[PROBLEM] Jak uruchomić rosyjskie modyfikacje?

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

[PROBLEM] Jak uruchomić rosyjskie modyfikacje?

Postprzez ulvhedin w 30 Gru 2010, 19:48

Zainteresowały mnie dwie modyfikacje:
1. S.T.A.L.K.E.R "OGSEvolution Mod 0.6.9.2" - (częste oceny 10+)
http://www.playground.ru/files/17773/
2. S.T.A.L.K.E.R "Osoznanie-MOD v7.3" - (kilkanaście tysięcy pobrań)
http://www.playground.ru/files/19031/
Czy można jakoś uruchomić je na wersji pl ? Żadna metoda z poradnika instalacji
modów się do nich nie odnosi - po instalacji ich gamedata nie jest standardowa
- m.in. (sam folder gamedata) jest wielokrotnie mniejszy od samej instalki moda,
nie ma w nim pliku localization.ltx. itd.
[Poradnik] Jak poprawnie instalować mody(fikacje)?
viewtopic.php?f=49&t=625
jest już archaiczny... :D
| Intel Core i5-2500K 3.3GHz + Grand Kama Cross | Asrock Z68 Pro3-M | Kingston HyperX 2x4GB DDR3-1600 Dual Chanel | ASUS EAH6950 DCII/2DI4S/1GD5 | Samsung SpinPoint F3 HD502HJ + HD103SJ | Be quiet! Straight Power CM E8-CM-580W | Fractal Design Define R3 Black Pearl | Iiyama ProLite PLE2473HDS-B1 24" LED Black | MX518 |

Za ten post ulvhedin otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Stalkier_100.
Awatar użytkownika
ulvhedin
Tropiciel

Posty: 262
Dołączenie: 02 Lis 2010, 19:47
Ostatnio był: 09 Gru 2024, 16:09
Kozaki: 63

Reklamy Google

Re: Jak uruchomić rosyjskie modyfikacje?

Postprzez de Arellano w 30 Gru 2010, 20:04

Pewnie temat wyląduje w koszu więc wyjaśnię metodą łopatologii stosowanej.
1. Pobierasz moda.
2. wypakowujesz zawartość.
3. kopiujesz gamedata do folderu ze stalkerem.
4.
Jeśli nie instalowałeś wcześniej żadnych modów, to otwórz plik fsgame.ltx i zmień linijkę:

Kod: Zaznacz wszystko
$game_data$ = false| true| $fs_root$|
na:
$game_data$ = true| true| $fs_root$|


5. edytujesz wpis pliku system.ltx
current_server_entity_version = 6 lub current_server_entity_version = 7 (w zalezności od patcha) - masz w temacie.

6. plik localization.ltx

Kod: Zaznacz wszystko
[string_table]
language   = pol
font_prefix   = _cent ;_west


7. w lokalizacji \gamedata\config\text\rus tworzysz folder pol i kopiujesz zawartość z rus bądź zmieniasz nazwę folderu rus na pol. Zawartość zostawiasz.

Nie ma prawa nie działać.
P.S - nie chcę kozaka za takie banał.

de Arellano
Wygnany z Zony

Posty: 29
Dołączenie: 21 Cze 2010, 12:15
Ostatnio był: 01 Sty 2011, 22:32
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: 2

Re: Jak uruchomić rosyjskie modyfikacje?

Postprzez KoweK w 30 Gru 2010, 20:24

de Arellano , nie ma to jak czytanie posta ze zrozumieniem. Przecież autor wyraźnie napisał, że nie ma pliku localization.ltx.

ulvhedin napisał(a):nie ma w nim pliku localization.ltx. itd.


- - -

To teraz moja rada. Ja bym po prostu utworzył plik localization.ltx w gamedata\config\ za pomocą notatnika i wkleił to:

Kod: Zaznacz wszystko
[string_table]
language   = pol
font_prefix   = _cent ;_west

;ńďčńîę xml ôŕéëîâ, ńîäĺđćŕůčő ňŕáëčöű ńčěâîëîâ
files = ui_st_pda, ui_st_mm_mp, ui_st_inventory, string_table_tutorial, string_table_general, string_table_includes, stable_dialog_manager, stable_dialog_manager_uni, stable_task_manager, stable_treasure_manager, string_table_level_tips, string_table_items, string_table_ui, string_table_enc_zone, string_table_outfit, stable_dialogs, stable_dialogs_escape, stable_dialogs_garbage, stable_dialogs_agroprom, stable_dialogs_deadcity, stable_dialogs_darkvalley, stable_dialogs_pripyat, stable_dialogs_labx18, stable_dialogs_bar, stable_dialogs_military, stable_dialogs_yantar, stable_dialogs_radar, stable_dialogs_aes, mp_st_speechmenu, ui_st_keybinding, ui_mp_teamdesc, ui_st_mm, stable_stories, ui_st_mapdesc, string_table_enc_social, string_table_enc_mutants, string_table_enc_weapons, string_table_enc_equipment, ui_st_mp, ui_st_other, stable_game_credits


Dalej postępujesz wg moich wskazówek w [ TYM ] poście.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5710
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: Dzisiaj, 10:41
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1489

Re: Jak uruchomić rosyjskie modyfikacje?

Postprzez de Arellano w 30 Gru 2010, 20:31

Nie bądź taki cwany xKoweKx, dobrze widzę że nie ma rzeczonego pliku, ale zawiera on istotne wpisy odnoszące się do innych plików, jeśli te pliki są specyficzne i nazwane w inny sposób to twój "przepis" ich nie uwzględnia, więc nie chrzań mi tu o czytaniu ze zrozumieniem...przepis nie musi działać, zobaczymy w praktyce.

de Arellano
Wygnany z Zony

Posty: 29
Dołączenie: 21 Cze 2010, 12:15
Ostatnio był: 01 Sty 2011, 22:32
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: 2

Re: Jak uruchomić rosyjskie modyfikacje?

Postprzez KoweK w 30 Gru 2010, 20:37

Tylko, że jeżeli nie ma localization.ltx, to mod nie korzysta z żadnych nowych plików tekstowych w folderze z .xmlami, dlatego też można użyć domyślnej zawartości tego pliku. :)
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5710
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: Dzisiaj, 10:41
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1489

Re: Jak uruchomić rosyjskie modyfikacje?

Postprzez de Arellano w 30 Gru 2010, 21:09

Jak na mój gust to albo archiwum jest źle spakowane albo błąd wypakowywania, jeśli gość twierdzi że posiada rozmiar gamedata mniejszy od spakowanej instalki. Dlatego powinien jeszcze dać loga czego brakuje. W każdym razie pobrać mod z innego źródła, najlepiej ze strony twórcy.

de Arellano
Wygnany z Zony

Posty: 29
Dołączenie: 21 Cze 2010, 12:15
Ostatnio był: 01 Sty 2011, 22:32
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: 2

Re: Jak uruchomić rosyjskie modyfikacje?

Postprzez ulvhedin w 31 Gru 2010, 00:25

To był mój pierwszy pomysł (na forum nie ma dużych modów w które bym nie grał, stalkery katuję ponad 3 lata) - stworzyłem localization.ltx (nic to nie dało - tylko out of memory),
w tych modach folder gamedata jest taki mały (ma 100mb)
bo po instalacji mod składa się z takich samych gamedat, jak te co są w orginale gry
(gamedata.dbp, gamedata.dbe, gamedata.db0,gamedata.db1 itd. jest ich kilka)
- rozpakowałem je TC i znalazłem localization - zamieniłem i podmieniłem, ale dalej jest:
Kod: Zaznacz wszystko
User Message:
----------------------------------------
Expression    : error handler is invoked!
Function      : handler_base
File          : E:\stalker\sources\trunk\xrCore\xrDebugNew.cpp
Line          : 749
Description   : std: out of memory
| Intel Core i5-2500K 3.3GHz + Grand Kama Cross | Asrock Z68 Pro3-M | Kingston HyperX 2x4GB DDR3-1600 Dual Chanel | ASUS EAH6950 DCII/2DI4S/1GD5 | Samsung SpinPoint F3 HD502HJ + HD103SJ | Be quiet! Straight Power CM E8-CM-580W | Fractal Design Define R3 Black Pearl | Iiyama ProLite PLE2473HDS-B1 24" LED Black | MX518 |
Awatar użytkownika
ulvhedin
Tropiciel

Posty: 262
Dołączenie: 02 Lis 2010, 19:47
Ostatnio był: 09 Gru 2024, 16:09
Kozaki: 63

Re: Jak uruchomić rosyjskie modyfikacje?

Postprzez Podznaczony w 31 Gru 2010, 00:56

Pierwszy mod postanowiłem ściągnąć sobie i wypróbuje go bo tak bez widzenia plików to raczej nikt ci nie pomoże. Więc najpierw wypakuj tylko gamedate.dbe żadną inną poza nią. I wklej zawartość wypakowanej gamedaty do tej co powstała po instalacji. I wtedy robisz to co jest opisane w poradniku jak instalować mody bo on nie jest archaiczny po prostu musisz wypakowywać gamedaty które zainstaluje ci mod. Tak samo miałem w soljance torrent 6gb i same gamedaty spakowane. Możliwe że niedługo napisze jak zainstalować ten drugi mod zależy czy mi się będzie chciało ściągać :P
A na out of memory są sposoby więc chyba ci już wszystko działa bo teraz spojrzałem w log. Musisz zmienić rozmiar pamięci wirtualnej na najlepiej 4096mb. Czyli Mój Komputer potem właściwości potem zaawansowane i tam masz Wydajność i klikasz ustawienia pojawia się nowe okienko i dajesz znowu zaawansowane i tam pisze Pamięć wirtualna i klikasz na zmień i otworzy ci się znowu okienko i tam zmieniasz w obu polach na 4096mb zapisujesz i uruchamiasz ponownie komputer. (Metody dla Visty / Win 7 nie znam ale chyba podobnie)

Za ten post Podznaczony otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive ulvhedin.
Podznaczony
Stalker

Posty: 107
Dołączenie: 24 Lut 2010, 18:05
Ostatnio był: 10 Sty 2025, 05:00
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 2

Re: [PROBLEM] Jak uruchomić rosyjskie modyfikacje?

Postprzez de Arellano w 31 Gru 2010, 09:39

Jeśli mod składa się z szeregu plików .db (dbx, dba, itd) to spróbuj wypakować każdy plik do innego katalogu, użyj tego http://stalkerin.gameru.net/modules.php ... ed&lid=360 - to plugin do total commandera, daje radę wszelkim archiwom data base. Spróbuj to połączyć później, tzn. wypakowane gamedaty z .db i zobacz co z tego wyjdzie. Dla samej ciekawości pobiorę O.G.S.E ale z tej strony samego twórcy http://ogse.ru/index.php?option=com_con ... &Itemid=28

de Arellano
Wygnany z Zony

Posty: 29
Dołączenie: 21 Cze 2010, 12:15
Ostatnio był: 01 Sty 2011, 22:32
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: 2

Re: [PROBLEM] Jak uruchomić rosyjskie modyfikacje?

Postprzez Podznaczony w 31 Gru 2010, 14:17

de Arellano z strony tej podanej przez niego też działa tylko że trzeba wypakować gamedate a ja nie zbyt lubię total commandera więc używam ruskiego unpackera do gamedat i każdy ruski mod rozpakować to umie a ma 50kb chyba :D No ale dobra co do moda to on jest podobny strasznie do alfy stalkera nie wiem jak stabilność ale na początek musisz pomóc tolikowi i wrócić do sidora (nie wiem czy ważne jest zdobycie artefaktu z tego ogrodzonego miejsca) i wtedy będziesz miał zadanie o pendrive żwawego i dostęp do wioski kotów bo jak zaczniesz gre i wparujesz w wioske to wszyscy do ciebie strzelają. Jeszcze dosyć dziwne a nawet fajne jest to że w wiosce kotów nie znajdziemy arta 200% zdrowia (nie pamiętam nazwy :facepalm:) ani apteczki tam będą naboje do pistoletu którego nie dostaniemy od wilka bo otrzymamy obrzyna. Więc ten pierwszy mod jest warty uwagi ale strasznie mi szkoda że nie mogę nic zrozumieć (trochę uczę się rosyjskiego tak sam ale jeszcze nie umiem zbyt dobrze czytać :( więc chyba alfabet przed nos i tak będę grał) i chyba coś autorzy pisali że jest stabilny więc chyba Rosjanie stworzyli coś na wzór stabilnej alfy.
Teraz czas na testy drugiego moda wiem że mam po instalacji 12 gamedat z czego 1 ma ponad 800mb i 1 ponad 150mb a reszta takie 2-10mb. Trochę mnie ciekawi jeszcze jedna rzecz po instalacji tego moda powstał katalog Launcher co wygląda jakby mod nie wymagał czystej gry.
Podznaczony
Stalker

Posty: 107
Dołączenie: 24 Lut 2010, 18:05
Ostatnio był: 10 Sty 2025, 05:00
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 2

Re: [PROBLEM] Jak uruchomić rosyjskie modyfikacje?

Postprzez ulvhedin w 31 Gru 2010, 15:31

zrobiłem wszystko tak jak mi napisałeś (rozpakowałem dbe - wkleiłem do małej gamedaty, zmieniłem localization, zmieniłem folder w text z rus na pol) i dalej mam ten sam bug (pamięć wirtualną też zmieniłem ale to nie to - od Solianki przez Complete do Zewu Monolitu zawsze wszystko mi chodziło).

Znalazłem coś takiego co mnie spotyka na samym końcu ReadMe (trzecia pozycja od końca ReadMe
- ta oznazczona 1.1 - tam jest opisany mój bug, ale wyjaśnienie co począć, jest opisane hieroglifaiczną cyrylicą...
Potrafi ktoś to rozszyfrować ?
Kod: Zaznacz wszystko
1.1   Âűëĺňű âčäŕ: 

[error]Expression : error handler is invoked!
[error]Function : handler_base
[error]File : E:\stalker\sources\trunk\xrCore\xrDebugNew.cpp
[error]Line : 749
[error]Description : std: out of memory

[error]Expression : data
[error]Function : CVirtualFileReader::CVirtualFileReader
[error]File : E:\stalker\sources\trunk\xrCore\FS.cpp
[error]Line : 462
[error]Description : <ďóňü ę ëţáîěó ôŕéëó čăđű>
[error]Arguments : Not enough storage is available to process this command.

Ěîăóň ďđî˙âčňüń˙ ďđč ďĺđĺőîäŕő ěĺćäó ëîęŕöč˙ěč čëč ďđč ďîďűňęĺ ńîőđŕíčňü čăđó. Ďđč÷číŕ – íĺőâŕňęŕ ńâîáîäíîé îďĺđŕňčâíîé ďŕě˙ňč äë˙ âűăđóçęč îáúĺęňîâ ďđîřëîé ëîęŕöčč. Ëĺ÷čňń˙ ëĺăęî – íĺáîëüřčě ńíčćĺíčĺě íŕńňđîĺę č/čëč îňęëţ÷ĺíčĺě ďđĺôĺň÷číăŕ. Äë˙ ýňîăî âŕě íóćíî ńîçäŕňü äë˙ çŕďóńęŕ čăđű ˙đëűę, óęŕçŕâ â í¸ě ďóňü ę îńíîâíîěó čńďîëí˙ĺěîěó ôŕéëó čăđű, č äîáŕâčâ â ęîíöĺ ďŕđŕěĺňđ îňęëţ÷ĺíč˙ ďđĺôĺň÷číăŕ. Âűăë˙äĺňü ýňî äîëćíî ňŕę: “<âŕř ďóňü ę ďŕďęĺ čăđű>\bin\XR_3DA.exe -no_prefetch”. Ęđîěĺ ňîăî, ěîćíî çŕďóńęŕňü čăđó ÷ĺđĺç ęîíôčăóđŕňîđ ń ýňčě ďŕđŕěĺňđîě.
| Intel Core i5-2500K 3.3GHz + Grand Kama Cross | Asrock Z68 Pro3-M | Kingston HyperX 2x4GB DDR3-1600 Dual Chanel | ASUS EAH6950 DCII/2DI4S/1GD5 | Samsung SpinPoint F3 HD502HJ + HD103SJ | Be quiet! Straight Power CM E8-CM-580W | Fractal Design Define R3 Black Pearl | Iiyama ProLite PLE2473HDS-B1 24" LED Black | MX518 |
Awatar użytkownika
ulvhedin
Tropiciel

Posty: 262
Dołączenie: 02 Lis 2010, 19:47
Ostatnio był: 09 Gru 2024, 16:09
Kozaki: 63

Re: [PROBLEM] Jak uruchomić rosyjskie modyfikacje?

Postprzez Podznaczony w 31 Gru 2010, 15:51

Wydaje mi się że musisz dodać do skrótu gry parametr -noprefetch ot co jeśli masz zwiększoną pamięć wirtualną to tylko dodanie -noprefetch może coś zmienić szczerze to ja cały czas gram na jednej kombinacji która mi pozwala grać w miarę komfortowo i moge grać na moim staruszku i nawet w MW lagi są niewielkie na priboiu :D Więc zrób skrót gry na pulpicie (Jeśli nie masz jeśli masz to dobrze) klikasz prawym przyciskiem myszy na skrót i dajesz właściwości i w polu element docelowy wpisujesz coś takiego "C:\Program Files\THQ\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\bin\XR_3DA.exe" -noprefetch (ja zainstalowałem stalkera na dysku C w Program Files ty możesz mieć inne miejsce instalacji gry więc odpowiednio zmień ale musisz dodać ten parametr na końcu po ")
Podznaczony
Stalker

Posty: 107
Dołączenie: 24 Lut 2010, 18:05
Ostatnio był: 10 Sty 2025, 05:00
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 2

Następna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 20 gości