Parę pytań :v

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Parę pytań :v

Postprzez PainChiller w 23 Lip 2018, 06:21

Bawiłem się trochę w ̶ ̶n̶i̶s̶z̶c̶z̶e̶n̶i̶e̶ ̶k̶l̶i̶m̶a̶t̶u̶ ̶g̶r̶y̶ ̶p̶r̶z̶e̶z̶ ̶k̶t̶ó̶r̶e̶ ̶G̶S̶C̶ ̶n̶i̶g̶d̶y̶ ̶n̶i̶e̶ ̶z̶r̶o̶b̶i̶ ̶s̶t̶a̶l̶k̶e̶r̶a̶ ̶2̶ * robienie moda, ale są jednak rzeczy których nie rozumiem/nie wiem jak zrobić to przyszedłem się zapytać bardziej doświadczonych :v

Więc tak - pierwsza rzecz którą chciałbym osiągnąć to coś na wzór w miarę losowo dobieranych dźwięków. Z tego co zauważyłem to że w niektórych modach na arsenał bronie zamiast jednego mają kilka dźwięków wystrzału. Teraz taka moja rozkmnina - da się jakoś zrobić by czynności inne niż strzelanie (dobycie/schowanie/przeładowanie broni itd) miały kilka/kilkanaście dźwięków które byłyby losowo odtwarzane przez grę? Tak by za każdym razem gdy wyciągam wybrany karabin "wydawał on inny dźwięk"?

Druga sprawa to podmiana modeli wystrzelonych pocisków. Szukałem w necie, improwizowałem w plikach, ale nadal nie wymyśliłem sposoby na to by wystrzelone pociski były czymś innym niż pocisk. Widziałem coś podobnego w poleconych mi na innym forum ruskich realistycznych modach typu Reborn gdzie strzelamy psimi trupami zamiast granatów RG-6.

Zauważyłem też że w Czystym Niebie najemnicy używają dźwięków(rozmowy, okrzyki, reakcje) z tego samego folderu co stalkerzy, natomiast folder "killer" gdzie mamy teksty klasycznych najemników z cienia jest nieużywany. Gdzie mogę znaleźć config który deklaruje to gdzie jakie dźwięki są używane? (Tak, to pewno jak bym bardzo chciał to bym gdzieś znalazł, ale po krótkim reserczu stwierdziłem że zapytać będzie łatwiej :caleb:)

Z góry dzięki za wszelką pomoc :v
Ja nie kłamię, Ja oszczędnie dysponuje prawdą.
Awatar użytkownika
PainChiller
Modder

Posty: 705
Dołączenie: 29 Gru 2013, 16:16
Ostatnio był: 18 Sty 2023, 01:50
Miejscowość: Gdzieś w Poznańskiej Zonie
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 190

Reklamy Google

Re: Parę pytań :v

Postprzez Akinaro w 23 Lip 2018, 10:22

Co do losowych dźwięków to z tego co pamiętam to wystarczy dać w pliku config(broni i w weapons_sounds.ltx) nazwę dźwięku z zakończeniem "_"
a w folderze z dzwiękiem dać pliki z nazwami jak: sound_01, sound_02 itp

Dla przykładu config dzika:
Kod: Zaznacz wszystko
sound_idle            = monsters\boar\boar_idle_         ; idle_
sound_eat            = monsters\boar\boar_eat_         ; eat_
sound_aggressive      = monsters\boar\boar_aggressive_   ; attack_
sound_attack_hit      = monsters\boar\boar_attack_
sound_take_damage      = monsters\boar\boar_pain_         ; hit_
sound_die            = monsters\boar\boar_death_         ; die_
sound_bkgnd            = monsters\biting\def_
sound_threaten         = monsters\boar\boar_threaten_
sound_landing         = monsters\boar\landing_
sound_steal            = monsters\biting\def_
sound_panic            = monsters\boar\boar_panic_
sound_growling         = monsters\biting\def_
sound_die_in_anomaly   = monsters\boar\boar_anomaly_


a w folderze: "gamedata\sounds\monsters\boar" mamy pliki:
Image

Ale szczerze zgaduje teraz i nie wiem czy z innymi rzeczami jak np, broń będzie to działać, ale warto sprawdzić.

Co do zmiany modeli pocisków to nie mam pojęcia, wiem tylko jakieś grafiki pocisków są na dole tekstury "wpn_ammo.dds", w folderze: "\meshes\dynamics\weapons\wpn_ammo" są modele opakowań. a w pliku "weapons.ltx" są oddzielone ścieżki do modeli...
Szczerze to też zastanawiałem się gdzie i jak są zapisane pociski i czy można je zmienić...
Ja wiem tylko jak zmienić tracery(ślad pocisku) bo jest w tym piku "weapons.ltx" :/

Z dźwiękami głosów to podobnie zgaduje że chodzi o folder "configs\gameplay" gdzie jest np plik "character_desc_general_killer.xml" albo folder "configs\creatures\profiles" i tam są ścieżki do folderów z dźwiękami.... :/

Za ten post Akinaro otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive PainChiller.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: Parę pytań :v

Postprzez max1071 w 23 Lip 2018, 10:24

cześć ;)

pierwsze twoje zapytanie jest raczej łatwe ponieważ wystarczy cyferkami dodawać

tu viejo:

snd_shoot = weapons\abakan\abakan_shoot
snd_shoot1 = weapons\abakan\abakan_shoot1
snd_shoot2 = weapons\abakan\abakan_shoot2
snd_shoot3 = weapons\abakan\abakan_shoot3
snd_shoot4 = weapons\abakan\abakan_shoot4


w drugim to pytasz czy fizycznie widać pocisk czy chcesz tak jak w tych modach i powiedz mi jeszcze czy tam jest zwykły particle zrobiony czy trupami nakurw*a. bo da radę zrobić i zwykły particle i tak by skrypt podczas strzału usuwał pocisk i respawnował ciało trupa z ustawionym vectorem i nadanym obiektem z hit_impulse powyżej pewnie 1000.

skoro tak twierdzisz.. a nie przyglądałem się ich dźwiękom to wystarczy otworzyć plik character_desc_general i tam gdzie masz faction killer toi wpisać ze stalker na killer i powinno działać ;)

łatwizna ;)

pozdrawiam i miłego modzenia.


------------


edit: ja pier** jak zwykle
ten kolega co wyżej napisał praktycznie to samo co ja a ja posta pisałem kiedy on wrzucał (masło maślane ale mądra istota zrozumie)

Za ten post max1071 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive PainChiller.
Awatar użytkownika
max1071
Stalker

Posty: 135
Dołączenie: 04 Gru 2010, 13:07
Ostatnio był: 09 Cze 2023, 20:21
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 24

Re: Parę pytań :v

Postprzez PainChiller w 23 Lip 2018, 16:52

Od razu dzięki za opdowiedzi :v

Z tym pierwszym i trzecim zaraz będę testować i sprawdzę czy działa

Co do drugiego to tak na prawdę zależy mi tylko na tym by gracz widział czym strzela oraz czym inne NPC strzelają do gracza (np: Tak jak kontroller strzela tą "czaszką". Ogólnie to mogę zdradzić o co chodzi. Chce karabin strzelający ryjem :sidor:)
Ja nie kłamię, Ja oszczędnie dysponuje prawdą.
Awatar użytkownika
PainChiller
Modder

Posty: 705
Dołączenie: 29 Gru 2013, 16:16
Ostatnio był: 18 Sty 2023, 01:50
Miejscowość: Gdzieś w Poznańskiej Zonie
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 190


Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość