[PYTANIE] AKS-74

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[PYTANIE] AKS-74

Postprzez Stalkier_100 w 20 Lis 2013, 23:37

Witam! Od niedawna zacząłem się bawić w tworzenie nowych, unikatowych broni do Czystego nieba. Przeczytałem kilka poradników i zabrałem się za robotę. Przerobiłem nieco configi AKS-74, dodałem ikonę, opis i inne pierdoły. Problem jednak polega tym jak dodać unikalną teksturę do tej broni? Szukałem w pliku wpn_ak74 linijki dotyczącej nazwy tekstury jednak takiej nie znalazłem. Mój AKS używa animacji zwykłego AKS. Kolejne pytanie dotyczy tego czy mógłby ktoś zrobić rozpiskę które ulepszenie broni w configach odpowiada któremu ulepszeniu broni w grze.

Za pomoc oczywiście posypią się :wódka: ;)
Awatar użytkownika
Stalkier_100
Tropiciel

Posty: 290
Dołączenie: 02 Wrz 2010, 11:13
Ostatnio był: 11 Kwi 2017, 00:23
Miejscowość: Czarnobyl-Zdrój-Polkowice
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 42

Reklamy Google

Re: [PYTANIE] AKS-74

Postprzez Pangia w 20 Lis 2013, 23:57

Znaczy się chcesz podmienić teksturę kałacha czy mieć kałacha z kilkoma wersjami tekstur? Cholera, wydaje mi się, że gdzieś miałem moda z takim patentem, ale zabij mnie - nie wiem, gdzie go mi wcięło. Jutro jeszcze poszukam, bo dzisiaj to padam już na ryj.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [PYTANIE] AKS-74

Postprzez Stalkier_100 w 21 Lis 2013, 00:08

Chcę stworzyć, a właściwie stworzyłem unikalną broń na modelu i animkach kałacha ale nie wiem jak dodać do niej unikalną teksturę. Nie chodzi mi o gotowy mod. Chciałbym się nauczyć jak to robić.
Awatar użytkownika
Stalkier_100
Tropiciel

Posty: 290
Dołączenie: 02 Wrz 2010, 11:13
Ostatnio był: 11 Kwi 2017, 00:23
Miejscowość: Czarnobyl-Zdrój-Polkowice
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 42

Re: [PYTANIE] AKS-74

Postprzez KSU w 21 Lis 2013, 00:30

Ścieżka do tekstury jest zapisana w pliku .ogf. Podobno można ten plik otworzyć Notepadem ++ i tam wyszukać nazwę tekstury, ale jak ja tak robiłem to silnik gry wywalał bugtrapy. Więc musisz otworzyć model odpowiednim do tego programem i tam zmienić ścieżkę i nazwę tekstury.
Siczka na prezydenta!!!!

Sprzedam pancernik Bismarck z kolekcji Hachette do złożenia numery 1-140.

Za ten post KSU otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Stalkier_100.
Awatar użytkownika
KSU
Tropiciel

Posty: 204
Dołączenie: 16 Cze 2012, 19:02
Ostatnio był: 07 Paź 2020, 17:18
Miejscowość: Fajniejsza niż Sovieta
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 25

Re: [PYTANIE] AKS-74

Postprzez Stalkier_100 w 21 Lis 2013, 00:41

Sęk w tym jakim programem, co otworzyć i jak edytować nazwę tekstury?? Też wziąłem pod uwagę to że może być w pliku .ogf. Kombinowałem z milkshapem ale nic z tego nie wyszło.
Awatar użytkownika
Stalkier_100
Tropiciel

Posty: 290
Dołączenie: 02 Wrz 2010, 11:13
Ostatnio był: 11 Kwi 2017, 00:23
Miejscowość: Czarnobyl-Zdrój-Polkowice
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 42

Re: [PYTANIE] AKS-74

Postprzez Cysiu w 21 Lis 2013, 02:21

Musisz stworzyć od samego początku nową broń. Nowy folder na jej animacje, animacje kopiujesz z vanilii, zmieniasz nazwę w plikach, potem tej samej nazwy używasz jako pliku tekstury i configu.
Awatar użytkownika
Cysiu
Stalker

Posty: 193
Dołączenie: 07 Maj 2009, 19:46
Ostatnio był: 20 Kwi 2023, 23:35
Miejscowość: Szczecin
Kozaki: 84

Re: [PYTANIE] AKS-74

Postprzez KSU w 21 Lis 2013, 15:08

A nie wystarczy, że zmieni to co chce w confingu AKS-a i w linijkach odpowiedzialnych za hud i wygląd zmieni nazwę wpn_ak74_hud na np. wpn_ak75_hud? Potem z folderu meshes\dynamics\weapons\ak74 skopiował by poprostu wpn_ak74.ogf i wpn_ak74_hud.ogf edytował je tak żeby uzywaly innych tekstur i zapisał jako wpn_ak75.ogf i wpn_ak75_hud.ogf i nie musiałby robić nowych folderów itd. bo "nowe" modele by wrzucił do meshes\dynamics\weapons\ak74.. Nie łatwiej?
Siczka na prezydenta!!!!

Sprzedam pancernik Bismarck z kolekcji Hachette do złożenia numery 1-140.
Awatar użytkownika
KSU
Tropiciel

Posty: 204
Dołączenie: 16 Cze 2012, 19:02
Ostatnio był: 07 Paź 2020, 17:18
Miejscowość: Fajniejsza niż Sovieta
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 25

Re: [PYTANIE] AKS-74

Postprzez Pangia w 21 Lis 2013, 15:12

No to Cysiu przecież to samo napisał. A nazwy nawet zmieniać nie musi - wystarczy, że tam będzie osobny folder.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [PYTANIE] AKS-74

Postprzez r_populik w 21 Lis 2013, 16:40

Jeżeli autorowi tematu chodzi o stworzenie broni na takim samym modelu, ale o unikalnej teksturze, to w najkrótszym skrócie wystarczy taki wpis na końcu dajmy na to w_ak74.ltx:
Kod: Zaznacz wszystko
[wpn_ak74_unikat]:wpn_ak74
visual = dynamics\weapons\wpn_ak74\wpn_ak74_unikat.ogf
hud = wpn_ak74_unikat_hud
[wpn_ak74_unikat_hud]:wpn_ak74_hud
item_visual = dynamics\weapons\wpn_ak74\wpn_ak74_unikat_hud.ogf

To co powyżej to absolutne minimum. Nie trzeba dodawać nic więcej, żeby tak zdefiniowana broń działała, mając identyczne cechy jak zwykły ak74, poza wyglądem w 3 osobie i hudzie. Dodając kolejne linijki z pełnego konfigu możemy ją uczynić bardziej unikalną (np. wpisując inne parametry bojowe, opis, itd.)

Żeby uzyskać unikatowe ogf trzeba jedynie skopiować zwykłe, nadać im jakiekolwiek nazwy (w przypadku konfigu, który przytoczyłem to będzie wpn_ak74_unikat.ogf dla 3 osoby i wpn_ak74_unikat_hud.ogf dla huda), otworzyć notepadem++ i wpisać w wyszukiwarce: wpn\
Dzięki temu znajdziemy w pliku miejsce, gdzie zdefiniowana jest tekstura. Będzie to w tym przypadku wpis o treści wpn\ak74
Zmieniamy nazwę tekstury ak74 nie zmieniając ilości znaków (np. ak75 lub ab74 lub fiut). Unikalną teksturę umieszczamy w katalogu textures\wpn (jasne jest że musi mieć ona identyczny układ jak oryginalna, coby pasowała na oryginalny model) i nazywamy ją tak, jak określiliśmy to w ogf-ach. Jak chcemy mieć bump-teksturę do nowej broni to musimy tak samo jak ogf-y zhackować pli wpn_ak74.thm. Trzeba w nim określić nazwę nowej bump-tekstury, również nie zmieniając ilości znaków.

Jak tak zrobisz, na pewno nie wywali bugtrapa.

Nie trzeba tworzyć żadnych nowych folderów, animacji nie zaczepiasz w ogóle.

Za ten post r_populik otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Pangia.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263


Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości