Dementacja plotek

Wania żeni się z Zombie! Łapówki oficjalnym środkiem płatniczym! Nowości mogą być przytłaczające.

Postprzez ST4LK3R w 09 Cze 2006, 07:11

Organic Shadow napisał(a):Realnie patrzac, to spanie naprawde moglo byc frustrujace. Mam na mysli znalezienie odpowiedniego miejsca itd. Ciecia jak sie okazalo nie sa az tak drastyczne, wiec nie jest zle. Zawsze moglo byc gorzej.


No wlasnie. Tez tak myslalem, ze nawet dobrze, ze to wyeliminowali. Bo jesli spanie mialoby wygladac tak, jak odpoczynek w Morrowindzie, to byloby zbyt prymitywne...
AMD FX-8350 @4500 | Gigabyte GA-970A-UD3 | 2x 4GB DDR3 1600 Kingston | Gigabyte GF 660 OC | OCZ Vertex 4 SSD | OCZ ModXStream Pro 600W | Iiyama E2407HDS | Windows 7 Pro.

Canon EOS 550D | LG 4X HD | Fiat Stilo 2007 MultiJet 150 KM.
Awatar użytkownika
ST4LK3R
Retired

Posty: 1309
Dołączenie: 28 Lip 2005, 15:35
Ostatnio był: 17 Sty 2024, 12:18
Miejscowość: Katowice
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Kozaki: 9

Reklamy Google

Postprzez limak122 w 09 Cze 2006, 07:59

Mi sie wydaje, ze spanie bylo pokazane na jednym z pierwszych trailerów, ale nie jestem na 100% pewien, moze to ktos potwierdzic?
Awatar użytkownika
limak122
Łowca

Posty: 461
Dołączenie: 05 Lis 2005, 19:49
Ostatnio był: 04 Lis 2014, 14:28
Miejscowość: City17
Kozaki: 1

Postprzez Touchdown w 09 Cze 2006, 10:55

limak122
Nie, spanie nigdy nie bylo pokazane.
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Re: Dementacja plotek

Postprzez Wazkez w 09 Cze 2006, 11:59

Touchdown napisał(a):Oleg pisze...

W skrócie:

1. A-Life nie zostalo usuniete, a stalker nie zmienil sie w liniowego shootera.
2. Uzycie pojazdów zostalo nieco ograniczone (za czesto na przyklad wpadalo sie w anomalie).
3. Spanie zostalo usuniete ze wzgledu na zbyt wiele koniecznych do spelnienia warunków (bylo to za bardzo frustrujace).
4. Jedzenie i glód pozostaja bez zmian.

O " Wielki Translatorze" , czy bedzie pelna tresc wypowiedzi Olega ??? :P :D
Intel Core 2 Duo E4300@ 3.0GHz 1.4V| Asus P5KC | 2x1 GB DDR2 (PC2 6400)dual |Gigabyte GF8800 GT 512MB| HDD:Samsung SP2504(250GB) | Chieftec 450W |755DFX
Awatar użytkownika
Wazkez
Stalker

Posty: 159
Dołączenie: 08 Lis 2005, 15:54
Ostatnio był: 06 Cze 2011, 23:26
Miejscowość: Bytom
Kozaki: 0

Postprzez Touchdown w 09 Cze 2006, 14:01

Wazkez
Bedzie pózniej (to znaczy dzisiaj, ale pózniej). Chyba ze ktos mnie ubiegnie.
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Postprzez limak122 w 09 Cze 2006, 14:56

Co bysmy zrobili bez touchdowna :D
Awatar użytkownika
limak122
Łowca

Posty: 461
Dołączenie: 05 Lis 2005, 19:49
Ostatnio był: 04 Lis 2014, 14:28
Miejscowość: City17
Kozaki: 1

Postprzez Touchdown w 09 Cze 2006, 16:41

limak122 napisał(a):Co bysmy zrobili bez touchdowna :D


Wiedli lepszy zywot? ... eee...



Oleg Yavorsky napisał(a):Razem z E3 pojawily sie informacje o obecnym stadium S.T.A.L.K.E.R.a, które chcielibysmy skomentowac.


Plotka 1. S.T.A.L.K.E.R. zmienil sie w oskryptowanego shootera bedacego jednym dlugim korytarzem, a A-Life zostalo usuniete.

Tak. Po zagraniu w Serious Sama 2 zdecydowalismy - "po co mamy sobie zawracac glowe wprowadzaniem tego A-Life?" - dodajmy wiecej krwi i sztywnych skryptów, które beda towarzyszyc graczowi podczas gdy bedzie sie poruszal tym 'korytarzem'.

Tylko zartuje. Nadal jednak obserwujac posty na forum i tajnych "specjalistów" wiedzacych co sie dzieje ze S.T.A.L.K.E.R.em nasz optymizm opada - takie rzeczy moze powiedziec kazdy niezadowolony fan. Z jednej strony milo jest widziec niechec do "pozostawania w tyle", ale z drugiej jest to meczace. Reagowanie na kazda taka plotke to strata czasu. Wiec.

Ta plotka jest calkowicie nieprawdziwa.
Owszem, jedna z poczatkowych koncepcji S.T.A.L.K.E.R.a byla calkowicie podporzadkowana pod A-Life. Ale w praktyce okazalo sie, ze taka gra moze byc dobra tylko w teorii. Predzej czy pózniej gracze gubili sie w tym wszystkim, granice pomiedzy zadaniami byly dla nich zbyt niewyrazne i... pojawialo sie pytanie 'co powinienem dalej zrobic'. Tworzenie niespójnego toku fabuly i dezorientowanie graczy zwykle przyzwyczajonych do bycia 'prowadzonymi za reke' nie jest najlepszym pomyslem. Dlatego zadecydowalismy, zeby podczas pierwszej gry skupic uwage gracza na glównym watku, umiejscowionym, tak jak poprzednio, w swiecie kontrolowanym przez A-Life. Jak to dziala. Stworzylismy skomplikowane, skryptowane podstruktury dzialajace ponad A-Life (skrypty A-Life), lub "Gulagi". Gulagi sa w stanie kontrolowac NPCów i stwory wewnatrz lokalnego obszaru. Na przyklad obóz stalkerów. Gulag moze 'wyciagnac' stalkerów z granic A-Life i kazdemu przyporzadkowac jakas role: "ty bedziesz straznikiem, ty bedziesz gral na gitarze przy ognisku, ty bedziesz opowiadal historie, a ty bedziesz cichutko siedzial przy ognisku i pil wódke" i tak dalej. Nastepnie Gulag zleca zadania odpowiednie dla danego miejsca. Zanim uczestnicy obozu zostana wyeliminowani Gulag najpierw rozdzieli poszczególne zadania i w wypadku drastycznie malej ilosci uczestników powróci do poszukiwania stalkerów/stworów przechodzacych w poblizu i bedacych pod kontrola A-Life aby stworzyc nowy obóz, legowisko etc (moze to byc nowa grupa, inny mechanizm pracy). Poczatkowa ilosc wplywajacych na fabule Gulagów jest planowana z wyprzedzeniem, ale te niezwiazane z fabula (jaskinie stworów, zasadzki, starcia wrogich sobie grup, etc) jest podporzadkowana pod A-Life.
Kiedy misja (Gulag) zostaje zostaje wykonana, dane miejsce ponownie wypelniane jest przez A-Life, podczas gdy ci, którzy przetrwali to zadanie, albo pozostaja pod kontrola Gulagu, albo wracaja do A-Life. Gracz, grajac i wykonujac zadania otwiera coraz wiecej miejsca dla A-Life. Na przyklad, wieksza czesc gry zostaje podporzadkowana A-Life. Wróc w dane miejsce po kilku godzinach i zobacz, ze jego "zawartosc" jest nowa. Równiez odmienna dla kazdego gracza. I... calkiem nowa gra.
Wiec uwaga! Wszystkie zalety wplywu A-Life na swiat gry i rozgrywke zostaly zachowane. Nadal bedziecie mogli obserwowac zyjacy i oddychajacy swiat, wykonywac losowe zadania. Stalkerzy wykonuja swoje misje i (podobnie jak stwory) poruszaja sie miedzy levelami. Jesli opuscisz dany poziom, a pózniej do niego powrócisz odnajdziesz w nim nowa "zawartosc", nowe zdarzenia i, naturalnie, bedziesz mógl w nich uczestniczyc. Kluczowa zmiana jest taka, ze podczas poczatkowej fazy gry rozgrywka jest skupiona na fabule. Do czasu gdy gracz zrozumie zasady panujace w grze (a ta gra nie jest prosta, przeciwnie) i wczuje sie w nia, A-Life bedzie dzialalo na pelnych obrotach.
Druga zmiana - Czy nadal jest mozliwe, ze inny stalker bedzie mógl rozwiklac tajemnice Strefy? - Nie. Próbowalismy, ale to wprawia gracza w wielkie zaklopotanie. Robil wszystko jak trzeba, a tu nagle wszystko sie konczy. Nie daje mu to spokoju, gdzie popelnil blad, ale wczytanie poprzedniego save'a nie pomaga. Przyczyna jest taka, ze ten blad mógl w ogóle nie zostac popelniony, po prostu jednemu ze stalkerów trafily sie dobre karty w uproszczonych off-line'owych obliczeniach A-Life. Innymi slowy, nie dalo sie z tym grac. Zostawienie tego tylko po to, zeby gracze sie irytowali byloby glupota. Chcemy, zeby graczowi gra sie podobala. W koncu czekal na nia bardzo dlugo.

Plotka 2. Pojazdy zostaly usuniete z gry.

Czesciowo prawdziwe. Wykorzystanie pojazdów zostalo ograniczone. Dlaczego? Ponownie po to, zeby dobrze sie bawic, a nie irytowac. Bedac bardziej dokladnym, po pierwsze: sprawy zwiazane z ideologia gry i rozgrywka. Jezdzenie po Strefie nie jest dobrym pomyslem. Anomalie. Kiedy poruszasz sie na piechote, zawsze mozesz zareagowac na pisk detektora i zatrzymac sie, podczas gdy jazda samochodem gwarantuje ci pewna smierc. Mozna z tym zyc, jesli wpadniesz w 'Trampoline', zostaniesz po prostu odrzucony, ale jesli utkniesz w 'Karuzeli' lub 'Gravi' - mozesz byc pewien, ze nie ma ucieczki. Takie doswiadczenie moze byc ciekawe od czasu do czasu i wlasciwie nie stanowi problemu, ostatecznie wszystko zalezy od gracza. Sa powazniejsze problemy.
Pojazdy sa dynamicznymi przeszkodami dla AI. Gracz moze wjechac samochodem w sam srodek jakiegokolwiek miejsca, lub zdarzenia. W takiej sytuacji AI powinno odpowiednio na to zareagowac i unikac kolizji. Algorytmy obliczajace dynamiczne przeszkody dla AI sa skomplikowane pozeraja moc obliczeniowa procesora. W tym samym czasie, podczas gry w S.T.A.L.K.E.R.a komputer i tak jest juz mocno obciazony: A-Life, AI, kompleksowe uniwersalne AI, olbrzymie poziomy, zlozona geometria, duza ilosc postaci - to wszystko duzo wymaga od procesora i karty graficznej. Wiec, aby wprowadzic (mieszczac sie w rozsadnej ilosci FPS na przecietnej maszynie) dynamiczne uniki, naprawde pozostalo niewiele zasobów komputera. Musielismy dokonac wyboru: ciagle opóznienia i wiele pojazdów, lub brak opóznien i kilka pojazdów. Wydaje nam sie, ze wybór jest oczywisty, i takiego wlasnie dokonalismy.
Zrezygnowalismy z intensywnego uzywania pojazdów. Ale to nie znaczy, ze w S.T.A.L.K.E.R.ze nie bedziesz nimi jezdzil w ogóle. Nadal zostawiamy wam mozliwosc smierci w trumnie na czterech kólkach. :)

Plotka 3. Nie ma spania.

Nie ma... :) Sen zostal usuniety z gry. Miejsce do spania musi spelniac wiele wymogów - musi byc z dala od zdarzen fabularnych, z dala od A-Life, gracz nie moze byc w trakcie walki, nie moze byc scigany przez wroga, nie moze rozmawiac, i tak dalej.
W krótkim czasie sen wymagal spelnienia tylu warunków, ze moglismy znalezc tylko kilka punktów na danym poziomie, w których mozna bylo spac, a i to nie zabezpieczalo przed dodatkowymi problemami.
Ostatecznie wyeliminowalismy spanie. Nie mialo to wielkiego wplywu na rozgrywke, a usunelo sporo irytujacych problemów. Tylko zalezny od fabuly, obecny w cut-scenkach sen pozostal.

Plotka 4. Jedzenie i glód zostaly usuniete.

Nadal tu sa. :) Na dodatek dodalismy picie. Jesli bedzie taka potrzeba, dodamy papierosy. Tylko zartuje. Od roku nic tu nie dodawalismy.

Od zespolu.

S.T.A.L.K.E.R. byl w produkcji przez dlugi czas. Bedzie juz 5 lat. W S.T.A.L.K.E.R.ze popelnilismy wszystkie bledy, jakie tylko bylo mozna. Kazda pomylke. Dlatego tez, nie wsciekamy sie, gdy widzimy "rozgoryczone tematy" na forum - w koncu to nasza wina. Kiedy skonczymy ten projekt, moglibysmy wydac ksiazke pod tytulem "Ja nie nalezy robic gier". Dlaczego tak dlugo i jakie sa powody? Najbardziej precyzyjna odpowiedz powinna brzmiec - gra jest olbrzymia i skomplikowana. 5 lat temu nikt z zespolu nie mial doswiadczenia w tworzeniu gry o takiej skali, a doswiadczenie przychodzi z bólem. Tak czy inaczej jestesmy na ostatniej prostej. Chcemy, zeby S.T.A.L.K.E.R. byl dla was dobra zabawa, i zeby zadoscuczynil za dlugi czas oczekiwania. Dziekujemy wszystkim, którzy naprawde wspieraja ten projekt. Kochamy S.T.A.L.K.E.R.a. To nasze dziecko. Problematyczne dziecko :). I wkrótce sie z nim spotkacie.
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Postprzez KoweK w 09 Cze 2006, 17:51

Touch! - Swietna robota! Czyzby kolejna pochwala? :D
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5670
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 30 Paź 2024, 17:18
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Postprzez Pabcio w 10 Cze 2006, 18:06

Ech, Touchdown mnie wyprzedzil. Szkoda. Wielka szkoda :( Zartuje, ziomson :D Good job, soldier! Z calej wypowiedzi wynika, ze programisci sie skruszyli, a nawet zaczeli rozkruszac i o dziwo wychodzi im to dobrze i na dobre :D Dawno zaczalem olewac wszystkie newsy, ale ten wyglada wyjatkowo dobrze. Moze nastapi koniec z czczymi odwolaniami premier?
Awatar użytkownika
Pabcio
Łowca

Posty: 446
Dołączenie: 21 Maj 2005, 15:00
Ostatnio był: 19 Wrz 2017, 23:11
Kozaki: 2

Postprzez ST4LK3R w 10 Cze 2006, 18:15

Kolejne wyrazy uznania dla Touchdown'a - jestes WIELKI...Sadze, ze te pochwaly to za malo za jego prace - Touch - podaj nr konta, przeslemy co nieco ;) A co do samej tresci - podoba mi sie osobisty stosunek do gry, przyznanie sie do bledów, jako taka szczerosc...Informacji wciaz malo, ale mamy juz jakies rozeznanie na pare nastepnych miesiecy... :) Dobrze jest!
AMD FX-8350 @4500 | Gigabyte GA-970A-UD3 | 2x 4GB DDR3 1600 Kingston | Gigabyte GF 660 OC | OCZ Vertex 4 SSD | OCZ ModXStream Pro 600W | Iiyama E2407HDS | Windows 7 Pro.

Canon EOS 550D | LG 4X HD | Fiat Stilo 2007 MultiJet 150 KM.
Awatar użytkownika
ST4LK3R
Retired

Posty: 1309
Dołączenie: 28 Lip 2005, 15:35
Ostatnio był: 17 Sty 2024, 12:18
Miejscowość: Katowice
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Kozaki: 9

Postprzez Fan w 15 Cze 2006, 00:42

z 14 czerwca 2006 z gry-online, Oleg wyjasnia:
Plotka 1: System A-Life odpowiedzialny za realistyczne zachowanie sie otaczajacego nas swiata i zwierzat zostal usuniety, a gre zamieniono w prosta oskryptowana strzelanine – NIEPRAWDA.

Plotka 2: Pojazdy zostaly usuniete z gry – TYLKO CZESCIOWO (ograniczono ich stosowanie).

Plotka 3: Zniknelo spanie i odpoczywanie, a co za tym idzie czynnosc szukania miejsca dogodnego do tych rzeczy – PRAWDA.

Plotka 4: Jedzenie i glód zostaly wyciete z gry – NIEPRAWDA.
AM2 Athlon 64 3500+ Orleans + AC FREEZER 64 PRO
DFI Infinity NF SLI-M2/G
GEIL 2x512MB 533Mhz 4-4-4-12 Dual DDR
GALAXY 7900GS 1.2ns 540/1500 ZALMAN
MAXTOR Diamond Max10 200GB,SEAGATE Barracuda7 40GB
Creative SB X-FI Extreme Music + Logitech Z-5500 ; )
IIYAMA CRT 21" and Samsung LCD 37" ; )
TOPOWER SPW-400W and BIG TOWER
3DMark03:?k | 3DMark05:?k | 3DMark06:?k
Awatar użytkownika
Fan
Ekspert

Posty: 777
Dołączenie: 06 Cze 2005, 20:56
Ostatnio był: 11 Wrz 2011, 15:23
Kozaki: 1

Poprzednia

Powróć do Aktualności

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości