Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).
Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].
Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].
Lokalizacja logów: Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs
Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.
Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.
Zestaw paczek tekstur do Cienia Czarnobyla pod zbiorczym tytułem 'Absolute Texture Packs': 'Nature' zawiera poprawione tekstury gruntu i roślinności. Każdy z obszarów ma nieco inne tekstury trawy, drzew i krzewów. I tak np. Yantar jest kompletnie martwy. Roślinność Agropromu jest żywa i zielona. Drzewa Czerwonego Lasu mają dziwną mutację/chorobę która barwi ich liście i igły na czerwono. Ciemna Dolina została dotknięta tą samą zarazą i wygląda jakby wszystko zaczęło gnić.
'Structures' zawiera poprawione tekstury obiektów stworzonych przez człowieka jak budynki, konstrukcje czy pojazdy.
Paczki zawierają poprawione tekstury pochodzące w wersji podstawowej, tekstury wyrenderowane od nowa jak i zebrane z paczek innych modderów jak Argus i ArtistPavel. Tekstury zostały wyedytowane na poziomie MIP map. Oznacza to, że każda MIP mapa w każdej z tekstur została stopniowo wyostrzona w zależności od odległości w jakiej jest wyświetlana. Podwyższyło to ogólną ostrość obrazu.
MIP mapy w teksturach gruntu w paczce 'Nature' zostały wyedytowane osobno aby zwiększyć ilość detali w odległych miejscach.
Nareszcie! Chwała Ci - prosiłem między innymi o to kiedyś i spełniło się - jakby jeszcze powstała zmodyfikowana pogoda Twojego autorstwa dopełniłoby to mą radość!
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 3070 8GB GDDR6 RAM | Windows 11 Pro x64 |
I tym sposobem zmiażdżyłeś Complete 2009, Ultimate i całą resztę. Tekstury są świetne, realistyczne, genialne. Fajny mod nam sprezentowałeś pod choinkę
Screeny wyglądają fantastycznie a gra z takimi teksturami musi być cudowna niestety na moim kompie gra nie byłaby pewnie cudowna a makabryczna. A tak w ogóle ile fps po podmienieniu na te tekstury straciliście ? Bo pewnie mógłbym trochę pograć na tych teksturach ale MW i tak z podstawki bez moda lagi ciężkie mam a ulepszone tekstury by chyba totalnie zamuliły grę No cóż ale w lato kupie najprawdopodobniej nowy komputer to wtedy zagram w pełni w Stalkera bo na tym co mam to czuje się jakbym grał w demo szczerze mówiąc. Nie wspominając że przez kartę graficzną mam schrzanione tekstury chociażby w Soljance.
Ty weź @Cromm następnym razem załóż sobie hosting plików gdzie indziej (sugeruję Europę) bo z tego dupnego hosta z USA ciągle są problemy z pobieraniem - ledwo ciągne i tak jest za każdym razem jak przychodzi coś dużego pobierać ze strategyinformera...
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 3070 8GB GDDR6 RAM | Windows 11 Pro x64 |
@Podznaczony: Spróbuj zainstalować Nature a opcją normal. Tekstury mają wtedy ten sam rozmiar co w podstawce i nie powinny zwolnić gry w ogóle. Będą miały mniej szczegółów, to prawda ale moim zdaniem i tak będą wyglądały lepiej niż w podstawce. W Structures jakieś 90% tekstur ma tą samą rozdzielczość co podstawka więc też dużego spadku FPS-ów nie powinno być.
@caleb59: Przeważnie wrzucam na StrategyInformera, ModDB i FileFronta jednocześnie ale na SI najszybciej autoryzują pliki. Na ModDB już chyba jest dostępne i dodam linki później.
"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Jeszcze kwestia pogody - zdecydujesz się na stworzenie Atmosfear 2 tyle, że pod Cień Czarnobyla? Pisałeś kiedyś, że nie chce Ci się bo system pogodowy jest inny i oparty o inne "schematy" względem Czystego Nieba czy Zewu Prypeci ale może z biegiem czasu jednak dasz radę skoro wypuściłeś tekstury to jeszcze wypadałoby do kompletu wydać nową pogodę czyż nie?
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 3070 8GB GDDR6 RAM | Windows 11 Pro x64 |
To nie tak, że mi się nie chce. Jestem po prostu bardzo zajętym człowiekiem i na razie nie miałem na to czasu. Ale...
Zacząłem się rozglądać w temacie i sprawdzać czy nie mógłbym wykorzystać już istniejących dynamicznych systemów pogodowych. Na razie przeglądnąłem AMK dynamic weather i SWO. Ten pierwszy wygląda na prostrzy jako, że całość jest oparta na configach bez zmiany skryptów. Niestety obsługuje tylko 4 cykle i muszę znaleźć sposób na dodanie kolejnych (AF2 ma ich 7). SWO ma ich 7 podobnie jak AF2 ale ma dość skomplikowaną strukturę. Może poproszę trojanucha, żeby mi wyjaśnił mi to i owo.
Druga kwestia to inna struktura configów pogody. Są nieco inne niż w CN i ZP. Ale napisanie skryptu, który je przekonwertuje to nie problem.
No i zostają tekstury. Ponieważ skyboxy w ZP są 2x wyższe niż w CN i Zewie muszę je wszystkie wyrenderować i wyedytować ponownie. Inaczej wszyskie będą wyglądać na spłaszczone. Dodatkowo muszę zmienić ich orientację bo są zrobione pod ZP gdzie są odwrócone wschód-zachód. Orientacją się już trochę się zająłem bo pracuję nad wersją 2.5 do ZP, która będzie miała poprawną trajektorię słońca.
"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
No nie całkiem 'tylko' paczki tekstur. O ile 'Structures' to rzeczywiście tylko podmianka o tyle 'Nature' zmienia pliki 'level'. Nie wiem na ile te pliki zmieniają się w poszczególnych patchach ale nie sądzę by GSC wprowadzało tam jakieś zmiany.
W razie problemów radzę je usunąć. Tracimy wtedy niestety różnorodność stylów dla każdego obszaru, ale zyskujemy kompatybilność z każdą wersją.
"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian