Gdy świat zaczyna sie coraz bardziej interesować sytuacją w Zonie, znane pismo wysyła wojennego dziennikarza, który zostaje wysadzony przy granicy Zony. Gdy tylko wchodzi na sławny obszar dostaje w twarz od przypadkowych członków Monolitu patrolujących pobliskie tereny. Znajduje go Wujek Jar, który był w czyste niebo za czerwonym lasem daje mu podstawowe wyposażenie i uczy co nieco jak przetrwać w zonie. Ze zwykłego dokumentu fabuła zmienia sie w walke o przezycie. Nie tak jak w innych częściach S.T.A.L.K.E.R.a Jesteśmy nie wyszkoleni i nie mamy takiej wiedzy o Zonie. Coś w stylu Far Cry'a 3. Wujek poleca nas Wilkowi który może nam pomóc. Niestety sytuacja w zonie ulega pogorszeniu. Monolit zastawia wszystkie drogi wyjścia i dominuje większość terenów zabijając dużo stalkerów. Razem z reszta stalkerów postanawia dostać sie do Spełniacza Życzeń przedostając sie przez tereny Monolitu. Każdy z członków wyprawy ma swoje życzenie i swój cel ale łączy ich to że muszą sie dostać do serca Zony. Główny bohater pragnie wydostać sie z Zony... Takie tam
Jeżeli nie chcesz dać kozaka (lub nosisz pentagramy na portkach) to wiedz że coś się dzieje...
Opis (akcja dzieje się w 2010 roku) Część I: Wstęp (początkowy filmik) Zona, pomimo swojego młodego wieku ściąga do siebie wielu żądnych przygód śmiałków, ekologów chcących zbadać cuda jakie wydała na świat ta "przeklęta ziemia" i najemników, którzy zobaczyli w niej szanse na znaczne wzbogacenie się. Jedną z takich osób jest 45 letni Sieroj Nikołajewicz Bondaruk, najemnik który na zlecenie pewnego znanego trans humanisty ma za zadanie przeszukać kilka laboratoriów w poszukiwaniu dokumentów związanych z projektem Świadomość-Z oraz odnaleźć Aleksieja Grubona, jednego z twórców frakcji Monolit. Swoją przygodę zaczyna jako wolny stalker w wiosce kotów, a kończy ją w elektrowni spotykając się ze Zdobywcami.
Część II: Szorstki początek końca (Kordon, Wysypisko) Jego pierwszy kontakt z samotnikami związanymi z Sidorowiczem jest jedna szorstki - wiedzą, że jest najemnikiem, a samotnicy jako grupa nie dażą ich zaufaniem. Postanawia zdobyć ich przychylność poprzez pomoc w walce z bandyckim gangiem Simona, jednego z byłych członków elitarnego gangu "Łowcy dusz". Po wykonaniu kilku zadań Sidorowicz zleca mu specjalną misję - odnaleźć Zdrajców, którzy mogą wiedzieć coś o tym jak dostać się do Centrum Zony. Nasz bohater wyrusza na Wysypisko, gdzie bardzo szybko wpada w tarapaty - zostaje napadnięty przez zwiadowców "Łowców Dusz", potem brutalnie pobity i okradziony. Budzi się w bazie "Upadłych Aniołów" (udało się odzyskać skradziony ekwipunek), jednak ci oczekują za uratowanie życia, by Sieroj wykonał kilka misji (między innymi zamach na przywódcę gangu bandyckiego z którymi prowadzą wojnę).
Część III: Samotność bez fałszywej wiary (Agroprom, Podziemia Agropromu) Po wykonaniu tych misji trafia w okolice Agropromu, gdzie w zamian za informację "o zaskakująco niegroźnych wariatach ubranych w szarość Monolitu, którzy zamieszkali w podziemiach Agropromu" pomaga Myśliwym Zony w rozprawieniu się z kilkoma siedliskami mutantów. Nareszcie nasz bohater znajduje "Zdrajców", którzy zgodzili się przekazać kilka ciekawych informacji w zamian za neutralizację 3 kontrolerów z podziemi i patrolu "Monolitu". Opowiadają oni o kilku tajemniczych antenach, które silnie oddziałują na człowieka sprawiając, że staje się on posłuszną maszyną do zabijania i jeśli ktoś chce przekroczyć tą granicę musi znaleźć drogę omijającą to miejsce lub odpowiedni sprzęt ochronny.
Część IV: Za honorem do końca życia (Bar, Rostok, Jantar, Laboratoria, Mroczny Wąwóz, Dolina Mroku, FS "Azot", Magazyny Jedynego) Z tą informacją udaje się do Barmana, który wraz z Sidorowiczem starają się znaleźć drogę do centrum Zony. Sieroj zostaje wysłany do bunkra naukowców do Sacharowa, który obiecuje stworzyć prototyp tymczasowo chroniący przed emiterem Kajmanowa, ale wpierw trzeba odwiedzić kilka laboratoriów w celu poznania charakteru tych zmian: X-3, X-4, X-18, X-5 oraz X-11. Najemnik w laboratoriach dowiaduje się następujących rzeczy: X-3 : Jedyny pozostały w tym laboratorium dokument mówiący o początkach tajemniczych anten, nazwanych tutaj Projektem M (obecnie znany jako Emiter Kajmanowa lub Mózgozwęglacz). X-4: Osoba o nazwisku Grubon (poszukiwany przez Sieroja człowiek) wspomina o atakach lokalnej zwierzyny i konieczności pozyskania ludzi do ochrony - proponuje do tego użyć właśnie ten Emiter. X-11 (drugi koncept w tym poście): Dokument z zamknięcia laboratorium mówiący o eksperymentach związanych z jakąś tajemniczą sferą nazwaną noosferą i czasem. Osoba go pisząca (podpis świadczy, że był to lider frakcji Czysta Ziemia) wyraża zaniepokojenie tym, co się może stać. X-5: Dokument mówiący o tajemniczych żołnierzach, którzy zostali stworzeni jako wiecznie posłuszne maszyny do zabijania (są to Straceni) X-18: Dokładny schemat budowy Emiteru Kajmanowa.
Po zdobyciu tych informacji Sacharow buduje prototyp, który ze względu na chałupnicze metody produkcji tylko przez 3 minuty jest w stanie chronić przed emisją psioniczną. W trakcie oczekiwania na dokończenie budowy prototypu Sieroj wyrusza do Magazynów Jedynego, gdzie cudem ratuje frakcję 'Wolność" od zniszczenia z rąk "Monolitu" oraz dziwnych tworów, które wyewoluowały od kuny (Skoczek).
Część V: Zdradzony przez przyjaciół (Prypeć, Przedpole CEJ, CEJ, Piętro Zdobywców) Potem nasz stalker dobrze wyposażony wyrusza do Serca Zony, czyli CEJ - po drodze w Prypeci zostaje cudem uratowany przez stalkera Pietrowa. Udaje mu się wykonać zlecenie - odnajduje Aleksieja Grubona, który z wyglądu przypomina kontrolera. Wtedy to dowiedział się prawdy - żadnego zleceniodawcy nie było, a Aleksiej przehandlował Sieroja za najnowszy sprzęt oraz substancje modyfikujące organizm. Niestety bohater nie ma szans o tym opowiedzieć - zostaje ogłuszony, po czym wyprano mu mózg i dołączono do zrzeszenia zniewolonych stalkerów "Monolit". Kilka lat później jako Charon zostaje zabity przez Naznaczonego.
Część VI: Końcowy filmik (W tle Depeche Mode: Enjoy The Silence) Na ten moment zakończenie w pełni pozytywne: "Zona ma swe dzieci, jednak są one anonimowymi elementami, które w nikły sposób wpływają na życie Zony. Wśród tych elementów są wyjątki - jednym z nich był Sieroj Bondaruk, człowiek zdradzony przez swoich, który jednak nieodwracalnie zmienił oblicze jej mieszańców.
To dzięki niemu problem bandyctwa z poziomu poważnego spadł na marginalny - zainspirował wolnych stalkerów do zjednoczenia się na krótką chwilę i zniszczył gang Sieroja, poważnego kryminalisty. Do tego pomógł zniszczyć Łowców dusz, a członkowie Monolitu długo czuli się rozbici - analogicznie Świadomość-Z, którą wtedy tylko krok dzielił od zapaści.
Dodatkowo, jedno z największych zagrożeń zostało zniszczone - to z rąk Sieroja ginie lider "Fanatyków" Wariat, poza tym z pomocą "Grzechu" niemal całkowicie ją eksterminuje. Przy życiu pozostała tylko piątka z nich, ale ci giną w tajemniczej emisji - tej samej, która zrodziła legendę najemnika Szramy.
Jednak nie tylko wrogowie odczuli jego wpływ - zmienił także swoich przyjaciół. To dzięki niemu Upadłe Anioły w końcu zyskały spokój ducha - byli Specnazowcy wynieśli się z Zony i zaczęli wieść w miarę normalne życie. Zdrajcy natomiast w końcu wyszli do ludzi - co ciekawe, pomimo ich przeszłości, zostali mile powitani wśród stalkerskiej społeczności.
Po Zonie zaczęła krążyć legenda, że z jednego posterunku "Monolitu" zniknęli bojownicy - nikt ich potem nie widział. Prawdę znało niewielu - potem ci byli wojownicy stworzyli "Powinność" jedną z paramilitarnych frakcji, która ma na celu zemstę na Zonie. Rok później dołączają do nich Zdrajcy.
Inną legendą jest Siergiej Pietrow - jeden z niewielu, któremu udało się przejść Mózgozwęglacz bez szkód na zdrowiu - po odzyskaniu swoich dzieci odzyskał spokój ducha. Udał się do Baru "100 Radów", gdzie początkowo nieufni stalkerzy przyjęli go. Obecnie siedzi tam i opowiada o Prypeci i "północnych terenach Zony", przez co zyskał rzesze fanów, którzy wolą zostać i go posłuchać niż wyjść po artefakty.
Sacharow, dzięki badaniom Sieroja, przekonał rząd ukraiński do dofinansowania jego przedsięwzięcia - dzięki temu udało się odkryć wiele leków, a profesor wciąż siedzi w Zonie i odkrywa nowe rzeczy.
Na Zapuszczonych Bagnach osiedliła się nowa frakcja składająca się z naukowców, którzy starają się zrozumieć Zonę i otaczające ją prawa. Jeśli wierzyć legendom, ta frakcja rok później przemianowana na "Czyste Niebo", ma w dowództwie ludzi związanych z projektem Świadomość-Z oraz Projektem M.
Niemniej nie wszystko się Sierojowi udało - Droga do CEJ pozostała tajemnicą, bo posłaniec nigdy nie wrócił. Sam najemnik natomiast po rozmowie z Grubonem już nigdy nie odzyskał pełnej władzy w myśleniu. Wyprano mu mózg i uczyniono z niego jednego z "Centurionów Grubona", który miał koordynować działania w Prypeci. Na szczęście i jemu przyniesiono spokój ducha - kilka lat po wydarzeniach z tej fabuły ginie z rąk Striełoka, innej legendy tego upiornego miejsca."
Relacje Sieroja z innymi ugrupowaniami/frakcjami (na początku): Najemnicy - Przyjazne Stalkerzy/Handlarze/Naukowcy/Upadłe Anioły/Myśliwy Zony/Czysta Ziemia/Zdrajcy/Wolność - Neutralne Wojsko/Wojskowi stalkerzy/Monolit/Zdobywcy/Fanatycy/Bandyckie gangi - Wrogie
Dodatkowe zadania do wykonania 1. Kordon
:
"Przesyłka" - O określonej godzinie pojawi się tajny handlarz, od którego trzeba odebrać przesyłkę. "Łowca" - Przeczesz wszystkie anomalie w Kordonie i znajdź legendarny Pierścień Pietrowa, który jest połączeniem Grawi, Bąbla i Baterii (15% na plus do wszystkiego ). Poza zadaniami typu "Zabij bandytę", "Zniszcz legowisko mutantów", "Przynieś przedmiot" jest jedno długie poboczne zlecone przez N. Lebiediewa ("Przerwa w badaniach" - puryfikacja Zapuszczonych Bagien ze wszelkiego rodzaju popłuczyn - mutanckich i ludzkich), potem można pomóc w badaniach, np. przynieść część ciała mutanta lub umieścić skaner w określonym miejscu (zadania powtarzalne).
2. Wysypisko
:
"Koniec rzezi" (dopiero po otrzymaniu informacji od Zdrajców) - spotykasz się z Upadłymi Aniołami, którzy postanowili raz na zawsze rozprawić się z Łowcami Dusz. "Poszukiwacz od siedmiu boleści" - Uratuj stalkera, który został porwany przez lokalny gang rzezimieszków i odzyskaj jego fanty wrzucone do anomalii psionicznej
3. Agroprom
:
"Nieładnie jest kraść" - Podkradnij się do obozu wojskowych i wykradnij dokumenty o wyprawie do Limańska (nie wolno ci nikogo zabić) "Przeklęty tunel" - Oczyść tunel przy przejściu na Wysypisko z karłów. "Wieczny spokój" - Zabij zabłąkany oddział stalkerów podległych monolitowi oraz grupę zombi.
4.Mroczny Wąwóz
:
"Ostatni bastion" - Obroń frakcję "Grzech" przed atakiem członków frakcji "Fanatycy". "Wspomnienia z przeszłości" - Przeszukaj dom byłego naukowca z X-11, w którym znajdują się ważne dokumenty na temat członków frakcji "Grzech". "Wrócili po nas" - Unicestwij patrol wojskowy, który przyjechał do Zony celem odszukania Ciemnych Stalkerów. "Dlaczego my?" - Przeszukaj laboratorium X-11 i znajdź jedyny ocalały komputer z ważnymi informacjami. "Śmierć abominacji" - Wyeliminuj frakcję "Fanatycy".
5.Bar
:
Poza zadaniami typowymi dla Barmana "Znajdź artefakt", "Zabij kogoś tam" mamy kilka zadań specjalnych: "Pomoc" - Dostarcz wyposażenie do określonej grupy stalkerów i pomóż im w walce z Bandytami/mutantami. "Polowanie na mutanty" - Ostatnio odkryto legowisko mutantów, które zagrażają Barowi. Masz za zadanie je zneutralizować. "Biesiada dla stalkerów" - W wiosce niedaleko Baru masz znaleźć przepis na Jadło Mistrza. Tajemnica szumu - Znajdź i wyeliminuj źródło okresowych emisji psionicznych (jest to Władca Marionetek, będący zaginionym ojcem Sieroja).
6.Dzicz
:
"Najemnik w potrzebie" - Pomóż najemnikowi w walce z mutantami. "Karabin Pietrowa" - Odnajdź Karabin należący do stalkera Pietrowa (AK-110 "Imperialny morderca") "Fala" - Odkryto nowy rodzaj anomalii psionicznej - zbadaj ją i przynieś (jeśli jest) artefakt do Sacharowa.
7.Jantar
:
Typowe dla SoC - Znajdź coś, przynieś coś, oraz jedno zadanie specjalne: "Detektor" - Przeszukaj mini fabrykę obok Jantaru w celu znalezienia dokumentacji o Detektorze Omega oraz pomóż w jego produkcji.
8.Fabryka Samochodów "Czarnobyl"
:
"Próbka" - Przynieś część ciała mutanta zwanego Straconym. "Klasyk" - Zalej paliwem samochód Czarnobyl wz. 99 i przyjedź nim do barmana. "Panie! Atakują!" - Nagle laboratorium zaatakowały dziwne twory zwane opuszczonymi. Nie pokonasz ich (jest ich bardzo dużo), więc musisz uciekać. "Tarcza spokoju" - Pobierz próbki miejscowej roślinności, która pod wpływem pola psionicznego zmieniła swoje właściwości (natychmiastowe uspokojenie bez otumanienia). Przynieś tą próbkę do Sacharowa.
9. Dolina Mroku
:
"Zabłąkani szaleńcy" - Wyeliminuj patrol Fanatyków, który jakimś cudem uniknął rzezi. "Laboratoryjne Przerażenie" - Przeszukaj laboratorium X-18 w celu znalezienia dokumentów mówiących o Nibyolbrzymach. "Laboratoryjna Masakra" - Oczyść X-18 z jakichkolwiek przejawów życia. "Pancerz Pietrowa" - Znajdź kombinezon należący do stalkera Pietrowa.
10.Magazyny Wojskowe (Po ich podbiciu przemianowane przez "Zdobywców" na Magazyny Jedynego)
:
"Upadła Bariera" - Zniszcz patrol "Monolitu". "Odzyskane ziemie" - Wraz z frakcją Wolność odbij magazyny Wojskowe z rąk członków "Monolitu" "Przeklęta Wioska" - Oczyść wioskę z pijawek i kontrolerów. "Morderca kontrolerów" - Znajdź owianą legendami siekierę Pietrowa, przy pomocy której stalker ten zabił kontrolera ucinając mu głowę.
11.Czerwony Las
:
"Idź tam, gdzie cię nogi poniosą" - Jak najszybciej przebiegnij przez Czerwony Las w celu uniknięcia posiłków frakcji "Monolit". "Tajny schowek" - Na podstawie pobieżnie zrobionej notki znajdź schowek z prototypem Nano-kombinezonu.
12.Prypeć
:
"Upadłe Dzieci Pierwszego Stalkera" - Znajdź stalkera Pietrowa i przekaż mu wszystkie jego przedmioty jakie znalazłeś w nagrodę otrzymując najpotężniejszą broń w Zonie (Pocałunek Zony). "Tajemnica pokoju 86" - Znajdź klucz do pokoju 86 i sprawdź, co tam się dokładnie znajduje. "Stacja" - Odnajdź i unieszkodliw antenę Monolitu (używając broni wybuchowej).
13.Przedpole Elektrowni
:
"Niewinni mordercy" - Nie zabijaj żadnego zniewolonego stalkera z tego obszaru. (Nagrodą jest dobre zakończenie mówiące, że ci stalkerzy w końcu przejrzeli na oczy, uciekli z Przedpola Elektrowni i stworzyli frakcję znaną jako Powinność). "Cios w serce" - Podłóż bombę pod słabo pilnowany czołg T-72 (wymagane do w pełni dobrego zakończenia).
14.CEJ
:
"Dobro, które stało się złem" - Rozmowa z profesorem Grubonem, który przed końcem wyjaśnia, czym tak naprawdę jest Zona.
Myśliwi Zony - Adepci, którzy za cel postawili sobie eksterminację wszystkich mutantów znajdujących się w Zonie. Noszą czarne kombinezony stalkera i posługują się głównie rosyjskimi TOZ-ami. Ich logotypem jest głowa chimery (jednym z jej członków jest Igor Stiepanienko, założyciel "Przeklętych Łowców").
Czysta Ziemia - Frakcja składająca się z intelektualistów, którzy starają się zrozumieć Zonę i otaczające ją prawa. Ich przywódcą jest niejaki N. Lebiediew, którego podejrzewa się o konszachty ze Zdobywcami. Znani później jako Czyste Niebo.
Przybysze - Tajemnicza frakcja składająca się ze wszelkiego rodzaju męt społecznych i kryminalistów, niezwykle groźni w walce. W Zonie krążą legendy, że wśród nich znajdują się terroryści z Bliskiego Wschodu udający cywili.
Nowe anomalie
:
Radioaktywny puch - zmutowany pod wpływem emisji Spalony Puch, którego kolce wywołują poważne oparzenia chemiczne. Nie wytwarza żadnych artefaktów, a jedynie niezwykle ciężkie i radioaktywne półprodukty.
Władca Marionetek - Przeklęty, który uległ dodatkowej mutacji poprawiającej jego aparycję. Poza wytworzeniem "mięsa" uzupełniającym braki wcześniej zasłonięte tylko skórą i odzyskał wzrok, który potem został wzmocniony. Stał się też wysoce agresywny i zaatakuje każdego stalkera, przedtem spoglądając mu w oczy. Na szczęście, jeśli wierzyć legendom, nie zabije nikogo z rodziny do której należał.
Nowe lokacje
:
Stracone Bagna - Zapomniana lokacja na zachód od Kordonu, pełna nibypsów i pijawek. Planuje osiedlić się tu frakcja Czysta Ziemia
X-3 - Jedno z najbardziej przerażających laboratoriów zamieszkane przez dziwne twory powstałe wskutek Rzezi Naukowców (Przeklęci, Kontrolerzy, Straceni). Można tam znaleźć dokumenty o laboratorium X-2,
Podziękowania dla użytkowników: @Red Shoahert Za zwrócenie uwagi na format tekstu - po odpowiednim sformatowaniu go w moim odczuciu zyskał.
Edit 1: Dodano nowego mutanta oraz nowe zadanie poboczne, planowane dobicie do 60 unikatowych zadań pobocznych. Dodatkowo drobne poprawki stylistyczne.
"-Jesteś tchórz - nagle wyraźne powiedział chłopiec. (..) -Jak to - tchórz? - zapytał Malanow - Dlaczego mnie obrażasz? -A ja cię nie obrażam - oznajmił chłopczyk patrząc na mnie badawczo, jak na jakieś niespotykane zwierzę - Ja cię zdefiniowałem..." - Arkadij i Borys Strugaccy "Miliard lat przed końcem świata" Niektóre moje koncepty: S.T.A.L.K.E.R. Przekleństwo, "Przeklęci Łowcy", Przeklęty, Sieroj Nikołajewicz Bondaruk, Bronie+dodatki, cz. I, S.T.A.L.K.E.R. Początki (w przygotowaniu)
Za ten post Imienny otrzymał następujące punkty reputacji: