[Oblivion Lost]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Postprzez dorian w 15 Lut 2008, 09:50

Nie wiem na pewno, ale z wgrywaniem modów trzeba ostrożnie, bo mogą ze sobą nie działać.Oblivion Lost ma w sobie znaczne zmiany pogody i w ogóle wszystkiego i wydaje mi się że z Weather Overhauled mogą się gryźć.
A żeby to sprawdzić polecam ci ściągnąć Smart Mod Managera, bo to, jak już wcześniej pisałem rewelacyjny programik stworzony właśnie do wgrywania modów w grze Stalker i jednocześnie przy ich wgrywaniu od razu je porównuje i ostrzega o ewentualnych konfliktach.
Sam mam ten program, korzystam i jest naprawdę o.k. :!:
Poza tym, zawsze możesz moda wgrać na próbę, nawet bez Smart Moda Managera i obadać czy działa i jest o.k., a jeśli nie działa to wywal wgrane pliki tego moda z gry i tyle.Gra powinna odpalić w/g tego co było wgrane ostatnio, z tym, że jest jeszcze taka opcja przy wgrywaniu modów, że niekiedy trzeba zastąpić pliki gry plikami wgrywanego moda, w takim przypadku jeśli coś jest nie tak to już tylko instalka gry od nowa. :|

dorian
Wygnany z Zony

Posty: 1408
Dołączenie: 11 Lut 2008, 16:02
Ostatnio był: 11 Mar 2020, 20:52
Miejscowość: W-wa
Frakcja: Zombie
Kozaki: 244

Reklamy Google

Postprzez SaS TrooP w 15 Lut 2008, 16:58

Mi ten mod nie działa w ogóle, crash bug...
Istalowałem z Smartem i bez iego
SaS TrooP
Ekspert

Posty: 862
Dołączenie: 22 Gru 2007, 21:43
Ostatnio był: 07 Cze 2019, 01:47
Miejscowość: Wodzisław, Silesia
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 14

Postprzez dorian w 15 Lut 2008, 18:40

Mnie też ten mod nie działał bo przy odpaleniu wywalał do pulpitu (crash coś tam).Usunąłem plik Localisation Itx. do kosza i poszło wszystko cacy.Poza tym, mod zrobiony jest jako default pod patch 1.0005 do gry (zalecany) i u mnie chodzi spoko, ale podają, że działa też na 1.0004.Może Ci się też gryźć z innymi modami jak już pisałem i może dlatego są problemy, ja mam wgrany dodatkowo tylko sky4ce'a i Military PDA i jest lux :D .
TRZEBA też ściągnąć i wgrać Patch Oblivion Lost 1.0005, który jest też specjalnie do tego moda! :!:
Jestem w LabX18 i na razie do tej pory zero problemów, a czkolwiek był już bug w grze, bo przy zbliżaniu sie do bramy Powinności od strony Wysypiska miałem komunikat żeby odstrzelić parę mutantów nacierajacych na Powinność, więc wyciąłem z kopyta żeby im pomóc, a na miejscu okazało się, że owszem, mutanty są i widać je z daleka na dojściu do doliny mroku, ale wcale nie miały ochoty atakować kogokolwiek (może dlatego, że akurat przeszukiwały i ciągały jakieś zwłoki?), więc nie bardzo przyczaiłem o co chodzi i dałem se spokój z nimi, a po krótkiej gadce gostek z Powinności i tak mnie przepuścił do baru.
Jak na razie to jedyny bug w grze z tym modem jaki zauważyłem, z innymi modami mutanty w tym miejscu zawsze atakowały...
Poza tym, mimo wszystko uważam, że trzeba walczyć jak doświadczony Stalker o tego moda, bo naprawdę warto.
No i mam wersję gry PL ze sklepu, może to też ma znaczenie, że nie pirat. :wink:

EDIT

Mała poprawka - Patch 1.0005 lub 1.0004 jest już w tym modzie i przy instalce trzeba wybrać, który zainstalować, w zależności jaki się ma patch do gry .
Ja mam ściągnięty i wgrany Oblivion Lost 1.3.7z i w nim jest wszystko, co jest potrzebne do instalacji tego moda, czyli oba patche + smart mod manager .

L
Ostatnio edytowany przez dorian, 15 Lut 2008, 19:07, edytowano w sumie 1 raz

dorian
Wygnany z Zony

Posty: 1408
Dołączenie: 11 Lut 2008, 16:02
Ostatnio był: 11 Mar 2020, 20:52
Miejscowość: W-wa
Frakcja: Zombie
Kozaki: 244

Postprzez Locust w 16 Lut 2008, 03:16

Witam wszystkich. To moj pierwszy post. Sprowadza mnie tutaj pewien problem więc prosze o pomoc. Mam stalkera w wersji z polskim lektorem. Pół roku temu ukończyłem grę. Jestem pod jej ogromny wrażeniem. Nawet crysis tego nie przebił. Ale przejdę do rzeczy.

Powróciłem do stalkera po czasie. Zainstalowałem na nowo, użyłem patcha 1.00005 i poprawiłem to modem OL i za cholerę gra nie chce wystartować. Do instalacji moda użyłem smart mode menager. Po usunięciu modów gra staruje.
W czym więc jest problem?
Locust
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 15 Lut 2008, 05:34
Ostatnio był: 23 Lut 2008, 01:13
Kozaki: 0

Postprzez dorian w 16 Lut 2008, 09:17

Już pisałem o tym wcześniej, jakie mogą być przyczyny.
Jeśli gra ci nie odpala z tym modem to sprawdź, czy zrobiłeś wszystko tak, jak to opisałem we wcześniejszych postach. :?:Może pójdzie ci lepiej na wersji gry z 1.0004 :?: Ja sam, zanim wszystko poszło jak należy musiałem chyba ze 4 razy wgrywać grę i moda od nowa, ale warto było się pomęczyć :!:
Poza tym w/g mnie, to na dzień dzisiejszy i pewnie na długo jeszcze Żadna gra nie przebije Stalkera, moooże Clear Sky, ale coś mi się wydaje, że i tak wszyscy najchętniej będziemy wracali do podstawki.
Miejmy nadzieję, że sprawdzimy to już niebawem :D

dorian
Wygnany z Zony

Posty: 1408
Dołączenie: 11 Lut 2008, 16:02
Ostatnio był: 11 Mar 2020, 20:52
Miejscowość: W-wa
Frakcja: Zombie
Kozaki: 244

Postprzez SandFighter w 16 Lut 2008, 11:11

Jeśli ktoś ma jakieś wieszanie się w OL czy inne BugSrapy, a w logach wam wyskakuje "out of memory", to zmniejszcie detale tekstur. To właśnie one są tak pamięciożerne, a gra niestety nie potrafi ich zwalniać prawidłowo z pamięci, więc się wysypuje. Po zmniejszeniu detali tekstur gra chodzi o dwa nieba lepiej i się nie wiesza (mój problem z OL został rozwiązany). Dziwne, że dopiero metodą prób i błędów człowiek dochodzi do tego wszystkiego :P.
SandFighter


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Postprzez Locust w 16 Lut 2008, 15:59

Już działa. Całą nockę dochodziłem do tego. Przeanalizowałem gruntownie wszystkie posty i inne fora. U mnie problem wynikał z patcha ol1.3.1 - wywaliłem go i wszystko poszło. Ale troszkę mnie to dziwi bo patch który miał usprawnić moda powalił go. Także tak na prawdę nie wiem co było przyczyną tego.
Kocham tą grę.
Ostatnio edytowany przez Locust, 16 Lut 2008, 20:39, edytowano w sumie 1 raz
Locust
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 15 Lut 2008, 05:34
Ostatnio był: 23 Lut 2008, 01:13
Kozaki: 0

Postprzez dorian w 16 Lut 2008, 16:51

Nie ty jeden... :D :D :D i wiem jak to jest nie móc zagrać w Stalkera... :!:

dorian
Wygnany z Zony

Posty: 1408
Dołączenie: 11 Lut 2008, 16:02
Ostatnio był: 11 Mar 2020, 20:52
Miejscowość: W-wa
Frakcja: Zombie
Kozaki: 244

Postprzez dorian w 18 Lut 2008, 09:59

Jeśli chodzi o tego moda to jest super, ale już pierwsze problemiki się zaczynały pojawiać.
W labx18 ze 2 razy mnie wywaliło do pulpitu przy walce z bossem o dokumenty (taki niepozorny, a strasznie wredny i odporny na kule - szkoda magazynka i trzeba go sposobem załatwić)i raz crash error i jeden zwiech + jak już doszedłem po eksterminacji innych zombiech do tego czegoś na dwóch łapkach i co tak zawzięcie tupie nóżką, że nas to osłabia i dość szybko tracimy żywot, to po załatwieniu go właśnie na tej sali w pewnym momencie gra zwalnia z 60 - 80 fps do 24 - 26 fps i zaczyna ciąć lekko przez parę chwil, a przeca sprzęcik mam nie kiepski (patrz posty wyżej ).Po przeszukaniu leżącego gostka i wyjściu z tej hali wszystko wraca do normy, z tym że np. przy powrocie z tymi dokumentami już od Sida do barmana to też raz mnie wywaliło przy ostrej walce ze stadem psów , a było ich naprawdę dużo.
Poza tymi przypadkami jest na razie spoko i gra się rewela.
I mimo to, to i tak nie wyobrażam sobie gry bez tego moda :D :D
P.S.Spróbuję jeszcze zmniejszyć detale tekstur, bo mam wszystko ustawione na total max, no i ten sky4ce do tego...Może to pomoże :?:

dorian
Wygnany z Zony

Posty: 1408
Dołączenie: 11 Lut 2008, 16:02
Ostatnio był: 11 Mar 2020, 20:52
Miejscowość: W-wa
Frakcja: Zombie
Kozaki: 244

Postprzez emgee w 19 Lut 2008, 15:22

Zainstalowałem tego moda na Stalkerze, patch 1.4. Chodzi bez problemów, mam nawet wrażenie, że częściej wyrzucało mnie do pulpitu na czystej podstawce niż z modem. Oprócz OL zainstalowałem też (poprzez Smart Mod Manager'a) Sharper Textures 0.95 z Weather Overhauled 2.0. Gra wygląda dzięki temu o niebo lepiej niż wcześniej.

Co do samej rozgrywki, to uważam, że gra się dużo przyjemniej niż normalnie. Z plusów mogę wymienić:
+ Zwiększoną siłę broni, która dodaje realizmu i w pewien sposób ułatwia rozgrywkę.
+ Możliwość prowadzenia pojazdów, jest ich dość sporo, w niektórych lokacjach jest ich kilka, znacznie szybciej można podóżować (no chyba że wybierzemy traktor, który demonem prędkości nie jest :wink: )
+ Naprawdę ciemna noc, jeśli używamy noktowizora zamiast latarki można się skradać tuż obok wrogów, i raczej nie jest to bug, bo jeśli włączymy latarkę praktycznie od razu otrzymamy w nagrodę dzienną porcję ołowiu.
+ U Barmana można kupić (niestety dośc drogo) chyba wszystkie dostępne bronie (w wersji podstawowej), dzięki czemu można stosunkowo wcześnie podróżować po Zonie np. z FN F2000

Co do minusów to:
- Wg mnie blowouty są nijakie, ani nie straszne, ani nie delikatne, są denerwujące. Zwłaszcza na początku silna radiacja może poważnie nas uszkodzić. Również pod koniec gry jest ona wyjątkowo mocna (zwłaszcza na terenie Elektrowni - tam tez zdażył mi się najpotężniejszy blowout - aby go przeżyć zużyłem około 60 dawek środków antyradiacyjnych i 20 apteczek - przez dobre 3 - 4 minuty radiacja była na maksymalnym poziomie, pomimo, że miałem duzo artefaktów ją obniżających)
- Wzmożona migracja NPC czasami utrudnia lub uniemożliwia wykonanie zadań (często biedactwa giną :( )

Z innych uwag, które moge przedstawić:
- Nowe mutanty są całkiem fajne, chociaż koty są chyba troszke za mocne. Animacje innych dodanych, czy raczej odblokowanych, wydaje się być troszke okrojona i niedopracowana.
- Ciekawe rzeczy dzieją sie na (a nawet "po") końcu gry. Przy zakończeniu, w pomieszczeniu w którym decydujemy czy przyłączyć się do Świadomości Z nie zamykają się żadne drzwi, możemy od razu wyjść na teren Elektrowni, i tak też właśnie zrobiłem. Przeskoczyłem przez wszystkie teleporty, aż do ostatniego licząc na to, że zobaczę końcowy filmik i wrócę do Zony po nim. Tak się jednak nie stało, teleportowałem się na ziemię (w sensie grunt za Elektrownią :wink:) gdzie serdecznie przywitał mnie superkontroler Koshei. Na nieszczęście dla niego, ja nie byłem taki uprzejmy i z niekłamanym zadowloniem wysłałem go do krainy wiecznej radiacji. Powróciłem więc (Ładą Nivą) do wspomnianego wcześniej pomieszczenia z hologramem człowieka ze Świadomości Z, zniszczyłem te urządzonka i ponownie przeskoczyłem wszystkie teleporty. Filmiku jednak znów nie było. Uznałem, że własnie na tym polega open-end w grze. Po wszystkim wróciłem do Prypeci. Zastałem tam chyba z 50 samotnych stalkerów walczących z garstką mutantów i monoliciarzy. Dachy obstawione były snajperami z Wolnośc (moi przyjaciele), równiez wielu z nich chodziło po samym mieście. Praktycznie wszystkie najważniejsze postacii z Wolności znalazły się w Prypeci, nawet Łukasz znalazł sobie swój dach gdzie kampił :wink: . A robił to skutecznie, czego dowodem może być to, iż zajął drugie miejsce w rankingu stalkerów w moim PDA, wyprzedzając pozostałych ludzi z kadry oficerskiej Wolności.

Co dalej się będzie działo? Hmmm jako odkryje coś nowego to opiszę.

PS Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum :D
emgee
Kot

Posty: 9
Dołączenie: 07 Lut 2008, 22:22
Ostatnio był: 15 Maj 2013, 23:41
Miejscowość: Bielsko-Biała
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

Postprzez SandFighter w 19 Lut 2008, 15:53

Jak zatłukłeś Koshei? Ja traktowałem go Gaussem i nie robiło to na nim żadnego wrażenia. Co do filmiku końcowego to możesz go zobaczyć, ale wtedy nie ma open-end'a. Kiedy wejdziesz do pomieszczenia z Monolithem po prostu wypowiedz życzenie przy kamieniu a zobaczysz filmik i napisy końcowe, niestety tym samym zakończysz grę. Co do Świadomości Z niestety nie dałem rady się dostać do tego, bo po prostu wylądowałem przy teleportach na zewnątrz elektrowni i spotkałem się z Koshei (który mnie tłukł raz po raz).

Może ktoś zasugeruje jakieś rozwiązanie?
SandFighter


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Postprzez emgee w 19 Lut 2008, 16:06

Koshei'a eksterminowałem dokładnie tak samo jak Burera, czyli utworzyłem mu pod nogami anomalię spalacz (czy zwęglacz, nazwy nie pamiętam, w każdym razie związaną z ogniem :wink: ). Jak w nią wejdzie to dosłownie sekunda i leży martwy. Strzelać do niego nie ma sensu, jest kuloodporny.

Co do open-enda wychodzi na to, że jedyną mozliwością uzyskania tego jest przeskoczenie wszystkich teleportów (czyli tak jak się dochodzi do najlepszego prawdziwego zakończenia). Chyba tylko po tym możemy dalej grać.

Jak wyszedłeś na zewnątrz nie przechodząc obok pomieszczenia z hologramem Świadomości Z?
emgee
Kot

Posty: 9
Dołączenie: 07 Lut 2008, 22:22
Ostatnio był: 15 Maj 2013, 23:41
Miejscowość: Bielsko-Biała
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości