[Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstury

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

[Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstury

Postprzez Cromm Cruac w 24 Gru 2010, 21:12

Zestaw paczek tekstur do Cienia Czarnobyla pod zbiorczym tytułem 'Absolute Texture Packs':
'Nature' zawiera poprawione tekstury gruntu i roślinności. Każdy z obszarów ma nieco inne tekstury trawy, drzew i krzewów. I tak np. Yantar jest kompletnie martwy. Roślinność Agropromu jest żywa i zielona. Drzewa Czerwonego Lasu mają dziwną mutację/chorobę która barwi ich liście i igły na czerwono. Ciemna Dolina została dotknięta tą samą zarazą i wygląda jakby wszystko zaczęło gnić.

'Structures' zawiera poprawione tekstury obiektów stworzonych przez człowieka jak budynki, konstrukcje czy pojazdy.

Paczki zawierają poprawione tekstury pochodzące w wersji podstawowej, tekstury wyrenderowane od nowa jak i zebrane z paczek innych modderów jak Argus i ArtistPavel.
Tekstury zostały wyedytowane na poziomie MIP map. Oznacza to, że każda MIP mapa w każdej z tekstur została stopniowo wyostrzona w zależności od odległości w jakiej jest wyświetlana. Podwyższyło to ogólną ostrość obrazu.

MIP mapy w teksturach gruntu w paczce 'Nature' zostały wyedytowane osobno aby zwiększyć ilość detali w odległych miejscach.

Screeny:
'Nature'
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

'Structures'
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Download:
Absolute Nature Texture Pack @ StrategyInformer
Absolute Structures Texture Pack @ StrategyInformer

Wesołych Świąt w Zonie!
Ostatnio edytowany przez Cromm Cruac, 25 Gru 2010, 16:34, edytowano w sumie 1 raz
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59, Bambosz107, KoweK, szaku, Dzikus, Eleventh, kolokolo98, Cysiu, Iwan Iwanow, Kalib.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Reklamy Google

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez caleb59 w 24 Gru 2010, 21:54

Nareszcie! Chwała Ci - prosiłem między innymi o to kiedyś i spełniło się - jakby jeszcze powstała zmodyfikowana pogoda Twojego autorstwa dopełniłoby to mą radość! :wódka:
                 Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 3070 8GB GDDR6 RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2687
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 05 Gru 2023, 00:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 666

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez Bambosz107 w 24 Gru 2010, 21:58

I tym sposobem zmiażdżyłeś Complete 2009, Ultimate i całą resztę. Tekstury są świetne, realistyczne, genialne. Fajny mod nam sprezentowałeś pod choinkę :wink:
Go Go Power Rangers!!
Awatar użytkownika
Bambosz107
Legenda

Posty: 1280
Dołączenie: 10 Maj 2009, 21:50
Ostatnio był: 15 Cze 2022, 20:42
Miejscowość: Tarnów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 87

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez Podznaczony w 25 Gru 2010, 02:06

Screeny wyglądają fantastycznie a gra z takimi teksturami musi być cudowna niestety na moim kompie gra nie byłaby pewnie cudowna a makabryczna. A tak w ogóle ile fps po podmienieniu na te tekstury straciliście ? Bo pewnie mógłbym trochę pograć na tych teksturach ale MW i tak z podstawki bez moda lagi ciężkie mam a ulepszone tekstury by chyba totalnie zamuliły grę :( No cóż ale w lato kupie najprawdopodobniej nowy komputer to wtedy zagram w pełni w Stalkera bo na tym co mam to czuje się jakbym grał w demo szczerze mówiąc. Nie wspominając że przez kartę graficzną mam schrzanione tekstury chociażby w Soljance.
Podznaczony
Stalker

Posty: 107
Dołączenie: 24 Lut 2010, 18:05
Ostatnio był: 17 Paź 2021, 20:56
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 2

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez ulvhedin w 25 Gru 2010, 02:24

Stalkerzy, morituri te salutant :)
dodajcie shadery z Complete, szczęka opada do samej ziemi.
| Intel Core i5-2500K 3.3GHz + Grand Kama Cross | Asrock Z68 Pro3-M | Kingston HyperX 2x4GB DDR3-1600 Dual Chanel | ASUS EAH6950 DCII/2DI4S/1GD5 | Samsung SpinPoint F3 HD502HJ + HD103SJ | Be quiet! Straight Power CM E8-CM-580W | Fractal Design Define R3 Black Pearl | Iiyama ProLite PLE2473HDS-B1 24" LED Black | MX518 |
Awatar użytkownika
ulvhedin
Tropiciel

Posty: 262
Dołączenie: 02 Lis 2010, 19:47
Ostatnio był: 19 Paź 2021, 13:03
Kozaki: 63

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez caleb59 w 25 Gru 2010, 17:36

Ty weź @Cromm następnym razem załóż sobie hosting plików gdzie indziej (sugeruję Europę) bo z tego dupnego hosta z USA ciągle są problemy z pobieraniem - ledwo ciągne i tak jest za każdym razem jak przychodzi coś dużego pobierać ze strategyinformera... :facepalm:
                 Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 3070 8GB GDDR6 RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2687
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 05 Gru 2023, 00:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 666

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez Cromm Cruac w 25 Gru 2010, 20:10

@Podznaczony:
Spróbuj zainstalować Nature a opcją normal. Tekstury mają wtedy ten sam rozmiar co w podstawce i nie powinny zwolnić gry w ogóle. Będą miały mniej szczegółów, to prawda ale moim zdaniem i tak będą wyglądały lepiej niż w podstawce.
W Structures jakieś 90% tekstur ma tą samą rozdzielczość co podstawka więc też dużego spadku FPS-ów nie powinno być.

@caleb59:
Przeważnie wrzucam na StrategyInformera, ModDB i FileFronta jednocześnie ale na SI najszybciej autoryzują pliki. Na ModDB już chyba jest dostępne i dodam linki później.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez caleb59 w 25 Gru 2010, 21:01

Jeszcze kwestia pogody - zdecydujesz się na stworzenie Atmosfear 2 tyle, że pod Cień Czarnobyla? Pisałeś kiedyś, że nie chce Ci się bo system pogodowy jest inny i oparty o inne "schematy" względem Czystego Nieba czy Zewu Prypeci ale może z biegiem czasu jednak dasz radę skoro wypuściłeś tekstury to jeszcze wypadałoby do kompletu wydać nową pogodę czyż nie? :E
                 Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 3070 8GB GDDR6 RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2687
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 05 Gru 2023, 00:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 666

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez Cromm Cruac w 26 Gru 2010, 00:12

To nie tak, że mi się nie chce. Jestem po prostu bardzo zajętym człowiekiem i na razie nie miałem na to czasu. Ale...

Zacząłem się rozglądać w temacie i sprawdzać czy nie mógłbym wykorzystać już istniejących dynamicznych systemów pogodowych. Na razie przeglądnąłem AMK dynamic weather i SWO. Ten pierwszy wygląda na prostrzy jako, że całość jest oparta na configach bez zmiany skryptów. Niestety obsługuje tylko 4 cykle i muszę znaleźć sposób na dodanie kolejnych (AF2 ma ich 7). SWO ma ich 7 podobnie jak AF2 ale ma dość skomplikowaną strukturę. Może poproszę trojanucha, żeby mi wyjaśnił mi to i owo.

Druga kwestia to inna struktura configów pogody. Są nieco inne niż w CN i ZP. Ale napisanie skryptu, który je przekonwertuje to nie problem.

No i zostają tekstury. Ponieważ skyboxy w ZP są 2x wyższe niż w CN i Zewie muszę je wszystkie wyrenderować i wyedytować ponownie. Inaczej wszyskie będą wyglądać na spłaszczone. Dodatkowo muszę zmienić ich orientację bo są zrobione pod ZP gdzie są odwrócone wschód-zachód. Orientacją się już trochę się zająłem bo pracuję nad wersją 2.5 do ZP, która będzie miała poprawną trajektorię słońca.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez BeeS w 25 Sty 2011, 22:38

Czy ten mod dziala na wszystkich wersjach stalkera?


Ok wszystko dziala normalnie zadnej scinki nic :D Dzieki Wielkie za moda
Ostatnio edytowany przez BeeS, 25 Sty 2011, 23:36, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
BeeS
Kot

Posty: 20
Dołączenie: 08 Sty 2011, 14:43
Ostatnio był: 30 Gru 2011, 21:58
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 0

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez caleb59 w 25 Sty 2011, 23:33

Oczywiście, że tak - to tylko paczki tekstur... :facepalm:

Uwagi moderatora:

Nie każdy jest taki "mądry" jak ty więc oszczędź facepalmów
                 Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 3070 8GB GDDR6 RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2687
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 05 Gru 2023, 00:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 666

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez Cromm Cruac w 26 Sty 2011, 00:46

No nie całkiem 'tylko' paczki tekstur. O ile 'Structures' to rzeczywiście tylko podmianka o tyle 'Nature' zmienia pliki 'level'. Nie wiem na ile te pliki zmieniają się w poszczególnych patchach ale nie sądzę by GSC wprowadzało tam jakieś zmiany.

W razie problemów radzę je usunąć. Tracimy wtedy niestety różnorodność stylów dla każdego obszaru, ale zyskujemy kompatybilność z każdą wersją.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Następna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości