[AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

[AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 23 Sty 2010, 00:07

Zdrastwujtie Rebiata!

ATMOSFEAR to mod dla S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo, który poprawia i rozbudowuje oryginalny system pogodowy aby był bardziej realistyczny, zróżnicowany i atrakcyjny wizualnie.

Aktualna wersja: 1.3

  • 3 dodatkowe cykle pogody (częściowo zachmurzony, mglisty i bardzo mglisty)
  • Pełny cykl pogodowy dla podziemi Agropromu
  • Zmienione zachowanie pogody. Mamy teraz 2 główne cykle (dobrej i złej pogody), które trwają on 2 do 8h w zależności od obszaru. Pogoda wciąż zmienia się z godziny na godzinę w ramach cyklu.
  • Oddzielne ustawienia zmian pogody dla poszczególnych obszarów. Pogoda na Bagnach, w Czerwonym Lesie i nad Jantarem jest często mglista. W Kordonie i Magazynach jest głównie słonecznie z częstymi burzami. Ciemna Dolina i Limańsk są deszczowe i burzowe więc nie oczekujcie tam wiele słońca.
  • 31 nowych wyrenderowanych tekstur nieba
  • 64 wedytowane textury nieba z wersji podstawowej StalkerSkies by Cambragol, Panoramic Mod
    by Argus i STALKER Complete by ArtistPavel.
  • Zwiększony zasięg widzenia dla czystego nieba (x3), częściowo zachmurzonego (x2) i pochmurnego (x1.5)
  • Zmniejszony zasięg widzenia dla burz (x0.6), mgły (X0.4) i gęstej mgły (x0.1)
  • AtmosFear: Blowout (opcjonalny) - zmieniona sekwencja blowoutów
  • Opcjonalny pakiet tekstur wysokiej rozdzielczości
  • Opcje koloru słońca, jasności nocy, długości okresów pogody i jej równowagi
Mod został stworzony i testowany na wersji 1.5.010 i nie wymaga rozpoczynania nowej gry.

Instalacja

1. Jeśli nie instalowałeś wcześniej żadnych modów to otwórz plik fsgame.ltx i zmień linijkę:
$game_data$ = false| true| $fs_root$|
na:
$game_data$ = true| true| $fs_root$|
2. Uruchom program instalacyjny.
3. Uruchom grę. Załaduj ostatni save lub rozpocznij od nowa (rozpoczynanie nowej gry nie jest wymagane)
4. Otwórz konsolę gry (domyślnie klawisz '`')
5. Zapisz kopie swoich ustawień wpisując cfg_save user_bak.ltx
6. Załaduj ustawienia AtmosFear wpisując: cfg_load user_atmosfear
UWAGA: Ten krok nadpisze niektóre twoje ustawienia grafiki oprócz rozdzielczości. Inne ustawienia jak definicja klawiszy pozostaną bez zmian.
7. Zrestartuj grę (niektóre z ustawień wymagają powtórnego uruchomienia gry).

Opis deinstalacji w pliku readme.txt

Screeny:
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Więcej screenów, link do pliku i opis instalacji (ang.) tutaj:
atmosfear.crommcruac.com/clear-sky/

Download:
AtmosFear @ FileFront, AtmosFear @ StrategyInformer

Uwaga!
Ten mod został stworzony z myślą o wysoce wydajnych kartach graficznych i może spowolnić (i pewnie spowolni) twoją. Na GTX295 w 1680x1050 chodzi pięknie. Przetestowałem go również na podwójnej 8800GTS w SLi na nieco niższych ustawieniach. Jeśli ilość klatek na sekundę znacznie spadnie spróbuj zminiejszyć jakość obiektów, SSAO, cieni, słońca itp. oraz/lub rozdzielczość.
Mod może nie działać i wpadać w konflikt z innymi modami. Zwłaszcza takimi które zmieniają system pogodowy.

Mod jest także dostępny dla S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci
Można go pobrać tutaj: AtmosFear dla S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci

Miłego zwiedzania!
Ostatnio edytowany przez Cromm Cruac 04 Maj 2010, 15:51, edytowano w sumie 3 razy
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive chciwiec, EGZOdaw.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Reklamy Google

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez atikabubu w 23 Sty 2010, 10:11

Bardzo ciekawy mod ale:
1) Clear Sky - fail :P
2) zip - fail (użyj 7z)
Fiat justitia ruat caelum
W10 x64 / Ryzen 3600 4.2 GHz/ Gigabyte GTX 1070 / 16 GB DDR 4
Pierwszy opek/ LA Persona (Firefox) / Hińskie bajki obejrzane
Awatar użytkownika
atikabubu
Very Important Stalker

Posty: 1459
Dołączenie: 23 Lut 2008, 13:10
Ostatnio był: 01 Sty 2024, 01:00
Miejscowość: Zajebista
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 569

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez lukass w 23 Sty 2010, 10:54

Świetnie to wygląda i działa z powodzeniem na 1.5.05. Nie mogę jedynie załadować Twoich ustawień - dostaję taki komunikat: cannot open script file [d:/user_atmosfear.ltx].
Image
Ale z drugiej strony, na gsc wszyscy zgodnie piszą, że wówczas jest zbyt duże rozmycie(zbyt wysoki bloom).
---> edit
zmieniłem wartości manualnie i faktycznie wszystko jest zbyt miękkie i lśniące.

Atikabubu, idąc tym tokiem myślenia, do Czystego Nieba ne powinny się pojawiać żadne mody, a sama gra powinna zniknąć ze świadomości graczy.... no i chyba powinieneś zmienić (un)packera :wink:
Mam pirata!
Awatar użytkownika
lukass
Ekspert

Posty: 827
Dołączenie: 25 Paź 2009, 13:18
Ostatnio był: 07 Sie 2010, 12:16
Ulubiona broń: --
Kozaki: 45

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 23 Sty 2010, 12:34

lukass napisał(a):Świetnie to wygląda i działa z powodzeniem na 1.5.05. Nie mogę jedynie załadować Twoich ustawień - dostaję taki komunikat: cannot open script file [d:/user_atmosfear.ltx].
Ale z drugiej strony, na gsc wszyscy zgodnie piszą, że wówczas jest zbyt duże rozmycie(zbyt wysoki bloom).

Sprawdź do jakiego katalogu rozpakowałeś moda i wpisz ścieżkę do pliku user_atmosfear.ltx. Możesz również skopiować plik do folderu z twoimi ustawieniami (zwykle w dokumentach STALKER-STCS i w konsoli wpisz po prostu cfg_load user_atmosfear.ltx.
Rozmycie jest kwestią gustu. Ja je lubię bo nadaje takiej mglistości. Można je wyłączyć wpisując w konsoli r2_ls_bloom_fast off
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez lukass w 23 Sty 2010, 13:04

Po Twoim poście na gsc już zmieniłem "2_ls_bloom_fast off" - teraz wygląda idealnie.

Odnośnie kwestii "user_atmosfear.ltx": wrzucałem go luzem na partycję, do katalogu, który podałeś jako przykład, do katalogo gry, do dokumentów; zawsze podawałem właściwą ścieżkę i zawsze ten sam błąd. Ale to już bez znaczenia w tym momencie.

Dzięki.
Mam pirata!
Awatar użytkownika
lukass
Ekspert

Posty: 827
Dołączenie: 25 Paź 2009, 13:18
Ostatnio był: 07 Sie 2010, 12:16
Ulubiona broń: --
Kozaki: 45

AtmosFear v1.3

Postprzez Cromm Cruac w 04 Maj 2010, 15:37

Nowa wersja moda.
Pełny opis w zaktualizowanym głównym poście.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Crew w 24 Maj 2010, 18:52

A jest może wersja do wypakowania nie instalator ? Oraz jakby to chodziło na HD 5870 ? Nie to że się chwale czy coś, po prostu nie chcę na marle ściągać i potem narzekać , że muli
ASUS ROG Strix G17 R7-6800H/32GB/1TB + 4TB/Win11 RTX3070Ti 240Hz
Awatar użytkownika
Crew
Łowca

Posty: 415
Dołączenie: 22 Lut 2008, 19:11
Ostatnio był: 05 Mar 2024, 21:08
Miejscowość: Wałcz
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 19

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez ladovnik w 28 Lip 2010, 10:05

Witam. Mój sprzęt to:

GIGABYTE GeForce GTX 260 896MB
AMD Phenom II X2 550
4GB RAM DDR3 1333MHz
Chieftec 500W

Gram na ustawieniach:
Pełne oświetlenie dynamiczne (nie rozszerzone)
1280x1024
Wszystkie dostępne przy tym oświetleniu opcje ustawione na maks.
+ Dodatkowo włączony Montion Blur
+ Dodatkowo ręcznie ustawione filtrowanie tekstur na 16x a AA na 16xQ

FPS waha mi się tutaj od 35 (sporadycznie w niektórych miejscach) do 66 (Bo włączyłem ogranicznik - VSYNC). Średnio mam zazwyczaj około 45-55 FPS.

I mam pytanie, czy ten mod na moim sprzęcie i ustawieniach spowoduje znaczny spadek klatek na sekundę? Sprawdził bym, ale obawiam się, czy czasem ten mod nie nadpisuje jakichś plików, skoro jest tam instalator, a nie tylko pliki do skopiowania do katalogu gamedata...
ladovnik
Stalker

Posty: 54
Dołączenie: 25 Lis 2009, 19:44
Ostatnio był: 13 Sie 2010, 19:54
Kozaki: 0

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Skreedi w 28 Lip 2010, 10:29

Instalator jest po to abyś wybrał np. czy tekstury mają być normal czy ultra, a potem instalując po prostu wgrywa folder gamedata. I mod raczej nie spowoduje tobie spadku FPS'ów, przygotowałbym się bardziej na ich wzrost... :P
FOLLOW ME ON Twitter

Czekam na Lost Alpha... ale chyba się nie doczekam... :d
"They'll know, Helghan belongs to the Helghast..."
Skreedi
Stalker

Posty: 65
Dołączenie: 03 Paź 2009, 21:48
Ostatnio był: 18 Cze 2016, 11:42
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: -3

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez ladovnik w 28 Lip 2010, 10:46

Aha, to skoro tego moda będzie można potem usunąć, to spróbuję znaleźć dziś lub jutro czas i go przetestuję, a potem napiszę na forum, jakie wyniki.
ladovnik
Stalker

Posty: 54
Dołączenie: 25 Lis 2009, 19:44
Ostatnio był: 13 Sie 2010, 19:54
Kozaki: 0

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 28 Lip 2010, 11:09

Jeśli chcesz wersję 'gamedata' (folder do skopiowania ręcznie) i nie chcesz niczego nadpisać to po prostu zainstaluj AF w innym katalogu niż stalker i przegraj.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez PonczeQ w 28 Lip 2010, 16:29

Witam.

Ja mam Panowie problem, z którym nie potrafię sobie w ogóle poradzić.
Gdy zaczynam nową grę, to mi wywala błąd. Gdy wczytam grę, to wszystko działa poprawnie do momentu przejścia w inną lokalizację (transport). Zrobiłem screena tego błędu i nie wiem co jest grane. Gdy się wczyta, to gra chodzi mi idealnie w miare, pomiar wynosi 45-60 FPS. Jeżeli ktoś pomoże, to byłbym bardzo wdzięczny - wersja moda to Atmosfear 1.3.

Screen błędu:

http://wstaw.org/m/2010/07/28/atmosfear_1.3_bug.JPG

Podaję informacje z loga od linijki FATAL ERROR:

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : wave&&wave->length()
[error]Function      : CSoundRender_Source::LoadWave
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrSound\SoundRender_Source_loader.cpp
[error]Line          : 65
[error]Description   : Can't open wave file:
[error]Arguments     : d:\gry\s.t.a.l.k.e.r. - clear sky\gamedata\sounds\weapons\ak74\ak74_draw.ogg


PS: C2D E6550 @2,8 Ghz, Geil 4x1 GB DDR2 800Mhz, Gigabyte Radeon HD 4850 512 MB, Caviar SE 250GB.
Inne mody: brak;
Wersja gry: 1.5.10;

Czekam na pomoc. Będę wdzięczny...

Pozdrawiam.

Uwagi moderatora:

Daj loga, bo akurat w tym okienku nie ma nic ciekawego... /logi w "Code" dajemy - Matrix
PonczeQ
Kot

Posty: 31
Dołączenie: 22 Sie 2008, 19:19
Ostatnio był: 20 Sie 2010, 14:24
Kozaki: 0

Następna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość