[Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Nightwolf w 03 Maj 2018, 11:39

Jak dotąd odebrałem trzy zadanka od Wilka.
1. Zabić mutanty [snorki na wzgórzu pomiędzy Parkiem Maszynowym a nasypem kolejowym]
2. "Jeden ze stalkerów nie wrócił do wioski na noc" - sprawdzić co z nim [zakładnik bandytów na bagnach]
3. "Grupa świeżaków chce wypad w głąb Zony" - zapewnij bezpieczeństwo [cel inny za każdym razem po wczytaniu gry przed odebraniem zadanka]
Jeśli zadanie numer 3. po wczytaniu gry odebrałem po godzinie 19-stej, Wilk mówił mi że nie ma dla mnie żadnych zadań. Tuż przed 19-stą dostawałem za każdym razem to samo zadanie, tylko cel "wycieczki" i grupa ludzi była inna.

Ubijanie mutków to luksus. Ciekawe co mnie czeka jak już odstawię "wiercidupki" :D
No ale w końcu trzeba jakoś zarobić rubelki na "Świt".
Nie żebym się skarżył, jakaś różnorodność zadań jest fajna i daje lepsze poczucie życia w Zonie.
Ale żeby spokojnie snajpić na dystanse (a nie tak jak zwykle, strzał z SWD na >400 metrów i NPC/mutek nie ginie/nie krwawi/nie reaguje, choćby mu przydzwonić trzy magazynki Gaussa między oczy) ustawiłem zasięg a-life ze standardowych 300 metrów ma 1500 (już się nie można bezczelnie przemykać pod nosem wrogiego snajpera ;) ), i podejrzewam że to właśnie poprowadziło do śmiesznej sytuacji w której moja grupa po ubiciu snorków przy namiocie po drugiej stronie drogi od wioski (mając załączonego agresora) zamiast lecieć dalej ze mną, pobiegła w przeciwną stronę, prościutko na posterunek wojskowy.
Tak ubili kaemistę, który w ogóle nie zareagował i prawdopodobnie przejęlibyśmy placówkę, gdyby nie fakt że ja te łośki powystrzelałem zanim zrobili to wojskowi :E
Przy takim a-life boję się tylko, że skończy się jak w takim Misery, czyli Noe i grupa terenowa naukowców giną kiedy tylko mapa się załaduje.

P.S. Kolejnym razem zdarzyło się tak samo, tylko przed wycieczką załączyłem im defensora (nie atakować póki mnie nie atakują). Nie chciało mi się za nimi biegać, więc stałem w miejscu, zaglądałem w PDA sprawdzając odległość ich ode mnie oraz ich stan i czekałem aż zginą. Po jakichś 150 metrach sami do mnie wrócili, nawet nie dochodząc do placówki. Zarówno w tym jak i poprzednim przypadku (wczytanie po odebraniu zadania) celem był Mroczny Parów, choć poprzednio było różnie: zdarzały się dwa różne punkty na bagnach (w tym jedno zajęte przez żołnierzy), placówka w Kordonie, gdzieś na Wysypisku i Mroczny Parów.

P.S.2. Rozkaz "towarzysz przemieszcza się do punktu" ustawiony pod klawisz powoduje (przy aktywacji) crash gry:
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : SG
[error]Function      : CRender::model_CreateParticles
[error]File          : r3.cpp
[error]Line          : 567
[error]Description   : Particle effect or group doesn't exist
[error]Arguments     : _samples_particles_\flash_light_red
 

stack trace:

0023:02B83813 xrCore.dll, xrDebug::fail()
0023:084CA46F luabind.beta7-devel.rc4.dll, luabind::detail::class_rep::constructor_dispatcher()
0023:7372266D lua51.dll
0023:73727246 lua51.dll, lua_pcall()
0023:0C9D754F xrGame.dll, CDialogHolder::IgnorePause()
0023:00453BBE xrEngine.exe, CInput::OnFrame()
0023:0040F17A xrEngine.exe, CRenderDevice::message_loop()
0023:0040F23D xrEngine.exe, CRenderDevice::Run()
0023:0045EBDD xrEngine.exe, InitSound2()
0023:0045F363 xrEngine.exe, InitSound2()
0023:0045F466 xrEngine.exe, InitSound2()
0023:0046B1A3 xrEngine.exe, CApplication::load_draw_internal()
0023:747C8654 KERNEL32.DLL, BaseThreadInitThunk()
0023:77504B17 ntdll.dll, RtlGetAppContainerNamedObjectPath()
0023:77504AE7 ntdll.dll, RtlGetAppContainerNamedObjectPath()
! [SCRIPT ERROR]: ...call of chernobyl\gamedata\scripts\axr_companions.script:550: attempt to index upvalue '_particle_invalid' (a nil value)
 
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : <no expression>
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : ..\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line          : 189
[error]Description   : fatal error
[error]Arguments     : LUA error: ...call of chernobyl\gamedata\scripts\axr_companions.script:550: attempt to index upvalue '_particle_invalid' (a nil value)
 

stack trace:

0023:02B8399C xrCore.dll, xrDebug::fatal()
0023:0C9D795B xrGame.dll, CDialogHolder::IgnorePause()
0023:75CC8849 USER32.dll, EndTask()
0023:75CCB145 USER32.dll, EndTask()
0023:75CB8503 USER32.dll, CallNextHookEx()
0023:75CB8AA0 USER32.dll, IsWindow()
0023:77510C6D ntdll.dll, KiUserCallbackDispatcher()
0023:02B83813 xrCore.dll, xrDebug::fail()
0023:084CA46F luabind.beta7-devel.rc4.dll, luabind::detail::class_rep::constructor_dispatcher()
0023:7372266D lua51.dll
0023:73727246 lua51.dll, lua_pcall()
0023:0C9D754F xrGame.dll, CDialogHolder::IgnorePause()
0023:00453BBE xrEngine.exe, CInput::OnFrame()
0023:0040F17A xrEngine.exe, CRenderDevice::message_loop()
0023:0040F23D xrEngine.exe, CRenderDevice::Run()
0023:0045EBDD xrEngine.exe, InitSound2()
0023:0045F363 xrEngine.exe, InitSound2()
0023:0045F466 xrEngine.exe, InitSound2()
0023:0046B1A3 xrEngine.exe, CApplication::load_draw_internal()
0023:747C8654 KERNEL32.DLL, BaseThreadInitThunk()
0023:77504B17 ntdll.dll, RtlGetAppContainerNamedObjectPath()
0023:77504AE7 ntdll.dll, RtlGetAppContainerNamedObjectPath()

Właśnie, co to za ceny artefaktów?
Sprężyna po 7k do sprzedaży u handlarza mając +4 do regenu "dechu" w zamian za +4 radiacji i -4 odporności na uderzenia, inne arty po >3k.
A mech i fontanna? U Sidora mech po 500 a fontanna po 480 (bez k), a oba mają same pozytywne właściwości, wśród nich (u jednego) chyba nawet usuwanie radiacji.
I jeszcze dochodzi oscypek, też właściwie same pozytywy, bez radiacji i chyba (o ile dobrze pamiętam bez negatywnych efektów) i nie więcej jak 5 stów za sprzedaż.
Trochę dziwnie rozproporcjonowane. Próbowałem znaleźć w plikach gry linijkę odpowiedzialną za ceny u handlarzy, ale tam były sprzedaż/kupno za jakiś procent ceny (0.4/1.3). Procent był w porządku, tak jak u innych artów, natomiast cena bazowa to zagadka.
No i z takimi właściwościami to naukowcy powinni orgazmu dostawać na sam widok właściwości takich artów, nawet jakby dla stalkera byłyby nieprzydatne (ale w tych przypadkach byłyby raczej b. przydatne akurat).
Nightwolf
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 29 Gru 2016, 14:00
Ostatnio był: 08 Gru 2019, 15:27
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 1

Reklamy Google

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez ZombieShane w 30 Maj 2018, 13:26

Mużyki, jeżeli odinstalowałem Mizerię i wywaliłem save to można na to spokojnie nakładać CoC + patch, czy lepiej reinstalować całą grę i dopiero wtedy dokładać mod? Pytam, bo np ostał się w katalogu z grą podejrzanie wyglądający plik o nazwie misery_options.ini i nie chcę, żeby krzaczyło potem coś. Po wywaleniu Mizerii CoP uruchamia się normalnie, mam wersję Steam.
Awatar użytkownika
ZombieShane
Kot

Posty: 14
Dołączenie: 08 Paź 2017, 15:36
Ostatnio był: 19 Lip 2018, 12:32
Frakcja: Zombie
Kozaki: 5

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez trolololo w 30 Maj 2018, 15:31

CoC to de facto osobna gra, nie instalujesz ją na Zew Prypeci. Nie musisz nawet wywalać Misery.
Deszczyk pada , RAM mi zjada...

Za ten post trolololo otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive ZombieShane.
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez mayer99 w 01 Cze 2018, 10:17

Pomoc potrzebna pilnie...! Gdzie trzeba szukać w CoC żeby móc spać kiedy się chce...? Który plik za to odpowiada i jaka sekcja? Gram w CoC 1.5 v6z kilkoma modami.
Awatar użytkownika
mayer99
Łowca

Posty: 439
Dołączenie: 20 Lut 2011, 12:22
Ostatnio był: 13 Lut 2025, 16:46
Miejscowość: 3miasto
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 41

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 01 Cze 2018, 10:36

mayer99 napisał(a):Pomoc potrzebna pilnie...! Gdzie trzeba szukać w CoC żeby móc spać kiedy się chce...? Który plik za to odpowiada i jaka sekcja? Gram w CoC 1.5 v6z kilkoma modami.


Sprecyzuj to bardziej, bo spać można kiedy się chce wystarczy znaleźć wyro, no chyba że chcesz śpiwór który kładziesz gdzie chcesz?
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 30 Sie 2023, 16:06
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez mayer99 w 01 Cze 2018, 10:51

No właśnie nie mogę kiedy chcę, ponieważ jest słynna informacja: „nie potrzebujesz teraz spać”. Mam na myśli możliwość spania o każdej porze, niezależnie od wypicia redbulla czy poprzednich drzemek.

EDIT: jam parówka; miałem zaznaczoną w opcjach deprawację snu. Kajam się...
Ostatnio edytowany przez mayer99, 01 Cze 2018, 15:35, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
mayer99
Łowca

Posty: 439
Dołączenie: 20 Lut 2011, 12:22
Ostatnio był: 13 Lut 2025, 16:46
Miejscowość: 3miasto
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 41

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 01 Cze 2018, 14:02

plik:
gamedata/scripts/sleep_dep.script

Opcje masz od linii 58:
Kod: Zaznacz wszystko
   last_sleep             = 0
   no_sleep             = 1             --// change "no_sleep" to 0 to allow sleep spam
   caff_chk             = 0   
   
   force                = 60            --// time between sleeps that triggers passing out
   start_blur             = 16            --// time between sleeps when vision blur starts
   itn_mul             = 0.2            --// blur intensity multiplier
   pwr_rate,rng_factor    = -0.00065, 0.08      --// power reduction rate ,high/low range multiplier - lower is flatter
   caff_max            = 3               --// max energy drinks per hr
   last_warning          = 3               --// # of hourly warnings before passing out
   die_chance             = 0.01            --// chance of dying if actor passes out
   --last_chk, pwr_chk      = 0, 0            --// hourly and power update counters


W twoim wypadku, patrz na opcje "no_sleep"

Za ten post Akinaro otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive mayer99.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 30 Sie 2023, 16:06
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez mayer99 w 04 Cze 2018, 16:52

A możesz mi powiedzieć jeszcze gdzie są w configach statystyki artefaktów? Zauważyłem, że ich właściwości sporo różnią się w CoC 1.5 w porównaniu do CoC 1.4.22 i nie zawsze mi wszystko odpowiada. Tak w ogóle to tworzę sobie swoją wersję CoC 1.5, dodałem na razie ( oprócz spolszczenia ):
- weapon's goulash (pol),
- autumn winds + srtucture redux,
- low crouch n prone,
- fast travel z opcjami.

Co jeszcze polecacie dla CoC 1.5? Brakuje mi jakiegoś dodatku w stylu migracji frakcji w miejsca zdobyte rzez gracza, ale bez symulacji jak w Extended Offline. Jak nazywa się mod z "aktywnymi" detektorami i czy jest też dla CoC 1.5?
Awatar użytkownika
mayer99
Łowca

Posty: 439
Dołączenie: 20 Lut 2011, 12:22
Ostatnio był: 13 Lut 2025, 16:46
Miejscowość: 3miasto
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 41

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez ZombieShane w 04 Cze 2018, 20:29

Ok pograłem trochę, czas opisać wrażenia. :D Uwaga, długie. :P

:

No więc pierwsza sprawa menu- bardzo fajna muzyczka na dzień dobry. Propsuję Sci- Fi ambient, mogli wrzucić jakieś gitarki, a tak na dzień dobry muzyka sugeruje, że Zona to coś więcej niż kałasze i mięsacze. :)
W opcjach sporo do ustawiania, kilku punktów nie zrozumiałem. Fajnym ficzerem byłoby jakieś łopatologiczne wytłumaczenie po najechaniu kursorem na daną opcję, a tak trzeba będzie samemu kombinować co jest do czego. Ale to szczegół.
Tworzenie postaci- super sprawa, ale na minus kilka rzeczy. Opisy frakcji to te same regułki które wszyscy znają od lat. Warto by skrobnąć coś nowego dla odmiany. Dodatkowo pozmieniałbym nazwy portretów do wyboru na mniej „krzaczaste” czytaj: wyciągnięte prosto z plików gry. :P Ale to szczegóły natury estetycznej. Najbardziej nie podoba mi się, że Wolność jako jedyna frakcja nie ma kosy z bandytami. Nie wiem, co twórcy próbują sugerować, ale triggeruje to lewacką stronę mojej osobowości. :P
Ok zaczynam grać, frakcja Samotnicy- wiadomo. Wybieram losowe miejsce spawnu i… Wyrzuca mnie na sam szczyt wieżowca w Prypeci. :D Bruh wat. :D Zerkam do ekwipunku a tam PM, trochę amunicji, apteczka itp. No chyba nie. Reload. :D
Tym razem wybieram Kordon, klasycznie. Rzut okiem na szpej- Black Kite i znowu jakaś drobnica. Interdasting, z opisu wynikało że ekwipunek startowy jest zawsze taki sam. Rozkminiam PDA, interfejs- kurde czy ja mam coś ze wzrokiem, czy wszystko jest jakieś malutkie? Ikony mogłyby być trochę większe, a pasek zdrowia/ staminy czytelniejszy. No ale dobra, jadziem dalej. Wyłażę z nory, patrzę na wioskę i JESUS MARIA jakie to brzydkie (ustawiło mi najniższe opcje graficzne, w końcu biedalaptop). Trochę zabawy suwakami, jeden crash i można grać. :P
Zaczynam trzeci raz, tym razem dostaję na dzień dobry Armsel Protectę i trochę śrutu. Jest ok, wyłażę na zewnątrz a tam Salkerzy smażą kiełbaski. :D Co za jaja. Idę do Sidora i biorę zadanie żeby rozwalić bandytów z magazynu- kolejny klasyk. Grubas sugeruje wziąć kolegę myślę- cool new feature, spróbuję. Gadam z typem, dołącza, idziemy. Nagle wioskę zaczynają atakować dwaj wojskowi. :/ Patrzę na mojego dzielnego kolegę, a on odwala jakieś kombinacje alpejskie. Skrada się, ale nie w tą stronę, biegnie ale nie do przodu tylko ucieka. :D Reload, zostawiam temat wspólników na potem. :)
Idę na eksa skosić bandziorów z mojej Protecty pewien, że rozniosę ich w pył, a ci zaczynają do mnie walić z Kałaszy i LR300 :D Boiii :D Spodziewałem się kociarni z pistolecikami a tu jacyś mordercy z automatami. :D Taktyka Rambo poskutkowała (gram na doświadczonym bez lepszego AI), ale kurde krwawię a nie mam bandaży. Szybkie przeszukanie gopników a ci też bez żadnych opatrunków. :D Myślę wtf, no ale okej. Zjadło mi z pół paska zdrowia, jakoś wytrzymam. Loocę dzielnie trupy i przeszukuję budynki a tu nagle info, że jakiś śmieć skasował bandytów w magazynach i trzeba to sprawdzić. :D Oookej przeszukamy teren raczej pobieżnie. Znalazłem podstawowe narzędzia, krótki AK stan igła i trochę innych rzeczy.
Niosę złom do Sida, a grubas nie chce kupować uszkodzonego sprzętu. No do diabła, to po cholerę to taszczyłem? Inni też nie chcą zużytych giwer. Ma to sens, po co komu szrot? Ale mogliby to odkupić chociażby za symbolicznego rubelka… A tak to usypuję górę obok schronu Sidorowicza. :D Gonię zbędną mi amunicję, jakieś naszywki i idę dalej szukać zadań. Stalkerzy mają różne zachcianki, jedni chcą konserw a drudzy SVD, jeszcze inni żeby kogoś zastrzelić. Biorę wszystko jak leci i zastanawiam się, czy tak jak w Czystym Niebie nabiegam się po to tylko, żeby pod koniec mój zleceniodawca umarł, nie regulując rachunku. :omatko: Czas pokaże.
Zahaczam o anomalię niedaleko kociej wioski (w magazynach znalazłem detektor Weles :)), wyjmuję Meduzę ale cały się po tym świecę. Wypijam gorzały ale to wzmaga głód. Niedobrze, bo nie mam żarcia.
Mam questa żeby wykończyć mutanty za nasypem. Zastanawiam się, czy walić wajennych którzy oczywiście obstawili most, czy wybrać alternatywną drogę. Myślę, dobra- Sidor mówił że ma układ z wojskowymi i żeby ich nie tykać, poza tym trochę mi rura zmiękła po spotkaniu z bandytami, jak mi podziurawili kurteczkę. Idę do przejścia podziemnego, wyskakują mięsacze. I tu przyjemny szczegół- jeden większy, drugi mniejszy i wyglądające nieco inaczej. Mała różnica ale miła dla oka. Wykrajam kotlet- klikam zjedz (w plecaku żadnych konserw, kiełbasy, niczego) i przyjmuję radiację, nosz cuka blyat. Popijam wódeczką, znowu maleje kondycja. Litości, co to, S.T.A.L.K.E.R. Misery Mod Full Concept Modification? :D Nie pamiętam jak było w vanilli, ale chyba bez takich szczegółów. Ogólnie oczywiście wszystko na plus, zmusza do szukania i noszenia czystego żarcia, a nie trzeba liczyć milisiwertów i kalorii jak w Mizerii.
Po drodze znajduję trochę schowków- niestety, gra nie zaznacza w żaden sposób odnalezionych skrytek. Przez to nie do końca wiadomo, gdzie się już znalazło rzeczy a gdzie nie (w jakich rejonach mapy). Nie jest to jakiś ogromny problem ale byłby to przyjemny ficzer. W schowkach różne rzeczy, znajduję artefakty ale nie mogę ich używać bo kurteczka nie ma odpowiednich kieszeni.
Po dwóch/ trzech godzinkach chodzę już w stalkerskim kombinezonie i hełmie z maską p-gaz, lekko zmodyfikowanymi. Inwestycję zainspirowali wojskowi- olałem grubasa, nie będę uciekać jak tchórz. Forsę zdobyłem sprzedając moją Protectę jakiemuś Powinnościowcowi i z questów. Ogólnie ruble raczej nie przychodzą łatwo, może potem się to zmieni. Wrogowie nie dropią niesamowitych przedmiotów, giwer nie można sprzedawać więc trzeba się nachodzić. Owszem, zdarzają się lepsze fanty ale raczej rzadko. Broni jest w sumie wszędzie pełno więc jak jedna zaczyna odmawiać posłuszeństwa to można po prostu ograbić przeciwnika, nie trudno o taką w znośnym stanie. (około 70%). Dlatego pomykam z AK74 którego w tych okolicach pełno. Co mnie zaskakuje, to... brak auto-reloadu? W innych modach/ grach oczywista rzecz, a tutaj można się nie na żarty spocić jak walisz do trepa serią z pięciu metrów i nagle słyszysz tylko cykanie spustu. :D
Z odpowiednim szpejem przebijam się na wysypisko. Na posterunku próbuje ostrzeliwać mnie helikopter ale po prostu chowam się za drzewami. I tak nie jest łatwo, niektórzy wajenni mają kombinezony Beryl-5 i jest ich pięciu. W końcu udaje mi się ich rozwalić, trochę wspomagając się granatami a trochę kampiąc ze stojącej obok ciężarówki. :D
Na wysypisku mam rozwalić dwóch gopników, obydwoje są w bazie więc nie trzeba daleko łazić. Sama baza to jednak wersja z Czystego Nieba, poza tym robi się ciemno a ich jest sporo więc trochę to wszystko trwa. AI nie popisuje się tym razem za bardzo, strzelam do snajpera na balkonie kilkukrotnie w głowę i choć jego pancerna kominiara dzielnie powstrzymuje pociski, ten nawet dupy nie ruszy. Jednak trzeba dodać, że gdy obstawiam drzwi frontowe, jego spólasy próbują zajść mnie z boku. Po rozwaleniu wszystkich przykra niespodzianka- część ciał znika. :( Tak więc ograbiam tylko kilka tych, które zostały. Kilka razy też miałem przypadek że broni nie dało się podnieść z ziemi- przyklejała się do tekstury gruntu. Z bugów też trzeba odnotować pieski z Kordonu, którym zdarzyło się biegać w miejscu. Ale to szczegóły- pewnie w tych rejonach grunt jest bardzo grząski. :)
Wracam już nocą obładowany łupem, powoli, żeby nie nadwyrężać mięśni. Psy próbują coś świrować ale wypalam do nich kilka razy i uciekają. U technika przeczekuję PSI- burzę. Czym się różni ona od emisji- nie znaju. Któraś z nich pewnie respawnuje arty w anomaliach. Wracam do wioski, nagle warczenie i ciul- drapnęła mnie pijawa. :D Na szczęście hud pokazuje, jak bardzo jesteśmy widoczni więc można mniej więcej wymierzyć, kiedy nastąpi atak. Ale „moment” i tak jest. :D Wdrapuję się na Zaporożca i udaje mi się odwalić cukę ze zdobycznego Mossberga pamp ekszyn. W końcu jestem na miejscu. Pewnie byłbym szybciej, ale nie wiem czy jak zostawię część moich rzeczy u Sidora w skrzyni to czy ktoś ich nie zawinie (dlatego taszczę na plecach pół gospodarstwa domowego).

Plusy (jak dla mnie do tej pory):
- ładny świat, zachęcający do eksploracji (szukanie schowków to poniekąd konieczność)
- stare lokacje w mechanice CoP
- rewelacyjne, zmienione dźwięki i muzyka
- komunikaty od innych stalkerów
- mechanika strzelania (w porównaniu choćby do takiego Clear Sky gdzie graliśmy w paintball), giwery fajnie kopią
- przeciwnicy nie dropią superwartościowego lootu, co uniemożliwia szybkie wzbogacenie się (to się pewnie zmieni jak zajdę dalej)
- dodatkowe sprzęty u handlarzy (im więcej, tym lepiej zawsze)

Minusy:
- można narzekać na optymalizację? :D
- PDA nie oznacza przeszukanych schowków
- puste niektóre schowki? Chociaż to może być kwestia tego że nie mam odpowiedniej rangi, ale nawet jeśli- patrz pkt wyżej
- średnio czytelne interfejs i wskaźniki, tak sobie zresztą zaprojektowane
- błędy/ niedokładne tłumaczenie (Ty z gławnym rozgawariet – Spadaj :p)
- enigmatyczne ustawienia w opcjach

Ocena 11/10 będzie grane. :D
Awatar użytkownika
ZombieShane
Kot

Posty: 14
Dołączenie: 08 Paź 2017, 15:36
Ostatnio był: 19 Lip 2018, 12:32
Frakcja: Zombie
Kozaki: 5

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 05 Cze 2018, 09:38

mayer99 napisał(a):A możesz mi powiedzieć jeszcze gdzie są w configach statystyki artefaktów? Zauważyłem, że ich właściwości sporo różnią się w CoC 1.5 w porównaniu do CoC 1.4.22 i nie zawsze mi wszystko odpowiada. Tak w ogóle to tworzę sobie swoją wersję CoC 1.5, dodałem na razie ( oprócz spolszczenia ):
- weapon's goulash (pol),
- autumn winds + srtucture redux,
- low crouch n prone,
- fast travel z opcjami.

Co jeszcze polecacie dla CoC 1.5? Brakuje mi jakiegoś dodatku w stylu migracji frakcji w miejsca zdobyte rzez gracza, ale bez symulacji jak w Extended Offline. Jak nazywa się mod z "aktywnymi" detektorami i czy jest też dla CoC 1.5?


staty artefaktów są w gamedata/configs/items/items_artefacts.ltx oraz items_artefacts_soc.ltx
Ze statami to wiesz jak ustawiać?

Z addonów do CoC to można sobie szaleć ale szczerze od dwóch lat same takie kompilacje powstają, nawet wszystkie te Last Day, Anomaly Dead Air to nic innego jak właśnie kompilacje addonów.
Ludzie zbierają prace innych pakują to w zipa i nazywają to swoim modem... Ok jak robi się to dla siebie albo publikuje jako dodatek dla chętnych na forum, ale walenie tego jako własna gra to trochę przesada.

Ogólnie addony do CoCa to istna kamasutra, każdy łączył wszystko ze wszystkim jak się dało i nie dało, i zazwyczaj ludzie kończą z kompilacjami które wyglądają jak misery i mają od cholery małych dodatków nie zmieniających zbytnio samej gry. Dla mnie to szkoda czasu robienie kompilacji, jeśli masz czas i wiedzę to lepiej spędzić ten czas na zrobieniu czegoś nowego, większe szanse że ludzie to będą ściągać i grać. Bo tak to spędzisz godziny nad kompilacją którą ściągnie kilka osób i na tym koniec... Serio lepiej zrobić coś nowego albo "innego", jak np może realistyczne staty przedmiotów(waga, cena) bo do dzisiaj większość moderów traktuje to jak gówno i olewają to totalnie przez co większość modów ma totalnie zrypane wagi i ceny, i gra polega na tym że sprzedajesz artefakty za psie pieniądze i ledwo ci starcza na bandaże i fajki które mają wagę z kosmosu...
Ale to tylko moja opinia :] W końcu każdy robi to co lubi :]
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 30 Sie 2023, 16:06
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Szukam trybu gry

Postprzez HuczuL w 10 Cze 2018, 09:01

Witam!

Otóż po zainstalowaniu paru modyfikacji do COCa chciałem rozpocząć gre, z tym samym trybem gry z czterech co wcześniej, tylko nie pamiętam który to był.

Otóż na początku jako samotnik miałem Barette oraz zwykłą kurtke, na arenie gdy zginołem to nieodradzałem się jak, w trybie reinkarnacji. Tryb fabularny to, to nie był. Tryb ,,hardkora" czyli co zapisy gry się, nie usuwały to też nie ten. Poprostu gdy zginołem to nieodradzałem się, czy w zapisach gry można to jakoś sprawdzić? Czy w trybie reinkarnacji można same odrodzenie wyłączyć?

Pozdrawiam
Łatwa droga jest zawsze zaminowana.
Awatar użytkownika
HuczuL
Stalker

Posty: 142
Dołączenie: 03 Wrz 2017, 16:03
Ostatnio był: 19 Lut 2019, 17:13
Miejscowość: Järna
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 4

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez ZombieShane w 14 Cze 2018, 07:46

Pytanie za tysiąc kozaków: czy ktoś z Was znalazł w CoCu detektor Swaróg? W Internetach piszą, że niby jest, ale wymordowałem już chyba połowę frakcji Ekologów, przeszukałem każdego zombiaka i nic.
Awatar użytkownika
ZombieShane
Kot

Posty: 14
Dołączenie: 08 Paź 2017, 15:36
Ostatnio był: 19 Lip 2018, 12:32
Frakcja: Zombie
Kozaki: 5

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości