DayZ

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: DayZ

Postprzez kris1275 w 20 Sie 2014, 14:24

Mam SA i Moda i ze swoich spostrzezen moge powiedziec że zabrali sie do tej gry od środka zamiast jak to jest normalne od początku. Normalną sprawą jest zabranie sie na starcie za kwestie techniczne a oni nawalili w grze 1000 wzorów czapeczek, rękawiczek, bucików, spodenek. Tego jest naprawde multum. Można sie tak ubrać że śmiało można lecieć prosto na parade równości. Pierwsza sprawa powinno byc systematyczne eliminowaie bugów które są zmorą, SA, w sumie moda również. Wnerwiają mnie zombie które do połowy są zanurzone w ziemi czy wystają im tylko głowy, przebieganie zombie przez ściany, spadanie z drabiny. Momentami człowiek ma stracha na nią wejść. System słyszalności i widzialności gracza przez zombie. W SA jest to tragedia. W modzie chodzenie po betonie wytwarza głosne kroki, po trawie cichsze. Chodzenie w kuckach wycisza kroki. Jest to dobrze zrobione w modzie. W SA wogóle tego nie ma. Za to wprowadzili niedawno możliwość kopania robaków w ziemi i tworzenia wędek żeby można było połapać sobie rybki. No litości. Na obecną chwile ta gra powinna kosztować 10 zł. Chociaż naprawde nie wiem czy tyle bym za nią dał.
Awatar użytkownika
kris1275
Tropiciel

Posty: 249
Dołączenie: 05 Gru 2009, 14:10
Ostatnio był: 18 Sie 2015, 21:57
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 13

Reklamy Google

Re: DayZ

Postprzez szympekmajster w 20 Sie 2014, 15:05

To nie do końca tak wygląda. Zabrali się od początku, bo bez początku nie widziałbyś nic poza czarnym ekranem. Tworzeniem gier nie zajmuje się tylko Dean a cały jego zespół. Mamy więc programistów, artystów, modelarzy, grafików etc etc. Rozwój wygląda jak wygląda głównie z tego powodu, że stworzenie nowego obiektu np. czapki wymaga niewielkiego nakładu pracy przez co zespół grafików wydaje się pracować szybciej i wydawać do gry więcej niż chociażby kodziarze a po co ma na magazynie nowa czapka czy broń leżeć jak mogą ją dodać już.

Bugi to zmora nie samej gry a przede wszystkim mocno skomplikowanego i niezbyt prostego do ogarnięcia silnika gry. Tak to jest jak tworzy się grę nie na czystej kartce a na zapisanym zeszycie wycinając z niego to czego nie trzeba i doklejając nowe kartki.

Aktualnie problem znajdowania tras przez zombie i przenikania przez ściany jest już niemalże w 100% załatany po ostatnich łatkach a spadanie z drabiny to już daleka przeszłość (straciłem tak postać z 2-3 razy, bolało).

Reszta problemów to tylko kwestia czasu. Spójrz na to z tej strony co ja to denerwować się nie będziesz kris :)

Osobiście dałem za grę prawie 100PLN i nie żałuje. Spędziłem z znajomymi już ponad 80h przy niej i ani jedna godzina nie wiała nudą, nawet jak musiałem przebiec 12 kilometrów :)

Bez sensu jest gadanie, że grę będzie warto kupić za rok. Po pierwsze - zdrożeje, po drugie - tak można grać JUŻ TERAZ. Nie od parady są ostrzeżenia na starcie o wczesnej wersji produktu :)
Image
http://youtube.pl/GamePCTV Kanał YT - Let's Play'e, recki, nowości ze świata gier
Zapraszam :)
My PC :)
AMD Phenom II X4 @ 3,8GHz, 8GB DDR3 Crucial, AMD HD7870XT

Za ten post szympekmajster otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59.
Awatar użytkownika
szympekmajster
Tropiciel

Posty: 203
Dołączenie: 18 Lis 2007, 20:54
Ostatnio był: 12 Gru 2014, 00:31
Miejscowość: Katowice
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Re: DayZ

Postprzez kris1275 w 20 Sie 2014, 18:04

Spójrz na sytuacje jaka sie wytworzyła po premierze np. BF 3. Gracze byli wściekli na poziom techniczny gry. Na to że EA wypusciła gre która była mocna zabugowana. Ludzi mało co interesowały te wszystkie cudeńka graficzne które biły po gałach z ekranu. Rozmawiałem z wieloma graczami i właśnie to, niedorubki techniczne były tym co graczy mocno denerwowało. Nawet jezeli jest to wczesny dostęp to developer powinien opanować błędy gry przed wypuszczeniem produktu na rynek, czy też zaraz po premierze postarać sie je w miare szybko usunąć. Smaczki do gry powinny być wprowadzane w drugiej kolejności. Dla przykładu co ci po aucie które kupiłes, które ma piekny czerwony lakier, super wyglądające skórzane siedzenia skoro silnik i sprzegło nie działa ci tak jak powinno działać. +Auto jest po to żeby nim normalnie sobie jezdzic bez zmagania sie z usterkami, gra jest po to żeby sie w nia normalnie grało a nie zmagało sie z bugami. SA kupiłem zaraz po premierze. Przez długi okres czasu Rocket nie robił nic żeby bugi usunąć. Co patch to były nowe rekawiczki haczki widły i talie tam śmieci. Taki stan rzeczy trwał kilka ładnych miesięcy. Z resztą to są jeszcze jego stare bugi z moda sprzed kilku lat. Mam Day z mod kilka lat i juz na poczatku one były i są do tej pory, przynajmniej spora czesc z nich. Koles z tej sytuacji nie wyciagnął chyba żadnych wniosków. Mimo że jest to wczesny dostep to wypuścili takiego gniora że głowa boli. Kupujac gre zakładałem że bedzie ona wzglednie ogarnieta, ale to co zobaczyłem poraziło mnie.
Dziaiaj troche pograłem i dalej zombie są głupkowate, dalej widza gracza z odległosci 200 m. do tego przełaziłem przez ściany ale tylko na poziomie gruntu po schodach juz nie da rady wejsc. Dalej mogłem glitchować sciany. Zombie dalej przełażą przez ściany. dalej jak sie zbuguja to latają do połowy zanurzone w ziemi. Sks sie buguje, nie można go załadowac bo pokazuje ze jest załadowany i nie mozna z niego strzelac.Pokazuje że moge ściąć drzewo tylko walenie w nie siekiera nic nie daje. dalej wtstarczy sie najeść i napic na full max. tak że ikony są zielone i mozna biegac ile dusza zapragnie nawet wtedy choroby mimo ze wystepuje w organizmie to nie wpływaja na pogorszenie zdrowia. Byłem chory, najadłem sie i napiłem na maxa i choroby przestały mi dokuczac. dziwne, dalej mozna jesc i pic pokarmy i napoje ze statusem pristine a po chwili sie rozchorowac na żoładek, deszcz pada w odstepach chyba 3 minutowych, wyjscie na dwor z budynku powoduje że szybko mamy przemoczone ubranie i wychłodzone ciało co skutkuje oczywiscie chorobą, i tak co kilka minut pada descz i jak tu grać? itp. itd. rocket albo zlewa tą gre albo nad nia nie panuje. poprostu tyle miesiecy po premierze i prawie nic w tej grze poprawnie nie działa. Gra została dopuszczona do sprzedaży 16 grudnia 2013 roku, czyli 8 miesiecy temu. To jest chyba wystarczający okres czasu n to żeby us bugi. Tak jak wczesniej juz napisałem - ta gra to syf.
Jedyna rzecz która mi sie naprawde podoba to możliwosc wejscia do prawie kazdego budynku, w modzie tego niestety nie ma.
Awatar użytkownika
kris1275
Tropiciel

Posty: 249
Dołączenie: 05 Gru 2009, 14:10
Ostatnio był: 18 Sie 2015, 21:57
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 13

Re: DayZ

Postprzez Pangia w 20 Sie 2014, 19:04

kris1275 napisał(a):Gra została dopuszczona do sprzedaży 16 grudnia 2013 roku, czyli 8 miesiecy temu. To jest chyba wystarczający okres czasu n to żeby us bugi.

Poprawienie talkerów (czyli pliczków tekstowych, których działanie można zrozumieć po 10 minutach przeglądania plików) w L4D2 tak, żeby Ocaleni w kampanii No Mercy znowu rozmawiali ze sobą w windzie zajęło Valve – licząc od dnia wydania portu No Mercy do L4D2 do dnia wydania patcha – dokładnie 1158 dni.

Miłego dnia.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: DayZ

Postprzez szympekmajster w 20 Sie 2014, 23:56

Pozwól kris że rozczłonkuję. Tak lepiej będzie się czytać:

1.
Na to że EA wypusciła gre która była mocna zabugowana.


DayZ nie wypuszczono. To alpha, nieukończony produkt, twórcy wyraźnie zaznaczają, że zakup na własną odpowiedzialność.

2.
Ludzi mało co interesowały te wszystkie cudeńka graficzne które biły po gałach z ekranu


Każdy z moich znajomych, który kupił BF3 zrobił to głównie ze względu na małą rewolucję frostbite i jego mocy grafiki, w tym ja.

3.
niedorubki techniczne


Patrz punkt 1. DayZ nie jest ukończone, twórcy informują o błędach w grze.

4.
Nawet jezeli jest to wczesny dostęp to developer powinien opanować błędy gry przed wypuszczeniem produktu na rynek


Nie. Wczesny dostęp zakłada w dużej mierze współpracę z graczami. Developer wypuszcza wadliwy produkt, gracze w praktyce sprawdzają go dokładniej niż test-team dev'ów złożony z 10-50 osób. Dodatkowo w ramach "wynagrodzenia" gracze mogą pograć już teraz.

5.
Smaczki do gry powinny być wprowadzane w drugiej kolejności.


Pan Zbigniew i pan Ryszard kodują grę. Cholernie długa i ciężka sprawa.
Pan Tomasz i Jakub tworzą czapki i inne itemy dla gry.
Tomasz i Jakub stworzyli milion czapek i leżą na dysku w firmie. Panom szkoda, żeby modele stały i się kurzyły - dodają do gry a pan Zbigniew i Ryszard dalej kodzą. Rozumiesz w końcu?

6.
Przez długi okres czasu Rocket nie robił nic żeby bugi usunąć.


Nie syp ogólnikami, strasznie tego nie lubię. W każdej aktualce były naprawiane błędy. Nie wierzysz - sprawdź changelogi na wiki dayz - nie ściemniaj.

7.
to są jeszcze jego stare bugi z moda sprzed kilku lat.


Jedyne bugi, które się powtarzają (szczerze, nie zauważyłem ani jednego) to naleciałość silnika gry, nie moda DayZ.

8.
Sks sie buguje


Działają i magazynki i ręczne ładowanie. Rozładowanie też nie przynosi problemów. Na pewno grasz na nowej łatce? Nikt z moich znajomych także nie zauważył takich błędów.

9.
walenie w nie siekiera nic nie daje


Trzeba przyłożyć ok. 7-10 razy i drzewo upada pięknie dropiąc patyki i konary. Sprawdzone w boju kilka razy. Nikt ze znajomych nie miał takich problemów.

10.
nawet wtedy choroby mimo ze wystepuje w organizmie to nie wpływaja na pogorszenie zdrowia


Ostatnio umarłem z powodu zatrucia surowym mięsem (źle mi się kliknęło i tabletek z węglem nie znalazłem). Drugim razem dotarłem do statusu ciągłego wymiotowania i bardzo rozmazanego ekranu. Kolega poratował tabletkami z węglem. Zadziałało.

11.
przemoczone ubranie i wychłodzone ciało co skutkuje oczywiscie chorobą


Moduł wychłodzenia nie został jeszcze zaimplementowany, przemoczone ubrania poza statusem soaked i wet nie mają żadnego wpływu na grę

12.
ta gra to syf


Ta gra to produkt w wersji Alpha, bardzo dalekiej od ukończenia. Developer wyraźnie zaznaczył, że zakup jej teraz to dla wszystkich po prostu PRZYWILEJ zagrania WCZEŚNIEJ niż premiera w sklepie i pomoc w testach jak i dofinansowaniu produkcji.

Podsumowując.

Albo strasznie słabo trolujesz albo grasz na jakieś bardzo starej wersji i myli ci się połowa faktów z modem DayZ.
Nic co powiedziałeś nie jest prawdą a sam nie rozumiesz sensu kupowania wersji przedpremierowej.
Zażądaj zwrotu na steam, powiedzą ci to samo co ja. Wszędzie ABSOLUTNIE była informacja że godzisz się na warunki wersji zbugowanej a kiedy gra finalnie wyjdzie (dokładnie taka jaką chcesz) dostaniesz ją gratis w ramach zakupu Alpha'y. Coś jeszcze dodać?

Rzucam specjalnie dla ciebie link do oficjalnej strony Steam tłumaczącej czym jest wczesny dostęp.

http://store.steampowered.com/earlyaccessfaq/?l=polish
Image
http://youtube.pl/GamePCTV Kanał YT - Let's Play'e, recki, nowości ze świata gier
Zapraszam :)
My PC :)
AMD Phenom II X4 @ 3,8GHz, 8GB DDR3 Crucial, AMD HD7870XT

Za ten post szympekmajster otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59.
Awatar użytkownika
szympekmajster
Tropiciel

Posty: 203
Dołączenie: 18 Lis 2007, 20:54
Ostatnio był: 12 Gru 2014, 00:31
Miejscowość: Katowice
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Re: DayZ

Postprzez meJKu w 21 Sie 2014, 09:54

Uwielbiam takie posty od osób, które nic nie wiedzą, ale się wypowiedzą. Nie rozumiem też dlaczego takie osoby kupują grę z wczesnym dostępem. Przecież sam Rocket w trakcie premiery odradzał kupno tego tytułu. Tak, główny twórca odradzał kupno własnej gry. Co do ilości braku zmian... ktoś chyba nie ma pojęcia jak bardzo gra zmieniła się od patcha 0.30 do teraźniejszego 0.48. Przed nami cała zmiana silnika jeszcze, mi tam odpowiada tempo w jakim ten dev team pracuje.

Za ten post meJKu otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59.
Awatar użytkownika
meJKu
Weteran

Posty: 681
Dołączenie: 04 Gru 2007, 22:21
Ostatnio był: 30 Paź 2024, 17:30
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 111

Re: DayZ

Postprzez MatrixSTR w 21 Sie 2014, 20:22

Na modzie gra sie naprawde fajnie. Jedyny plus SA jest to że można wejść praktycznie do każdego budynku, ale to jednak jest troche za mało.

Wyszły 2 modyfikacje DayZmoda dodające kilka budynków z wnętrzami. Pierwszy to DayZero który padł i polski DayZed który już nie jest rozwijany. Niestety ale ludzie nie grają na serwerach ani w odmiany polegające na survivalu i takie serwery świecą pustkami. Większość to mody polegające na zabawie. Dlatego jak kogoś bardziej kręci survival to pozostaje mu jedynie SA.
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 30 Paź 2024, 03:50
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: DayZ

Postprzez meJKu w 27 Lis 2014, 11:35

https://www.reddit.com/r/gaming/comment ... mbag_dayz/
https://www.reddit.com/r/Games/comments ... _and_then/

Hahaha, boże święty. Ludzie to jednak banda debili. Czytanie komentarzy może doprowadzić do myśli samobójczych lub chęci zrobienia masakry :D

Image

Za ten post meJKu otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59, Pangia, Michu.
Awatar użytkownika
meJKu
Weteran

Posty: 681
Dołączenie: 04 Gru 2007, 22:21
Ostatnio był: 30 Paź 2024, 17:30
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 111

Re: DayZ

Postprzez caleb59 w 19 Cze 2016, 13:30

                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2695
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 29 Paź 2024, 17:49
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

Re: DayZ

Postprzez tom3kb w 20 Cze 2016, 10:07

To już nie exsperimental bo wrzucone na stabilne od paru dni.
Awatar użytkownika
tom3kb
Łowca

Posty: 544
Dołączenie: 10 Maj 2014, 17:08
Ostatnio był: 16 Paź 2024, 19:23
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 92

Re: DayZ

Postprzez caleb59 w 20 Cze 2016, 10:25

Wiem o tym ale przyznam szczerze trochę z lenistwa nie chciało mi się szukać filmiku z 0.60 stabilnego - bardziej chodziło mi o to by dobrze było widać jakie doszły zmiany, jak sam znajdziesz jakieś ciekawe materiały to wrzucaj śmiało do tematu...
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2695
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 29 Paź 2024, 17:49
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

Re: DayZ

Postprzez tom3kb w 20 Cze 2016, 11:59

W sumie nie ma co wrzucać bo to co jest pokazane na filmikach z exp wchodzi do stabilnego ;) A na tych filmikach z exp jest ładnie wyszczególnione.
A później to już tylko filmiki z mordowania innych :D
Awatar użytkownika
tom3kb
Łowca

Posty: 544
Dołączenie: 10 Maj 2014, 17:08
Ostatnio był: 16 Paź 2024, 19:23
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 92

Poprzednia

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości