postprzez Ranger801 w 07 Gru 2013, 12:56

Musisz w logice wpisać:
path_walk = ścieżka po której ma chodzić NPC (albo miejsce w którym ma stać)
path_look = pojedyncza ścieżka na która patrzy się NPC (przydatne jeżeli NPC ma tylko stać)
Ranger801
Łowca

Posty: 410
Dołączenie: 22 Wrz 2012, 11:57
Ostatnio był: 28 Sie 2016, 16:12
Miejscowość: Miejsce zamieszkania nieznane
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 94

Re: Smart Terrainy w CoP - jak zespawnować?

Postprzez StalkerCell w 07 Gru 2013, 23:48

@Ranger, jeszcze na jedno pytanie odpowiesz. Wtedy będę wiedział co i jak. No więc znalazłem w pliku way_zaton przykładowy wpis:
:

[zat_b5_smart_terrain_actor_with_dealer_look]
points = p0
p0:name = "wp00"
p0:flags = 0x1
p0:position = 416.103942871094,36.2484016418457,-1.03470194339752
p0:game_vertex_id = 293
p0:level_vertex_id = 1647671


[zat_b5_smart_terrain_actor_with_dealer_walk]
points = p0
p0:name = "wp00"
p0:flags = 0x1
p0:position = 415.125366210938,36.2484016418457,0.780526995658875
p0:game_vertex_id = 293
p0:level_vertex_id = 1646584


W path_walk i path_look w linijce position wpisy się różnią. Jak odnosi wpis position path_look do wpisu w path_walk? Czy ten wpis oznacza miejsce patrzenia NPC w dany punkt?
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 06 Kwi 2021, 01:46
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Re: Smart Terrainy w CoP - jak zespawnować?

Postprzez Ranger801 w 08 Gru 2013, 13:28

Path_look to ścieżka na którą patrzy się NPC. Dajmy na to gdyby Brodacz nie miał path_look możliwe by było że stałby plecami do baru. Jeżeli path_look miałby te same współrzędne co path_walk, NPC gapił by się na to na czym stoi.

Za ten post Ranger801 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive StalkerCell.
Ranger801
Łowca

Posty: 410
Dołączenie: 22 Wrz 2012, 11:57
Ostatnio był: 28 Sie 2016, 16:12
Miejscowość: Miejsce zamieszkania nieznane
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 94


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości