upływ czasu

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

upływ czasu

Postprzez Plaargath w 21 Sty 2014, 23:19

Ahoj!
Próbuję napisać funkcję, która mi będzie zmienną zmieniać w zależności od upływu czasu. I tu prośba o podpowieź - gdzie w CoPie jest zdefiniowany przelicznik real-time'a na czas gry, albo w którym skrypcie w ogóle jest coś o czasie? Nie chce wypuszczać lui na odwoływanie się do samego CPU, bo po pierwsze to nieekologiczne, a po drugie czytałem, że to mocno zasoby zżera. A skrypcik ma śmigać jak wunderwaffe! :D
Z góry dzięki za hinty.
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 655
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 09 Maj 2025, 12:22
Kozaki: 237

Reklamy Google

Re: upływ czasu

Postprzez Rozdupnik w 22 Sty 2014, 00:07

Za upływ czasu jest odpowiedzialny config, nie skrypt. Znajduje się on w folderze configs a nosi nazwę alife sekcja

Kod: Zaznacz wszystko
    time_factor               = 7


Czyli o ile się nie mylę 1 skunda czasu realnego odpowiada 7 sekundom czasu w grze.
Rozdupnik
Stalker

Posty: 188
Dołączenie: 02 Lut 2012, 23:03
Ostatnio był: 22 Wrz 2015, 16:47
Kozaki: 3

Re: upływ czasu

Postprzez Leo0502 w 22 Sty 2014, 00:24

Mylisz się. 7 sekund w realu to 1 minuta w grze. Choć w Czystym Niebie było to 6 sekund.
Leo0502
Tropiciel

Posty: 358
Dołączenie: 20 Wrz 2012, 18:10
Ostatnio był: 13 Maj 2025, 21:13
Miejscowość: Pierdziszewice wylotem na Dupów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SPSA14
Kozaki: 140

Re: upływ czasu

Postprzez Rozdupnik w 22 Sty 2014, 01:47

Raczej ty się mylisz, gdy ustawiłem ten parametr na 100 to czas tak zapierdzielał że pory dnia bardzo szybko się zmieniały. Z rana zaraz noc się zrobiła. A według twojej teorii to po minucie i 40 sekundach czasu realnego czas w grze wzrósł by tylko o minutę. Piszesz coś o cs - może tam jest odwrotnie.
Rozdupnik
Stalker

Posty: 188
Dołączenie: 02 Lut 2012, 23:03
Ostatnio był: 22 Wrz 2015, 16:47
Kozaki: 3

Re: upływ czasu

Postprzez Plaargath w 22 Sty 2014, 02:17

Dzięki panowie Wam bardzo.
Dowiedziałem się, że to, czego szukam, to odwołania do time_global() i że bardzo i zdecydowanie nie chodzi o os.clock.
Temat do zamknięcia.
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 655
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 09 Maj 2025, 12:22
Kozaki: 237

Re: upływ czasu

Postprzez tt44 w 23 Sty 2014, 15:24

Dodam jeszcze, że jeśli chcesz napisać funkcję, aby coś wydarzyło się po określonej ilości czasu to odwołania do time_global() najlepiej użyć w ten sposób:
Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
local czas = 0

czas = time_global() + 60000 -- 60000 oznacza 60 sekund, podstaw własną ilość czasu
if czas < time_global() then
tt44
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 12 Lut 2013, 19:02
Ostatnio był: 24 Cze 2017, 19:07
Kozaki: 60


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość