Modding - parę pytań

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Modding - parę pytań

Postprzez SaS TrooP w 15 Sty 2008, 14:00

Chciałbym spróbowac czegoś takiego też, ale mam parę pytań:
1. Czy jeśli bez zmieniania czegokolwiek do swojego modu chcę wrzuci inny, muszę pyta się jego twórcę o zgodę?
2. Czy textury na broń muszą wyglądac dokładnie tak jak tutaj to pokazują, czy może by to wiele plików opisujących jeden obiekt?
3. Gdzie się dobrac do plikó traderów, żeby zmienic co mają.
4. Jak dokładnie znaleźc w pliku z bronią miejsce na typ amunicji jakiego używa i jej opis?

Jeśli coś się powtarza, to przepraszam, ale chciałbym miec to dokładnie opisane, bo dośc ciężko kapuję takie rzeczy.

Z góry dziękuję.
SaS TrooP
Ekspert

Posty: 862
Dołączenie: 22 Gru 2007, 21:43
Ostatnio był: 07 Cze 2019, 01:47
Miejscowość: Wodzisław, Silesia
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 14

Reklamy Google

Postprzez MCaleb w 15 Sty 2008, 14:20

Większość pytań wynika z logiki.

1. Tak. Zawsze, chyba, że autor napisał, że wystarczy wymienienie go w creditsach.
2. Tak jak to istnieje, tak trzeba zmieniać. Inaczej musiałbyś edytować modele, a chyba tego nie umiesz.
3. Pobierz sobie Trader Moda i sam zobacz. :P
4. config\weapons\wybrana_broń.ltx -> ammo_class.

Ale jeżeli się okaże, że na przynajmniej dwa z tych pytań były już odpowiedzi...
There is nothing in this world worth believing in...
Image

MCaleb
Wygnany z Zony

Posty: 551
Dołączenie: 09 Cze 2007, 23:23
Ostatnio był: 03 Wrz 2015, 19:57
Miejscowość: Mars
Kozaki: 8

Postprzez SaS TrooP w 15 Sty 2008, 15:58

Dobra, sytuacja wygląda tak:
1. Robię broń na podstawie tego tematu: http://stalker.heroesradio.com/Forum/viewtopic.php?t=504
2. Pojawia się znany nam wcześniej już Crash Bug.
3. Sytuacja w plikach gamedata wygląda tak:
a. gram z A-life modem
b. Mój plik ui z bronią:
Broń dodana na dole http://i160.photobucket.com/albums/t198/sastroop/ui_icon_equipment.jpg
c. Dźwięki dodane w formacie .wav w folderze Gamedata/sounds/weapons
d. Unique_items.ltx z tą brionią w folderze Gamedata/config/misc
Kod: Zaznacz wszystko
[wpn_AK74_m1]:wpn_ak74
$spawn                     = "weapons\wpn-ak74
description                = enc_weapons1_wpn-ak74
inv_name                   = AKS-74M
inv_name_short             = AKS-74M
weapon_class               = assault_rifle
inv_weight                 = 3.3
fire_modes                 = 1, -1 ;-- single and full auto
scope_status               = 0  ;-- permanent scope
silencer_status            = 0  ;-- permanent silencer
grenade_launcher_status    = 0  ;-- permanent grenade launcher at all
zoom_enabled               = true
scope_zoom_factor          = 2
;--scope_texture           = wpn\wpn_crosshair_ak74
ammo_class                 = ammo_5.45x39_fmj, ammo_5.45x39_ap
grenade_class              = ammo_vog-25, ammo_vog-25p,
ammo_mag_size              = 30
cost                       = 5500
sprint_allowed             = true
misfire_probability        = 0.8
condition_shot_dec         = 0.1
rpm                        = 600
slot                       = 2

inv_grid_x = 12
inv_grid_y = 27


snd_draw                   = weapons\ak74_draw
snd_holster                = weapons\generic_holster
snd_shoot                  = weapons\ak74_shot_0
snd_shoot1                 = weapons\ak74_shot_1
snd_shoot2                 = weapons\ak74_shot_2
snd_shoot3                 = weapons\ak74_shot_3
snd_empty                  = weapons\gen_empty, 0.5
snd_reload                 = weapons\ak74_reload, 0.7, 0.5
snd_shoot_grenade          = weapons_grenshoot
snd_reload_grenade         = weapons\gen_grenload


e. Stringtable.xml w folderze gamedata/config/text/pol i tak samo .../text/eng
Kod: Zaznacz wszystko
<string id="enc_weapons1_wpn-ak74">
      <text>AK-74M. Ostatni wariant tej broni przyjęty do służby w armii Federacji Rosyjskiej na początku lat dziewięcdziesiątych. Kluczowe różnice między wcześniejszymi wersjami to plastikowa kolba, składana bokiem i luneta możliwa do zamontowania w bocznej części broni, bez szyny "Jaskółczy ogon"..\n Ammunition:\n standard 5.45x39 mm,\n armor-piercing 5.45x39 mm AP.</text>
</string>
<string id="wpn-ak74_m1">
      <text>AKS-74M</text>
</string>


Dobrze, co więc robię źle, że nie działa?

EDIT: Plugin DDs do GIMPa mi nie działa, a robię tak jak trzeba. DObrze, więc co robię źle, że nie działa
SaS TrooP
Ekspert

Posty: 862
Dołączenie: 22 Gru 2007, 21:43
Ostatnio był: 07 Cze 2019, 01:47
Miejscowość: Wodzisław, Silesia
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 14

Postprzez RogueTrooper w 18 Sty 2008, 21:53

Wklej no tu crash bug - po wyskoczeniu bug'a otwórz word'a i daj wklej po czym daj go do posta.

A ja polecałbym nauczyć się stawiania apostrof'ów w język'u polskim. - МЦ -

Zadowolony?
Image
Awatar użytkownika
RogueTrooper
Tropiciel

Posty: 280
Dołączenie: 08 Cze 2007, 17:00
Ostatnio był: 18 Gru 2013, 22:44
Miejscowość: Czarnobylska Elektrownia
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 3


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość