[Pytanie] Pozycja startowa

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[Pytanie] Pozycja startowa

Postprzez r_populik w 17 Kwi 2012, 16:18

Krótkie pytanie, bo choć szukałem, nie udało mi się znaleźć odpowiedzi, pozostały mi moje domysły. Mianowice chodzi mi o to, gdzie zmienia się pozycję startową głównego bohatera. Obstawiam, że w pliku all.spawn, ale za cholerę nie mogę znaleźć, w którym miejscu.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Reklamy Google

Re: [Pytanie] Pozycja startowa

Postprzez nelson82 w 17 Kwi 2012, 17:26

Nie mam wypakowanego spawna z Zewu, więc mogę się mylić (będzie wiadomo gdy rozpakujesz spawna z COP), ale w Cieniu Czarnobyla była to ta sekcja w pliku alife_l01_escape.ltx (rozpakowane za pomocą ACDC):
Kod: Zaznacz wszystko
[63]
; cse_abstract properties
section_name = actor
name = level_prefix_actor_0001
position = -246.726303100586,-24.7932605743408,-134.433868408203
direction = 0.00431653670966625,-1.39625442028046,-0.00068671052576974
s_flags = 0x29

; cse_alife_object properties
game_vertex_id = 4
distance = 0.699999988079071
level_vertex_id = 11713
object_flags = 0xffffffbf
custom_data = <<END
[dont_spawn_character_supplies]

[spawn]
wpn_binoc
wpn_toz34
ammo_12x70_buck = 13
antirad
detector_simple
novice_outfit
device_torch
END

; cse_visual properties
visual_name = actors\hero\stalker_novice

; cse_alife_creature_abstract properties
g_team = 0
g_squad = 0
g_group = 0
health = 1
dynamic_out_restrictions =
dynamic_in_restrictions =

upd:health = 1
upd:timestamp = 0x75732029
upd:creature_flags = 0x70
upd:position = -246.726303100586,-24.7932605743408,-134.433868408203
upd:o_model = 0
upd:o_torso = -1.39625442028046,0.00431653670966625,0
upd:g_team = 0
upd:g_squad = 0
upd:g_group = 0

; cse_alife_trader_abstract properties
money = 40
trader_flags = 0
character_profile = actor

; cse_ph_skeleton properties

; cse_alife_creature_actor properties

upd:actor_state = 0xd20
upd:actor_accel_header = 0
upd:actor_accel_data = 0
upd:actor_velocity_header = 0
upd:actor_velocity_data = 0
upd:actor_radiation = 0
upd:actor_weapon = 110
upd:num_items = 0

gdzie pozycję startową określała ta linijka:
Kod: Zaznacz wszystko
position = -246.726303100586,-24.7932605743408,-134.433868408203

Jeżeli w Zewie jest podobnie to w wypakowanym spawnie powinieneś poszukać pliku dla lokalizacji Zaton, a w nim sekcji (Ctrl+F) section_name = actor. Tutaj był poruszony temat spawnu dla COP.
łatwiej już nie będzie

Za ten post nelson82 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive r_populik, Junx.
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: [Pytanie] Pozycja startowa

Postprzez r_populik w 17 Kwi 2012, 23:15

Rzeczywiście, w całym wypakowanym COPowym all.spawn'ie jest tylko jedna taka sekcja. I oczywiście działa jak należy. Trzeba tylko wskazaną przez Ciebie linijkę zmienić w obydwu miejscach. Dzięki za szybką pomoc.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 27 Mar 2025, 14:46
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości