Wystarczy otworzyć user.ltx znajdujący się w Documents And Settings/All Users/Stalker SCS...
Niektóre z nich to
r2_gloss_factor - "świecenie się/ błyszczenie powierzchni"
r2_tonemap... - opcje HDR'u
r2_dof... - opcje depth of field
r2_ls_bloom - opcje bloomu
r2_stats - włączenie statystyk
r2_aa - antyaliasing
r2_mblur - motion blur
r2_gi - Global Illumination - efekt - przykład - kładziesz na białą podłoge zieloną piłke to wokół niej pojawia się zielony cień - to jest ten efekt

r2_allow_r1_lights - włącza światła z pierwszego trybu renderowania ? - nie jestem pewien
r1_ssa_lod_a
r1_ssa_lod_b - level of detail - poziom detali.
r2_parallax_h - wysokość bumpmappingu - zalecam 0.08 lub 0.04 - 08 ładniej wygląda - bm jest ładniejszy
r2_sun... - wszelkie opcje dotyczącie słońca - kiedy ma się pokazywać, jak daleko ma rzucać cień, jak mocno ma świecić, kiedy się chować - tj znikać
xx_xxx_ "..." - "..." oznacza, że jest więcej komend zaczynających się od danego skrótu powiedzmy r2_sun - i jest r2_sun_lumscale, r2_sun_mipbias itp itd.
Mam nadzieje, że troche objaśniłem - dzięki tym komendom nasz stalker może naprawde wyładnieć

Powodzenia.
PS. Zabawa opcjami r2_sun może naprawde zrobić dziwne rzeczy ze słońcem - więc ostrożnie wpisywać liczby - i pamiętać defaultowe

Miłej zabawy.