[S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez Cromm Cruac w 12 Mar 2012, 17:13

trojanuch napisał(a):Z ciekawostek warto dodać, że tempo i kierunek przesuwania się cieni chmur zależy od obrotu nieba - czyli ustawień kąta w sky_rotation w kolejnych fazach - ciekawe czego pozostałością to jest (z jakichś starych wersji SoC-a), bo nie widać na niebie żadnych obiektów, które mogłyby rzucać te cienie.

Nie zauważyłem, żeby na kierunek wpływało sky_rotation. W LA wszystkie sky_rotation są ustawione na 0 a i tak chmury latają we wszystkich kierunkach. Myślałem, że może wind_direction i wind_velocity mają jakiś wpływ ale chyba one są odpowiedzialne tylko za kierunek i stopień zacinania deszczu.
Co do obiektu, który te cienie rzuca to chyba jest to jedna z płaszczyzn po której chmury się przesuwają (są jak zauważyliście dwie). To właśnie chyba tekstura chmur na niej rzuca te cienie.

@vandr, to rozjaśnienie skyboxa wynika z faktu, że zazwyczaj biały kolor chmur nakłada się na niebo. Im mniej te chmury przezroczyste tym jaśniejsze wydaje się niebo. Zresztą można zrobić odwrotnie i nałożyć ciemny kolor na jaśniejsze niebo, żeby np uzyskać ciemne burzowe chmurzyska)
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez trojanuch w 12 Mar 2012, 20:14

OK - na początek uściślijmy:

cienie chmur na ziemi to nie to samo co warstwa przesuwających się chmurek na niebie - czyli płaszczyzna równoległa do górnej ścianki sky-boxa z wzorkiem definiowanym przez przez texturę dds w parametrze clouds_texture

oraz

4-ta cyfra w clouds_color to nie to samo co 5-ta cyfra :)

Skoro już to wiemy, to teraz tak:

Płaszczyzna clouds_texture ma stały kierunek i tempo przesuwania się (a właściwie 'przewijania się w kółko') niezależny od sky_rotation i parametrów wind _ (wind_ za to wpływa na ruchy trawy oraz na kierunek padania deszczu - przy ekstremalnych wartościach deszcz zaczyna padać po skosie - co wykorzystałem dla silnego deszczu i burzy jeśli dobrze pamiętam).
Płaszczyzna ta może być mniej lub bardziej przezroczysta wobec skyboxa (4-ty parametr w clouds_color to właśnie stopień przezroczystości tej warstwy) - stąd zmniejszenie przezroczystości tej warstwy powoduje utratę saturacji i kontrastu przez teksturę skyboxa.

Cienie chmurek na ziemi to całkowicie coś innego - 'rzucane są' przez jakieś niewidoczne obiekty (nie mające nic wspólnego z clouds_texture) i też cały czas 'przewijają się w kółko' (nie ma jednak żadnej tekstury która określałaby wzór tych cieni - są cały czas takie same) - ich kierunek i prędkość przesuwania zmienia się tylko pod wpływem jednej rzeczy: właśnie prędkości i stopnia obrotu nieba definiowanego przez sky_rotation.
Wiem, że wydaje się to kuriozalne, ale tak właśnie jest :)

Najbardziej widoczne staje się to przy odpowiednim przyspieszeniu czasu oraz jeśli w cyklu kierunek obrotu nieba zmienia się (tak jest w SWO dwukrotnie w ciągu doby).
Polecam zawiesić kamerę wysoko w słoneczny dzień i pobawić się obrotem nieba - efekt natychmiast staję zauważalny.

I teraz do sedna:

Jeśli 4-ta cyferka przy clouds_color to alfa warstwy clouds_texture to czyżby piąta miała wpływ na wyrazistość cieni chmur na ziemi - byłoby to wówczas jedyne powiązanie między warstwą clouds_texture a cieniami chmur - innych powiązań nie ma i są to całkowicie odrębne efekty.

EDIT:

Dobra - sorry, wygląda na to, że pomyliłem się z tym sky_rotation :) W końcu minęło już ze 2 lata...

(reszta rzeczy jest natomiast prawdziwa)

W każdym razie na pewno ruch cieni ma związek z przechodzeniem jednej fazy pogody w drugą - jest to jakoś tak, pomyślane żeby zmianie fazy pogody towarzyszył też wzmożony ruch cieni na glebie.
Nigdy nie doszedłem jednak do tego jak to kontrolować - lub np w jakiś sposób zsynchronizować ruch cieni z ruchem tekstury clouds_texture (np kierunek) - wtedy przynajmniej jakoś by to wyglądało.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez Fred w 24 Mar 2012, 21:51

Istnieje gdzieś do pobrania SWO w wersji 3.1 Full ? Bo w pierwszym poście link tylko do wersji lite, a w opisie pisze, że wydawany mod jest w dwóch wersjach. Sory jeśli było wcześniej ale nie mam siły przekopywać się przez cały temat.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt.
| Core i5 8600K + SPC Grandis XE1236 | G.SKILL 16GB DDR4 3200MHz CL15 | GTX 1070Ti JetStream 8GB | GoodRam Iridium Pro 240GB | Toshiba P300 1TB | PNY XLR8 CS3030 1TB | Corsair RM550x | BQ Silent Base 600 |
Awatar użytkownika
Fred
Weteran

Posty: 609
Dołączenie: 25 Lip 2007, 12:07
Ostatnio był: 24 Sie 2021, 12:16
Miejscowość: Oahu
Frakcja: Najemnicy
Kozaki: 25

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez kab00m1006 w 18 Paź 2012, 15:14

Mam takie pytanko: Czy ten mod jest kompatybilny z Dynamic Shaders 1.1(Beta) i patchami do Dynamic Shaders?
Awatar użytkownika
kab00m1006
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 09 Paź 2012, 19:53
Ostatnio był: 25 Mar 2013, 08:12
Miejscowość: Toruń
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Threaded SPSA-14
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez scigacz1975 w 18 Paź 2012, 16:16

Możesz wrzucić, tylko najpierw zainstaluj SWO z tematu, a potem na niego, z opcją nadpisania, pliki z Dynamic Shaders. Będziesz tylko musiał zmergować (połączyć ;) ) plik bind_stalker.script
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez vandr w 18 Paź 2012, 17:16

Spróbuj na razie bez gmerania w bind_stalker.script. Mi te shadery działają bez owego wpisu.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 01 Mar 2023, 21:43
Kozaki: 1747

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez trojanuch w 18 Paź 2012, 19:40

Wow - ktoś odkurzył ten wątek :)

Generalnie to SWO będzie działać (w sensie uruchomi się) na dowolnych shaderach - przy czym, te w paczce zmieniają nieco charakterystyki światła także wpływają na kolor cieni. W związku z tym zastosowanie innych shaderów może spowodować, że 'idealny' balans, który starałem się osiągnąć się troche zepsuje (myślę jednak, że wszystko będzie można zkomensować odpowiednią modyfikacją user.ltx).

BTW - w ramach 'odświeżania' SWO w produkcji jest taki oto mod:
http://www.moddb.com/mods/memories

Miło tak sobie poczytać 'zachwyty' na grafiką, którą zrobiło się kilka lat temu hehe ;)
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez zygfryd666 w 14 Sty 2013, 00:54

To i ja odświeżę. Czy dałoby radę wrzucić MOD jeszcze raz? Bo tam gdzie jest zablokowali możliwość pobierania dla, np. Polski. Dzięki z góry.
zygfryd666
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 14 Sty 2013, 00:52
Ostatnio był: 14 Sty 2013, 20:40
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez vandr w 14 Sty 2013, 08:20

Tu masz:

http://www.moddb.com/mods/clear-sky-fac ... -trojanuch

Nie sugeruj się nazwą u góry. Link dotyczy SWO.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 01 Mar 2023, 21:43
Kozaki: 1747

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez zygfryd666 w 14 Sty 2013, 20:26

Dzięki!:)
zygfryd666
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 14 Sty 2013, 00:52
Ostatnio był: 14 Sty 2013, 20:40
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez K3G4 w 06 Wrz 2014, 17:27

Witam, ja mam z kolei nieco inną prośbę, ma ktoś starsze wersje tego moda? Najlepiej 2.2 :) Kiedyś miałem, ale format kompa zrobił swoje i nie zrobiłem kopii. Mógłby ktoś wstawić, jeśli ma? Z góry dzięki :)
Awatar użytkownika
K3G4
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 06 Wrz 2014, 17:14
Ostatnio był: 06 Wrz 2014, 17:31
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

Poprzednia

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości