[u3shaders 2.1] Shadery by utak3r

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

[u3shaders 2.1] Shadery by utak3r

Postprzez utak3r w 27 Gru 2009, 19:53

u3shaders 2.1

Opis:
Shadery do Cienia Czarnobyla. Jest to już druga edycja shaderów, tym razem nie zawierająca ani kawałka kodu z Sky4CE, Float32 itp. Jedyny zapożyczony kod, to shadery z Zewu Prypeci.

Shadery posiadają jeszcze wciąż błędy, które mogą się objawić w niektórych przypadkach, głównie przy mocno zamglonej pogodzie - pracuję nad tym.

Działa na wersji Stalkera: na każdej wersji Cienia Czarnobyla. Na innych też, ale mogą być błędy ;) Shadery dotyczą DirectX9 oraz DirectX8 (czyli zarówno r1 jak i r2).

Instalacja:
Skopiuj folder gamedata do katalogu ze Stalkerem.
Jeśli nie instalowałeś wcześniej żadnych modów to otwórz plik fsgame.ltx i zmień linijkę:

$game_data$ = false| true| $fs_root$|
na:
$game_data$ = true| true| $fs_root$|

Download:
u3shaders 2.1

Zawsze aktualna wersja, czyli wersja rozwojowa:
u3shaders - repozytorium git

Jeśli ktoś ma ochotę sprawdzić, dostępna jest przed-releasowa wersja u3shaders 2.2.RC3.

Strona na ModDB:
Image

Zalecane ustawienia dla r2:
Kod: Zaznacz wszystko
r2_aa off
r2_aa_break 0.800000,0.100000,0.000000
r2_aa_kernel 0.5
r2_aa_weight 0.250000,0.250000,0.000000
r2_allow_r1_lights off
r2_gi off
r2_gi_clip 0.001
r2_gi_depth 1
r2_gi_photons 16
r2_gi_refl 0.5
r2_gloss_factor 4.
r2_ls_bloom_fast on
r2_ls_bloom_kernel_b 0.7
r2_ls_bloom_kernel_g 3.
r2_ls_bloom_kernel_scale 0.7
r2_ls_bloom_speed 100.
r2_ls_bloom_threshold 0.00001
r2_ls_depth_bias 0.
r2_ls_depth_scale 1.00001
r2_ls_dsm_kernel 0.7
r2_ls_psm_kernel 0.7
r2_ls_squality 0.9
r2_ls_ssm_kernel 0.7
r2_mblur 0.03
r2_parallax_h 0.5
r2_slight_fade 0.5
r2_ssa_lod_a 64.
r2_ssa_lod_b 48.
r2_sun on
r2_sun_depth_far_bias 0.
r2_sun_depth_far_scale 1.
r2_sun_depth_near_bias 0.
r2_sun_depth_near_scale 1.
r2_sun_details on
r2_sun_focus on
r2_sun_lumscale 1.
r2_sun_lumscale_amb 1.
r2_sun_lumscale_hemi 1.
r2_sun_near 12.
r2_sun_near_border 0.99
r2_sun_tsm on
r2_sun_tsm_bias -0.01
r2_sun_tsm_proj 0.3
r2_tf_mipbias 0.
r2_tonemap on
r2_tonemap_adaptation 4.
r2_tonemap_amount 0.6
r2_tonemap_lowlum 0.0001
r2_tonemap_middlegray 1.
r2_wait_sleep 0
r2_zfill off
r2_zfill_depth 0.5
r2em 2.2


Kilka screenów z wersji v2:

Image Image Image
Image Image

Image Image Image

Image Image Image

Image Image Image

Image Image Image

Image
Ostatnio edytowany przez utak3r 26 Wrz 2010, 12:28, edytowano w sumie 6 razy
Sooner or later, you will meet the Undertaker...

Za ten post utak3r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59, Junx.
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Reklamy Google

Re: [u3shaders 1.0] Shadery by utak3r

Postprzez atikabubu w 27 Gru 2009, 20:08

Hmmm... Różnica względem Sky4CE to max 1 fps ;) Wygląd właściwie taki sam chociaż nie ma takiego wściekłego HDR ' _ '
W11 x64 / Ryzen 5800 / Gigabyte GTX 3070 / 32 GB DDR 4
Pierwszy opek/ LA Persona (Firefox) / Hińskie bajki obejrzane
Awatar użytkownika
atikabubu
Very Important Stalker

Posty: 1459
Dołączenie: 23 Lut 2008, 13:10
Ostatnio był: 21 Kwi 2025, 19:30
Miejscowość: Zajebista
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 569

Re: [u3shaders 1.0] Shadery by utak3r

Postprzez utak3r w 27 Gru 2009, 20:11

atikabubu napisał(a):Wygląd właściwie taki sam


Sprawdź najpierw wszystkie materiały, jakie w grze występują :P
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [u3shaders 1.0] Shadery by utak3r

Postprzez utak3r w 31 Sty 2010, 02:13

Powoli szykuje się nowa wersja... :)



Image

Poniżej będę powoli zamieszczał screeny:

Laboratorium X-18
Image Image Image
Image Image Image
Image Image

Kordon
Image Image Image
Image

Bagna
Image Image Image
Image Image Image

Rostok
Image Image Image
Image Image Image

Magazyny Wojskowe
Image Image Image
Image Image Image
Image
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [u3shaders 1.0] Shadery by utak3r

Postprzez Freeman w 08 Lut 2010, 18:17

Czekam z niecierpliwością na drugą wersję shader'ów, testowałem też 1, ale wydały mi się zbyt ciemne. To jedyny minus, do plusów należy klimatyczna gra świateł dająca nowe spojrzenie na grę i zachwyt pogodą.
W związku w powyższym mam pytanie - czy przy drugiej wersji oświetlenie map będzie większe... ? pytam, bo szukam optymalizacji oświetlenia - tj. dobrze oświetlonych map, co może akurat jest względne i każdy inaczej to odbiera ale mam nadzieję na poprawę w tej kwestii, screeny natomiast nie pokazują pełni możliwości tych shaderów i pozostaje poczekać i osobiście je sprawdzić.
Awatar użytkownika
Freeman
Stalker

Posty: 140
Dołączenie: 23 Lip 2009, 19:17
Ostatnio był: 26 Maj 2010, 20:34
Miejscowość: Terra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 3

Re: [u3shaders 1.0] Shadery by utak3r

Postprzez utak3r w 28 Mar 2010, 22:24

Jest dość jasno - ale i dość wysoko ustawiona gamma. Z drugiej strony, zauważam, że często ludzie mają źle skalibrowane monitory, co właśnie w przypadku gamma ma znaczenie.

w u3shaders v1 masz włączone F32 i Ci ciemno?? :o hmmmm.....


Aktualizacja!
W pierwszym poście można pobrać nową wersję - u3shaders 2.0.
Posiada ona jeszcze wciąż błędy, które mogą się objawić w niektórych przypadkach, głównie przy mocno zamglonej pogodzie - pracuję nad tym.

update
W pierwszym poście dodałem kilka screenshotów. Łatwiej jednak wam pobrać i samemu spróbować (paczka waży całe... 45kB!) niż mi wgrać screenshoty :P
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [u3shaders 2.0] Shadery by utak3r

Postprzez Przemek77 w 01 Kwi 2010, 06:47

Ogólnie - druga wersja jest super, ale nie do końca. Niektóre z cieni są straszliwie schodkowate, ewidentnie jest to wina shaderów, bo na innych (Float32, u3shaders 1.0) poniższy efekt nie występuje. Na załączonych screenach pokazuję o co mi chodzi, screeny są akurat z Przyboja, ale na innych modach jest tak samo.
Popraw to koniecznie, bo te shadery są najlepsze pod względem wyglądu i wydajności z jakimi się spotkałem.

Image

Image
Pijany listonosz ze świata modliszek
Przywozi mi listy, i niszczy mi ciszę,
Której nie ma i tak;
Bo jest dziecko moje i sny atomowe,
I myśli myśliwce co są odrzutowe -
Ich huk - to dla mnie - znak.
Awatar użytkownika
Przemek77
Przewodnik

Posty: 904
Dołączenie: 26 Maj 2008, 13:17
Ostatnio był: 29 Gru 2022, 21:38
Miejscowość: LUBLIN
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 118

Re: [u3shaders 2.0] Shadery by utak3r

Postprzez utak3r w 01 Kwi 2010, 12:04

Post wyżej piszę o tym, że są jeszcze błędy ;) i że pracuję nad nimi.
Co do nieci, sprawa jest ciężka i odbija się od niezbyt dokładnie wykonanych modeli w SoC (w późniejszych wersjach są dokładniejsze). Ominięcie problemu wiąże się z obniżeniem jakości :( Jak tylko uda mi się cokolwiek z tym zrobić, dam znać - na razie jednak, z problemem walczę już... chyba dobre 3-4 miesiące.
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [u3shaders 2.0] Shadery by utak3r

Postprzez Przemek77 w 01 Kwi 2010, 12:38

utak3r napisał(a):Ominięcie problemu wiąże się z obniżeniem jakości :( Jak tylko uda mi się cokolwiek z tym zrobić, dam znać - na razie jednak, z problemem walczę już... chyba dobre 3-4 miesiące.

Wiesz, jak dla mnie nieco niższa jakośc nie wali tak po oczach jak te cholerne "schodki". Szkoda, bo na razie muszę zrezygnowac z tych shaderów aż czegos z tym nie uczynisz..... :(
Pijany listonosz ze świata modliszek
Przywozi mi listy, i niszczy mi ciszę,
Której nie ma i tak;
Bo jest dziecko moje i sny atomowe,
I myśli myśliwce co są odrzutowe -
Ich huk - to dla mnie - znak.
Awatar użytkownika
Przemek77
Przewodnik

Posty: 904
Dołączenie: 26 Maj 2008, 13:17
Ostatnio był: 29 Gru 2022, 21:38
Miejscowość: LUBLIN
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 118

Re: [u3shaders 2.0] Shadery by utak3r

Postprzez utak3r w 01 Kwi 2010, 13:23

As you wish, ja na nich jadę już od kilku miesięcy :) No, ale co kto lubi.
Tak czy siak, staram się, ale czy coś z tego będzie - nie wiem.
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [u3shaders 2.0] Shadery by utak3r

Postprzez Przemek77 w 01 Kwi 2010, 13:25

utak3r napisał(a):As you wish, ja na nich jadę już od kilku miesięcy :) No, ale co kto lubi.
Tak czy siak, staram się, ale czy coś z tego będzie - nie wiem.

Zlikwiduj bracie te schodki i jak dla mnie (i pewnie nie tylko dla mnie) będzie OK. Już poprzednie shadery były OK, ale na starcyh jak włączę fast_bloom on to sie za jasno robi i w ogóle, a na tych 2.0 jest doskonale.

Ewentualnie napisz co trzeba zrobić aby je skasowac to sobie sam dla włąsnych potrzeb to uczynię.
Pijany listonosz ze świata modliszek
Przywozi mi listy, i niszczy mi ciszę,
Której nie ma i tak;
Bo jest dziecko moje i sny atomowe,
I myśli myśliwce co są odrzutowe -
Ich huk - to dla mnie - znak.
Awatar użytkownika
Przemek77
Przewodnik

Posty: 904
Dołączenie: 26 Maj 2008, 13:17
Ostatnio był: 29 Gru 2022, 21:38
Miejscowość: LUBLIN
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 118

Re: [u3shaders 2.0] Shadery by utak3r

Postprzez utak3r w 01 Kwi 2010, 13:51

Przemek77 napisał(a):Ewentualnie napisz co trzeba zrobić aby je skasowac to sobie sam dla włąsnych potrzeb to uczynię.


Ale co, te cienie? Jakbym wiedział, to bym to dawno zrobił ;)
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Następna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość