OK dziękuję za pomoc
Skorzystałem jednak z innych możliwych metod dysponując dwoma programami. Jeden to Adobe Photoshop CS4 z pluginem *.dds od nVidii. Drugi zaś to bardzo łatwy w obsłudze Photo Filtre.
1. Otwieramy teksturę którą przerabiamy w Photoshopie i kopiujemy cały obrazek.
2. Wklejamy jako nowy obrazek w programie Photo Filtre (jeśli znacie się na Photoshopie to możecie to pominąć).
3. Gotowy wyedytowany obrazek kopiujemy i wklejamy do Photoshopa (jeśli edytujesz w Photoshopie pomijasz ten krok).
4. Zapisujemy plik jako *.DDS i wybieramy DXT5 w lewym górnym rogu.
Dzięki tej metodzie stworzymy obrazek razem z oryginalną alphą. Jeśli nie życzymy sobie alphy możemy w pierwszej fazie zapisać nasz obrazek jako *.PNG a dopiero potem po ponownym otwarciu przez Photoshopa zapisać jako *.DDS.
Pozdrawiam i życzę owocnych prac