S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez Kuba w 26 Sty 2009, 16:47

Tak wtrącę z nieco innej beczki.

Wśród tych przecieków dotyczących trzeciej części stalkera rozbawił mnie wątek z "pojawieniem się sił międzynarodowych w Zonie". Jak dobrze pamiętacie to przywódca stalkerów w Agropromie, Orest, opowiadając nam swoją historię wtrącił kilka zdań o jego przyjaciółce Lesce.

cytuję

"Leskę wraz z jakimś gogusiem zatrzymały koło granicy zony oddziały międzynarodowe. Palnęli obojgu kazanie i kazali coś tam, coś tam" :wink:

Jeśli ten przeciek jest jak najbardziej poważny to panowie z GSC w kwestii spójności scenariusza strzelają sobie samobója.
"Gdzie leśna droga wije się przez uroczysko, nieubłagana czeka mnie i znana przyszłość.
Daremnie wszczynać by z nią spór, mamić pieszczotą, otwarta jest jak mroczny bór - na wskroś, szeroko."
Awatar użytkownika
Kuba
Stalker

Posty: 119
Dołączenie: 20 Wrz 2008, 13:19
Ostatnio był: 26 Sie 2014, 15:24
Miejscowość: Częstochowa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 11

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez TNT16 w 27 Sty 2009, 13:15

Aaa to wiem już o kogo chodzi o tego szefa stalkerów z clear sky co pomagają powinności walczyć z potworami

Ostrzegałem cię że spamowanie źle się dla Ciebie skończy! - F360
TNT16
Kot

Posty: 20
Dołączenie: 02 Sty 2009, 17:27
Ostatnio był: 19 Gru 2024, 19:02
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Noiseless Kora
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez Medium w 27 Sty 2009, 13:47

Przeczytałem cały temat i mało brakło, żebym się popłakał ze śmiechu i rozpaczy.

Zacznijmy od początku:
1. Tłumaczenie z języka rosyjskiego. Powiedzieć, że jest słabe, to nic nie powiedzieć.
2. Na postawie tłumaczenia, które przekręca przynajmniej część informacji wyciągane są wnioski.
3. Nierealność tego co jest napisane po rosyjsku potęguje tłumaczenie.
To na razie tyle jeśli chodzi o przyczyny powstania tematu.

Jeśli chodzi o ścisłość kolejna część (abstrachuję od numeru) będzie na pewno. Nikt nie zarzyna kury znoszącej złote jaja. Jak bedzie - miałem już kilka informacji w tym taką, która wyglądałą naprawdę ralnie i prawdę mówiąc, jeśli wyrzucić różne nadinterpretacje i próby nazwania tego, co nazwy jeszcze nie ma, w dużej częsci pokrywa się z tym co przeczytałem po rosyjsku (źródło informacji). Pamiętając jednak jak miało wyglądać Czyste Niebo i co zostało zmienione względem Cienia Czarnobyla wynik końcowy ocenić będzie można dopiero gdy pojawi się w sprzedaży.

Pozdrawiam

Medium
Medium
Stalker

Posty: 127
Dołączenie: 01 Wrz 2008, 08:29
Ostatnio był: 30 Gru 2009, 23:59
Miejscowość: Ełk
Kozaki: 1

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez BelegPz w 28 Sty 2009, 11:54

Trochę wyszedłem na durnia zakładając nowy temat o tym ^^ zapomniałem o starej mądrości "tato zawsze mówił używaj opcji szukaj" ale żeby nie off top

CryEngine2
" - Nie wiem ile obecnie kosztuje ten silnik jednak wątpię aby firma GSC miała na to tyle kasiory. Bardziej realny był by silnik Unreal Engine 3 dosyć stabilny i zoptymalizowany.

Pojawią się nowe frakcje wraz z tym jak w Zonie pojawiają się siły Amerykańskie, Niemieckie i Francuskie


To mnie do końca rozwaliło ,to teraz będziemy strzelać do USMC ,Legi Cudzoziemskiej i pewnie do Kriegsmarine :D wątpię aby te formacje pojawiły się w grze a nawet jak się pojawią to pewnie pod zmienioną nazwą tak jak większość broni. Ale na miłość boska nie wyobrażam sobie jak to ma wyglądać. Działania ofensywne US Army i USMC opierają się na bliskim i dalekim wsparciu lotniczym, wsparciu pancernym oraz ataku piechoty w takim wypadku stalker zmienia się w Call of Duty

Wątek z bronią nuklearną, być może pojawić się ma nowa lokacja "Poligon", na której ową broń będzie można zaobserwować, gdzie pojawią się kopalnie i jednostki wojskowe


Każdy kto grał w Fallouta 3 wie jak kończy się używanie "Grubasa" na np samochodach. Dlatego nie wyobrażam sobie używania broni nuklearnej

Zatrudnianie innych do wykonywania zadań pobocznych, tworzenie z nich oddziałów i zarządzanie nimi.


To ma jedynie sens i szanse się spełnić

nowi przeciwnicy, anomalie, mutanty i "Bossowie", którzy posiadać będą własne unikalne zdolności rozwijające się w miarę akcji


Taa walka z Bossami i ich "super" zdolności za bardzo pachnie RPG

Radzę traktować to info jako pogłoskę. Owszem sporo z tego ma sens ba wydaje się nawet, że jest to naturalna ewolucja tego co dotąd GSC obiecywało ale może to być również bujda na kółkach.


To jest chyba najlepsze wyjaśnienie

Podsumowując Stalker 3 Apokalipsa będzie grą wojenną z elementami RPG w której można używać broni masowej zagłady oraz będzie możliwość zatrudniania najemników do brudnej roboty a wszystko to opatrzone w silnik CryEngine2 ^^
Image
Awatar użytkownika
BelegPz
Stalker

Posty: 55
Dołączenie: 01 Sie 2007, 17:11
Ostatnio był: 03 Paź 2010, 13:44
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez Quinn w 28 Sty 2009, 12:22

Medium napisał(a):Przeczytałem cały temat i mało brakło, żebym się popłakał ze śmiechu i rozpaczy.

Zacznijmy od początku:
1. Tłumaczenie z języka rosyjskiego. Powiedzieć, że jest słabe, to nic nie powiedzieć.
2. Na postawie tłumaczenia, które przekręca przynajmniej część informacji wyciągane są wnioski.
3. Nierealność tego co jest napisane po rosyjsku potęguje tłumaczenie.
To na razie tyle jeśli chodzi o przyczyny powstania tematu.


Kocham tego typu wypowiedzi. Zważywszy, iż oczywistym jest, że do tłumaczenia artykuły z rosyjskojęzycznej strony użyty został translator online - posłużyła się nim zarówno redakcja stalker.funday.pl, jak również X-12.pl To miłe, że wymagasz od nas skrajnego profesjonalizmu, ale warto nadmienić, iż za nasza pracę nikt nam nie płaci - wszystko co robimy - tworzymy dla społeczności. Dlatego od czasu do czasu warto sobie dać na wstrzymanie przed komentarzem, gdy samemu ma się znikomy wpływ na rozwój społeczności. Ludzi takich powszechnie określa się mianem krzykaczy, trolli, i innych 'specjalistów', całkiem słusznie zresztą.

Parafrazując, przeczytałem twój post i "mało brakło, żebym się popłakał ze śmiechu i rozpaczy".
Myślę jednak, że w tym momencie nie mamy roztrząsać wartości merytorycznej artykułu, ale pogłoski na temat nowej części gry.

Pozdrawiam.

Quinn
Awatar użytkownika
Quinn
Ekspert

Posty: 712
Dołączenie: 14 Cze 2007, 13:37
Ostatnio był: 17 Mar 2025, 14:35
Miejscowość: Seattle, budynek z elektryczną owcą na dachu...
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 4

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez Medium w 28 Sty 2009, 13:44

Wywołałeś mnie Quinn do odpowiedzi ? dobrze. Postaram się szerzej umotywować, bo zauważyłem, że zrozumiałeś mnie błędnie. Nie chciałem swoją tyradą w tamtym poście podrywać Twojego autorytetu (a tak wypadałoby zrobić, żeby wszyscy zrozumieli, jakie mam zastrzeżenia). Postaram się w sposób uporządkowany odpowiedzieć pokrótce, o co mi chodziło:
1. Bardzo dziękuję za samą informację i link do wiadomości po rosyjsku, można się dowiedzieć czegoś nowego. ? Szanuję Twoją pracę i to, że starasz się przekazywać wszelkie nowe informacje.
2. Przywołanie jakości tłumaczenia było celowym zabiegiem w celu poderwania ?autorytetów?, które wypowiadają się krytycznie na temat rzeczy, które uległy przekręceniu podczas tłumaczenia lub są obecnie w fazie dyskusji i ustaleń celowości wykorzystania.
3. Przykład nieprawidłowo przyjętej, w moim odczuciu, informacji przez błąd tłumaczenia. Najwięcej jak widzę jest zastrzeżeń do uczuć. Jak najbardziej się zgadzam. Prawidłowe tłumaczenie: odczucia organoleptyczne, ewentualnie chodzi o ?szósty zmysł? podpowiadający o niebezpieczeństwie ? prawda, że zupełnie inaczej to brzmi. W połączeniu np. z niewidocznymi anomaliami i rozpoczęciem gry bez ich detektora ? zaczyna nabierać sensu a tu wszyscy się rozpisują, że to bzdura. Może i bzdura, ale w moim odczuciu w tłumaczeniu i zrozumieniu źródła.
4. O silniku wypowiadać się nie zamierzam. Nie siedzę na tyle głęboko w programowaniu, jednak mogę powiedzieć, że przy silniku Crysisa też wczytywały mi się poszczególne mapy a nie miałem całej wyspy wgrywanej dynamicznie. Mapy może były i większe niż w stalkerach, ale chyba nie o to chodzi.
5. Słowo: ??????????? należy przetłumaczyć ?w tym kontekście jako: ?w trakcie dyskusji? lub ?możliwe, że zaistnieje ale nie na pewno; czyli można jak najbardziej z tego zrezygnować, a większość zastrzeżeń dotyczy tego fragmentu.
6. Jeszcze jeden fragment tłumaczenia: ? ???? ???????? ??????????? ???????. Tłumaczymy ? ?W grze pojawią się środki transportu, którymi można będzie samodzielnie kierować?. Czyli wszystkie domysły o AI można wycofać.
7. O innych, licznych ?nieścisłościach? tłumaczenia nie chcę pisać, wiem jak działają automatyczne tłumacze i unikam ich jak ognia.
Wiem, że za swój trud nie dostajesz wynagrodzenia, też wiele rzeczy tak robię dla znajomych czy też portali internetowych ? rozumiem Cię. Nie widzę jednak powodu do takiego potraktowania mnie. W moim odczuciu pomimo najlepszych starań i chęci zrobiłeś coś z dużą ilością błędów (taka jest prawda obiektywna, jeśli do niej nie potrafisz się przyznać ? trudno) i z powodu tych błędów znaczącemu wypaczeniu uległa całość przekazu. Głównie z powodu przekłamań tłumaczeniu pojawiły się opnie ?ekspertów?, który do ?rozszarpania na kawałki? dostali zły materiał wyjściowy. Nastąpiła burza w szklance wody. Która doprowadziła mnie do śmiechu i rozpaczy. Zapewne gdybym poprawnie przetłumaczył całość tekstu i dodał do tego informacje, które mam z innych źródeł (w dużej części się pokrywają i uzupełniają) przedstawił intrygę, jaka jest punktem wyjścia (oczywiście znając producenta być może zmieni się jeszcze kilka razy do premiery) wszystkie informacje stają się bardzo intrygującymi. Przynamniej dla mnie.

Nie złość się na mnie, bo moją główną reakcję, którą poczułeś się jak mniemam urażony nie wywołałeś Ty a dyskusja, która toczy się głównie wokół błędów tłumaczenia w zażartością godną lepszej sprawy.

Jeśli znów poczułeś się urażony ? przepraszam. Chociaż miło byłoby byś sformułował, czym jesteś urażony. Jeśli chcesz przetłumaczę pogłoski w sposób prawidłowy i sam zrozumiesz ile pojawiło się błędnych informacji (w moim odczuciu z powodu błędnego tłumaczenia, i jeśli pojawia się ktoś, kto może zweryfikować poprawność tłumaczenia i ?wyprostować? znaczące nieścisłości).

Pozdrawiam

Medium

PS. Błędów tłumaczenia jest tak dużo, że nie chcę teraz tutaj się o wszystkich rozpisywać. Jeśli jesteś wobec siebie krytyczny ? napisz, to przetłumaczę całość poprawnie, może i inni uczestnicy dyskusji będą mogli zweryfikować swoje wypowiedzi po przeczytaniu tego, co tam było rzeczywiście podane w news?ie po rosyjsku.
Medium
Stalker

Posty: 127
Dołączenie: 01 Wrz 2008, 08:29
Ostatnio był: 30 Gru 2009, 23:59
Miejscowość: Ełk
Kozaki: 1

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez Quinn w 28 Sty 2009, 14:17

Dziękuję za rzetelną odpowiedź. Zareagowałem ostro, bowiem staram się ukracać rozpatrywanie wartości merytorycznych, gdy dyskusja tyczy się czegoś innego. Niestety w pierwszym poście nie ująłeś błędów, które uważasz za rażące, a jedynie wspomniałeś, że takowe istnieją, stąd potraktowałem Twoją wypowiedź jako zwykły atak. Oczywiście nie poczułem się urażony - bo niby o co - to dobrze, że ktoś może krytycznie ocenić tekst i podać rzetelne informacje.

Co więcej - I'll be glad - bo nie wiem jak zawrzeć myśl tę po polsku, by nie brzmiała infantylnie, jeśli przetłumaczyłbyś tekst - oczywiście, wszędzie, gdzie sięgają moje macki, pojawiłoby się stosowne sprostowanie wraz z podaniem autora, który sprostowania dokonał - czyli Ciebie.

Ba, z chęcią nawiązałbym współpracę z osobą Twojego pokroju - ludzie, którzy mają wgląd na informacje publikowane w sieci na temat zagadnień postapo - czym jest STALKER - są w X-12.pl na wagę złota. :)

Przy okazji wybacz nieco nadpobudliwej reakcji - natura furiata + 16 wiosen (od 13 lutego już 17 ;) ). Z wiekiem człowiek nabiera dystansu, cały czas staram się go wyrabiać, wiele mi jeszcze jednak brakuje. ;)

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Quinn
Ekspert

Posty: 712
Dołączenie: 14 Cze 2007, 13:37
Ostatnio był: 17 Mar 2025, 14:35
Miejscowość: Seattle, budynek z elektryczną owcą na dachu...
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 4

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez Medium w 28 Sty 2009, 16:59

W sieci pojawiły się przecieki z informacjami o 3-cim Stalkerze! Źródło, zbliżone do programistów opracowujących grę z GSC opowiedziało o niektórych planach które mają być zawarte w 3-ciej części S.T.A.L.K.E.R.'?.
To, co jest wiadome na obecną chwilę:

Już teraz GSC w warunkach największej tajemnicy ostro przystąpiła do opracowania trzeciej części Stalkera. Na chwilę obecną wiadomo, że gra korzystaż będzie z nowego silnika. Jako kandydat rozpatrywany są między innymi CryEngine2! Tytuł roboczy gry brzmi: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apocalyptic. Jeśli podejść do tematu poważnie powinna to być 2-ga część, jeśli pamiętać, że ?Czyste Niebo? jest prequelem, jednak uczestniczący w realizacji projektu uważają, że jest to już trzecia gra i tak ją nazywają. Wiadomo, że akcja gry będzie przebiegać po wydarzeniach ?Cienia Czarnobyla? jako logiczna kontynuacja jednego z zakończeń (nie wiadomo której) lub zacznie się równolegle z wydarzeniami ?Czystego Nieba?.

Koncepcja gry będzie bardzo zmieniona. Po pierwsze lokalizacji w grze pojawi się około dziesięciokrotnie więcej (ponad połowa z nich to lokalizacje bonusowe wynikające z dynamicznie rozwijającego się scenariusza i dostępne jedynie w wyniku pojawienia się określonej sytuacji w scenariuszu), co da możliwość wykorzystać nie tylko bardzo dużą ilość zakończeń, ale zmieniać scenariusz rozgrywki dynamicznie w trakcie jej trwania w wyniku wykonywania wybranym przez gracza sposobem postawione zadania. Innymi słowami można będzie przejść grę do końca, nie wykorzystawszy nawet połowy potencjału scenariusza i zadań. Klimat gry zostanie poprawiona dzięki wykorzystaniu technologii DX10, które będą wykorzystywane ?na cały regulator? (w związku z tym pojawia się pytanie o zgodności z XP). Planowanym jest, że w grze nie będzie ładowania poziomów (lokalizacji) będą one dynamicznie doładowywane. W taki sam sposób planowana jest interesująca nowość dotycząca poziomów trudności: to od niego (poziomu trudności) zależeć będzie pojawienie się wielu zadań scenariuszowych ich kolejności i zwrotów akcji. Konkretnie określonych misji nie będzie: gracz okaże się sam na sam z wrogą atmosferą Zony, i dojść do celu będzie mógł na kilka (kilkanaście ? niedokładne sprecyzowanie) różnych sposobów.

Wstępnie zawiązanie akcji rozwinie się w następujący sposób: po jednym z zakończeń z Zonie zdarzyło się coś, po czym zaczęła się ona powiększać. Do ochrony całości zostaje wysłany zagraniczny kontyngent wojskowy.

Na obecną chwilę wiadomo:
- Nie będzie wyraźnych misji scenariuszowych. Gracz będzie decydować sam co robić i jak działać w sytuacji w której się znajdzie. Informacja będzie najwartościowszą walutą w Zonie. Ilość misji pobocznych zwiększy się.
- Stalkerzy w nowych warunkach będą mieli najgorzej. Zona będzie o wiele niebezpieczniejsza, pojawią się nowi wrogowie, anomalie, mutanty i ?bossowie?, przy czym bossowiebędą posiadali osobiste unikalne możliwości, które będą się rozwijały w zależności od rozwoju sytuacji (to znaczy im dłużej ciągniesz, tym boss staje się silniejszy).
- Pojawią się nowe ugrupowania, jak i Zonę zacznie ochraniać kontyngent cudzoziemski (Amerykanie, Niemcy, Francuzi).
- Bardzo znacząco zmieni się część ekonomiczna gry: wartość dobrej broni - na wagę złota, tak samo z artefaktami.
- W grze pojawią się środki transportu, którymi można będzie samodzielnie kierować.

W trakcie dyskusji i ustaleń czy będzie:
- Możliwość wykorzystania taktycznej broni jądrowej (w związku z tym możliwe jest pojawienie się nowej lokalizacji w grze ?Poligon? z silosami jądrowymi i wojskowymi).
- Możliwe, że główny bohater będzie miał niektóre z dodatkowych cech i funkcji (odczucia organoleptyczne, skrytość, preparaty specjalne działające jak doping)
- Możliwość wynajmowania bohaterów do wykonania zadań, formowania z nich grup i dowodzenie nimi.
- Rozważa się możliwość pojawienia się w Zonie kobiet.

Informacja oczywiście w 100% nieoficjalna i niepotwierdzona.


Kilka słów ode mnie.
1. Nie należy się zbytnio cieszyć z ilości lokalizacji z innego źródła słyszałem, że obecne mają być podzielone na mniejsze i graniczące z naszym bohaterem mają się ładować dynamicznie. Np. Przechodząc z kordonu do wysypiska przez bramę początkowo będąc w Kordonie załaduje się nam część południowa wysypiska z cmentarzyskiem pojazdów, po wejściu do niej załaduje się część z opuszczoną fabryką i na zachód w stronę Doliny Mroku, po przejściu do cmentarzyska pojazdów ładuje się przejście do Agropromu, i Pchli Targ, jednocześnie usuwany z pamięci jest fragment Kordonu graniczący z wysypiskiem. Jeśli każda z lokalizacji będzie podzielona na 6-7 części lub nawet więcej to rzeczywiście nowych lokalizacji dużo nie będzie a ilość będzie wynikała z podziału lokalizacji na mniejsze dynamicznie wczytujące się fragmenty.
2. Ewentualne kobiety mają być nie jako stalkerki, ale jako osoby do odnalezienia i odprowadzenia całe i zdrowe do międzynarodowego kontyngentu. Problem z kobietami polega na innej motoryce postaci, co ma być odtworzone (nie będą chodzić jak mężczyźni, lecz z kobiecą gracją). W grach ?Cień Czarnobyla? i ?Czyste Niebo? nie było nawet przekleństw, więc na strefę erotyczną nie ma co liczyć.
3. Biorąc pod uwagę, że na podstawie zdobytych/kupionych informacji musimy wiedzieć, co się dzieje w Zonie (a informacje mają być drogie ? lekki przedsmak był w ?Cieniu Czarnobyla? w Barze ? był człowiek handlujący informacjami) a dodatkowo na te informacje odpowiednio reagować od razu widać jak można zmieniać rozgrywkę w stosunku do poziomu trudności. Wystarczy nie dać jednych informacji a zamiast niech przekazać inne.

Mam dużo wyjaśnień na postawie innych źródeł właściwie prawie do wszystkiego poza silnikiem gry gdyby były jakiś rzeczywiście zapytania może odpowiem. :D Niektóre w opisie wyglądają na sensacje a tak naprawdę nimi nie są.

Pozdrawiam

Medium
Medium
Stalker

Posty: 127
Dołączenie: 01 Wrz 2008, 08:29
Ostatnio był: 30 Gru 2009, 23:59
Miejscowość: Ełk
Kozaki: 1

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez turbosqel w 28 Sty 2009, 18:07

chwalili sie nie lekko 2kk sprzedanych egzemplarzy po półtorarocznych pracach ... co stawia ich w dobrej sytuacji . Wychodzi na to ze moga ogarnac wiecej ludzi do pracy , co na szczescie przyspieszy ich prace .

pozostaje pytanie - czy beda jechac na tym samym silniku , czy stworza cos zupelnie nowego . Jak sie zaglebia w modyfikacje , to znowu bedzie masa bugow , gra nadal bedzie ograniczona i zapewne wyjdzie totany bałagan ... Mogą zacząc od podstaw , co niestety zabierze wiecej czasu , a czym zaowocuje ... Mam tylko nadzieje ze ucza sie chlopaki na błedach :]

Spekulacji w necie nie ma co czytac , bo znajac swiat jakis mazgaj zeby podbic ogladalosc swojej strony wypisał kupe bzdur i bedzie cieszyl bułe . Skoro GSC nic nie mowi na ten temat , to nie stawialbym na wiarygodnosc takich informacji ... A jeżeli nawet są prawdziwe - to stawiam na zupełnie nową grę .
Awatar użytkownika
turbosqel
Stalker

Posty: 65
Dołączenie: 10 Wrz 2008, 19:54
Ostatnio był: 02 Cze 2010, 10:06
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez Quinn w 28 Sty 2009, 20:42

Medium - wielkie dzięki. :)
Pozwoliłem sobie opublikować Twój tekst. Polecam się na przyszłość. :)
Awatar użytkownika
Quinn
Ekspert

Posty: 712
Dołączenie: 14 Cze 2007, 13:37
Ostatnio był: 17 Mar 2025, 14:35
Miejscowość: Seattle, budynek z elektryczną owcą na dachu...
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 4

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez STALKER w 30 Sty 2009, 20:56

Jak już Medium wspomniał, nikt nie pogrzebie tytułu, kt. przynosi zyski, więc spodziewam się kolejnej odsłony Zony. Kiedy będzie? Się okaże. Starych poszukiwaczy artefaktów do gry nie będzie trzeba specjalnie zachęcać, ale by grono fanów powiększyć, nie wystarczy odświeżenie tego, co już widzieliśmy. Poza tym trzeba pamiętać, że rynek gier nie śpi, więc bez nowości/rewelacji niełatwo będzie się przebić. Pewnym bladym przedsmakiem takich rzeczy mogą być różne plotki, ale podchodziłbym do nich, z oczywistych względów, b. ostrożnie.

O "szczegółach" napiszę w wersji "chciałbym";
1. "Nie będzie jasno określonego scenariusza" - da się zrobić. Pewnie nie będzie możności kierowania wszystkimi wydarzeniami w Zonie, ale też nie będzie liniowej fabuły, bo to już nie te czasy... Chciałbym choć kilka(naście) głównych kierunków rozwoju akcji z pewnymi (opcjonalnymi?) wątkami pobocznymi (podobnie jak shade_of_blue). Do tego wszechobecna konsekwentność naszych działań byłaby na miejscu. Owszem, gdyby jednak można było kształtować fabułę po swojemu, byłoby dosłownie super :)

2. "Zona ma się stać bardziej niebezpieczna" - czytaj: ciekawsza. Tak, nudziła mnie niezmienność lokacji (razem z migracjami oddziałów/mutantów po stałych trasach/terenach).
Więcej wrogów? Chciałbym, ale nie większej ilości sztuk, lecz większej ilości rodzajów. Im większa różnorodność (w rozsądnych granicach), tym ciekawiej. Tyczy się to zarówno grup wrogów, jak i poszczególnych jednostek w takich grupach.
To samo z mutantami; miło by było, gdyby nie były powtarzającymi się sforami nibypsów/dzików, ale np. zwierzętami/ludźmi "zmutowanymi" w różnym stopniu (podobały mi się np. niekt. dziki różniące się tylko teksturą od szeregowych, a już sprawiające wrażenie "bardziej zmutowanych"), kt. lubiłyby błąkać się po nawet całej Zonie. Bossowie - jak najbardziej. Oczywiście nie jakieś superwytrzymałe bloodsuckery, ale np. specyficznie zmienione przez Zonę stworzenia (z ludźmi włącznie) zamieszkujące jakieś zapomniane ostępy.
Anomalie - niechże się one wreszcie ruszą! Co stoi na przeszkodzie ich rozprzestrzenianiu się? Jakby się choćby przesuwały z czasem, byłoby fajnie. Kto nie chciałby zobaczyć jak np. wir w miarę przemieszczania "zbiera" zwłoki robiąc z nich miazgę (i artefakty, o czym zaraz)? Ja chciałbym. Do tego mogłyby się pojawiać (również znikać) w różnych/losowych miejscach (no, może poza fabularnymi przejściami) zmuszając okolicznych bywalców do przystosowywania się do nowych warunków. Chciałbym również, by wytwarzały odpowiednie dla anomalii artefakty. Oczywiście nie w nie wiadomo jakich ilościach, ale np. jeden co kilkanaście/dziesiąt godzin, by było widać, że to wszystko "żyje".

3. Nowe frakcje - jeśli bez przesady, jestem za. Co do sił międzynarodowych, mogłoby być tak, że poszczególne frakcje miałyby określony "obszar działań" w Zonie; od np. pilnowania obrzeży (a la wojskowi w Kordonie), do ingerencji w samym centrum włącznie (a la wojskowi wysadzający wejście do sarkofagu w SoC). To, że będzie(/byłoby) dużo, nie musi znaczyć, że będziemy mieli miast klimatycznej gry, (nie)klimatyczną rozwałkę (tak, trochę raziły mnie zastępy Monolitu pod koniec fabuły (w CS zwłaszcza -_-' ). Przecież nie wszyscy muszą pchać się na siebie wzajemnie.

4. Handel - tak, trzeba go usprawnić. Poczynając od zmniejszania ceny popularnych rzeczy (np. ton obrzynów, pistolecików, amunicji), przez większe zróżnicowanie dostępności danego sprzętu dla danego handlarza, na praktycznym wpływie handlu na stan magazynu handlarza/frakcji kończąc (patrz: rekrutacja stalkerów). Poza tym ceny mogłyby podlegać jakimś wahaniom, w zależności od zapotrzebowania na towar.

5. Pojazdy wszelkiego typu - dlaczego nie można by kupić/wynająć(?) sobie nawet czołgu? ;] (Chciałbym zobaczyć miny kordonowych żołnierzy na widok zmierzającego do nich takiego T-90 :D ) A poważniej - umieszczenie w grze tego, co dają niekt. mody, byłoby miłym urozmaiceniem (wreszcie jakiś porządny transport) albo nawet ważnym elementem rozgrywki (co powiecie na zakup czołgu/śmigłowca dla swojej frakcji? :] ).

6. Kobiety w grze - równouprawnienie rozciąga swoje macki nawet tam, gdzie boją się chodzić mutanty ;) Jako cele misji ewakuacyjnych jak najbardziej, oby bez wątków miłosnych/erotycznych... -_-'

7. Broń jądrowa - litości... Pewnie nie tylko moim zdaniem byłaby to (nie)mała przesada... Jeśli już coś dużego,to może jakaś pochodna projektu Świadomości-Z (jako broń albo coś o innym i szerokim oddziaływaniu na ludzi/świat(?)).
Co do "osobistej wyrzutni taktycznych pocisków" zauważmy, że nie musi chodzić o plecakową wersję takowego oręża, ale o np. stacjonarną. Obym tego nie dożył ;p

8. Możliwość rekrutowania i zlecania zadań innym stalkerom - ktoś wspomniał o pomyśle tworzenia własnej frakcji - to by było coś :) Chciałbym, by była taka możliwość; zaczynamy od dogadywania się z pojedynczymi stalkerami, wybieramy sobie miejsce na siedzibę (dosłownie dowolne, ale oczywiście najlepiej strategicznie umieszczone), "budujemy" sobie bazę-zaplecze (w miarę rozwoju dorabiamy się handlarza i mechanika), werbujemy nowych członków, rozszerzamy teren działań, itd. Chciałbym również, by to, co upoluję gdzieś hen w Zonie i sprzedam u swojego handlarza, trafiało w ręce moich ludzi. Jakieś proste zarządzanie zasobami frakcji załatwiłoby sprawę przydzielania i używania zdobytego sprzętu. Czyż nie byłoby miło zaczynać od kilku pistoletów i kurtek, a przez ciągłe dozbrajanie się dorobić się karabinów szturmowych, snajperskich i RPG-7 dla każdego oddziału? :)

9.
do wishlisty bym dorzucił to, żeby byli tacy inni samotni podróżnicy/poszukiwacze jak nasz gracz
Zróżnicowane AI, od stalkerów którzy z chęcią nam pomogą, poprzez młodzików nie świadomych zony i srających w gacie na widok zmutowanego psa, do prawdziwych twardych skurwy****
to by była Zona! :D i duuuuuuuużo opuszczonych lokacji, dużo Zombie i innego ścierwa!
TAK!
A teraz jedna z ważniejszych rzeczy... Jeśli nast. część (niezależnie od nadanego nru ;p ) miałaby być umiejscowioną na znanych już terenach, to NIECH BĘDĄ WSZYSTKIE MAPY I PODZIEMIA! W CS zaglądam w dolinie mroku do piwnicy opuszczonej fabryki i... i nic. Nie ma już X-18... :*( Ja chcę do podziemi! Ja chcę poczuć te dreszcze w co drugim korytarzu! Ja chcę ganiać snorki po tajnych laboratoriach! Ja chcę niby-olbrzyma! Z rodziną!! Ja chcę wrócić tam, gdzie stalker czuje się najlepiej... Chciałbym zobaczyć Prypeć, magazyny wojskowe, dzikie tereny(?) n-lat później, przeszukiwać w poszukiwaniu artefaktów i sprzętu podziemia, do kt. wielu stalkerów boi się zajrzeć, itd...
Chciałbym też, by pewnej zmianie uległ sposób działania schowków; żeby opłacało się przeczesywać najbardziej niedostępne zakamarki, bo w poukrywanych skrytkach byłyby pochowane przez stalkerów "skarby", nawet wtedy, kiedy o danym schowku (jeszcze) nie wiemy od kogoś/trupa.

10. Naprawianie i modyfikowanie kombinezonu/broni - chciałbym, by np. można było sobie kombinezon zbudować po swojemu - niechby się składał z kilku części (np.: buty, spodnie, kamizelka kuloodporna, kurtka, maska przeciwgazowa, hełm, plecak, pancerz/rzeczy dodatkowy/e), kt. miałyby kilka "poziomów jakości" (np. jakaś podstawowa maska przeciwgazowa -> "lepsza" maska pg. -> zamknięty obieg powietrza) oraz kt. można by wymieniać i modyfikować wedle potrzeb. Chciałbym też, by można modyfikować bez ograniczenia albo-albo; tzn. by jedynym ograniczeniem była cena i waga przedmiotu (do poważnie uciążliwych wartości włącznie). Chodzi o to, by tę część gry bardziej zróżnicować.
Podobnie mogłoby być z bronią, choć tu rozkładanie na części i modyfikacje bez ograniczeń byłyby chyba przesadą.
Modyfikacje powinny się odbijać również na wyglądzie ubioru i broni.

11. Więcej ekwipunku - lubię względny realizm; chciałbym, by stalker musiał jeść, spać i leczyć się. No tak, przecież mamy apteczki. A może by wprowadzić bardziej realistyczne obchodzenie się szkodliwych czynników ze zdrowiem? Np. chciałbym, by promieniowanie działało mniej gwałtownie (zależnie od natężenia oraz CZASU działania) i bardziej długofalowo - niech nie zabija od razu, ale za to niech wpływa na funkcjonowanie organizmu (np. upośledzenie widzenia, szybsze męczenie, wolniejsze zdrowienie, itp.). Owszem, umożliwiałoby to np. przebiegnięcie przez rejon o wysokiej radioaktywności, ale w zamian wprowadziłbym skażenie całej strefy, wzrastające w miarę eksplorowania coraz to "ciekawszych" miejsc (zbliżania się do centrum).

12. Engine - nie znam się za bardzo na nich samych, ani na szansach zastosowania ich w potencjalnej nowej części, ale jeśli gra miałaby wyjść na takim CryEngine2, to z jednej strony można by się zachwycać, a z drugiej załamać, bo bez odpowiedniego sprzętu... :/

Tak, wiem; chciałbym, chciałbym, chciałbym... Póki co, oficjalnie niczego o nowej odsłonie tytułu nie wiadomo, więc pozostaje pogrywać w to, co mamy. Mam nadzieję, że te plotki pewnego dnia okażą się rzeczywistą grą, kt. wreszcie będzie wyglądać tak, jak S.T.A.L.K.E.R. miał wyglądać od początku.
STALKER
Stalker

Posty: 159
Dołączenie: 29 Sty 2009, 23:03
Ostatnio był: 18 Maj 2014, 12:23
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Noiseless Kora
Kozaki: 10

Re: S.T.A.L.K.E.R. 3: Apokalipsa?

Postprzez nismoztune w 30 Sty 2009, 23:43

Siema, przeglądając posty zauważyłem, że użytkownicy zaczynają trochę odbiegać od tematu. Może przydało by się założyć nowy temat o tym jaki powinnien być (wg. użytkowników) nowy S.T.A.L.K.E.R. Każdy wtedy mógłby wysnuć własną wizję nad kolejną częścią S.T.A.L.K.E.R.

Bezcelowe. -C17
Awatar użytkownika
nismoztune
Stalker

Posty: 186
Dołączenie: 18 Paź 2008, 22:20
Ostatnio był: 27 Lis 2024, 23:47
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 19

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości