Samotny Stalker napisał(a):Nie jest przypadkiem tak, że miałeś takiego questa, żeby go zabić?
StalkerCiastek napisał(a):Wielki Spojler
To co napiszę raczej wszyscy wiedzą (a może nie?).
Kordon
- Na poddaszu jednej z chatek znajdujemy Kombinezon Stalkera. Jak tam się dostać? Po drabinie, koło Wilka. Dalej po takim wystającym czymś (gzymsie?) na dach. Bierzemy rozpęd i przeskakujemy na drugi. Kawałek dalej kombinezon leży w skrzynce na strychu. Może to był albo kombinezon Stalker, albo Najemnika, albo coś jeszcze. Zależy od wersji.
- Na posterunku trepów w Kordonie, znów na poddaszu jest niedokończony kombinezon. Wojskowa kurtka chroniąca jedynie przed zadrapaniami. Jak tam się dostać? Za obozem koło płotu są betonowe bloki. To po lewej patrząc na wyjście z Zony. Po blokach na płotek, potem na jakieś blaszane coś, a potem na strych. W skrzynce jest kurtka.
- Daleko w górę mapy za lokacją w której odbijamy Żwawego jest tunel. A nim kurtka kolcza. To każdy wie.
- Idziemy na posterunek trepów pod mostem. Patrząc na drogę na wysypisko idziemy w stronę prawą. Daleko prawie na końcu mapy obok torów jest lokomotywa. A na niej strzelba, amunicja i artefakt. Obok niej są anomalie. Wskoczyć na nią próbujemy od strony anomalii. Tory są niesamowicie napromieniowane.
Wysypisko
- W tunelu niedaleko tej wielkiej hali (gdzie wzywano pomocy) są zwłoki. Te zwłoki są na samym końcu tunelu. A tam Viper 5 zmodyfikowany na amunicję do PMma. Na tym etapie gry raczej nieprzydatny. Uwaga na anomalie!
- Na wysypisku pojazdów jest taka wieża. Na samym jej szczycie są skrzynki. Strzelamy w nie i wypada ok. 1200 sztuk ulepszonej amunicji do Vipera 5.
- Znowu na złomowisku mamy taką budkę dozorcy jakby. W środku 3 skrzynki wypełnione amunicją 5x45 (do kałacha). Cenne znalezisko na początku gry.
Instytut badawczy "Agroprom"
- Przy pierwszy zabudowaniach na lewo od bramy masz budkę (stróża). A w niej chyba kombinezon najemników. W każdym razie w Priboyu tam był.
- Skrytka Strieloka w piwnicach: szybkostrzelny Kałach (miałem go do końca gry), kurtka bandyty, 3 granaty RDG-5, apteczki oraz amunicja 5x45.
Dolina Mroku
- Zaraz na początku gry obok Naboja może skakać cenny artefakt "Korale Mamy". Dodaje +5 do kamizelki kuloodpornej i nie ma ŻADNYCH skutków ubocznych. Prędzej czy później pojawi się w tamtej okolicy.
- Przy pierwszych zabudowaniach na wprost wejścia do mapy (wejście do X18) możemy znaleźć kombinezon Stalkera (znowu). Takowy powinniśmy już jednak posiadać. No więc na wprost bramy mamy dźwig (czy inne cholerstwo, ale anomalia "spalony puch" na nim wisi). Trochę na lewo od tego mamy takie ogrodzone, małe podwórko. Tam w rurze mamy wspomnianą zbroję.
- Główna baza bandytów w Agropromie. W budynku gdzie znajduje się kwatera główna docieramy w pewnym momencie do klatki schodowej. Na samym dole mamy piwnice. Lecz nad piwnicą jest korytarz. A tam - zbrojownia. Rozwalamy kłódkę nożem i wchodzimy do środka. A tam: apteczki, wódki (0k. 15), kałach, granaty, artefakty, kombinezon (w tym świetny powinności, ale na nowszych wersjach jest usunięty) i wiele innych. Warto zajrzeć.
- Dwa budynki przy starym przejściu do Kordonu. Tam pewien Stalker oferuje nam za 500-600 rubli karabin Gaussa. Warto go kupić ( ).
- X18. W korytarzu obok snorków, koło dziury w ścianie wypełnionej anomalią mamy magazyn. Konkretnie szafki. A w nich: granatnik do kałacha kombinezon Monolitu i coś tam jeszcze.
- X18. W hali z Nibyolbrzymem leży RPG.
Bar
- Generalnie nic ciekawego. Ale jeśli odblokuje się schowek koło przejścia do Magazynów Wojskowych to warto do niego zajrzeć. Jest tam kombinezon Naukowca.
Dzicz
- Tunel obok rozwalonego śmigłowca. Kawałek w nim jest ciało Gordona Freemana (tak, tego od łomów), a obok niego świetny pistolet. Do tego dostajemy wpis w PDA (dziennik Gordona).
- Wartościowe schowki, wato zajrzeć. Przeszukaj zwłoki naukowców obok helikoptera. Od jednego z nich dostajesz wpis o schowku pełnym medykamentów. Jest niedaleko miejsca katastrofy, w magazynie.
Jantar
- Nie pamiętam gdzie, ale na terenie Kompleksu wala się duuuuużo przydatnych rzeczy. Z ciekawszych wymienię kombinezon "Beryl".
- Na dachu bunkra naukowców są granaty.
- X16. Rozwalaj skrzynki (szczególnie obok "Mózgu"). Jest tam wszystko: od "Beryla" do kombinezonu naukowców.
Magazyny Wojskowe
- Magazyn "Wolności" w ich kwaterze głównej. Blokuje do niego dostępu koleś mówiący coś w stylu "Eprijej" . Jak tam się dostać? Z pobliskiego pokoju trzeba przyturlać krzesełko i zostawić je obok NPC. Ale nie tak, żeby dotykało jego niewidzialnej osłony. Wtedy wskakujemy w szczelinę między jego osłoną a ścianą. Jest to róg gdzie ściana spotyka się z sufitem. W locie trzeba kucnąć jak najniżej się da. Przechodzimy po kolesiu, rozwalmy kłódkę i jesteśmy w zbrojowni. Jak wrócić? W pokoju obok jest następne krzesełko. Powtarzamy te same czynności co przy wchodzeniu. Co jest w zbrojowni? Kombinezony Wolności, 4 TRSy (z granatnikami i lunetami), granatnik "Bulldog 6" i zapas amunicji do niego, apteczki, znowu amunicja. Warto tam się udać.
- W tych "barakach" w bazie Wolności jest Wintar BC. Wg. mnie najlepsze broń w grze. Chodzi mi o te baraki gdzie siedzi np. Kuchach, tyle, że po przeciwnej stronie mostu.
- Wioska Pijaw, wieża. Na samej jej szczycie cenny artefakt.
Czerwony Las
- Tu powiem tyle, że warto przeszukiwać takie przyczepy porozrzucane po mapie. Wyglądają jak wagony . Są w nich często kombinezony (beryle, monolitu).
Prypeć
- Ze wstydem przyznam, że nie wiem za bardzo. W pokoju hotelowym w prypeci jest Kombinezon Pancerny. Jest on tam tylko wtedy, gdy dostajemy misję od doktora.
Elektrownia Atomowa
- Na zewnątrz leży mnóstwo kombinezonów i broni. Wystarczy dobrze poszukać. Wewnątrz w którejś ze skrzynek jest nawet Egzoszkielet. Nie będę tego wymieniać, bo dnia nie starczy .
Powodzenia! Przepraszam za błędy, ale nie chce mi się sprawdzać. Dodam, że to nie wszystkie ukryte rzeczy jakie znam. Ale jest ich za dużo. Więc !
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość