System animacji broni w COP

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

System animacji broni w COP

Postprzez r_populik w 03 Sty 2013, 17:01

Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś kompetentny wytłumaczył mi jak to działa. Bo z tego co zauważyłem, działać może różnie. Zasadniczo w oryginale jest tak, że za animacje broni odpowiadają dwa pliki omf, czyli wpn_broń_hud_animation.omf, który odpowiada za animacje modelu broni oraz wpn_hand_broń_hud_animation.omf, który odpowiada za animacje rąk. Odwołania do pierwszego z tych plików są w poszczególnych plikach wpn_broń_hud.ogf (osobno dla każdej broni), a do drugiego w każdym z plików wpn_hand_XX.ogf (w każdym są odwołania do wszystkich hand omf-ów broni). Dodatkowo w każdym z ltx-ów broni są określone nazwy wszystkich animacji broni. To jest, jak mi się zdaje, cały system. Konkretne animacje (pliki *.skl) lub ich komplet (plik *.skls) w tym systemie możemy wydobyć tylko i wyłącznie z plików omf.

Od systemu tego w modach dodających bronie występują odchylenia, mianowicie często w wpn_broń_hud.ogf nie ma odwołania do pliku omf, a animacje są przypisane bezpośrednio w pliku hud ogf broni (i z niego można je wypakować do plików *.skl lub *.skls).
Z kolei animacje rąk dla nowych broni są dopisywane do istniejących plików, np. wpn_hand_ak74_hud_animation.omf (taki plik potrafi przy dużej ilości dodanych broni osiągnąć rozmiar nawet 5 MB).
I teraz pytanie zasadnicze - w jaki sposób silnik czyta właściwe animacje rąk do danej broni, skoro w plikach modelach hud broni nie ma żadnych odwołań do plików omf rąk ? Czyżby chodziło o nazwy animacji z plików ltx broni, tzn. każda nazwa jest unikalna i każdej nazwie animacji umieszczonej w pliku omf, do którego odwołuję się ogf huda broni lub przypisanej bezpośrednio w ogf huda broni odpowiada animacja rąk o identycznej nazwie, niezależnie od tego w którym pliku wpn_hand_broń_hud_animation.omf będzie umieszczona ?
Mam nadzieje, że ktoś coś z tego zrozumie.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Reklamy Google

Re: System animacji broni w COP

Postprzez utak3r w 04 Sty 2013, 11:34

Czy ten screen wystarczy za odpowiedź? To lista animacji dla każdego wpn_hand_nn z katalogu meshes\dynamics\weapons\wpn_hand.

Image

Co do fragmentu o tym, że czasem w omf, czasem nie - jeśli chodzi o animacje modelu, nie ma wymogu, jak to ma być zrobione. To może być referencja do zewnętrznego pliku omf, to mogą być animacje wbudowane. Dotyczy to wszystkich części Stalkera. Po prostu łatwiej zarządzać i update'ować pliki rozdzielne.
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: System animacji broni w COP

Postprzez r_populik w 04 Sty 2013, 12:52

To co pokazałeś na screenie jest mi wiadome i jasne. Niejasne było dla mnie to:
r_populik napisał(a):I teraz pytanie zasadnicze - w jaki sposób silnik czyta właściwe animacje rąk do danej broni, skoro w plikach modelach hud broni nie ma żadnych odwołań do plików omf rąk ?

w związku z tym:
r_populik napisał(a):Z kolei animacje rąk dla nowych broni są dopisywane do istniejących plików, np. wpn_hand_ak74_hud_animation.omf (taki plik potrafi przy dużej ilości dodanych broni osiągnąć rozmiar nawet 5 MB)

ale pisząc to:
r_populik napisał(a):Czyżby chodziło o nazwy animacji z plików ltx broni, tzn. każda nazwa jest unikalna i każdej nazwie animacji umieszczonej w pliku omf, do którego odwołuję się ogf huda broni lub przypisanej bezpośrednio w ogf huda broni odpowiada animacja rąk o identycznej nazwie, niezależnie od tego w którym pliku wpn_hand_broń_hud_animation.omf będzie umieszczona ?

chyba sam sobie dobrze odpowiedziałem na zadane pytanie.
A cały problem wziął mi się stąd, że dla unikalnej mp5 zrobiłem nowy model i przypisałem mu nowe animacje (2 pliki omf do których referencje dodałem odpowiednio w modelu broni oraz w modelach rąk). Jednak po uruchomieniu gry zauważyłem, że standardowa mp5 zaczęła używać animacji rąk unikalnej. Kolejnym moim spostrzeżeniem było to, że nazwy większości animacji w konfigach były takie same dla obydwu broni. Na próbę więc zhakowałem notepadem++ nazwy animacji w omf-ach unikalnej broni, odpowiednio zmieniłem ich nazwy w konfigu broni i teraz wszystko działa, jak należy.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: System animacji broni w COP

Postprzez utak3r w 04 Sty 2013, 16:18

r_populik napisał(a):To co pokazałeś na screenie jest mi wiadome i jasne. Niejasne było dla mnie to:
r_populik napisał(a):I teraz pytanie zasadnicze - w jaki sposób silnik czyta właściwe animacje rąk do danej broni, skoro w plikach modelach hud broni nie ma żadnych odwołań do plików omf rąk ?


...ale za to w plikach rąk masz odwołania do animacji broni - każdej jednej.
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: System animacji broni w COP

Postprzez zdzicho w 04 Sty 2013, 19:29

That's going on in this thread

Mogę pomóc pod warunkiem że ktoś streści mi w kilku zdaniach o co chodzi
Awatar użytkownika
zdzicho
Modder

Posty: 567
Dołączenie: 19 Cze 2009, 20:02
Ostatnio był: 20 Gru 2024, 19:42
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 500

Re: System animacji broni w COP

Postprzez r_populik w 04 Sty 2013, 19:59

Generalnie wszystko się chyba wyjaśniło. A chodziło o opisanie sposobu działania systemu animacji broni w COP, tzn. na jakich zasadach powiązane są nazwy animacji w ltx-ach broni z animacjami broni w plikach wpn_nazwabroni_hud_animation.omf (lub wbudowanymi do ogf hud broni) oraz animacjami rąk zawartymi w plikach wpn_hand_nazwabroni_hud_animation.omf.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość