[S.T.A.L.K.E.R. RadioPhobia]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

[S.T.A.L.K.E.R. RadioPhobia]

Postprzez caleb59 w 29 Sty 2017, 13:43

Image

RadioPhobia
Opis:

RadioPhobia jest modyfikacją skupiającą się głównie na realizmie walki i immersji rozgrywki. Główne jej cechy to: rozszerzony arsenał broni o wysokiej jakości teksturach, przewrócona stara linia fabularna, usprawnienia graficzne oraz dużo więcej dodatkowej zawartości.

Oprócz tego przywrócono starą historię, znaną z alpha buildów S.T.A.L.K.E.R-a. Dobrze znane nam misje zostały zmodyfikowane, dodano nowe misje, przywrócono niektóre podziemne lokacje, Martwe Miasto zostało powiązane z fabułą.

Szczegółowy opis: http://www.moddb.com/mods/radiophobia/n ... ature-list

Modyfikacja w języku angielskim.

Instalacja:

Zainstaluj Cień Czarnobyla w wersji 1.0006.

Jeśli nie instalowałeś wcześniej żadnych modów, to otwórz plik fsgame.ltx i zmień linijkę:

Kod: Zaznacz wszystko
$game_data$ = false| true| $fs_root$|

na:

Kod: Zaznacz wszystko
$game_data$ = true| true| $fs_root$|

Następnie:

- Rozpakowujemy pobrane archiwum z modem, kopiujemy foldery bin i GameData do głównego katalogu zainstalowanej gry
- [OPCJONALNIE] Z katalogu OPTIONS kopiujemy interesujący nas shader (gamedatę) i wklejamy do głównego katalogu gry (zmienia jakość i rodzaj oświetlenia oraz cieniowanie w modzie)
- Zmieniamy nazwę folderu z eng na pol i kopiujemy go do podkatalogu /gamedata/config/text/
- W pliku localization.ltx (znajduje się w gamedata/config/) zmieniamy:

Kod: Zaznacz wszystko
language            = pol

font_prefix       = _cent ;_west

- Do skrótu gry na pulpicie dodajemy parametr: -nointro


UWAGA: Mod przeznaczony jest do gry na oświetleniu dynamicznym.



Screeny:
:

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Download:
Pobierz

Więcej informacji: http://www.moddb.com/mods/radiophobia
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |

Za ten post caleb59 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Marcus_Polonus, Wheeljack.
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2695
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 29 Paź 2024, 17:49
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R. RadioPhobia]

Postprzez Marcus_Polonus w 29 Sty 2017, 14:46

Wygląda interesującą - czeba będzie przetestować jak się zrobi moda do Zewa :D


Edit:
Krótka recenzja z pierwszych 2 godzin grania:
- fajne mapy, dominuje ciemna, mroczna kolorystyka
- nowa latarka ( ciekawy a jakże rzadko dotykany szczegół :omatko: )
- nowe modele wysokiej jakości, wyciągnięte chyba wprost z STCoP 2.8
- zmieniony A-life (nie będę spoilerować ;) )
- Naznaczony w końcu to nie jest Stalker-Rambo
ALE.....
- po zmianie ustawień graficznych w menu, zsypało się "UI" plecaka
- niskiej jakości ścieżki dźwiękowe broni i niektórych dźwięków postaci/otoczenia
- dziwnie wyskalowana broń - można zapomnieć o strzelaniu celnym z Makarowa na więcej niż 20 metrów
- przesadzony system uszkadzania się przedmiotów - 2 magazynki i tracisz 2% wytrzymałości :!:

To razie tyle - spróbuję to jak najszybciej zgłosić do twórców.
Image

Za ten post Marcus_Polonus otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59.
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 11 Paź 2024, 15:01
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: [S.T.A.L.K.E.R. RadioPhobia]

Postprzez caleb59 w 30 Sty 2017, 17:21

Mogą być jakieś niedociągnięcia bo to wersja RC 1, czyli taka jakby przedpremierowa beta...
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2695
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 29 Paź 2024, 17:49
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

Re: [S.T.A.L.K.E.R. RadioPhobia]

Postprzez tom3kb w 30 Sty 2017, 17:31

A jak wygląda sprawa z
Oprócz tego przywrócono starą historię, znaną z alpha buildów S.T.A.L.K.E.R-a. Dobrze znane nam misje zostały zmodyfikowane, dodano nowe misje

Bo jak jak prze klikałem kilka filmików z pierwszymi godzinami rozgrywki to jakoś nic nowego albo zmienionego jakoś znacząco nie zauważyłem.
Awatar użytkownika
tom3kb
Łowca

Posty: 544
Dołączenie: 10 Maj 2014, 17:08
Ostatnio był: 16 Paź 2024, 19:23
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 92

Re: [S.T.A.L.K.E.R. RadioPhobia]

Postprzez Akinaro w 01 Lut 2017, 20:41

Kilka godzin grania i mogę powiedzieć kilka rzeczy o tym modzie:

+graficznie dobrze wygląda, ładne tekstury i modele w wysokiej rozdzielczosci.
+ciekawy układ UI
+kilka poprawionych misji i dialogów(ale nie widzę nic nowego)
+trochę ciekawych zmian w samej rozgrywce(małe detale jak ograniczone GUI czy artefakty)

a teraz najlepsze, minusy:
- kolejny mod w którym jest spartaczony system AI i obrażeń. I jeszcze ktoś ma czelność nazwać to "realizmem". Jest pewna różnica między realizmem a dawaniem super celności i zdrowia wrogom jednocześnie ograniczając to graczowi. Zamiast skupiać się tak bardzo na grafice fajnie by było mieć mod w którym ktoś więcej czasu spędził pracując nad samym gameplayem niż nad kopiowaniem gotowych tekstur i modeli z innych gier/modów.
Fakt że nie jest tak źle jak z innymi modami(ostatni call of chernobyl się kłania), ale wciąż balans i bugi AI są strasznie denerwujące. Prawda że niektórzy lubią onanizować się używając papieru ściernego, ale balans musi być, bo to w końcu gra, a gra ma być wymagająca ale dająca frajde z tego.

Co do bugów AI mały przykład:
Pierwsza misja, uratować stalkera przy moście(dać mu apteczkę)... Godzinę wałkowałem to bo helikopter walił we mnie rakietami gdy tylko się tam zbliżyłem. A ponieważ nie ma na początku ani apteczki ani bandaży, nawet mała rana oznaczała śmierć przez wykrwawienie. Sam helikopter latał i walił we mnie nawet gdy już byłem przy przejściu do złomowiska... Niezależnie ile razy nową grę rozpoczynałem.
Inne bugi: wojsko często wybija całą wioskę stalkerów... od tak. Przychodzą walą setkami granatów(dosłownie, same granaty) i odchodzą.
To samo z bandytami na złomowisku: często przychodzą, nawet pod posterunek powinności i wybiją wszystkich...
Misja w agropomie: zanim nawet dobiegnę do bramy wojsko albo stalkerzy wybiją się nawzajem :D

inne minusy:
-kiepski dobór niektórych dzwięków, czasami nie tyle co dzwięk jest źle dobrany co sama jakość jest tragiczna
-System uszkodzeń broni jest totalnie skopany zupełnie jak AI
-balans samych broni jest dziwaczny, jak nie celność/zasięg to damage jest dziwnie dobrany do broni.
-mimo że nie sypie się często, na czystej instalacji wywala bez żadnego błędu, najczęściej przy quick load, którego niestety w takich ""realistycznych"" modach używa się dziesiątki razy na poziom...



Tak więc mała rada:
Więcej czasu spędzić nad gameplayem a mniej nad kopiowaniem modeli i tekstur :]

Za ten post Akinaro otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 30 Sie 2023, 16:06
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [S.T.A.L.K.E.R. RadioPhobia]

Postprzez Piotr Broda w 03 Lut 2017, 22:23

Witam, mod działa, niestety nie wiem jak zmienić język eng na pol. Instalacja odbywała na się na Stalker Cień Czarnobyl z polskim lektorem. Nie ogarniam tego kroku "- Zmieniamy nazwę folderu z eng na pol i kopiujemy go do podkatalogu /gamedata/config/text/" Wszystko fajnie, tylko który i gdzie jest ten folder :) Zanim zaleje mnie fala hejtu, googlowałem, szukałem i nadal nie wiem, zlituje się ktoś nad czterdziestolatkiem :D ?
Piotr Broda
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 03 Lut 2017, 22:15
Ostatnio był: 05 Lut 2017, 20:16
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 2

Re: [S.T.A.L.K.E.R. RadioPhobia]

Postprzez Marcus_Polonus w 04 Lut 2017, 13:26

Modyfikacja w języku angielskim.

Chyba czterdziestolatek umie czytać ze zrozumieniem...

- Zmieniamy nazwę folderu z eng na pol i kopiujemy go do podkatalogu /gamedata/config/text/
- W pliku localization.ltx (znajduje się w gamedata/config/) zmieniamy:

Kod: Zaznacz wszystko
language = pol

font_prefix = _cent ;_west

Masz podaną na tacy ścieżkę pliku localization.ltx, który odpowiada za język, w którym gramy:
gamedata/config/

Tam zmieniasz podane wyżej parametry, a potem idziesz do folderu, którego ścieżka również została podana:
/gamedata/config/text/

W tym folderze masz podkatalog "eng" - kopiujesz go i wkleisz taki sam obok, ale o nazwie "pol"

szukałem i nadal nie wiem

Nie znajdziesz, bo po prostu nie ma właściwego spolszczenia, mod jest świeżutki i jeszcze bardzo niedopracowany - jak zastosujesz się poprawnie do instrukcji [i]caleba[/i,] po polsku będziesz miał np. menu główne, ale większość rzeczy zostaje po angielsku.
Ostatnio edytowany przez Marcus_Polonus 05 Lut 2017, 14:17, edytowano w sumie 2 razy
Image
Marcus_Polonus
Tropiciel

Posty: 276
Dołączenie: 18 Maj 2013, 22:36
Ostatnio był: 11 Paź 2024, 15:01
Miejscowość: Fabryka nad Jantarem
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 36

Re: [S.T.A.L.K.E.R. RadioPhobia]

Postprzez Cromm Cruac w 04 Lut 2017, 16:04

Piotr Broda napisał(a):...czterdziestolatkiem...

Marcus_Polonus napisał(a):Chyba czternastolatek umie czytać ze zrozumieniem, choć wiem, że takie pojęcie może być trudne do ogarnięcia nie na lekcji z polskiego

I kto tu ma problemy z czytaniem? :u3:
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Marcus_Polonus, Universal.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Paź 2024, 20:55
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [S.T.A.L.K.E.R. RadioPhobia]

Postprzez Piotr Broda w 05 Lut 2017, 11:02

Serdecznie dziękuję za merytoryczną odpowiedź, jednocześnie pragnę zapewnić, że 16 lat ukończyłem w 1992 roku :)
Pozdrawiam

Za ten post Piotr Broda otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Junx, Cromm Cruac.
Piotr Broda
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 03 Lut 2017, 22:15
Ostatnio był: 05 Lut 2017, 20:16
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 2

Re: [S.T.A.L.K.E.R. RadioPhobia]

Postprzez Owitz w 16 Lis 2019, 15:36

Witam. Posiada ktoś albo jakiś sejw końcowy z najnowszej wersji radiophobii umożliwiający freeplay ? Czy jest może jakiś mod umożliwiajacy dowolną podróż w dowolnym czasie miedzy mapami ? Chciałbym się nieco poplątać po mapkach, pozwiedzać i zlukać co tam graficznie chłopaki upichcili w tym modzie.

I taki ,,mały'' graficzny problem. Co z tym zrobić. Pokazuje się toto w różnych miejscach ma różne kształty, raz mniejsze albo tak duże jak to. https://vimeo.com/373711622

P.S. Problem grafiki nie rozwiązany ,ale wiem ,że tą czarną teksturę rzucają ...artefakty ,których nie ma w zasiegu wzroku.

Tak czy siak. Mod zrobiony przepięknie, starannie , swietne dźwieki i bez dwóch zdań jak na razie najlepiej wyglądajacy zmodowany stalker ze wszystkich. Brawo. Gre prawie przeszedłem..prawie bo gdzieś po misjach w Jantarze zaczęła crashowac losowo ( dosyc czesto) lub zawsze podczas przechodzenia miedzy levelami.

Tak czy siak połaczyć AA2 z radiophobią dodać godrejsy, mokre powierzchnie i mamy best of the best.
Awatar użytkownika
Owitz
Stalker

Posty: 70
Dołączenie: 15 Sie 2008, 11:29
Ostatnio był: 13 Cze 2021, 23:00
Miejscowość: Wadowice
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 18

Re: [S.T.A.L.K.E.R. RadioPhobia]

Postprzez vandr w 02 Maj 2020, 09:49

Tak czy siak połaczyć AA2 z radiophobią dodać godrejsy, mokre powierzchnie i mamy best of the best.


Jakby nie patrzeć to Radiophobia se wzięła z AA2 sporo elementów :P
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości