[pytanie] jak przywrocić wycięte mutanty z OL ?

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[pytanie] jak przywrocić wycięte mutanty z OL ?

Postprzez desmond w 12 Sty 2013, 11:33

Otóż tworze własnego moda i chciałem dodać do niego wycięte z finałowej wersji gry mutanty, które pojawiają się miedzyinnymi w Oblivion Lost. Wiem że jest dostępny do pobrania mod przywracający wycięte mutki, ale jest tylko i wyłącznie pod wersję 1.0003 a moja modyfikacja jest pod 1.0005. Dla tego pobrałem oblivion lost aby przeżucić odpowiednie pliki i zeby mutanty sie pojawiły. Problem tkwi w tym, że nie wiem ktore pliki mam wyciągnąć z OL do gamedaty z moją modyfikacją aby stwory pojawiły się w grze.

desmond
Wygnany z Zony

Posty: 111
Dołączenie: 05 Lut 2011, 01:49
Ostatnio był: 12 Sty 2015, 20:05
Miejscowość: Generatory
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 20

Reklamy Google

Re: [pytanie] jak przywrocić wycięte mutanty z OL ?

Postprzez vandr w 12 Sty 2013, 11:43

Najlepiej jednak pobierz moda z wyciętymi mutkami i porównaj pliki z moda do tych z OL, a następnie używając WinMerge połącz je.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 01 Mar 2023, 21:43
Kozaki: 1747

Re: [pytanie] jak przywrocić wycięte mutanty z OL ?

Postprzez nelson82 w 12 Sty 2013, 12:58

Jakie mutanty- konkretnie - chcesz przywrócić?
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: [pytanie] jak przywrocić wycięte mutanty z OL ?

Postprzez utak3r w 13 Sty 2013, 03:25

Pliki wszystkie są. Musisz dodać je do xr_statistics - no i je gdzieś zespawnować... tu mogę jedynie odesłać do tutoriali o spawnowaniu, bo nie da się tego w jednym poście wyjaśnić.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [pytanie] jak przywrocić wycięte mutanty z OL ?

Postprzez nelson82 w 13 Sty 2013, 12:57

Mutant składa się z:
- konfigu (folder config/creatures)
- modelu (pliki .ogf w folderze meshes/monsters - ścieżki znajdziesz w konfigu),
- tekstur (ścieżki do nich znajdziemy w modelu)
- dźwięków z jakich korzysta (ścieżki znajdziesz w konfigu)
- ikony (ścieżkę znajdziesz w konfigu - poza tym nazwa ikony musi być uwzględniona w ui_npc_monster.xml (config/ui), który to plik z kolei odnosi się do tekstury ui_npc_monster.dds (textures/ui)
- mutanty mają również oddzielny plik .ltx (config/models/capture) uwzględniony w modelu .ogf
- ponadto szanujący się mutant powinien mieć przy sobie jakąś część swojego ciała (określoną w konfigu), która posiada swój własny konfig wraz z modelem - ją też trzeba wyciąć.

Gdy już skopiujesz wymagane pliki, możesz zabrać się za spawnowanie mutanta edytując spawn lub tworząc jakiś skrypt, który w odpowiednim momencie zespawnuje np. chimerę.
O spawnie jest już sporo napisane na forum, ja po krótce opiszę sposób ze skryptem. Tak więc:
- tworzymy plik z rozszerzeniem .script (w folderze scripts) - wystarczy jakiś istniejący skrypt skopiować, wyczyścić jego zawartość i jakoś nazwać
- przykładowo, stworzyłem skrypt my_spawns.script, a w nim umieściłem taki fragment
Kod: Zaznacz wszystko
function esc_chimera_create()
   local a = vector() -- db.actor:position()
   a.x = 108.146378
   a.y = 1.653658
   a.z = 458.299744
   alife():create("chimera_weak",a,409438,223,65535)
end   
gdzie:
- function esc_chimera_create, to nazwa funkcji (patrz niżej),
- wartości
Kod: Zaznacz wszystko
a.x = 108.146378
   a.y = 1.653658
   a.z = 458.299744
to współrzędne spawnu (w tym przypadku jest to Kordon, za mostem obok wywróconej ciężarówki),
- linijka
Kod: Zaznacz wszystko
alife():create("chimera_weak",a,409438,223,65535)
określa nazwę mutanta z konfigu (chimera_weak), a także level_vertex i game_vertex (program do określania współrzędnych znajdziesz tutaj na końcu pierwszego posta)

Na tym nie koniec. Musisz jeszcze "wywołać" wspomnianą wyżej funkcję function esc_chimera_create w jakimś konkretnym momencie.
Możesz wykorzystać w tym celu jakiś dialog, np. ten z Wilkiem na początku gry.
Aby to zrobić, bierzesz plik dialogs_escape.xml (config/gameplay) i szukasz takiego fragmentu
Kod: Zaznacz wszystko
</phrase>
            <phrase id="1111111111">
                <text>escape_lager_volk_talk_1111111111</text>
                <action>escape_dialog.give_weapon_to_actor</action>
            </phrase>
który określa co dostajemy od Wilka. Dopisujesz w nim swoją funkcję w ten sposób my_spawns.esc_chimera_create, tak by przytoczony fragment wyglądał tak
Kod: Zaznacz wszystko
</phrase>
            <phrase id="1111111111">
                <text>escape_lager_volk_talk_1111111111</text>
                <action>escape_dialog.give_weapon_to_actor</action>
                <action>my_spawns.esc_chimera_create</action>
            </phrase>
dzięki temu zabiegowi wywołamy (linijka <action>my_spawns.esc_chimera_create</action>) funkcję opisaną w stworzonym przez nas skrypcie, tj. chimera powinna pojawić się w wyznaczonym przez współrzędne miejscu w tym samym momencie w którym Wilk daje nam początkowe wyposażenie.

Uff... trochę się rozpisałem i nawet nie wiem czy to cokolwiek ci pomoże, ale na pocieszenie powiem, że ja sam zanotowałem kilkanaście (a może nawet -dziesiąt) wypadów na pulpit zanim zespawnowałem swojego pierwszego (nowego) mutanta.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości