Tworzenie map wypukłości i odbić

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Tworzenie map wypukłości i odbić

Postprzez Elvis Scatter w 11 Lut 2011, 09:37

Zawsze zastanawiałem się jak zrobić dobre bump mapy. Sposób Reapera to tylko taka prowizorka bump map. Macie jakiś w miarę normalny sposób? Dysponuję Photoshopem.
Awatar użytkownika
Elvis Scatter
Tropiciel

Posty: 214
Dołączenie: 23 Maj 2008, 13:05
Ostatnio był: 27 Cze 2016, 11:58
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: 8

Reklamy Google

Re: Przeklęte bump mapy

Postprzez Cromm Cruac w 14 Lut 2011, 16:56

nDo dla Photoshop-a
Chyba nic lepszego nie ma.
Co toto może? Tutek tutaj

Oczywiście po stworzeniu bump mapy trzeba zmienić kolejność kanałów RGBA.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Elvis Scatter.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Przeklęte bump mapy

Postprzez Elvis Scatter w 14 Lut 2011, 18:13

Cromm Cruac napisał(a):Oczywiście po stworzeniu bump mapy trzeba zmienić kolejność kanałów RGBA.


Wypróbuję. A jaka ma być kolejność tych kanałów?
Awatar użytkownika
Elvis Scatter
Tropiciel

Posty: 214
Dołączenie: 23 Maj 2008, 13:05
Ostatnio był: 27 Cze 2016, 11:58
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: 8

Re: Przeklęte bump mapy

Postprzez Cromm Cruac w 14 Lut 2011, 18:34

RGBA przenosimy do BAGR.
Przy czym kanał Alpha (po konwersji to G) jest używany do określenia połysku (Specular). Im jaśniejsze wartości tego kanału tym gładszy wydaje się obiekt (więcej światła odbija). Generalnie ten kanał powinien być prawie czarny bo przy jasności 20% powierzchnie świecą jak wypolerowane.
Tutek tutaj
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Przeklęte bump mapy

Postprzez Elvis Scatter w 14 Lut 2011, 18:53

Ty piszesz o BAGR, z tym że ja nie mam tutaj kanału Alpha. Dziwne. Wiesz o co kaman?
Awatar użytkownika
Elvis Scatter
Tropiciel

Posty: 214
Dołączenie: 23 Maj 2008, 13:05
Ostatnio był: 27 Cze 2016, 11:58
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: 8

Re: Przeklęte bump mapy

Postprzez Cromm Cruac w 14 Lut 2011, 19:29

Po prostu go dodaj a potem przenieś kanały.

-----------------------

Tak jak w tutorialu:
1. Zduplikuj kanały i zmień ich nazwy na prawdziwe. Powinienes mieć R,G,B,A1,B,A1,G,R.
2. Skasuj pierwsze 4
3. Zmień kolejność posostałych 4 na R,G,B,A1
4. Zmień Image>Mode z powrotem na RGB (po skasowaniu pierwszego kanału zmienia się na Multichannel)

Prawdopodobnie nie wykonałeś kroku 4.
Ostatnio edytowany przez Cromm Cruac 04 Mar 2011, 18:19, edytowano w sumie 4 razy
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive utak3r.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Przeklęte bump mapy

Postprzez Elvis Scatter w 14 Lut 2011, 19:32

A teraz jak stworzyć tą drugą, szarą bump mapę?
Awatar użytkownika
Elvis Scatter
Tropiciel

Posty: 214
Dołączenie: 23 Maj 2008, 13:05
Ostatnio był: 27 Cze 2016, 11:58
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: 8

Re: Przeklęte bump mapy

Postprzez Cromm Cruac w 14 Lut 2011, 19:44

Ta mapa jest odpowiedzialna za parallax mapping.
Ja ją robię pluginem nVidii. Uwaga, plugin działa tylko pod 32bitowym Photoshopem.
Filter > nVidia Tools > Normal Map Filter
Ustawienia: Height generation>Filter Type>Du/Dv, MinZ 0, Scale 1.
Nie trzeba zmieniać kolejnści kanałów.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Przeklęte bump mapy

Postprzez Elvis Scatter w 14 Lut 2011, 19:57

Wszystko działa jak należy. Wielkie dzięki. Kozak idzie.
Awatar użytkownika
Elvis Scatter
Tropiciel

Posty: 214
Dołączenie: 23 Maj 2008, 13:05
Ostatnio był: 27 Cze 2016, 11:58
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: 8

Re: Tworzenie map wypukłości i odbić

Postprzez Ayaz w 26 Paź 2011, 16:30

Witam. Nie chciałem zakładać nowego topicu, a dotyczy poniekąd tego samego. Chciałbym stworzyć bumpa, mającego symulować wklęsłość ran na teksturze, w grze Fallout New Vegas. Programy, jakimi dysponuję, to: GIMP (konwert, freeware), Photo Pos Pro (zrobiłem tu teksturę, też freeware) oraz CrazyBump (wersja trialowa, zostało 25 dni). Problemem jest to, że na podglądzie w CrazyBump nie widać w ogóle, czy to wypukłe, czy wklęsłe. Dla przykładu, na tym tutorialu: http://www.youtube.com/watch?v=4NvzGUpzjSU w minucie 2:00 widać wyraźnie, że to jest wypukłe. Czy tu chodzi o złe kanały? Czy o co, bo bez bumpów raczej mój mini-mod do F NV nie wyglądałby tak jakbym chciał. Proszę o szybkie odpowiedzi.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Ayaz
Stalker

Posty: 130
Dołączenie: 27 Lip 2009, 23:47
Ostatnio był: 27 Sty 2013, 18:03
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 9

Re: Tworzenie map wypukłości i odbić

Postprzez Cromm Cruac w 26 Paź 2011, 18:31

Na pewno w FNV nie trzeba zmieniać kolejności kanałów. To tylko przypadłość silnika Stalkera.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Tworzenie map wypukłości i odbić

Postprzez vandr w 19 Gru 2011, 23:27

Mam pytanie- załatwiłem sobie demko tego bardzo fajnego programu, i mam problem-mianowicie, jak widać na filmiku w końcówce, gdy koleś wybiera opcję "save all textures" zapisuje mu wszystkie 5 map na osobnych plikach. Jak to później połączyć, aby powstał jeden ładny pliczek zawierający wszystkie mapy w sobie?

TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 01 Mar 2023, 21:43
Kozaki: 1747

Następna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość