FAQ S.T.A.L.K.E.R. Build 1935

Czy to sen...? Koszmar! - Stwierdził z niepewnością Naznaczony rozglądając się nerwowo. Traumatyczne przeżycia sprzed lat ponownie dały o sobie znać.

FAQ S.T.A.L.K.E.R. Build 1935

Postprzez KoweK w 27 Lut 2009, 15:43

FAQ - S.T.A.L.K.E.R. Build 1935, Oct 18 2004
by xKoweKx

1. Ogólne pytania:

1.1. Co to w ogóle jest?
Jest to wczesna wersja gry S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl z 18 października 2004 roku opublikowana przez GSC.

1.2. Skąd mogę to pobrać?
Zajrzyj w ten wątek.

1.3. Co zawiera ta wersja gry?
Ten Build posiada wycięte lokacje z oryginalnej gry działające w niedokończonym Systemie A-life, mutanty, środki transportu i wiele innych rzeczy, których nie ujrzymy w finalnej wersji gry.

1.4. Jak zacząć grę?
Jeżeli nie chcemy zacząć na Dead City, które posiada idiotyczny spawn musimy skasować folder savedgames. W folderze znajduje się 7 plików .bat, które uruchamiają builda. Jeżeli chcemy zaoszczędzić na czasie i nie chcemy tworzyć własnego pliku .bat, builda najlepiej jest uruchomić spod pliku run_alife_all lub run_alife_s

1.5. Chcę ujrzeć zawartość gamedata.xp0, co mam zrobić?
Najpierw pobierz converter. Następnie otwórz notatnik i wklej to:
Kod: Zaznacz wszystko
converter.exe -unpack -2215 gamedata.xp0
pause

Zapisz jako plik *.bat i wklej go do folderu z grą razem z converter exe. Uruchom swój plik *.bat, poczekaj chwilkę, a następnie odwiedź folder gamedata, aby ujrzeć rozpakowaną zawartość.

1.6. Czy build posiada render DirectX 9?
Nie, lecz jest możliwe zaimplementowanie kilku efektów. Patrz ten wątek.

1.7. Jak to zainstalować?
Builda instalujemy, jak normalną grę do dowolnego folderu na dysku. Nie instalujemy jej, jak moda do Shadow of Chernobyl lub Clear Sky. To oddzielny program, który nie potrzebuje żadnych plików, prócz tych, które sam posiada.


2. Rozwiązywanie problemów:

2.1. Widzę czarny ekran i nic innego. Co się dzieje?
Zapewne posiadasz dwurdzeniowy procesor (AMD X2/Core 2 Duo, itp.). Rozwiązanie? Wyłącz jedno jądro za pomocą programu CPU CONTROL

2.2. Nie działa mi poziom Dark Valley (l04_darkdolina). Jak go uruchomić?
Musisz pobrać ten plik, rozpakować pliki do głównego katalogu z grą, oraz uruchomić plik .bat i stosować się do instrukcji podanych w wierszu poleceń.

2.3. Nie mogę załadować save'a poprzez konsolę. Co zrobić?
Ładowanie save'ów przez konsole w trakcie gry (load nazwa_save'a) jest niemożliwe. Aby załadować save'a, którego stworzyliśmy, musimy:
-otworzyć plik .bat, z którego korzystamy za pomocą notatnika i odnaleźć ciąg server(all/single/alife). all zmieniamy na naszą nazwę save'a (jeśli nie pamiętamy, to wszystko jest w folderze savedgames), zapisujemy i uruchamiamy dany plik .bat.


2.4. Czy mogę znaleźć gdzieś ustawienia głośności?
Tak. Wystarczy otworzyć user_koan.ltx (jeżeli grasz poprzez run_alife_all) i odnaleźć linijki:
snd_volume_eff (wpisać liczbę pomiędzy 0.000 a 1.000)
snd_volume_music (wpisać liczbę pomiędzy 0.000 a 1.000)

3. Pytania dotyczące gry i rozgrywki:

3.1.Gdzie znajdę klawiszologię?
Na ekranie gry? Nigdzie. Klawiszologia znajduje się w plikach user.ltx (przypisany do run_w), user_koan.ltx (przypisany do run_alife_all, run_alife_s, run_alife_stohe oraz run_alife_shyshkin) user_chugai.ltx (przypisany do run_alife_chugai), oraz user_lestat.ltx (przypisany do run_alife_lestat). Niestety wszystko jest nieczytelne, więc podam wszystko tutaj:
Kod: Zaznacz wszystko
WSAD - czy muszę tłumaczyć?
LPM - strzał
PPM - alternatywny atak, przybliżenie
Spacja - skok
Shift - chód
Lewy ctrl - kucnij
E - użyj/podnieś
Shift + E - podnieś (nie do ekwipunku)
R - przeładowanie broni
L - latarka
I - ekwipunek
P - PDA
M - Mapa w PDA
C - Contacty w PDA
F1 - 1st person view
F2 - 3rd person view
F3 - 3rd person view vol. 2
F6 - quicksave
F7 - quickload
F12 - screenshot (screeny są w folderze [i]screenshots [/i])
1 - nóż
2 - pistolet
3 - broń ciężka
5(?) - granat
6 - śrubka
* - przyspieszenie czasu w grze
/ - zatrzymanie czasu
5 (klawiatura numeryczna) - nagrywanie dema


3.2. Czy mogę od razu załadować konkretny dla mnie poziom?
Tak, przejdź do konsoli (~) i wpisz 'jump_to_level xxx', gdzie xxx tam wpisz nazwę level'a np 'jump_to_level l12_stancia'. Lista poziomów:
Kod: Zaznacz wszystko
l01_escape
l02_garbage
l03_agroprom
l04_darkdolina
l04u_darklab
l05_bar_rostok
l06_yantar
l07_military
l08_deadcity
l09_swamp
l10_radar
l10u_radar_bunker
l10u_secret_lab
l12_stancia
l12u_sarcofag
l13u_warlab
l13_generators


3.3. Jak korzystać z środków transportu m.in. z samochodów?

Otwieramy drzwi, wchodzimy, opcjonalnie możemy zamknąć drzwi, uruchamiamy silnik wciskając LPM i klawiszami WSAD sterujemy pojazdem. Auta posiadają skrzynie biegów, więc aby przyspieszyć (włączyć wyższy bieg) należy wcisnąć Lewy Shift, a żeby zredukować prędkość Lewy Ctrl.

3.4. Jak przyspieszyć czas w grze?
Patrz pkt. 3.1.

3.5. Dlaczego jestem nieśmiertelny?
Jest to domyślne ustawienie. Jeżeli chcesz to zmienić musisz edytować plik user_koan.ltx (jeżeli grasz poprzez run_alife_all) i odnaleźć 'g_god on'. Zamiast 'on' wpisujemy 'off'. Powodzenia (przyda się).

3.6. Czy mogę wyłączyć dynamiczne wiadomości, które wyświetlają się w lewym dolnym rogu?
Oczywiście, wystarczy w user_koan.ltx (jeżeli grasz poprzez run_alife_all) odnaleźc linijkę 'hud_news_disable 0'. 0 zmienić na 1 i gotowe.

3.7. Czy mogę włączyć w grze trawę?
Tak, ale jest ona dostępna tylko na trzech poziomach (Cordon, Garbage oraz Agroprom). Jeżeli chcesz włączyć trawę musisz edytować plik user_koan.ltx (jeżeli grasz poprzez run_alife_all) i odnaleźć linijkę 'rs_details off'. 'off' zmieniamy na 'on' i możemy cieszyć się trawą.

3.8. Jak zmienić rozdzielczość ekranu?
Musisz edytować plik user_koan.ltx (jeżeli grasz poprzez run_alife_all) i odnaleźć linijkę 'vid_mode'. Obok wpisz odpowiednią przez ciebie rodzielczość np. vid mode 1600x1200. UWAGA!! Inna (wyższa) rozdzielczość niż 1024x768 nie jest polecana ze względu na to, że w wyższych rozdzielczościach występują błędy z celownikami optycznymi.

3.9. Nie mogę przeładować broni, a mam amunicję, co się dzieje?

Przeciągnij amunicję na poziomy pasek (Belt) w ekwipunku. Screen:
Image

3.10. Czy można używać artefaktów?

Nie można.

3.11. Dlaczego Stalkerzy nie atakują mutantów, tylko mnie?

Nie zapominajmy, że to jest wczesna wersja gry. A-life jest niedopracowane. Mutanty atakują każdego, lecz stalkerzy tylko gracza.

3.12. Czy w buildzie można spać?
Owszem. Wystarczy wejść w ekwipunek (przycisk I). + i - wybieramy czas spania, a przyciskiem REST 'uruchamiamy' sen. Uwaga! Bądźcie cierpliwi, bo spanie trochę trwa :) Screen:
Image
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Jeżeli nadal macie pytania proszę pisać w tym temacie. Sugestie pytań do FAQ również mile widziane! :) Postaram się wam pomóc w każdej sprawie związaną z tym buildem.

KOPIOWANIE TEGO POSTU W JAKIMKOLWIEK PROCENCIE JEST ZABRONIONE! TO SAMO TYCZY SIĘ UMIESZCZANIA NA INNYCH FORACH. CAŁY PORADNIK JEST MOJEGO AUTORSTWA.
Podziękowania dla gameru.net.
Ostatnio edytowany przez KoweK, 02 Mar 2009, 15:38, edytowano w sumie 1 raz
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack

Za ten post KoweK otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Decimus76.
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5670
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 30 Paź 2024, 17:18
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Reklamy Google

Re: FAQ S.T.A.L.K.E.R. Alpha Build 1935

Postprzez Chrapek w 01 Mar 2009, 21:10

Małe pytanko.Jest możliwość spawnowania broni i przedmiotów z konsoli?A także potworów i stalkerów?

Edit:Aha dziękuje za treściwą odpowiedź .Spróbuję spawnować po wgraniu twojego nowego patcha.
Ostatnio edytowany przez Chrapek, 03 Mar 2009, 00:13, edytowano w sumie 1 raz
Chrapek
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 28 Lut 2009, 00:22
Ostatnio był: 03 Mar 2009, 00:19
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 0

Re: FAQ S.T.A.L.K.E.R. Alpha Build 1935

Postprzez KoweK w 02 Mar 2009, 15:37

Chrapek napisał(a):Małe pytanko.Jest możliwość spawnowania broni i przedmiotów z konsoli?A także potworów i stalkerów?

Próbowałem spawnować jednak zawsze wywalało mi błąd.
Jednak zawsze możesz spróbować, jeśli chcesz... służy do tego komenda 'g_spawn'. Możesz wpisać np..
g_spawn wpn_vintorez
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5670
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 30 Paź 2024, 17:18
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: FAQ S.T.A.L.K.E.R. Alpha Build 1935

Postprzez ojciec_dyrektor w 08 Mar 2009, 16:59

Witam czy jest możliwość włączenia trybu obserwatora w konsoli coś w podobie jak multi playerze. Z góry lepiej zwiedzać.
Image
Awatar użytkownika
ojciec_dyrektor
Kot

Posty: 4
Dołączenie: 08 Mar 2009, 16:52
Ostatnio był: 08 Lip 2010, 17:24
Miejscowość: Prypeć
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: --
Kozaki: 0

Re: FAQ S.T.A.L.K.E.R. Alpha Build 1935

Postprzez KoweK w 08 Mar 2009, 17:10

ojciec_dyrektor napisał(a):Witam czy jest możliwość włączenia trybu obserwatora w konsoli coś w podobie jak multi playerze. Z góry lepiej zwiedzać.

Nagrywanie dema?
Przycisk 5 na klawiaturze numerycznej albo w konsoli :
demo record xxx
Gdzie xxx wstawić byle co, mogą być nawet te iksy :P
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5670
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 30 Paź 2024, 17:18
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: FAQ S.T.A.L.K.E.R. Alpha Build 1935

Postprzez copytco w 08 Mar 2009, 23:38

Kowek, komenda brzmi bodajże demo_record. :P W każdym razie użyteczne jest to do dokładnego zgłębiania levelów i całkiem podobne do obserwatora w multi.
copytco
Felietonista

Posty: 110
Dołączenie: 04 Sie 2007, 13:55
Ostatnio był: 10 Sty 2022, 22:26
Ulubiona broń: --
Kozaki: 12

Re: FAQ S.T.A.L.K.E.R. Alpha Build 1935

Postprzez Sandman w 09 Mar 2009, 01:02

Witam! ja mam taki problem że kiedy obracam się np. o 180 stopni to mi się ryje ekran tzn. widzę tylko szary lub inne odcienie tego koloru, a gdy z powrotem się obróce jest już dobrze...
Sandman
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 09 Mar 2009, 00:51
Ostatnio był: 10 Mar 2009, 15:30
Kozaki: 0

Re: FAQ S.T.A.L.K.E.R. Alpha Build 1935

Postprzez KoweK w 09 Mar 2009, 02:19

Sandman napisał(a):Witam! ja mam taki problem że kiedy obracam się np. o 180 stopni to mi się ryje ekran tzn. widzę tylko szary lub inne odcienie tego koloru, a gdy z powrotem się obróce jest już dobrze...

Jaką masz kartę graficzną?
Przydałby się screen.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5670
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 30 Paź 2024, 17:18
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: FAQ S.T.A.L.K.E.R. Alpha Build 1935

Postprzez Sandman w 09 Mar 2009, 16:41

Może zabrzmieć to dziwnie ale... nie mogę zrobić screena! Na początku próbowałem FRAPSem ale mi nie czytało że gra jest włączona (tak jak by był suchy pulpit) więc później próbowałem Print Screenem ale też nic to nie dawało!! ale spróbuje bardziej wytłumaczyć zjawisko mojego problemu... A więc tak: gdy zaczynam u tego kolesia i się obracam wszystko jest w porządku, potem wchodzę po schodach na powierzchnie i zaczyna się... w jedną stronę widzę w porządku a zaś z drugą jest gorzej otóż widać celownik i HUD ale wszystko inne jest zasłaniane przez ten kolor, głównie szary ale nie zabraknie też brązowego i zielonego...

Moja karta to:
Radeon 9250
Sandman
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 09 Mar 2009, 00:51
Ostatnio był: 10 Mar 2009, 15:30
Kozaki: 0

Re: FAQ S.T.A.L.K.E.R. Alpha Build 1935

Postprzez KoweK w 09 Mar 2009, 18:11

Sandman napisał(a):
Moja karta to:
Radeon 9250

Szczerze mówiąc nie wiem, czy ta alpha uruchomi się bez błędów na takiej karcie.
Zaktualizuj sterowniki... może pomoże. Nic innego nie doradzę, chyba że kupno nowszej karty graficznej :P
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5670
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 30 Paź 2024, 17:18
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: FAQ S.T.A.L.K.E.R. Alpha Build 1935

Postprzez matey1@ w 05 Maj 2009, 17:22

Witam mam pytanko dlaczego nie moge przenieść się z levelu przez konsole ??
Prosze o odp.
matey1@
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 05 Maj 2009, 16:06
Ostatnio był: 05 Maj 2009, 17:22
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 0

Re: FAQ S.T.A.L.K.E.R. Alpha Build 1935

Postprzez Ropasiak w 05 Maj 2009, 21:49

wpisujesz jump_to_level l12_warlab* gdzie ta pionowa kreska to małe L!

*to tylko przykład!
Image
Awatar użytkownika
Ropasiak
Tropiciel

Posty: 333
Dołączenie: 29 Mar 2008, 18:02
Ostatnio był: 19 Sty 2023, 23:08
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 13

Następna

Powróć do S.T.A.L.K.E.R. Dream

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości