[Szukam] Pliki do własnego moda

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Re: [Szukam] Pliki do własnego moda.

Postprzez Junx w 22 Paź 2011, 09:07

Mam kilka pytań:

1. Jak zmienić żeby dzień zaczynał się o 7:20 a kończył o 16:45.
2. Gdzie szukać plików odpowiedzialnych za początek/koniec dnia.
3. Czy można to "dostosować" do NPC i mutantów.
4. Czy można zmienić żeby co dwie godziny w nocy było coraz to ciemniej a przed świtem najciemniej.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 02 Sie 2025, 23:28
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Reklamy Google

Re: [Szukam] Pliki do własnego moda.

Postprzez scigacz1975 w 22 Paź 2011, 11:40

1. Proponuję zacząć w weather_default.ltx i po prostu przesunąć wartości opisane w godz. 4-5-6 na 6-7-8 a na ich miesce wstawić kopie z godz. 0 -1-2. To samo robisz z godz. 15-16-17 tyle ze tu źródłem są godz. 20-21-22 natomiast 18-19-20-21 znów adaptacja z godz. nocnych. Powinieneś się połapać. Jeżeli chcesz b. ciemne noce to wtedy, po zmianie, ustaw sobie w godz. 18 - 6 parametr sun_color = 0.0, 0.0, 0.0

2. weathers\weather_default.ltx, oprócz tego musisz jeszcze sprawdzić w plikach default_clear, default_droza, default_rain (wszystkie pliki weather_ masz w katalogu configs\weathers)

3. Można ale to już w innych plikach - zapytaj @Cromma albo @Trojanucha

4. parametr sun_color zmieniaj w :arrowu: podanych ustawieniach od = 0.4, 0.3, 0.2 do = 0.0, 0.0, 0.0 - zrobiłem coś podobnego w SoC-u i zadziałało (jeżeli się mylę to proszę o poprawienie)

Za ten post scigacz1975 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Junx.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 15 Mar 2025, 23:03
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [Szukam] Pliki do własnego moda.

Postprzez Junx w 22 Paź 2011, 14:55

To te wartości :?:

Kod: Zaznacz wszystko
[sect_default_weather]

01:00:00      =   default_weather_01
02:00:00      =   default_weather_02
03:00:00      =   default_weather_03
04:00:00      =   default_weather_04
05:00:00      =   default_weather_05
06:00:00      =   default_weather_06
07:00:00      =   default_weather_07
08:00:00      =   default_weather_08
09:00:00      =   default_weather_09
10:00:00      =   default_weather_10
11:00:00      =   default_weather_11
12:00:00      =   default_weather_12
13:00:00      =   default_weather_13
14:00:00      =   default_weather_14
15:00:00      =   default_weather_15
16:00:00      =   default_weather_16
17:00:00      =   default_weather_17
18:00:00      =   default_weather_18
19:00:00      =   default_weather_19
20:00:00      =   default_weather_20
21:00:00      =   default_weather_21
22:00:00      =   default_weather_22
23:00:00      =   default_weather_23
00:00:00      =   default_weather_00
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 02 Sie 2025, 23:28
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [Szukam] Pliki do własnego moda.

Postprzez vandr w 22 Paź 2011, 15:33

Nie, pod spodem masz rozpisane poszczególne godziny cyklu pogodowego. Masz tam takie wartości jak sky_texture, fog_distance i wiele innych...
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3878
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 15 Maj 2025, 09:05
Kozaki: 1749

Re: [Szukam] Pliki do własnego moda.

Postprzez Junx w 22 Paź 2011, 15:44

Mam takie wartości. Też należy je zmieniać :?:
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 02 Sie 2025, 23:28
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [Szukam] Pliki do własnego moda.

Postprzez Cromm Cruac w 22 Paź 2011, 16:03

Junx napisał(a):Mam kilka pytań:
1. Jak zmienić żeby dzień zaczynał się o 7:20 a kończył o 16:45.
2. Gdzie szukać plików odpowiedzialnych za początek/koniec dnia.
3. Czy można to "dostosować" do NPC i mutantów.
4. Czy można zmienić żeby co dwie godziny w nocy było coraz to ciemniej a przed świtem najciemniej.

Wszystko poza pkt 3 edytujesz w konfigach pogody.
Pliki pogody o których mówi @scigacz1975 (z katalogu configs\weathers) nie są używane w Zewie Prypeci. To pozostałości jeszcze z Cienia. Konfigi pogody Zewu są w configs\environment\weathers. Są to pliki default_*.ltx. Każdy z nich jest definicją innego cyklu (jest ich 4 w wanilii). Możesz zrobić jak radzi @scigacz1975 ale pamiętaj, że pozycja słońca w DX9,10 i 11 jest zakdowana w DLLach renderujących i nie zmieni się mimo przesunięcia godzin. Po prostu słońce zgaśnie wysoko na niebie.

Możesz wykorzystać DLLe z AtmosFear 3. Wtedy możliwe jest pozycjonowanie słońca przez konfigi (jak w DX8). Ale wtedy musisz prawidłowo ustawić sun_altitude i sun_longitude. Żeby było śmieszniej nazwy tych parametrów i ich wartości są mylące i podane na odwrót bo sun_altitude odpowiada za pozycję na horyzoncie (jak na kompasie tyle, że też odwrotnie - 180:N, 0:S) a sun_longitude za wysookość nad horyzontem (ujemne wartości - nad horyzontem, dodatnie pod)
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Junx.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2549
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 14 Maj 2025, 23:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

Re: [Szukam] Pliki do własnego moda

Postprzez Junx w 22 Paź 2011, 16:12

A jakbym tylko zmienił wartości poszczególnych godzin np. z 5 na 7 itd. Miałbym swój efekt :?:
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 02 Sie 2025, 23:28
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [Szukam] Pliki do własnego moda

Postprzez Cromm Cruac w 22 Paź 2011, 16:39

Miałbyś.
Tylko wtedy od 4 do 6 pogoda się nie zmieni bo nie będzie konfiga dla godz. 5. No i godziny muszą być (chyba) po kolei ale nigdy nie sprawdziłem czy to jest wymagane.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2549
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 14 Maj 2025, 23:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

Re: [Szukam] Pliki do własnego moda

Postprzez Junx w 22 Paź 2011, 16:46

A czy by dało radę to zastosować dla AF2 :?: Jeżeli tak to gdzie są te pliki, jeżeli nie ma ich w AF2 to czy byś mógł gdzieś je upnąć :?: O ile będzie "grało" z AF2.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 02 Sie 2025, 23:28
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [Szukam] Pliki do własnego moda

Postprzez Cromm Cruac w 23 Paź 2011, 21:22

Są w AF2 też. Jest ich jednak 7 (bo tyle jest cykli w AF2). No i jeszcze jest cykl dla Podziemi Jupitera - indoor_ambient.ltx
AF2 nie zmienia jednak pozycji słońca (nie zawiera poprawionych DLLi). sun_altitude i sun_longitude nie działają.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2549
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 14 Maj 2025, 23:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

Re: [Szukam] Pliki do własnego moda

Postprzez Junx w 24 Paź 2011, 08:45

:arrowu: Ok dzięki za info. Mam kolejny problem, chciałem dodać pancerze nowe do swego moda i wyszło mi coś takiego po uruchomieniu nowej gry.
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CInifile::r_section
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrCore\Xr_ini.cpp
[error]Line          : 502
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Can't open section 'helm_respirator_gp'. Please attach [*.ini_log] file to your bug report
 

stack trace:


Ale co dziwniejsze ten plik znajduje się tylko w tych plikach.

Kod: Zaznacz wszystko
E:\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\gamedata\configs\gameplay\character_desc_general.xml (1 hits)
   Line 21:          helm_respirator_gp \n
  E:\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\gamedata\configs\misc\inventory_upgrades.ltx (2 hits)
   Line 87: helm_respirator_gp7
   Line 91: helm_respirator_gp
  E:\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\gamedata\configs\misc\stalkers_upgrade_info.ltx (9 hits)
   Line 102: helm_respirator_gp
   Line 123: helm_respirator_gp7
   Line 1349: up_sect_firsta_helm_respirator_gp = {!upgrade_hint_kardan(1)} false, true
   Line 1350: up_sect_firstc_helm_respirator_gp = {!upgrade_hint_kardan(2)} false, true
   Line 1351: up_sect_firstd_helm_respirator_gp = {!upgrade_hint_kardan(2)} false, true
   Line 1373: up_sect_firsta_helm_respirator_gp7 = {!upgrade_hint_kardan(1)} false, true
   Line 1374: up_sect_firstc_helm_respirator_gp7 = {!upgrade_hint_kardan(2)} false, true
   Line 1375: up_sect_firstd_helm_respirator_gp7 = {!upgrade_hint_kardan(2)} false, true
   Line 1549: helm_respirator_gp
  E:\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\gamedata\configs\misc\trade\trade_jup_b202_stalker_barmen.ltx (17 hits)
   Line 146: helm_respirator_gp7      = 0.5, 0.3
   Line 149: helm_respirator_gp      = 0.5, 0.2
   Line 406: helm_respirator_gp7      = 1, 2.2
   Line 409: helm_respirator_gp      = 1, 2.2
   Line 603: helm_respirator_gp7      = 1,    0.7
   Line 605: helm_respirator_gp      = 1,   0.7
   Line 670: helm_respirator_gp7      = 1,   0.4
   Line 672: helm_respirator_gp      = 1,   0.4
   Line 725: helm_respirator_gp7      = 1,   0.4
   Line 728: helm_respirator_gp      = 1,   0.4
   Line 798: helm_respirator_gp      = 1,   0.4
   Line 861: helm_respirator_gp7      = 1,   0.1
   Line 864: helm_respirator_gp      = 1,   0.1
   Line 921: helm_respirator_gp7      = 1,   0.7
   Line 924: helm_respirator_gp      = 1,   0.7
   Line 983: helm_respirator_gp7      = 1,    0.1
   Line 986: helm_respirator_gp      = 1,   0.1
  E:\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\gamedata\configs\misc\trade\trade_zat_b30_stalker_trader.ltx (8 hits)
   Line 146: helm_respirator_gp7      = 0.5, 0.3
   Line 419: helm_respirator_gp7      = 1, 2.2
   Line 634: helm_respirator_gp7      = 1,    0.7
   Line 704: helm_respirator_gp7      = 1,   0.4
   Line 767: helm_respirator_gp7      = 1,   0.4
   Line 897: helm_respirator_gp7      = 1,   0.1
   Line 961: helm_respirator_gp7      = 1,   0.7
   Line 1024: helm_respirator_gp7      = 1,    0.1



Czy ktoś mógł by mi pomóc z tym :?: :wódka:
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 02 Sie 2025, 23:28
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [Szukam] Pliki do własnego moda

Postprzez Cromm Cruac w 24 Paź 2011, 11:13

Wywala ci błąd bo np. NPC ma taki hełm w ekwipunku (character_desc_general.xml), handlarze mają go na składzie (trade_jup_b202_stalker_barmen.ltx) albo mechanicy mogą go naprawiać (stalkers_upgrade_info.ltx) a nie ma jego definicji.
Brakuje sekcji [helm_respirator_gp]. Tego szukaj w modzie z którego dodajesz pancerze.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2549
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 14 Maj 2025, 23:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości