Sporo różnych pytań (głównie o mody).

Było ciemno, wysoki sądzie, twierdziła, że skończyła 18 lat. Naznaczony obudził się z krzykiem.
Regulamin forum
Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu.
Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Logi tagujemy w [ CODE ][/ CODE ].

Sporo różnych pytań (głównie o mody).

Postprzez Guy w 05 Mar 2015, 18:17

Hej! Przepraszam jeśli ten post powinien być napisany gdzie indziej - jestem tu nowy i beletrystyczne opisy subforów, jakkolwiek miłe dla oka, są dla mnie dosyć nieczytelne. Do rzeczy! Mam do Was kilka pytań:

1. Z jakiego moda ,,powinienem" korzystać? Gram teraz w Stalkera z modem Complete 2009. Gra jest bardzo dobra, ale brakuje mi w niej paru rzeczy. Perfekcyjny byłby dla mnie mod który zawiera to, co jest w Complete 2009 plus:

- psi-eksplozje (czy jak to się nazywa w polskim tłumaczeniu...),
- więcej broni (czemu jedyny możliwy do zdobycia w 2009 egzemplarz dwururki myśliwskiej to ten związany z zadaniem ,,karabin rodowy"? Buu),
- ekran gry udający widok zza maski gazowej,
- klasyczne zombie i krasnoludy.

Pamiętam, że kiedyś grałem w mod który dodawał pierwsze i ostatnie, ale nie mogę sobie przypomnieć który to był... Oblivion Lost? Rebalanced?

2. A może nie potrzeba mi korzystać z innego dużego moda niż Complete 2009, a wystarczy bym ściągnął odpowiednie/go mniejszego, który ma to czego mi potrzeba? Jeśli tak to jaki/jakie pomniejsze mody byście mi zasugerowali? Czy te mody będą gryzły się z Complete 2009, oraz czy będą działały na moich aktualnych sejwach (zdaję sobie sprawę że odpowiedzi mogą być złożone/banalnie proste. Wybaczcie, jestem po prostu słaby w tych ,,technicznych sprawach").

3. Nagła zmiana tematu, czyli czy amunicja pp. kalibru 5.56 (ta od SGI-5k itp.) posiada jakieś negatywne charakterystyki, czy jest tylko i wyłącznie lepsza przeciwko pancerzom? Pytanie ,,nosić czy nie nosić różne rodzaje naboi" to moja odwieczna zagwozdka w Stalkerze.
Blah blah, coś mądrego.
Awatar użytkownika
Guy
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 04 Mar 2015, 21:26
Ostatnio był: 15 Mar 2015, 16:55
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Combat Chaser
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: Sporo różnych pytań (głównie o mody).

Postprzez Cromm Cruac w 05 Mar 2015, 19:36

ad1. Nasza Autumn Aurora 2 ma wszystko co wymieniłeś (jeśli emisje nazywasz psi-eksplozjami) i wygląda ciut ładniej od Kompleta

ad2. AA2 nie jest kompatybilny z Complete. Nowa gra wymagana.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Sporo różnych pytań (głównie o mody).

Postprzez Guy w 05 Mar 2015, 21:21

Dzięki, mod wygląda bardzo przyjemnie. Czy da się go dostosować do starszych komputerów? Mam w tej chwili komputer którego różne podzespoły pamiętają rok 2009. Poza tym, gdzie mogę odnaleźć pełną listę zmian zawartych w nim? Dział "features" na moddb.com zawiera raczej ogólniki.
Blah blah, coś mądrego.
Awatar użytkownika
Guy
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 04 Mar 2015, 21:26
Ostatnio był: 15 Mar 2015, 16:55
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Combat Chaser
Kozaki: 0

Re: Sporo różnych pytań (głównie o mody).

Postprzez Route w 06 Mar 2015, 16:54

ad. 3: Broń na kaliber 5.56 wygrywa niemal pod każdym względem z bronią na inny kaliber ( 9x39 jest trochę mocniejsza, ale o ammo jest znacznie trudniej ). Pod koniec gry opłaca się używać tylko 5.56, a od czasu do czasu Wintara - w sumie jedyną opłacalną broń na 9x39 według mnie. Suma sumarum broń na 5.56 obowiązkowo, Wintar zalecany plus pistolet, najlepiej Walker P9m, niezbyt mocny, lecz celny i posiadający największy magazynek w swojej klasie.
Route
Stalker

Posty: 153
Dołączenie: 13 Lut 2015, 17:28
Ostatnio był: 18 Lip 2016, 16:12
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper VLA
Kozaki: 36

Re: Sporo różnych pytań (głównie o mody).

Postprzez Guy w 06 Mar 2015, 17:34

Eh heh, dzięki, ale chodziło mi o coś innego, mianowicie o różnice między zwykłymi nabojami 5.56 a przeciwpancernymi (zasadniczo, pytanie to dotyczy amunicji wszystkich kalibrów). Na czym polega działanie amunicji pp.? Zadaje większe obrażenia opancerzonym przeciwnikom? Po prostu zadaje większe obrażenia, wszystkim? Jest lepsza przeciwko zbrojom, lecz gorsza przeciwko nieopancerzonym celom w rodzaju mutantów?
Blah blah, coś mądrego.
Awatar użytkownika
Guy
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 04 Mar 2015, 21:26
Ostatnio był: 15 Mar 2015, 16:55
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Combat Chaser
Kozaki: 0

Re: Sporo różnych pytań (głównie o mody).

Postprzez Plaargath w 06 Mar 2015, 18:24

W SoC'u a vanilli [ammo_5.56x45_ss190] i [ammo_5.56x45_ap] różnią się wartościami parametrów "k_pierce" oraz "impair". Ta druga ma oczywiście wyższe.
k_pierce - odpowiada za zdolność amunicji do przebijania się przez różne obiekty, też płoty, murki etc.
impair - wyższa wartość powoduje, że NPC łacniej będą ogłuszeni po trafieniu
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 03 Kwi 2022, 22:03
Kozaki: 234

Re: Sporo różnych pytań (głównie o mody).

Postprzez Cromm Cruac w 06 Mar 2015, 19:22

Guy napisał(a):Czy da się go dostosować do starszych komputerów?

Na statycznym oświetleniu powinien odpalić.
Guy napisał(a):gdzie mogę odnaleźć pełną listę zmian zawartych w nim? Dział "features" na moddb.com zawiera raczej ogólniki.

Nie ma takowej. Nigdy się nam nie chciało jej robić, bo miała by chyba z pińcet pozycji :P
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Guy.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Sporo różnych pytań (głównie o mody).

Postprzez Guy w 15 Mar 2015, 16:52

No i jestem tu z powrotem :D. Okazuje się, że Autumn Aurora 2 jest zbyt wymagający graficznie dla mojego smętnego komputera. Szkoda, gdyż mod jest przedni, polecam. Wciąż jednak chciałbym pograć w Stalkera, dlatego ponawiam swoje pytanie - który mod byście mi polecili? Przede wszystkim oczekuję od niego emisji, nowych spluw i przeciwników (zwłaszcza burery i klasyczne zombie). Zmiany w gameplayu, jak detektor artefaktów, możliwość dokonywania napraw, sen itp., jak i ulepszenia grafiki (niekoniecznie nowoczesne, w końcu z jakiegoś powodu nie mogę dalej grać w AA2) także będą bardzo mile widziane.

Grałem już w Complete 2009 i, choć jest miły, zbyt mało zmienia/dodaje w grze. Słyszałem o Oblivion Lost, lecz może on być zbyt wymagający. Różne opinie panują o L.U.R.K - podobno 0.5 jest lepszy od 1.0, czy jakoś tak. Coś mi polecicie?
Blah blah, coś mądrego.
Awatar użytkownika
Guy
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 04 Mar 2015, 21:26
Ostatnio był: 15 Mar 2015, 16:55
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Combat Chaser
Kozaki: 0

Re: Sporo różnych pytań (głównie o mody).

Postprzez Route w 22 Mar 2015, 13:25

Wiesz, na twoim miejscu, połączył bym Oblivion Lost z Absolute Texture Pack Cromma. Fakt, Oblivion jest trochę trudniejszy, ale jak ja dałem radę go przejść, to ty też dasz sobie radę, a co do Absolute'a, to mówię ci - lepszej paczki graficznej nie znajdziesz do SHOC-a. Co do nowości, to Oblivion zawiera właśnie wymienione przez ciebie elementy, prócz detektorów.
Route
Stalker

Posty: 153
Dołączenie: 13 Lut 2015, 17:28
Ostatnio był: 18 Lip 2016, 16:12
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper VLA
Kozaki: 36


Powróć do Pytania i odpowiedzi

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości