[PYTANIE] Modyfikacja tekstur bez straty jakości.

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[PYTANIE] Modyfikacja tekstur bez straty jakości.

Postprzez djcycu w 23 Gru 2009, 17:38

Witam :) Chcę utworzyć nowe tekstury "niedbale" wykonanych broni w stalkerze. Kiedy otworzę je jakimś programem i zapisze wedle wzoru niestety tekstury tracą swoją jakość i pojawiają się widoczne piksele. Czy ktoś z zaawansowanych moderów mógłby mi przedstawić programy i jak krok po kroku stworzyć idealną teksturę bez jakiej kolwiek straty jej jakości?

Jeśli coś już takiego zostało wyjaśnione a nie znalazłem to proszę o przekierowanie mnie tam.

Z góry dzięki.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Reklamy Google

Re: Modyfikacja tekstur bez straty jakości.

Postprzez atikabubu w 23 Gru 2009, 17:55

W gimpie albo paint.net zapisujesz jako DXT5.... i to chyba wszystko..
Fiat justitia ruat caelum
W10 x64 / Ryzen 3600 4.2 GHz/ Gigabyte GTX 1070 / 16 GB DDR 4
Pierwszy opek/ LA Persona (Firefox) / Hińskie bajki obejrzane
Awatar użytkownika
atikabubu
Very Important Stalker

Posty: 1459
Dołączenie: 23 Lut 2008, 13:10
Ostatnio był: 25 Kwi 2024, 14:58
Miejscowość: Zajebista
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 569

Re: [PYTANIE] Modyfikacja tekstur bez straty jakości.

Postprzez djcycu w 24 Gru 2009, 00:30

OK dziękuję za pomoc :) Skorzystałem jednak z innych możliwych metod dysponując dwoma programami. Jeden to Adobe Photoshop CS4 z pluginem *.dds od nVidii. Drugi zaś to bardzo łatwy w obsłudze Photo Filtre.

1. Otwieramy teksturę którą przerabiamy w Photoshopie i kopiujemy cały obrazek.
2. Wklejamy jako nowy obrazek w programie Photo Filtre (jeśli znacie się na Photoshopie to możecie to pominąć).
3. Gotowy wyedytowany obrazek kopiujemy i wklejamy do Photoshopa (jeśli edytujesz w Photoshopie pomijasz ten krok).
4. Zapisujemy plik jako *.DDS i wybieramy DXT5 w lewym górnym rogu.

Dzięki tej metodzie stworzymy obrazek razem z oryginalną alphą. Jeśli nie życzymy sobie alphy możemy w pierwszej fazie zapisać nasz obrazek jako *.PNG a dopiero potem po ponownym otwarciu przez Photoshopa zapisać jako *.DDS.

Pozdrawiam i życzę owocnych prac :)
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775


Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość