1. Fabuła i misje.1.1 Jak wyjść z laboratorium x18?- Da się zauważyć przeźroczystą postać biegającą po tym pomieszczeniu. Ustaw się przy schodach i strzelaj jak zobaczysz tę łunę. Po kilku seriach zabijesz mutanta i droga wolna.
Thx Dziarsky.1.2 Jak wyjść z laboratorium x16? - Dosłownie - prosto i w prawo. Tam, gdzie zabiłeś (zabiłeś?) Kontrolera i przeszukałeś (przeszukałeś?) ciało Ducha, masz dziurę w ziemi (podłodze) i przez nią musisz przejść.
Thx MCaleb.1.3 Pierwszy raz trafiam na teren Baru, mam status neutralny i nie wpuszczają mnie do dowództwa Powinności. Czy na tym etapie można postarać się o przychylność tego strażnika broniącego wejścia?- Do biura powinności wpuszczą Cię dopiero gdy wypełnisz misję w jantarze z laboratorium x16. Barman w rozmowie wspomni Ci, że szef Powinności coś od Ciebie chce i dopiero wtedy będziesz mógł tam wejść.
Thx BasseB.1.4 Gdzie znajduje się broń potrzebna do ukończenia misji "Karabin Rodowy", otrzymanej w Barze?- W ostatnim kontenerze, na samym końcu podziemnego tunelu. Nie nastawiaj się na widok karabinu, to jest strzelba i jest ona dość słabo widoczna na tle podłogi kontenera.
Thx Vaniol oraz BasseB.1.5 Gdzie znajduje się broń potrzebna do ukończenia misji "Broń Członka Powinności"?- Jest to Szturmowy Obokan (An-94), a jest on w posiadaniu Mnicha (bandzior w płaszczu). Znaleźć go można w Dolinie Mroku, niedaleko tego nieukończonego budynku, gdzie siedzi Dzik i jego banda.
Thx Reaper.1.6 Jak wyłączyć Mózgozwęglacz?- Przez wagonik, tunelem i wejściem na nowy poziom. Tam kierujesz się w dół, dochodzisz do pomieszczenia gdzie jest kilka ramp a mniej więcej w środku jest konsola z wyłącznikiem.
Mapka.Thx BasseB.1.7 Szukam przewodnika, który ma mnie skierować do kanałów i kazać znaleźć dokumenty w hotelu, gdzie go znajdę?- O Przewodniku dowiesz się po odnalezieniu pendrive'a w kryjówce Strieloka.
Thx FranekDolas.1.8 Laboratorium x16. Doszedłem do pomieszczenia w którym trzeba wyłączyć 4 kontrolki. Problem polega na tym, że żadnej z nich nie można przełączyć.- Spróbuj kucnąć po czym wykonać skok i znajdując się w powietrzu nacisnąć "F". Czaszmi wystarczy odpowiednio się ustawić, by mieć wajchę w zasięgu ręki.
Thx Pepesz oraz BasseB.1.9 Czy trzeba wracać sie do Handlarza po nagrodę po zdobyciu dokumentów wojskowych z Agropromu?- Możesz udać się od razu do Barmana, co sugeruje ci sam handlarz.
Thx BasseB.1.10 Jak dojść do Strefy Mroku? Drogę blokuje silne promieniowanie.- Możesz przebiec sprintem. Należy zaopatrzyć się w leki na napromieniowanie.
Thx Sipso_III.1.11 Jak dostać się do sarkofagu?- Wyjdź z podziemi (laboratorium x10) w Czerwonym Lesie i obejrzyj mapę w PDA (klawisz M). Odszukaj kółko z opisem "Do Prypeci" i udaj się tam.
Thx Microtus.1.12 Na początku gry po rozmowie z handlarzem drzwi w podziemiu nie chcą się otworzyć.- Użyj
TEGO moda.
Thx MCaleb.1.13 Co to za stworki w Czerwonym Lesie, jak idę do Mózgozwęglarki (X10)? Bo gdy zderzą się ze mną, lub w nie strzelę, to pękają jak bańki mydlane.- To zwidy nasłane przez Mózgozwęglarkę (X10), gdy masz hełm od doktorka w Jantarze. Te iluzje nic ci nie zrobią, więc szkoda marnować na nie amunicję. Jeżeli natomiast szukasz mocnych wrażeń, to pójdź do Czerwonego Lasu przed otrzymaniem hełmu (czyli przed wizytą w X16).
Thx MCaleb.1.14 Gdzie jest ogon Nibypsa?- Dość trudno go zdobyć, w kordonie Nibypies jest obok kurtki w tunelu kolejowym, a można upolować na pn-wsch kordonu w krzakach, ale nawet po zabiciu nie ma gwarancji, że taki ogonek piesek będzie miał przy sobie.
Thx Amraam.1.15 Chcę przestać być samotnikiem i dołączyć do frakcji (Wolność, Powinność, Najemnicy Bandyci, Ekolodzy, Wojsko). Czy jest to możliwe w grze? - Nie, podstawowa wersja gry nie pozwala do stricte przyłączenia się do frakcji, można zostać tylko jej przyjacielem i ewentualne (zależnie do wykonywanych zadań) wrogiem innej. Są oczywiście modyfikacje, które umożliwiają prawdziwe dołączenie do frakcji. Na przykład
Join Freedom Mod pozwala na dołączenie do Wolności. Poza tym istnieją paczki modów (np.
ABC Inferno,
SRP Mod), które między innymi umożliwiają dołączenie do dowolnej frakcji. Przy niektórych trzeba jednak wpierw przejść grę, by były dostępne.
Thx MCaleb.1.16 Zdobyłem drugi kod do drugich drzwi do pokoju kontrolnego w X18, ale nie chcą mi sie otworzyć gdy go wpisuję (kod to 9526). Proszę o odpowiedź co tam trzeba zrobić.- Musisz znaleźć (drugiego, który posiada kod) martwego naukowca. Dla ułatwienia zaznacz sobie w PDA miejsce docelowe klikając 2 LPM na zadaniu.
Idź w kierunku strzałki (praktycznie cały czas prosto), zejdź schodami w dół i skieruj się w lewo. Pokonaj mutanta i przejdź przez pomieszczenie, na którego końcu (tuż przy schodach) znajduje się martwy naukowiec. Otrzymasz kod (9524), dzięki któremu otworzysz drzwi. (W tym miejscu można dopomóc sobie Gauss'em, rzucając nim w zawiasy drzwi)
Thx Atomoffka.1.17 Co trzeba robić, a czego nie żeby przejść Stalkera z prawdziwym zakończeniem?- Musisz wypełnić wszystkie misje postaci głównych, w X16 odnaleźć Ducha, spotkać się z Przewodnikiem, później z Doktorem, znaleźć dekoder, otworzyć ukryte drzwi w Sarkofagu, odmówić uczestnictwa w projekcie Świadomości-Z.
Thx Cristo.1.18 Misja "Przynieś Ciało Snorka". Jak ją wykonać?- Jeśli zabijesz snorka to występuje określony procent szansy, że w jego "ekwipunku" będzie znajdować się stopa tego mutanta.
Thx Universal.