przez Touchdown w 13 Sie 2005, 18:49
A skoro jestesmy przy tym, to zauwazyliscie, ze nikt nie akceptuje RPG w first person perespective? Tzn. chodzi o to, ze zawsze sie mówi, ze jest to albo zwykla strzelanina, albo FPS z elementami RPG. Np. DX czy SystemShock2. Nikt mi nie powie, ze to nie sa RPGi (w pierwszym jest nieliniowosc wykonywania zadan, rozmowy, no i zdolnosci plus implanty, a w drugim statystyki, zdolnosci, trwaly swiat i masa innych rzeczy), tylko sa przedstawione w FPP. To ja powiem, ze np. Baldur's Gate czy Fallout to TPP z elementami RPG. Nikt sie z tym nie zgodzi, bo te gry latwiej nazwac rasowymi RPG niz Deusa czy Shocka. Moze to przez to, ze w tych liczy sie takze umiejetnosc gry w stylu FPS, ale to, MOIM ZDANIEM, wcale nie sprawia, ze te gry sa MNIEJ RPG. Wkoncu RPG to Role Playing, i wlasciwie Deus jest tu definitywnie RPG, bo to jak dzialamy wplywa na to jak postacie postrzegaja nasze alter ego. Tak samo mysle, ze gra, zeby byc RPG wcale nie musi miec statystyk itp. Wazne, ze to co robimy lub czego nie robimy wplywa na to co dzieje sie (lub co sie nie dzieje), co inni o tym mysla, itp. Oczywiscie nie mozna podciagac kazdej gry pod miano RPG (np. FC RPGiem nie jest, pomimo, ze nie jest prosta [quakeowa] strzelanina), ale powinno sie miec wiecej dystansu i nie nazywac RPGiem tylko i wylacznie tego co ma statystyki i co widzi sie z góry. Dlatego sadze (na podstawie tego co wiadomo o grze), ze stalker bedzie gra RPG, nie koniecznie klasycznym, w takim sensie jak wiekszosc ludzi to rozumie, ale zawsze. [sorry, ze taki dlugi post...]